Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan taskukirja  (Luettu 507915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Henendo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
  • Kunnia myös hiirimestareille!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1005 : 10.01.2012 klo 17:08:57 »
Lehtipisteen sivuille on nyt päivitetty ajankohdaksi tämä päivä:
http://www.lehtipiste.fi/fi/kirjat/Sarjakuva-albumit/472345/Aku+Ankan+Taskukirja+%28uutuus%29+1201/

Ja kaupan hyllyltähän näitä löytyi mukava määrä.

Pahasti näyttää selailun perusteella tusinatavaralta, mutta katsellaan, odotellaan ja luetaan nyt rauhassa...

Keuhko

  • Jäsen
  • Viestejä: 266
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1006 : 10.01.2012 klo 20:04:33 »
Pahasti näyttää selailun perusteella tusinatavaralta, mutta katsellaan, odotellaan ja luetaan nyt rauhassa...

Onhan tuossa kaikkea jännää, mm. Savinin ja Mastantuonon Pekkaa.

Koninkaulus

  • Jäsen
  • Viestejä: 306
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1007 : 10.01.2012 klo 21:36:04 »
Onhan tuossa kaikkea jännää, mm. Savinin ja Mastantuonon Pekkaa.

Ja Salvagninin ja Barbaron muinaiseen kaukoitään sijoittuva Mikki-tarina, joka näyttää todella mielenkiintoiselta.

Ei vaikuta ollenkaan huonolta minusta. Onhan tuolla selviä floppejakin varmasti muutama, mutta varsin monta kiinnostavaa tarinaa. Tekijöiden keskimääräinen taso on vähintäänkin kelvollinen.
Topolino & Orazio Cavezza

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1008 : 13.01.2012 klo 06:11:52 »
Maaliskuun taskarin sisällön esikatsaus:

 http://www.lustiges-taschenbuch.de/news/news.html#news-1722

Ei näytä täysin huippukamalta, mutta esim. Cimino/Cavazzano yhdistelmä voi olla yllättävänkin hyvä....
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

AnttiS

  • Vieras
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1009 : 18.01.2012 klo 15:59:41 »
Uusimman Aku Ankka -lehden takaa paljastuu tietoja Taskarin tähtihetket -kokoelmasta.

Kolmannesta ja neljännestä osasta ei meinaa saada selkoa kuin keräilykotelon sivusta. Kolmas liittynee Akun ammatteihin ja neljäs kai urheiluun (vertasin kuvia keräilykotelon yläosaan, jossa osien kannet näkyvät).
Muuten vaikuttaa jälleen mahtisarjalta, mutta kolmas osa mietityttää (jos edes olen oikeassa).

PuhuvaKissa

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
  • PuhuvaKissa
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1010 : 21.01.2012 klo 17:45:01 »
Mielestäni taskarit ovat vajonneet alas, vaikkei Aku Ankka lehti ole muuttunut huonosti. Mikki-tarinat ovat kyllä huonoja, vaikka vanhat olivat hyvälaatuisia. Olen kyllä sellainen ankkafani, etten oikeastaan uskalla sanoa, että jotkut uudet ankkatarinat ovat suorastaan ihan hirveitä. Niissä kÿtetäan aina joitain tietokoneita, matkapuhelimia, ynm. modernia kamaa. Tykkään paljon enemmän vanhoista taskareista, varsinkin 1-70. 
Kvaak! Kääk!

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 956
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1011 : 21.01.2012 klo 19:01:39 »
Mielestäni jotkut uudet ankkatarinat ovat suorastaan ihan hirveitä. Niissä kÿtetäan aina joitain tietokoneita, matkapuhelimia, ynm. modernia kamaa.
Onhan Aku Ankassa aina seurattu aikaansa. 1950-luvullakin joku on saattanut sanoa samaa television näkemisestä sarjakuvissa.

Ajan vauhdissa pysyminen mahdollistaa paljon erilaisten tarinoiden tekemistä joten minun mielestäni nykypäivän teknologian näkyminen Aku Ankassa on vain hyvä asia.
Erityisesti Taikaviitta-tarinoihin tekniset vimpaimet sopivat mitä parhaimmin.
Kääk13-kirjoittaa!

PuhuvaKissa

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
  • PuhuvaKissa
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1012 : 22.01.2012 klo 12:29:23 »
Onhan Aku Ankassa aina seurattu aikaansa. 1950-luvullakin joku on saattanut sanoa samaa television näkemisestä sarjakuvissa.

Ajan vauhdissa pysyminen mahdollistaa paljon erilaisten tarinoiden tekemistä joten minun mielestäni nykypäivän teknologian näkyminen Aku Ankassa on vain hyvä asia.
Erityisesti Taikaviitta-tarinoihin tekniset vimpaimet sopivat mitä parhaimmin.

Tietystihän se on hyvä juttu taikaviitassa, mutta varsinkin Mikki tarinoissa, joissa on matkapuhelimia, niin niistä tulee kyllä paljon huonompia.
Kvaak! Kääk!

mievaan

  • Jäsen
  • Viestejä: 111
  • Maija Meikäläinen junttilan kuusikosta päivää
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1013 : 22.01.2012 klo 17:20:40 »
En kyllä itekään osaa kunnolla sisäistää tietokoneita ym elektroniikkaa ankoissa, luen ehkä liikaa näitä vanhempia tarinoita. Nykypäivän vempaimet vievät tavallaan tarinoista sitä tärkeää oikeanlaista henkeä pois.

Toisaalta aikansa seuraaminen kuuluu ankkamaailmaan, mikä onkin sen näkyvimpiä piirteitä. On mukava selailla jotain 80- luvun tarinoita ja keskittyä niissä vain miljööseen, ja verrata sen ajan asioita nykypäivään. Mutta jos asia riippuisi musta, niin ottaisin kaiken ylimääräisen pois ja siirtyisin suoraan 50- luvulle.  8]   

Joo oon vähän konservatiivinen. Kaikki uusi on pahasta ::)   

Just

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1014 : 22.01.2012 klo 18:21:06 »
Eh... teknologia tekee tarinasta automaattisesti huonomman? Ei nyt logiikkana oikein natsaa.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2012 klo 18:23:57 kirjoittanut Justware »

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 608
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1015 : 22.01.2012 klo 18:38:21 »
Aku Ankan pitäisi tanssahdella jokilaivansa kannella ja luistaa auttamasta Kana Kanasta. Ja polvihousu-Mikin makailla heinäkasan päällä ja rakennella lentokonetta kaikenlaisesta kamasta mitä maatilalta löytyy. Pois kaikki nykyhömpötys, palataan 30-luvun alkuun.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 825
  • Hornan kekäleet!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1016 : 30.01.2012 klo 22:03:51 »
Aika hurjaa pudotusta. Ei julkaisun taso ole samassa suhteessa huonontunut. Omasta kokoelmastani löytyy toki enemmän vuoden 2010 kuin 2011 taskareita. Syynä omalla kohdallani on lähinnä se, että ns. klassikoita ei ole julkaistu läheskään edellisvuosien malliin.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Barks92

  • Jäsen
  • Viestejä: 636
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1017 : 30.01.2012 klo 22:10:19 »
Suuri putous tosiaan, mutta jättäisivät kaikki muut erikoistaskarit pois, ainoastaan teema-taskarit jäljelle.
Ja nuo tripplat takulla vähentävät myyntiä.

Edit: Nyt hävettää, kun näin että tuo tripla myi eniten :D , no sanotaan näin että luulen,että ne jatkossa vähentävät myyntiä.
Perego ist da legend.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 825
  • Hornan kekäleet!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1018 : 30.01.2012 klo 23:35:13 »
Edit: Nyt hävettää, kun näin että tuo tripla myi eniten :D

Minä ostan taskarin aina, kun siinä on yksikin minua kiinnostava tarina. Ja triplassahan on triplasti saumaa hyville tarinoille.

Jäi muuten viimeisin tupla ostamatta, koska siinä ei ollut yhtään minua kiinnostavaa tarinaa. Ei, vaikka oli tuplamahkut :).
"Tex-tieteen yli-morisco"

Henendo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
  • Kunnia myös hiirimestareille!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1019 : 31.01.2012 klo 15:27:00 »
Aika hurjaa pudotusta. Ei julkaisun taso ole samassa suhteessa huonontunut. Omasta kokoelmastani löytyy toki enemmän vuoden 2010 kuin 2011 taskareita. Syynä omalla kohdallani on lähinnä se, että ns. klassikoita ei ole julkaistu läheskään edellisvuosien malliin.

Minä lähden kliseiseen tapaani heristämään syyttelevää sormeani taloustilanteen suuntaan. Väitän, että suurin osa Taskarien ostajista ei ole Kvaakissa pyöriviä faneja, vaan ihmisiä, jotka ehkä vain ajankulukseen ostelevat sattumalta tuttua ja turvallista tavaraa. Kun nyt joka suunnasta virtaa vain huonoja uutisia, saa Taskarien ostaminen jäädä vähemmälle. Vuoden 2010 juhlan kaltaisia erityissyitäkään ei viime vuodelle osunut.