Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Talvisodan taistelu (10.10.2017 klo 09:28:10)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
21.10.2017, klo 22:32:25

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459830 viestiä 10206 aihetta kirjoittanut 7204 jäsentä. Uusin jäsen: LariP
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Twitter-tili @KvaakFi
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Twitter-tili @KvaakFi  (Luettu 25995 kertaa)
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #30 : 09.09.2016, klo 20:34:42 »

Haluan että twitterillä ja facebookilla kiinnostuneet houkutellaan näille.

Täällä kirjoitusten pituus on vapaata. Äänestyksiä on täällä ollut ennenkin, ei niitä tarvitse pitää twitterissä. Pyydetään ne tänne äänestämään.

Tuliko yli 140 merkkiä? En enää ikinä laske niitä. En suostu.
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #31 : 09.09.2016, klo 20:52:33 »

Äänestä Hesarin parasta kotimaista arkistrippiä.

Muuta mukavaa: kerro lapsuutesi antropomorfisista suosikkieläinanimaatioista Herainian aloittamassa ketjussa.

Suosittelemme: @pmihal #FF (follow friday)
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #32 : 09.09.2016, klo 21:03:45 »

Haluan että twitterillä ja facebookilla kiinnostuneet houkutellaan näille.

Täällä kirjoitusten pituus on vapaata. Äänestyksiä on täällä ollut ennenkin, ei niitä tarvitse pitää twitterissä. Pyydetään ne tänne äänestämään.

Tuliko yli 140 merkkiä? En enää ikinä laske niitä. En suostu.
Joo tää on hyvä ehdotus...myös molemmissa paikoissa voisi pitää äänestyksen. Voiko twitterissä pistää linkin kvaakkiin, jossa vois kertoa omista päätöksistä enemmän. Eli aina kun olis joku äänestys, niin sitten samalla perustaisi kvaakkiin sille oman perustelu-kohdan.
Esimerkiksi tämä "5vaikuttavintasarjakuvaa" twitterissä eli kertoa siellä ne 5 parasta ja sitten jotenkin linkki kvaakkiin, missä perustelisi ja kertoisi miksi on valinnut juuri nämä sarjakuvat ja mitä ne itselle merkitsee. Näin molemmat...sekä twitter, että perinteinen kvaak tulisi edustetuksi. Niin jos tän voi jotenkin näin tehdä...mä en tiiä kuinka.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #33 : 09.09.2016, klo 21:04:18 »

Semmoinen vanhanaikainen kasvotusten tapahtuva vuoropuhelu on jäänyt pois. Ihmiset on etääntyneet toisistaan...

"Ihmiseet vaan kirjuuttelevat noita preivejään ja soittelevat telefuuneillaan ympäriinsä, eivätkä kohtaa toisiaan kasvotusten enää."  Grin ad 1870

"ovat nyt keksineet semmosen kuin kirjoitettu sana! Hakkaavta kiveen tai sivelevät papyrukselle. Mitähän se sekin on, miten sanan saa kiveen muka? Pötyä..." eaa 3000

Eheh...

Ei silti, en tykkää minäkään Twitteristä.

Timo
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #34 : 09.09.2016, klo 21:10:01 »

Joo tää on hyvä ehdotus...myös molemmissa paikoissa voisi pitää äänestyksen. Voiko twitterissä pistää linkin kvaakkiin, jossa vois kertoa omista päätöksistä enemmän. Eli aina kun olis joku äänestys, niin sitten samalla perustaisi kvaakkiin sille oman perustelu-kohdan.
Esimerkiksi tämä "5vaikuttavintasarjakuvaa" twitterissä eli kertoa siellä ne 5 parasta ja sitten jotenkin linkki kvaakkiin, missä perustelisi ja kertoisi miksi on valinnut juuri nämä sarjakuvat ja mitä ne itselle merkitsee. Näin molemmat...sekä twitter, että perinteinen kvaak tulisi edustetuksi. Niin jos tän voi jotenkin näin tehdä...mä en tiiä kuinka.

KvaakFi-tili ei aloittanut 5 vaikuttavinta sarjakuvaa häsäriä. Ja se idea on juurikin se, että twitterissä seurataan tätä listaamista... hyvin harva, jos kukaan, haluaa perustaa tunnusta foorumille ja kertoilla lisää. Kvaakilla on yli tuhat seuraajaa Twitterissä. Nämä ovat niin erilaiset viestintävälineet, täydentävät kyllä toisiaan.
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #35 : 10.09.2016, klo 01:15:36 »

Kvaakilla on yli tuhat seuraajaa Twitterissä.
Sinäkö siellä olet "palstamestarina" vai pystyykö useampikin ylläpidosta käyttelemään samaa tiliä? Kuka visertää KvaakFInä?
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
J-Viilee
Jäsen
Poissa

Painajaismaista!

« Vastaus #36 : 10.09.2016, klo 01:47:15 »

Mä en ymmärrä edes miten tänne twitteriin kirjoitetaan. En ymmärrä noita hashtaggeja, kirjoitusten linkitystä...varsinkaan, kun niitä linkkejä on monta...ihan outoo.
Muutenkin koko Twitter tuntuu kauheen vastenmieliseltä.
. Ehkä vaan olen niin neandertalilainen, etten tämmöisiä uusia juttuja osaa ottaa käyttöön tai niiden käyttö tuntuu mahdottoman haastavalta.. Tämä hämmentää. Olen varmaan syntynyt väärällä vuosisadalla.

Et sie oo neanthertadilainen. Ei näitä oikeasti edes haluta ottaa käyttöön enkä ota. Fiitalin facebookissa oon vain sen takia että meillä on suomenlaajuinen luottissivu, missä voin kysyä neuvoa ja kertoa omista kokemuksista pahaa työnantajaa vastaan. Wassupissa Oon vain sen takia ku oon mensan paikallisosaston pj ja pitää jotain kautta ilmoittaa tapahtumista. Ja tottakai pitää kaikki vielä sähköpostitse ja facettaa koska kaikki ei kuulu kaikkeen. Haistakoon paska, on muuten viimeinen kausi missään ja mihinkään mihin kuulun. Paitsi Kvaak.

Niin ja sen harvan kerran kun vastaan puhelimeen tällä viikolla. virhe. oon nyt sitten jossain koalitiossa joka kokoontuu stadissa 8 krt vuosi ja se on paskaa koska lentokoneeseen en istu ja matkustan junalla.

OK. Ei onnistu jäädä minkään ulkopuolelle vaikka haluaisi Mut eihän oo pakko olla omaa hästäkkiä.
tallennettu

Tilulilulii.
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #37 : 10.09.2016, klo 03:21:35 »

Olkaa mukana täi ulkona, mutta ei pidä erehtyä dissaamaan Kvaakin Twitter-tiliä.

Se on sama Twitterille kuin Kvaak oli internetille!
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #38 : 10.09.2016, klo 06:45:07 »

Et sie oo neanthertadilainen. Ei näitä oikeasti edes haluta ottaa käyttöön enkä ota. Fiitalin facebookissa oon vain sen takia että meillä on suomenlaajuinen luottissivu, missä voin kysyä neuvoa ja kertoa omista kokemuksista pahaa työnantajaa vastaan. Wassupissa Oon vain sen takia ku oon mensan paikallisosaston pj ja pitää jotain kautta ilmoittaa tapahtumista. Ja tottakai pitää kaikki vielä sähköpostitse ja facettaa koska kaikki ei kuulu kaikkeen. Haistakoon paska, on muuten viimeinen kausi missään ja mihinkään mihin kuulun. Paitsi Kvaak.

Niin ja sen harvan kerran kun vastaan puhelimeen tällä viikolla. virhe. oon nyt sitten jossain koalitiossa joka kokoontuu stadissa 8 krt vuosi ja se on paskaa koska lentokoneeseen en istu ja matkustan junalla.

OK. Ei onnistu jäädä minkään ulkopuolelle vaikka haluaisi Mut eihän oo pakko olla omaa hästäkkiä.
No hyvä etten ole ainoa immeinen Suomessa jonka mielestä nää some-jutu on ihan hanurista. Mulla on facebook-sivu kyllä kanssa, mut se vain sen takia, että pääsen ihmettelemään määrättyjä sivuja. Whatappeja ja snapshotteja tai mitä noi sit onkaan niin en ole koskaan edes kokeillut. Niistä ei mitään hajua.
Mulla sähköposti on se pääasiallinen viestimisväline ja sukulaisten ja muutamien harvojen tuttavien kanssa Skype. Muuten puhun sit puhelimessa ja testiviestittelen. Kaverit ei kyllä ymmärrä mua, että kuinka voin olla ilman näitä some-juttuja. En vain tarvitse semmoisia. Näissä nykyisissäkin on ihan tarpeeksi tekemistä...aika ei vain yksinkertaisesti riitä...nytkin kirjastosta matkalla Batman ja Robin: Kuoleman kulku perheessä, Batman maa yksi osa 2, Preachers 3. kirja ja Ryhmä-X kronikka osa 2 ja sit paljon katsomattomia TV-sarjoja ja leffoja. Töissäkin on käytävä ja kavereita tavattava....missä välissä mä päivittelisin jotain perhanan facebookkeja tai muita some-kakkoja. Ei onnistu.
Mä luen tota kvaakin-twitteriä, mut siihen se taitaakin jäädä. Joihinkin kyselyihin olisin halunnut vastata, mutta omalla tyylilläni ja pitemmin kuin 140 merkkiä. No kaikkea ei kai voi vain saada. Kohta kai se koipeliinikin siirtyy twitteriin. Sit jää sekin vaikuttaminen pois. Voi pyhä Kapteeni Haddockin myrkyn tyrsky sentään.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #39 : 10.09.2016, klo 07:20:40 »

Kohta kai se koipeliinikin siirtyy twitteriin.

Itse asiassa tuo voisi olla aika ässä juttu näkyvyyden (ja äänestäjien määrän kautta myös painoarvon) kannalta, mutta ei taida äänestysajan (ja varmaan valittavien vaihtoehtojen määrän) rajoitteet vastaan.
tallennettu
Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #40 : 10.09.2016, klo 09:02:18 »

Sinäkö siellä olet "palstamestarina" vai pystyykö useampikin ylläpidosta käyttelemään samaa tiliä? Kuka visertää KvaakFInä?

Jep, tällä hetkellä. Alkuun vetovastuu oli toisella. Kapula voi hyvinkin vaihtua taas jossain vaiheessa.

Viimeksi tuli välitettyä tunnelmia käytännössä livenä sarjakuvafestivaaleilta. Foorumi on pienellä iPhonella siihen liian vaikea (=mahdoton) väline, ja aika lailla vanhentunutkin, se kun ei skaalaudu mobiililaitteille.

-- Kohta kai se koipeliinikin siirtyy twitteriin. Sit jää sekin vaikuttaminen pois. Voi pyhä Kapteeni Haddockin myrkyn tyrsky sentään.

Twitterissä voi juurikin, ehdottomasi lailla, linkata Kvaakin arvosteluihin, keskusteluihin ja kampanjoihin. Näin on tehtykin, jo pitkään. Voit luottaa siihen, että Koipeliini säilyy foorumilla.

Mainittakoon, että Turun sarjakuvakaupan mainio visakin tuli huomattua juuri twitterin kautta.

Muistakaa, että maailma se on oman maailman ulkopuolellakin, vaikka tuota maailmaa vierastaisikin tai ei haluaisi sinne mennä. Eikä se ole keneltäkään pois. Pikemminkin täydentävät toisiaan.

Ja eiköhän jokunen uusikin käyttäjä ole tänne foorumillekin eksynyt twitterin kautta, ellei ole jo karannut pois.

(Hui, Viivi ja Wagner ei ole saanut yhtään ääntä...!)
tallennettu
Holle
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #41 : 10.09.2016, klo 10:29:09 »

Itsekin tuolta silloin tällöin linkkaan KVAAKiin ja koetan tehdä foorumia tunnetuksi. Täydentää, ei ole tosiaan pois foorumilta.
Hyviä puolia: laaja yleisö, helppo kuvien laitto, palaute ja ulkomaiset yhteydet. Kauppaakin on käyty ja töitä saatu. Rajoitteena tuo merkkimäärä joka minusta kylläkin ihan ok, mitä turhia jaarittelemaan, strippientekijälle hyvää treeniä ajatusten ytimekkääseen ilmaisuun.
tallennettu

Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com
Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #42 : 11.09.2016, klo 12:47:56 »

Kappas, Savon Sanomat teki oikein jutun!

Kultaa kalliimmat sarjakuvat
Viisi vaikuttavinta sarjakuvaa. Valitse!

Vaikeaa. Moni ehti silti kuluvalla viikolla yrittää. Tämä aihe, siis #5vaikuttavintasarjakuvaa, kirvoitti suomenkielisessä Twitterissä vajaat 200 käyttäjää kertomaan suosikkinsa samantapaisten romaanien listausten vanavedessä.
...
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #43 : 12.09.2016, klo 12:59:23 »

Olisi kiva tietää kuinka suuri osa Twitterin käyttäjistä on toimittajia? Siis sanomalehdistä, teeveestä, radioista, mediasta? Niin iso, että se mielestäni jopa vääristää Twitter-pohjaista uutisointia mediassa. Monista kirjoituksista tosiaan saa sen kuvan, ikään kuin Twitter ja siellä esitetyt mielipiteet olisi jotenkin merkittävä juttu. Tänään radiossa mainittiin seikka joka on viime aikoina noussut esiin. Naiset, joilla on vääriä mielipiteitä on ahdistettu idioottien toimesta sieltä ulos. Taisin olla väärässä siinä että FB olisi koulukiusaajan unelmapaikka, ehkä se onkin Twitter. Wink

No, ilmeisesti Kvaakin tili toimii ihan hyvin ja se on mukavaa. Siis myös näyteikkunana sarjakuvaan. Rajoite, 140 merkkiä, takaa ainakin sen että viesteissä eivät pääse asiantuntijat liikaa pätemään (vrt. foorumi).  Smiley
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
JV
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #44 : 12.09.2016, klo 13:52:18 »

Olisi kiva tietää kuinka suuri osa Twitterin käyttäjistä on toimittajia? Siis sanomalehdistä, teeveestä, radioista, mediasta? Niin iso, että se mielestäni jopa vääristää Twitter-pohjaista uutisointia mediassa. Monista kirjoituksista tosiaan saa sen kuvan, ikään kuin Twitter ja siellä esitetyt mielipiteet olisi jotenkin merkittävä juttu. Tänään radiossa mainittiin seikka joka on viime aikoina noussut esiin. Naiset, joilla on vääriä mielipiteitä on ahdistettu idioottien toimesta sieltä ulos. Taisin olla väärässä siinä että FB olisi koulukiusaajan unelmapaikka, ehkä se onkin Twitter. Wink

Twitterin ja FB:n ero on tietysti siinä, että Twitterissä voi toimia minkä tahansa salanimen kautta, ja siellä on aika isot trolliarmeijat moneen suuntaan. Tuntuu, että se kärjistää ryhmiä yhä ahtaampiin poteroihin, eikä sikäli kerro "keskimäärää" ihmisten mielipiteistä. Suomessa Twitter tuntuu jääneen pienen piirin jutuksi ja muutamat toimittajat ovat aika keskeisenä vaikuttamassa ja keskustelua herättämässä.
tallennettu

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: