Kirjoittaja Aihe: A3-skanneri ja -printteri?  (Luettu 15578 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pekka Salonen

  • pekak
  • Jäsen
  • Viestejä: 305
  • Ottiatuota
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #15 : 02.09.2015 klo 17:51:05 »
Mä ostin vuos sitten 7610:n Tulostintavaratalosta. On esim. verkkokauppa.comia halvempi + niillä on linkki jonka kautta saa pitemmän takuun.

http://www.tulostintavaratalo.fi/Laitteet-ja-Tulostimet/Monitoimitulostimet/EPSON-WF-7610DWF

Päädyin laiskuuttani laitteeseen kun thewirecutter.com piti ton pikkuveljestä josson samantyyppinen kirjoituspää. Ynnä mulla on ollut ihan ok kokemuksia Epsonin skannereista (mitä nyt ajurit ovat välillä luokattomia). 7610:ssa on kyl tarpeettoman sekava nappikäyttöliittymä, jonka kanssa joutuu pelaamaan kun vaihtaa paperia.

Ihan kelpo jälkeä kun tulostaa hitaammin. Ei ole ollut tukosongelmia mun hyvin harvalla tulostuksellani. En ole vielä kokeillu kun ainoastaan Epsonin omilla musteilla.

Ton vitsinä oli jossain määrin se, että aikasemmissa malleissa oli valittava joko hyvä valokuvajälki ja heikompi businessgrafiikka tai päinvastoin. Ja et tää olis kohtuuhyvä molemmissa. Onhan se.

En ole tutkinu josko vuodessa olis tullu parempaa tarjolle.

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #16 : 04.09.2015 klo 08:03:31 »
Ajuriongelma on tässä 7515:ssäkin. Windows 7-10-käyttökärkestelmissä  Photoshop CS5:llä tai vanhemmalla tehtyjä tiedostoja tulostaessa Photoshop CC kaatuu. Sama ongelma kuulemma CS6:ssa. Tämä on kierrettävissä avaamalla uuden tiedoston johon siirtää vanhan matskun. Jos käytössä on myös toinen printteri riittää että avaa uuden tiedoston, valitsee oletustulostimeksi tämän toisen printterin ja sen jälkeen voi tulostaa Workforcella valitsemalla sen uudestaan. Eli säädöksi menee. Ongelma ei ole kuitenkaan pelkissä Workforceissa vaan yhteensopivuusongelma ison joukon printtereitä kanssa nykyphotareita, keskustelua käyty laajemmin =16058149#reply_16058149]täällä.

Toinen ongelma 7515:ssä on ettei skanneri sisällä WIA-tukea eikä 64-bittistä TWAIN-tukea jollion ainakaan 64-bittisellä käyttiksellä ei voi skannata suoraan photariin. En tiedä onko tilanne parempi WF-7610:ssä?
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Pekka Salonen

  • pekak
  • Jäsen
  • Viestejä: 305
  • Ottiatuota
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #17 : 05.09.2015 klo 16:51:11 »
Tarkennan että mulla ei ole ollut ajuriongelmia just 7610:n kanssa, vaan mennävuosina joidenkin Epsonin perusskannerien kanssa. Eipä niidenkään kanssa viime aikoina.

Mutta mä puhun käytöstä Macin kanssa. Windowsin kanssa en ole kokeillut, niin mun kokemuksista ei ole Jannelle hyötyä.

Just nyt käytän 7610:aa Yosemiten mukana tulleen ajurin kanssa. Mavericksin aikoihin käytin Epsonin ajureita, mutta en sitten asentanut Epsonin omia kun päivitin käyttiksen uudelle levylle. Kummalla tavalla vaan on toiminu.