Kirjoittaja Aihe: A3-skanneri ja -printteri?  (Luettu 15579 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JV

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 048
A3-skanneri ja -printteri?
« : 07.08.2015 klo 02:13:37 »
Onko jollakin käytössä hyväksitodettua monitoimikonetta, joka skannaisi ja printtaisi A3:sta?

Esim. Epsonin A3-koon Workforce-laitteissa skanneri on kuitenkin a4-kokoa. Käyttötarve on sen verran rajallinen, että ei viitsisi molempiin satsata erikseen.

tertsi

  • Vieras
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #1 : 07.08.2015 klo 07:44:48 »
Epson wf 7515. Halpa. Ihan passeli A3-viivapiirrosten skannailuun ja luonnosten printtailuun. En tuolla alkaisi akvarelleja skannailemaan. Tosin en ole yrittänytkään, ties vaikka yllättyisin! Positiivisesti siis...
« Viimeksi muokattu: 07.08.2015 klo 08:46:21 kirjoittanut Tertsi »

JV

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 048
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #2 : 07.08.2015 klo 10:45:30 »
Epson wf 7515. Halpa. Ihan passeli A3-viivapiirrosten skannailuun ja luonnosten printtailuun. En tuolla alkaisi akvarelleja skannailemaan. Tosin en ole yrittänytkään, ties vaikka yllättyisin! Positiivisesti siis...

Kiitos, tuo onkin juurikin kokolailla se mitä etsin! Miten sinulla tuon DuraBrite-musteen kanssa? Meneekö tulostuspäät tukkkon?

Et mielenkiinnosta viitsisi testata akvarellin skannaamista? Sehän vaatii joka tapauksessa aika paljon säätämistä, jos paperi on kupruinen.

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #3 : 07.08.2015 klo 13:39:11 »
Tertsin suosituksesta ostin joskus myös WF-7515:n enkä ole katunut. Tulostuspäät menevät kyllä tukkoon kuten muissakin mustesuihkutulostimissa, mutta toistaiseksi tulostimen puhdistustoiminto on riittänyt. Skannaus- ja tulostusjälki vastaa minusta ihan noita Epsonin edullisia a4-skannereita/tulostimia ja hinta/laatusuhdehan on Epsonilla ylipäätään hyvä. Mutta ei nämä halvimman hintaluokan laitteet varsinkaan skannauspuolella koskaan sävyjen kanssa ihmeisiin pysty. Laadukkaammissa akvarelliskannereissa hintaan taitaa tarvita nollan lisää. Itse käytän Tertsin tavoin lähinnä viivaskannaukseen.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 758
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #4 : 07.08.2015 klo 13:58:47 »
Mullakin on Epsonin WF-7515. Ihan pelittävä kone...mulla ei ole kyllä noi tulostuspäät vielä mennyt tukkoon, vaikka välillä kone käyttämättä jopa pari kuukautta.

Skannaus toimii ja ihan hyvää jälkeä sillä saa...ainakin se skannausohjelmisto on hyvä...sillä saa tehtyä vaikka mitä säätöjä.
Skannaillee ihan hyvin, muuta ei tosiaan ihan tosi laadullista jälkeä saa, mutta riittää tämmöiselle tavalliselle pulliaiselle ihan hyvin.

Tää on kuin pieni monitoimikone isossa koossa...tästä saa noi A3+-koot tulostettua...en ole vielä käyttänyt. Olen tarvinnut vain tuota skanneria A3-kokona.

Tällä on noi Koipeliini-kunniakirja tulostettu, ja ihan kunnollisen on tehnyt. Mitä parasta...tässä ei tartte ostaa kuin 4 värikasettia, kun kalliimmissa pitää ostaa kymmenen...no tulostuslaatu onkin sit ihan eri luokkaa esim. mustavalko-valokuvissa. Meikä tykkää kun toi toimii Wifin kautta...ei tartte olla johdon perässä kiinni tietokoneeseen.

Aikas iso loota tää kyl on 56 cm x 41 cm x 27 cm eli vie tilaa pöydällä...itelläni lattialla makoilee.

Ai niin...yritin kerran printata kirjekuorta (aika paksu)...teki vähän sotkua printtauksen ulkopuolelle...ei taida oikein toimi hirveen pöperöisellä paperilla...ainahan voi kokeilla.
Luulis että jossain tietokonekaupassa vois kokeilla tulostusta.
Sit on myös erinäiset messut, kuten Digi-messut ja Kamera&kuva-messut, jossa on yleensä paljon printtereitä pöydällä ja josta voi printata kuvia.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2015 klo 14:04:08 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

tertsi

  • Vieras
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #5 : 07.08.2015 klo 14:12:35 »
Joo, voin skannata akvarellin, mutta se voi venyä sunnuntaille. Ensin pitää löytää semmonen akvarelli jostain.  ;D

tertsi

  • Vieras
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #6 : 07.08.2015 klo 14:19:51 »


. Meikä tykkää kun toi toimii Wifin kautta...ei tartte olla johdon perässä kiinni tietokoneeseen.
Mä en ole tuota Wifiä saanut pikkuruisista ponnistuksistani huolimatta toimimaan. Mutta eikös se ole niin, että skannatessa pitää olla USB-johto kiinni, mutta printtaus onnistuu myös ilmateitse?

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #7 : 07.08.2015 klo 14:22:31 »
Mä en ole tuota Wifiä saanut pikkuruisista ponnistuksistani huolimatta toimimaan. Mutta eikös se ole niin, että skannatessa pitää olla USB-johto kiinni, mutta printtaus onnistuu myös ilmateitse?

Ei tarvitse, molemmat onnistuvat ilmateitse.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

tertsi

  • Vieras
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #8 : 07.08.2015 klo 14:24:57 »
Ahaa!
Nyt tuli oikea motivaationpuuska saada homma toimimaan.

Thänx!

edit:
Olohuoneen sisustuksen onkin aika mennä uusiksi.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 758
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #9 : 07.08.2015 klo 16:42:17 »
Mä en ole tuota Wifiä saanut pikkuruisista ponnistuksistani huolimatta toimimaan. Mutta eikös se ole niin, että skannatessa pitää olla USB-johto kiinni, mutta printtaus onnistuu myös ilmateitse?
Kun printtaat tai skannaat, niin ota siitä printterin valinta kohdassa se "epson fw-75150(verkko). Niin se mulla ainakin toimii. Pistin myös manuaalisesti epsonista ne wifin salasanat päälle...en saanut automaattisesti toimimaan tietokoneen kautta. Tietysti auttaa myös jos pistää jkaikki epsonin mukanatuleet ohjelmat tietsikalle ja päivittää ne. Hyviä sisustuspäiviävaan sinnekin.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

JV

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 048
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #10 : 07.08.2015 klo 18:24:47 »
Sinänsä kuulostaa siltä, että toimisi sarjakuvantekijän workflow'hon aika hyvin.

Tuo mallihan on ilmeisesti jo v. 2012 ja sen jälkeen skannerit ovat kaikissa A4. Joskin jokin maininta "A3-liitoksesta". Tiedä sitten miten se toimii. Sadat sivut olen Photarissa useasta skannauksesta yhdistänyt, mutta se on maalauksissa todella turhauttavaa ja aikaavievää puuhaa.


JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #11 : 07.08.2015 klo 18:56:08 »
Tuo mallihan on ilmeisesti jo v. 2012 ja sen jälkeen skannerit ovat kaikissa A4. Joskin jokin maininta "A3-liitoksesta". Tiedä sitten miten se toimii. Sadat sivut olen Photarissa useasta skannauksesta yhdistänyt, mutta se on maalauksissa todella turhauttavaa ja aikaavievää puuhaa.


Hmm pikaisella haulla löysin ainakin tällaisen Verkkokaupasta http://www.verkkokauppa.com/fi/product/57478/fmnkk/Epson-WorkForce-WF-7610DWF-monitoimilaite

Oman laitteeni ostin jostain Helsingin Viikissä sijaitsevasta liikkeestä, en tiedä löytyiskö enää heiltä tai edes koko kauppaa.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 758
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #12 : 07.08.2015 klo 19:00:29 »
Sinänsä kuulostaa siltä, että toimisi sarjakuvantekijän workflow'hon aika hyvin.

Tuo mallihan on ilmeisesti jo v. 2012 ja sen jälkeen skannerit ovat kaikissa A4. Joskin jokin maininta "A3-liitoksesta". Tiedä sitten miten se toimii. Sadat sivut olen Photarissa useasta skannauksesta yhdistänyt, mutta se on maalauksissa todella turhauttavaa ja aikaavievää puuhaa.
Tosta on päivitetty versio...
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/57478/fmnkk/Epson-WorkForce-WF-7610DWF-monitoimilaite

Äääh! JanneT kerkis heittääkin jo tän linkin!

HP:llä on myös omansa
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/32918/ctqsq/HP-Officejet-7500A-Wide-Format-e-All-in-One-tulostin
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/16933/dmtnj/HP-Officejet-7610-Wide-Format-e-All-in-One-tulostin

Brotherillakin on, mutta suosittelen, että pysyt kaukana siitä.

Jos saat lotossa 7 oikein, niin sit ehkä tää vois olla hyvä...siis pelkkä skanneri.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/22157/dmrms/Epson-Expression-11000XL-A3-taidekuvaskanneri

Mä ostin aikanaan myös tämmöisen Bond-skannerin...
http://www.ionaudio.com/products/details/copy-cat-mkii
Ihan hauska väline esim. kirjastossa, mut laatu ei ole mikään hyvä skanneissa.
Tää syö myös pattereita kuin viimeistä päivää...kannattaa ostaa ladattavia pattereita.

« Viimeksi muokattu: 07.08.2015 klo 19:03:25 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

JV

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 048
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #13 : 07.08.2015 klo 21:47:46 »
Kiitos kaikille kommenteista ja vinkeistä. Tuo uudempi 7610DWF tuntuisi olevan sopiva omiin tarpeisiin, joskin pitää tutkiskella vielä laatua.

Minulla on 13 vuotta toiminut hyvin Epsonin Perfection -skanneri - aikanaan huippulaite, mutta luultavasti tuo monitoimilaitekin pystyy nykyisin samaan laatuun.

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: A3-skanneri ja -printteri?
« Vastaus #14 : 07.08.2015 klo 23:54:40 »
Kiitos kaikille kommenteista ja vinkeistä. Tuo uudempi 7610DWF tuntuisi olevan sopiva omiin tarpeisiin, joskin pitää tutkiskella vielä laatua.

Minulla on 13 vuotta toiminut hyvin Epsonin Perfection -skanneri - aikanaan huippulaite, mutta luultavasti tuo monitoimilaitekin pystyy nykyisin samaan laatuun.
Epson Perfection löytyy myös täältä, tosin ei tällä hetkellä asennettuna. Varmaan suunnilleen samaa tasoa. En tosin ole kummemmin vertaillut. Skannausnopeus on kyllä kasvanut melkoisesti jo WF7515:ssä vanhaan Perfectioniini verrattuna.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi