Kirjoittaja Aihe: Minä ja minun maailmanvalloitukseni  (Luettu 8896 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« : 02.08.2015 klo 13:48:12 »
Aloitinpa sitten kokonaan uuden omahyväisen ketjun kun näitä uutisia nyt tulee.

Eli Vivifica Studiosin The Midnight Candle antologia on nyt IndieGoGossa:
https://www.indiegogo.com/projects/the-midnight-candle-comic-anthology#/story
Kirjoitinpa minäkin tuohon yhden tarinan.

JV

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 048
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #1 : 02.08.2015 klo 14:08:09 »
Hieno juttu!

Mutta kannattaisiko promoaminen tehdä omalla nimellä? On vaikea seurata Doc Lomapäivän taiteellisen uran kehitystä...


Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 849
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #2 : 02.08.2015 klo 19:08:25 »
Kummallisen epämääräinen esittely tuolla Indiegogo:ssa. Kyllä pitäisi esitellä selvällä listalla keitä kaikkia kirjoittajia ja piirtäjiä on mukana hankkeessa, montako tarinaa on ja kuinka pitkiä tarinat ovat.

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #3 : 02.08.2015 klo 21:01:41 »
Kummallisen epämääräinen esittely tuolla Indiegogo:ssa.
Absoluuttisesti samaa mieltä. Projektissa on muitakin epämääräisyyksiä, mm. pituus. Koko Indiegogo tuli tekijöille ihan puskista (jos oikein muistan). Seurataan miten se kehittyy. Ei mua haittaa jos se saa rahoituksen kasaan ja ilmestyy.

On vaikea seurata Doc Lomapäivän taiteellisen uran kehitystä...
Kuinka niin, täällähän sitä voi kvaakissa seurata. Ulkomaat on mun second life, kotimaan markkinat on eletty ja nähty, ne ei anna mulle mitään lisää. Se että perustan kvaakiin ketjun on vain kirsikan tyvi kermakakun päällä, se mikä tulee tulee maan rajojen ulkopuolelta. Mutta joka tapauksessa kiitos näkökulmasta.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 849
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #4 : 03.08.2015 klo 11:54:45 »
Kuvanäytteissäkin pitäisi kertoa mitkä sarjat ovat kyseessä. Ehkä, Doc, voit vihjata asioista projektin aloittajalle? Toivotaan, että rahoitus onnistuu, mutta rahat on todennäköisesti helpompi saada kasaan, jos annetaan riittävästi tietoa mahdollisille tukijoille.

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #5 : 04.08.2015 klo 04:56:50 »
Ehkä, Doc, voit vihjata asioista projektin aloittajalle?
Tehty! Editori kiitti palautteesta.

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #6 : 30.10.2015 klo 11:50:40 »
Kun kerran pitkästä aikaa tuli Kvaakiin kirjauduttua, niin kerrotaan nyt täälläkin että tuorein työnantajani on David Lloyd. Scifitarinani ilmestyy Aces Weeklyssä (aikataulu on vielä auki), Kaakisen Jussi piirtää kun ehtii.

Hyi häpeä jos et tiedä mikä on Aces Weekly!

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #7 : 10.10.2016 klo 11:48:11 »
Jo edellisessä viestissä harmittelen vähäistä Kvaakiin kirjautumista ja sama jatkuu.

Geysers of Titan -niminen scifisarjakuvani alkaa tammikuussa Aces Weeklyn volumessa 26. Taiteesta vastaa Neil McClements joka piirsi myös tankkitarinani To End All Wars-kokoelmaan. Tämä on muuten ensimmäinen pitkä kansainvälisesti julkaistu sarjakuvani.

Jaye Franklin piirtää Monsters of River Thames -nimisen kauhupläjäyksen Future Quaken julkaisemaan Something Wicked -julkaisuun. Ilmestyy 2017. Saatavana myös Comixologysta. Tätä on odotettukin, seisoi vuosikaupalla editorin pöydällä.

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #8 : 21.10.2016 klo 09:37:24 »
The Jester, the official magazine of The Cartoonists' Club of Great Britain, julkaisi ison kolmen sivun jutun Aces Weeklystä. Kolmossivulla onkin sitten yhtäkkiä tuttuja nimiä.

Kun vinkkasin Jussille että otetaanko osaa jutuntekoon luulin että lehti on joku fanien kopiokoneläpyskä mutta sehän onkin ihan oikea, komeasti taitettu julkaisu!

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #9 : 03.01.2017 klo 11:12:34 »
Joulunalusviikolla sain läjän harmaita hiuksia kun piirtäjä ilmoitti 5 viikkoa ennen deadlinea että hänpä ei piirräkään. No, syyt oli hyvät. Onneksi Russ Leach löytyi korvaajaksi. Tosin vähän aikaa kesti päästä irti Neilin jäljestä päässäni ja vaihtaa se Russin taiteeseen, mutta piirrosjälkihän on aivan loistavaa. Russ on piirtää tällä hetkellä Doctor Whota ja on tehnyt mm. kuvituksia Marvelille.

Geysers of Titan alkaa 23. tammikuuta Aces Weeklyssä.

Sarjakuvan kotisivut:
https://www.facebook.com/geysersoftitan

Russ Leachin kotisivut:
http://www.russleach.com
« Viimeksi muokattu: 03.01.2017 klo 11:15:10 kirjoittanut Doc Lomapäivä »

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #10 : 18.01.2017 klo 08:52:46 »
Kamala kiemurtelu latojan etsimisessä vihdoin päättyi. Ben Dickson tekee 3 ekaa sivua ja Sam Roads loput. Molempien herrojen aikaansaannoksia löytyy Aces Weeklystä, jos ei nyt ihan vielä, niin ainakin volumesta 26 jossa Geysers of Titan myös alkaa. Sarjan Facebook-sivuille on vastikään lisätty uutta kamaa ja lisää tulee koko ajan. Saa tykkäillä.

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #11 : 08.10.2018 klo 09:30:04 »
Vakavasti länkkäriä pukkaa... Pikku viilauksia vaille valmis käsis. Luettavissa Aces Weeklyssä 2019.

kespa

  • Jäsen
  • Viestejä: 839
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #12 : 09.10.2018 klo 17:00:51 »
Vakavasti länkkäriä pukkaa... Pikku viilauksia vaille valmis käsis. Luettavissa Aces Weeklyssä 2019.
Onnea! Hienoa ett tulee piakkoin ulos:)

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #13 : 16.01.2019 klo 14:00:48 »
No niin, eiköhän tämä tieto nyt ole jo vapaa julkaistavaksi.

Postin tuo, postin tuo... posti toi Kuninkaallisen postitoimiston postia, eli Macbethin allekirjoitettu sopimus saapui Markosia Enterprisesilta. Hiltunen jatkakoon tästä.

Toinen vastikään allekirjoitettu sopimus on Future Sci-Fi Tales #2 -lehden kanssa. Kyseessä on 8-sivuinen scifikauhujuttu jonka on piirtänyt italialainen Andrea Meneghin. Andrea on aiemmin rustannut mm. kansia Tex Willeriin.

David Lloyd näytti vihreää valoa Hunters & Prey Westernille joka ilmestyy Aces Weeklyssä tämän vuoden aikana.

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 812
Vs: Minä ja minun maailmanvalloitukseni
« Vastaus #14 : 04.06.2019 klo 11:17:12 »
Käsikirjoittamani The Hunter (nimi vaihtunut sitten viime viestin) länkkäri alkaa Aces Weeklyssä 28. lokakuuta. Taiteesta vastaa Dragan Vignjevic. Kuva ohessa.

Törmään usein kysymykseen "sää teet johonkin englanninkielisen verkkolehteen...?" Niin joo, Aces Weekly on tietysti V for Vendetta-artisti David Lloydin maksullinen verkkosarjakuvalehti.

Englanninkielinen Macbeth taas tulee ulos Markosialta ensi viikolla (juhuu!). Olihan se sauna kääntää alppari englanniksi, mutta niin kuin Hiltunen sanoi, eipä sitä juuri kukaan muu voi kääntää kuin käsikirjoittaja itse, vaikka täysin reikäpäistä ylipäätään kääntää Shakespearea englanniksi. Jo alunperin mun tarkoituksena oli nostaa itse tarina esiin kielen alta, ja poimin sanan sieltä sanan täältä, joten alkuperäistekstistä on aika vähän jäljellä. Mutta hieno tarina se on, teki taas vaikutuksen kun sitä intensiivisesti käänsi.