Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Mannerheim sotakokemusta janoamassa (09.11.2019 klo 11:30:40)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
20.11.2019, klo 10:56:22

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
478057 viestiä 10428 aihetta kirjoittanut 3838 jäsentä. Uusin jäsen: Katariinaaaa
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Kirpputorilöytöjen ihanuus
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 ... 48 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kirpputorilöytöjen ihanuus  (Luettu 230093 kertaa)
OM
Galleriataiteilija
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #450 : 22.02.2013, klo 17:32:03 »

No joo, mutta Makedoniassa ja SS Libriconissa panostetaan laatuun ja hyvään kuntoon, mutta  kaikki keräilykama maksaa nykyään.  Se taas selittynee sillä, että sarjakuva ei liiku enää  samalla tavalla kuin vuosia sitten.

« Viimeksi muokattu: 23.02.2013, klo 08:25:09 kirjoittanut Orjan May » tallennettu
roisto
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #451 : 22.02.2013, klo 21:24:31 »

No joo, mutta Makedoniassa ja SS Libriconissa panostetaan laatuun ja hyvään kuntoon, mutta  kaikki keräilykama maksaa nykyään.  Se taas selittynee sillä, että sarjakuva ei liiku enää  samalla tavalla kuin vuosia sitten.

En ihan ymmärrä. Kyllä kokemukseni mukaan Kampintorissa panostetaan laatuun ja kuntoon siinä missä muuallakin.
tallennettu
OM
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #452 : 22.02.2013, klo 21:39:21 »

Juu. Kyllä kampintorissa myös panostetaan laatuun.  Kirjoitin niin, että asiasta saattoi saada väärän kuvan. Sori. Korjaan virheeni.
Löysin sieltä hyväkuntoisia Moebiuksen albumeita 2 kpl viime vuonna.

Mutta laajempi valikoima  sarjiksii löytyy  alan oikeissa liikkeissä. Käsittääkseni Kampintorin liikkeessä sarjakuvat ovat mukana kokonaisuudessa kirjojen kanssa.
Sori. Unohdin mainita yhtenä mainiona paikkana Kulkukatin pojan Braahen kentän tuntumassa Helsingissä. Mainio mesta ja mukava myyjä. Ja sarjakuvat poikkeuksetta ovat hyvässä kunnossa ja laatuun panostetaan kaa. Sieltä mä olen ostanut sarjakuvani suurimmaksi osaksi ennenkuin noita liikkeitä tuli lisää pääkaupunki seudulle.
Sitten ihan kunnon Antikvariaatteja, jossa pääpaino on kirjoissa löytyy monia. Todella hyviä liikkeitä.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2013, klo 22:02:44 kirjoittanut Orjan May » tallennettu
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #453 : 22.02.2013, klo 21:44:45 »

En ihan ymmärrä. Kyllä kokemukseni mukaan Kampintorissa panostetaan laatuun ja kuntoon siinä missä muuallakin.

Kampintorin antikvassa on todella pieni ja rajoittunut sarjisvalikoima ja mun kokemuksen mukaan hintataso on ollut aika kova. Sarjikset on myös laitettu joko lattianrajaan tai muuten vaikeisiin paikkoihin. Kirjadivarihan toi on selkeemmin. Myöskään paljousalennuksia ei koskaan heru, Kulkukatin tai Libriconin tyyliin. Kerran kyselin selkävikaisesta/tyydyttäväkuntoisesta Alan Mooren Dc-sankarit kirjasta alennusta kun hintalapussa oli 25€. Ei herunut, joten hain kirjan kulkukatista 15€. Ja kolhoa/arroganttia palvelua (ainakin sarjisharrastajia tuntuvat katselevan nenänvartta pitkin) ei varmaan voi kukaan kiistää. Kerrankin satuin paikalle kun toinen herroista ajautui pieneen harmittomaan sanaharkkaan asiakkaan kanssa ja asiakas sai sekä kuulla kunniansa että muistaakseni toivotukset pysyä poissa liikkeestä jatkossa. Että näin. Smiley
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
OM
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #454 : 22.02.2013, klo 21:51:30 »

Kampintorin antikvassa on todella pieni ja rajoittunut sarjisvalikoima ja mun kokemuksen mukaan hintataso on ollut aika kova. Sarjikset on myös laitettu joko lattianrajaan tai muuten vaikeisiin paikkoihin. Kirjadivarihan toi on selkeemmin. Myöskään paljousalennuksia ei koskaan heru, Kulkukatin tai Libriconin tyyliin. Kerran kyselin selkävikaisesta/tyydyttäväkuntoisesta Alan Mooren Dc-sankarit kirjasta alennusta kun hintalapussa oli 25€. Ei herunut, joten hain kirjan kulkukatista 15€. Ja kolhoa/arroganttia palvelua (ainakin sarjisharrastajia tuntuvat katselevan nenänvartta pitkin) ei varmaan voi kukaan kiistää. Kerrankin satuin paikalle kun toinen herroista ajautui pieneen harmittomaan sanaharkkaan asiakkaan kanssa ja asiakas sai sekä kuulla kunniansa että muistaakseni toivotukset pysyä poissa liikkeestä jatkossa. Että näin. Smiley

Allekirjoitan tuon kun mainitsit alennusten pyytämisestä. Olen kokenut saman kyseisessä liikkeessä viime vuonna vaikka ostin enemmän kuin yhden sarjakuvan.
Ja siinäkin osuit oikeaan,  että osa sarjakuvista on laitettu vaikeasti saataviksi eli tässä tapauksessa  olivat aika korkealla... ainakin Blueberryjen puinen kotelo. Sai kurottaa kovasti, että tälläinen pätkis kuten mä ylettyi ja oli hilkulla ettei   peräsuoli pulpahtanut ulos, kun on peräpukamia. laugh
Mutta summa sumarun. Lopulta kaikki meni hyvin, ja pukamat saivat muuta hoitoo kotona. Grin
Mutta tietenkin tilaongelmat tulevat vastaan, kun on niin paljon eri nimikkeitä ja kirjoja. Ei pelkästään sarjakuvaa. Joten tuon sijoitus problematiikan ymmärtää.
Mutta ilokseni löysin hyviä sarjakuvia kuitenkin ja hyvässä kunnossa.
Kampintorilla on ihka kiva kirjo myös sarjakuvii ala engelmanni eli englannin kielisii.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2013, klo 22:01:41 kirjoittanut Orjan May » tallennettu
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #455 : 22.02.2013, klo 22:09:01 »

Kampintorilla on ihka kiva kirjo myös sarjakuvii ala engelmanni eli englannin kielisii.

Totta. Paikan hyviä puolia.
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
hdc
Architectus urbis caelestis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #456 : 23.02.2013, klo 01:36:35 »

Hmm, jos jätetään erikoisliikkeet Libricon ja Kulkukatin poika pois niin onhan Kampintorilla yksi Helsingin divarien runsaimmista sarjakuvavalikoimista...
Eikä minulla ole koskaan ole ollut ongelmia palvelun kanssa, päinvastoin.
tallennettu
OM
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #457 : 23.02.2013, klo 08:24:23 »

Ikävää kaikessa on se, että sarjakuvaliikkeitä ja kirpputoreja on kuollut melko paljon pois viimeisten vuosien aikana etenkin Hesassa. Ehkä tätä samaa ilmiötä on havaittavissa muissakin kaupungeissa pihkuruisessa Suomessa.

Jos pitäisi mainita paras kaupuki Suomessa, mistä vielä saa vanhaa käytettyä sarjakuvaa ja olisi mukavasti kirppiksii,  sanoisin että 1. Tampere 2. Helsinki 3. Turku
Tampere siksi, että siellä on Lukulaari, erinomainen käytetyjen lehtien kohdalla. Sitten on Antikvariaatti ensipainos sekä Makedonia tietenki  ja siellä täällä joukko muita.
Ja kun tässä puhutaan nyt kirpputoreista, Tampereella asuessani vuosia sitten  löysin usein juuri kirpputoreilta  herkkupaloja  halvalla ja kohtuukuntoisina.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2013, klo 08:30:33 kirjoittanut Orjan May » tallennettu
Sam Willer
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #458 : 23.02.2013, klo 17:40:02 »

Hmm, jos jätetään erikoisliikkeet Libricon ja Kulkukatin poika pois niin onhan Kampintorilla yksi Helsingin divarien runsaimmista sarjakuvavalikoimista...
Eikä minulla ole koskaan ole ollut ongelmia palvelun kanssa, päinvastoin.

Varmaan vähän että sitä saa mitä tilaa.
Tuskin tuossa Miqzin kuvaamassa tapauksessa myyjä äkkiä syyttä suotta lehahti asiakkaan silmille, eiköhän liene asiakas aukonut suuta vähintään oman osuutensa...olisiko ehkä vain saanut ansionsa mukaan?
tallennettu
roisto
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #459 : 23.02.2013, klo 19:37:01 »

Varmaan vähän että sitä saa mitä tilaa.
Tuskin tuossa Miqzin kuvaamassa tapauksessa myyjä äkkiä syyttä suotta lehahti asiakkaan silmille, eiköhän liene asiakas aukonut suuta vähintään oman osuutensa...olisiko ehkä vain saanut ansionsa mukaan?

Samaa mieltä. Itse olen saanut vain hyvää palvelua Kampintorin divarissa, ja olen edelleen sitä mieltä että noin yleisesti hinnat siellä ovat sarjakuvan erikoisliikkeitä halvemmat. Näin pitääkin olla, onhan kyseessä antikvaarinen KIRJAkauppa, jossa myydään myös sarjakuvaa.
tallennettu
poptique74
Jäsen
Poissa

« Vastaus #460 : 24.02.2013, klo 10:32:10 »

Kirpparikierroksia on tullut Oulussa tehtyä useasti, mutta aika kuivia paikkojahan ne nämäkin ovat olleet. Viimeksi kun jotain löytyi (yli vuosi sitten!), niin aika iso pino kohtuukuntoisia 70-80-luvun Teräsmiehiä á 40snt.
tallennettu
xml
Jäsen
Poissa

« Vastaus #461 : 24.02.2013, klo 19:20:57 »

Samaa mieltä. Itse olen saanut vain hyvää palvelua Kampintorin divarissa, ja olen edelleen sitä mieltä että noin yleisesti hinnat siellä ovat sarjakuvan erikoisliikkeitä halvemmat. Näin pitääkin olla, onhan kyseessä antikvaarinen KIRJAkauppa, jossa myydään myös sarjakuvaa.

Tuossa täytyy huomata, että Kampintori, Kulkukatti ja Librocon myyvät sekä uuttaa että käytettyä sarjakuvaa. Kun kyseessä on yleisantikvariaatti halutaan varmaan kierto pitää nopeana, kun taas sarjakuviin keskittyvässä liikkeessä on tärkeää pitää yllä myös kattavaa valikoimaa, käytetyn sarjakuvan osalta hinta siis on yleensä yleisantikvariaatissa halvempi.
Uutta sarjakuvaa kaikki liikkeet saavat hankittu niin paljon kuin pystyvät myymään, siinä Libricon kilpailee selvästi hinnalla ja toimii myös laajemmilla markkinoilla, koska myyvät huuto.netin kautta. Uuden sarjakuvan hinta onkin Kampintorilla korkea, jopa Akateemisen tasoa korkeampi, halunnevat ehkä pitää valikoimissa ja myydä vakioasiakkaille, joille antavat jonkin alennuksen.
tallennettu
tolppis
Jäsen
Poissa

Viinissä totuus

« Vastaus #462 : 26.02.2013, klo 12:02:19 »

En allekirjoita tuota Kampin antikvariaatin "teilaamista". Olen HYVIN nirso ostaja niin kirjojen kuin sarjistenkin suhteen nykyisin ja olen aina saanut hyvää palvelua siellä. Mitään alennuksia en edes rupea MISSÄÄN pyytämään, ihan kiva jos saan kysymättäkin toki, mutta sen takia missä tahansa kaupassa on hintalaput että se on sen...niin...hinta  Roll Eyes

Aika hyvä mesta on myös Fantasiapelit (joka toki ei olekaan kirppari/antikvariaatti vaan erikoisliike) jos haluaa saada kohtuuhintaisesti esim. engl.kiel. uutta sarjista. Kotimaisten suhteen olen jo luopunut toivosta, niitä kovakantisia jaksa enää raahata kotio  laugh

Ja muistetaan myös tietty vanha kunnon Turun Sarjakuvakauppa josta voi tilata postimyynnitse sarjiksia, unohdan itsekin sen turhan usein kun haluan jotain.
tallennettu
sämpy
Jäsen
Poissa

« Vastaus #463 : 13.03.2013, klo 18:50:50 »

Ikävää kaikessa on se, että sarjakuvaliikkeitä ja kirpputoreja on kuollut melko paljon pois viimeisten vuosien aikana etenkin Hesassa. Ehkä tätä samaa ilmiötä on havaittavissa muissakin kaupungeissa pihkuruisessa Suomessa.

Jos pitäisi mainita paras kaupuki Suomessa, mistä vielä saa vanhaa käytettyä sarjakuvaa ja olisi mukavasti kirppiksii,  sanoisin että 1. Tampere 2. Helsinki 3. Turku
Tampere siksi, että siellä on Lukulaari, erinomainen käytetyjen lehtien kohdalla. Sitten on Antikvariaatti ensipainos sekä Makedonia tietenki  ja siellä täällä joukko muita.
Ja kun tässä puhutaan nyt kirpputoreista, Tampereella asuessani vuosia sitten  löysin usein juuri kirpputoreilta  herkkupaloja  halvalla ja kohtuukuntoisina.
Tulee kierrettyä ympäri Suomea kirppisten ja divarien perässä, ja tosiaan Tampere on ehdoton ykkönen. Lahdessa on ollut melkoinen romahdus viimeisten vuosien aikana, kaikki suomen divarit muutenkin alkaa olla auki vain "sopimuksen mukaan". Turussa on kanssa aika hyvät kirpparit, paremmat kuin Helsingissä.

Parhaat löydöt teen jostain syystä yleensä pienemmiltä kirppareilta, ei niistä jättihalleista täynnä miina ja manu-kirjoja.

Tänä vuonna kirpparilta pikkurahalla esimerkiksi ilmojen Haukat 1 v. -71 sekä virheettömät 101 dalmista ja aristokatit julistelehdet sekä parhaana Smurffit ja Timanttiaarre -animaatioalbumi. Tuota viimeistä ei ole löytynyt oikein mistään, niin se on aina makee fiilis kun semmosen löytää yllättäen kirpparilta.

Netti ei vaan ole sama asia.
tallennettu

Tina DeMona
Pervo Örvelö
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #464 : 31.03.2013, klo 21:44:43 »

Oli kummallinen kirpparireissu parin kaverin kanssa vähän aikaa sitten. Rekvisiittavaatteita lähdettiin etsimään, mutta löytyikin kaikkea jännää.

Itse löysin Arn -Temppeliritari -kirjatrilogian, 30 senttiä kappale. Samassa läjässä joku semimielenkiintoiselta kuulostava Antiikin Roomaan sijoittuva seikkailuromaani samaan hintaan.

Sitten, samalla kun minä yhytin DVD:nä Cage II:n, pääosassa Reb Brown ja Lou Ferringo, hintaan 2 euroa, ystävä löysi VHS:nä toisen (ja vielä kovemman) Reb Brown -leffan Strike Commando (ohjaajana Bruno Mattei!) hintaan 50 senttiä!

Ei perhana... Ei tällaista voi edes ihmiselle käydä. No, kuulemma kasetti meni lopussa lumisateiseksi, eli hieno kranaatinnielaisukohtaus jäi uupumaan. On siitä huolimatta mielestäni jo ihan koriste-esineenä aina kuninkaallinen.

Varsinaisia sarjakuvia ei tullut löydettyä, mutta Tina Turnerin 90-luvun kiertuekirja kyllä. Pitihän sekin ostaa.

Kerrankin hyvä tuuri ihmisellä löytöjen suhteen. Ja sitten ihmetellään, miksi nurkat täyttyvät tavarasta...
tallennettu
Sivuja: 1 ... 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 ... 48 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: