Kirjoittaja Aihe: Kysymys Tenavista ja esittely  (Luettu 3165 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sasi04

  • Jäsen
  • Viestejä: 29
Kysymys Tenavista ja esittely
« : 24.09.2004 klo 12:32:22 »
Moi!

Tänne tulee kirjoitettua aika harvoin, sillä tämä sivu tykkää kaataa koneeni ennen kuin edes ehdin alkaa kirjoittaa mitään, näin on käynyt jo 3 viimeisellä kerralla...  >:( Toivottavasti saan nyt kirjoitettua asiani!

Minulla on 6 Tenavat-albumia joista 5 ensipainoksia:

-Onni on rakastaa. v.1990 1.p hyväkuntoinen
- Antaa sataa! v1989 1.p. hieman kärsinyt
- Ressun rakkaudet. v.1975 1.p hyväkuntoinen
-20: onni suosii rohkeaa, Jaska Jokunen. 1995 3.p hyväkuntoinen
- 47: Sano linnunsiemen. 1998 1.p uudenveroinen
- 48: Pehmeä lasku. 1998 1.p uudenveroinen

Kannattaako näitä laittaa myyntiin, onko noilla menekkiä? Vai lahjoitanko vaikka terveyskeskukseen? Itse en tee noilla mitään, sillä sarjan keräämisen aloittaminen taitaa olla melko mahdoton tehtävä..

Jeps, samalla voin esitellä itseni, en viitsi alkaa vastaamaan tuohon esittelyviestiin erikseen.

Olen 25-vuotias, asun Oulussa tulevan aviomieheni (häät ensi kesänä) kanssa, ei lapsia. Koulutus on tradenomi AMK, ammattinimikkeeni on järjestelmätukihenkilö eli atk-nörtti.

Sarjakuvainnostus on lähteny Aku Ankasta, joka tilattiin minulle samana vuonna kuin synnyin, ja tulee kotiini yhä. Enää en kylläkään lue muita kuin Don Rosia jonka tuotannosta omistan täydellisen kokoelman.

Muita melkein täydellisiä kokoelmia löytyy Lassi&Leevi-tuotanto, Asterixit (2 kokoelmaa), Valhalla ja Anu&Antti. Muutamia kappaleita puuttuu, mikä on aika ärsyttävää.. Ensipainoksia kerään tietysti. Taidan olla täysi hullu tämän harrastuksen kanssa, eilen ostin Lassi&Leevi-harvinaisuuksia 150 euron edestä...

Kerään muitakin juttuja kuin sarjiksia. Kotimaisia postimerkkejä ja FDC-kuoria, eurokolikoita, Disney-klassikot -DVD:itä.

Jeps, parempi lähettää ennen kuin kone kaatuu :D Jään odottelemaan vastauksianne!

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re:Kysymys Tenavista ja esittely
« Vastaus #1 : 24.09.2004 klo 12:47:03 »
Omistat siis koko Don Rosan suomennetun tuotannon ilmeisesti, vai omaatko Pertwillaby Papers ja Captain Kentucky -teokset myös? Ynnä kaikki Comics Journalit ja Fanzinet joissa on ilmestynyt Rosan sarjoja 70- ja 80-luvulla?

Omistamillasi Tenavat-pokkareilla ei ole erityistä keräilyarvoa, sisältöhän on mittaamattoman hienoa tietty. Lahjoita pois ja ryhdy hankkimaan Fantagraphicsin julkaisemaa "The Complete Peanuts" - sarjaa. Reilun tusinan vuoden kuluttua sinulla on varmasti kaikki Tenavat-sarjat.  
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

sasi04

  • Jäsen
  • Viestejä: 29
Re:Kysymys Tenavista ja esittely
« Vastaus #2 : 25.09.2004 klo 13:36:57 »
Sorry, enpäs ollenkaan ajatellut että Don Rosa on piirtänyt myös muitakin kun Ankka-sarjiksia... :) Omistan siis Don Rosan suomenkielisen Ankka-tarinatuotannon, eli olen jemmannut kaikki Aku Ankka-lehdet joissa on ilmestynyt Don Rosa-tarina (alkaen vuodesta 1991 jos oikein muistan), ja lisäksi omistan kaikki julkaistut 5 kovakantista kirjaa:

- Kadonneen kirjaston vartijat
- Roope Ankan elämä ja teot
- Sammon salaisuus
- Temppeliherrojen kätketty kruunu
- Kymmenen avataran aarre

Meinasin hakea Rosan nimmarin Temppeliherrojen kätketty kruunu -kirjaan, kun Rosa vieraili Oulussa. Jono oli pitkä kuin nälkävuosi, ja inhoan jonottamista joten kävin ostamassa vain kirjan. Onneksi en hakenut siihen nimmaria, sillä kirjasta puuttui viimeinen sivu! (Kroisoksen aarre-sarjiksesta puuttui siis viimeinen sivu, kivaa...) Tokihan olisi ollut kiva saada kirjaan Rosan nimmari, mutta olisiko viallisella kirjalla ollut keräilyarvoa...?