Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Kritiikin punnus Turun Sarjakuvakaupalle (06.10.2017 klo 12:12:32)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
21.10.2017, klo 17:08:51

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459810 viestiä 10206 aihetta kirjoittanut 7204 jäsentä. Uusin jäsen: LariP
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Ajankohtaista
| | |-+  Kvaak on kymmenvuotias
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaak on kymmenvuotias  (Luettu 38930 kertaa)
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« : 19.05.2013, klo 13:08:02 »

Kiireinen Setä Kvaak muistelee:

http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=1937

Onnittelut tähän näin.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2013, klo 20:08:47 kirjoittanut Tero Mäntylä » tallennettu

Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

Bite from the dust til the dawn

« Vastaus #1 : 19.05.2013, klo 13:37:31 »

Setä Kvaak silinterihattu voisi olla komea tämän vuoden sarjakuvafestareilla.
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
X-men
Jäsen
Poissa

Comics costs too much, damned!!!

« Vastaus #2 : 19.05.2013, klo 19:52:10 »

hyvää synttäriä ja liuta lisää.
tallennettu

There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.
tertsi
Vieras
« Vastaus #3 : 19.05.2013, klo 20:58:04 »

Aika on kulunut todella nopeasti.
Vaikka nyt kun muistelen, niin meillä ei tainnut töissä tuohon aikaan olla vielä edes Adoben ohjelmia.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #4 : 20.05.2013, klo 00:07:56 »

Tänä vuonna tulee myös täyteen 5 vuotta siitä kun minä tulin Kvaakkiin. Olen julkaissut parhaimpien käymieni keskustelujen ajatuksia artikkelimuodossa. Lisännyt myös joitakin ajatuksia, joita on kertynyt tuon jälkeen muista keskusteluista tai arvosteluista tai kritiikistä internetissä ylipäätään. Olen kertonut noissa yleensä tiiviistii omin sanoin ajatuksia joita keskustelussa nousi itselle uudeksi asiaksi, ja mikä oli muiden mielestä se kiehtova minun uusi ajatus, mistä halusivat kuulla enemmän. Olen myös toisinaan vain kopioinut omia viestejäni suoraan blogiini. Näistä olen muodostanut eräänlaisia arvosteluja, kolumneja jne. blogiini. Tarkoitus olisi huipentaa 5 vuotias taipaleeni Kvaakissa ja blogissani.

Samalla luonnollisesti juhlistan tällä Kvaakin klymmenvuotista taipaletta. Ja tämä siis koko vuoden ajan. Alkoi vuoden alussa, ja jatkuu sitä mukaan kun jaksan selata viestejäni läpi. 2 viimesintä vuotta on jo käyty läpi. Menen aina tuonne alkupuoleen asti. Mutta veikkaan että sieltä alusta ei taida hirveän hyviä kirjoituksia löytyä. Siispä olen päättänyt huipentaa artikkelin kertomalla Kvaakin pahimmat idioottimaisuudet mitä olen päästänyt suustani ensimmäisen 2 vuoden aikana, ja syväanalysoivasti ruoskia itseäni näistä typeryksistä. Koko homman ajattelin huipentaa jo 5 vuotta odotuksen alla internetin kolkissa olleen Astonishing X-Men sarjakuvan syväluotaavan arvostelun, jossa kerron tarkalleen mikä kaikki saa sarjassa minut raivon partaalle vielä 3 luku kerran jälkeenkin.

Minä kirjoitan vaikkei kukaan lukisikaan. Blogini teemana siis tämä "Ensimmäiset ymmärryksen 5 vuotta juhlista". Lukekaa! Minä pakotan!
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
Samuel
Jäsen
Poissa

« Vastaus #5 : 20.05.2013, klo 00:51:02 »

Kymmenen vuotta on ihan mukava ikä internetsivustolle. Veikkaan, että tämä on vielä pystyssä seuraavien kymmenen vuoden kuluttua.  Smiley
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #6 : 20.05.2013, klo 11:20:26 »

Onnea vua!  Cheesy

* Untitled-1.jpg (51.39 kilotavua, 495x559 - tarkasteltu 655 kertaa.)
tallennettu

K.I.P
Jäsen
Poissa

Kyseenalaisia™ näkemyksiä

« Vastaus #7 : 20.05.2013, klo 13:44:21 »

Onnea !
Alansa johtava suomenkielinen portaali.

tallennettu
Hannu
Avustava toimittaja
*
Paikalla

« Vastaus #8 : 20.05.2013, klo 14:05:16 »

Lämpimät onnittelut 10-vuotiaalle Kvaakille!

Huomasin juuri itse roikkuneeni täällä jo yli 8 vuotta. Mitään muistikuvaa minulla ei ole siitä miten päädyin sivuille, mutta sen muistan miksi jäin. Pasoleatin provosoivat kirjoitukset Tex Willerin piirtäjistä suorastaan pakottivat ottamaan kantaa. Noiden aikojen jälkeen keskustelu on sitten sujunut huomattavasti rauhallisemmissa merkeissä. Olen iloinen että aikanaan löysin Kvaakin ja jäin tänne; olen oppinut paljon ja tutustunut uusiin ihmisiin joilla on samoja mielenkiinnon kohteita (muutamia on facebook-frendeinä ja joitakin olen tavannut ihan livenäkin oluttuopin kera).

Kiitokset Isä-Kouvalaiselle ja kaikille Kvaakkilaisille! Tämä on hieno paikka!   
tallennettu

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #9 : 20.05.2013, klo 14:11:05 »

Ja Pasoleatihan häädettiin täältä ihan muista kuin sarjakuvaan liittyvistä syistä. Pyydettiin kauniisti lopettamaan vastenmielinen ja lainvastainen propaganda. Sitten tiukemmin ja lopuksi sanottiin että banni paukkuu jos ei väkivallalla ja verellä uhoaminen lopu.

Ei uskonut.
tallennettu

J.Salo
Valvoja
Poissa

..ja valmis!

« Vastaus #10 : 20.05.2013, klo 20:56:30 »

Muistan kuinka vuonna 2003 ystäväni oli todella innoissaan Loikan Vuoksi-sarjakuvasta. Linkitti vitseihin irkissä päivittäin ja kehui sitä kuinka tämä on sitä suomalalaista sarjakuvaa, mitä pitäisi enemmänkin julkaista. Sitä kautta kuulin varmaan Kvaakista ensimmäistä kertaa. Pian tuon jälkeen kävin sarjakuvafestivaaleilla (Aktia-salissa!) ja Kouvalainen jakeli Kvaak.fi-mainoslappuja. 

Liityin näköjään itse jäseneksi loppuvuodesta 2003. Olin tuolloin valmistumassa lukiosta ja mietin mitä elämällä seuraavaksi tekisi. Kursseja ei koulussa oikein enää ollut ja kun kirjoituksetkin (syksy) olivat juuri menneet, niin sitten odotettiin ensin tuloksia, sitten kevään pääsykokeita ja sitten armeijaa.

Siinä oli paljon luppoaikaa, jaksoi kirjoittaa (ja lukea sarjakuvia).

Nyt kun katselen noita kymmenen vuoden takaisia viestejä, niin en oikein tunnista itseäni muuten kuin kiinnostuksen kohteista. Sanotaan että ihmisen keho uudistuu jatkuvasti ja jopa aivot "kierrättyvät" seitsemässä vuodessa. Fyysisestikään minussa ei siis ole enää mitään siitä ihmisestä joka olin 10 vuotta sitten!

Mutta jotain tuosta teini-ikäisestä Juhosta on vielä jäljellä. Olen saanut paljon ystäviä ja kokemuksia näiden foorumeiden kautta. Tätä kautta Solja rekrytoi minut ensin festivaaleille vapaaehtoiseksi, sitten olinkin itse koordinoimassa, yhtäkkiä olin sarjakuvaseuran hallituksessa ja viikko sitten juhlittiin Sarjakuvakeskuksen viisi-vuotissynttäreitä.

Hups.

Jos yksi yksinäinen huuto hienolle ihmiselle pitäisi lähettää (tietenkin Kouvalaisen lisäksi!), niin se olisi Warda Ahmedille, joka niin monta moninaista kertaa näillä foorumeilla pyyteli lähtemään kanssaan baariin sarjakuvaihmisiä tapaamaan, kunnes lopulta myönnyin.

Sillä baarikeikalla ollaan edelleen.

tallennettu
Lurker
Valvoja
Paikalla

« Vastaus #11 : 20.05.2013, klo 21:03:20 »

Onnea kymmenvuotiaalle!

Mutta minne kaikki naiset lähtivät Kvaakista?
tallennettu
Janne Kuusinen
Jäsen
Poissa

I.L.S.J.K.P.(R)

« Vastaus #12 : 20.05.2013, klo 21:47:31 »

Lämpimimmät mahdolliset onnittelut. Kvaak tuottaa laatusisältöä, josta maksaisin.
tallennettu

Korro
Ja kumppanit.
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #13 : 21.05.2013, klo 16:22:47 »

Kvaak on ainoa fyysinen fooruminetistä kesustelujeni osalta. Kiitos kaikille tasapuolisesti.
Komppaan:'Kokemukset' Niitä täältä olen saannut.
tallennettu

Kello- viiden- tee.
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #14 : 23.05.2013, klo 00:17:56 »

Joo. Totta. Yksikään sarjakuva, huono tai hyvä ei olisi lukemisen arvoinen ilman Kvaakkia. Jokaisen suosituksen olen lukenut. Välillä on mennyt metsään. Mutta koskaan se ei ole haitannut. Itse ajattelen suosituksia näissä ilmapiireissä eräänlaisena moniulotteisena sosiaalisena hyvän tahdon eleenä. Se on samalla 1) Kiitos tästä keskustelusta. Oli mukava saavuttaa ymmärrys. 2) Olisi mukava saavuttaa enmmän ymmärrystä. Keskustellaan uudestaan. 3) Pysähdyin juuri kiireiltäni auttamaan sinua, toivoisin, että sinä toimisit samoin. Jne.

Ainoa mikä minua häiritsee, on ihmiset jotka ovat lukeneet käytännössä kaiken.
Mutta sitten kuitenkin on mukava huomata, että jotkut ovat tykänneet samoista asioista. Ja jollakin tasolla ymmärtäneet, että mitä toisen päässä liikkuu.
Ajatuksia ei voi lukea, mutta Kvaakissa pääsemme kaikista lähemmäksi sitä.

Yksi ikimuistoisin hetki Kvaakissa oli se, kun yhtä Kvaakkilaista oli kiusattu koulussa.
Me kaikki täällä tiedämme aiheesta jotain. Joko kokemuksen kautta tai lähipiirin tai muun syyn takia. Tuolloin Kvaak oli tuon kiusatun tukena loppuun asti.
Kiusaushan päättyi kiusatun sanojen mukaan siihen, että hän pamautti kiusaajien johtohahmoa turpaan. No, kuulemma teoriassahan tuossa olisi varmaan pitänyt toimia niin, että olisi alentumatta kiusaajan tasolle jotenkin koittanut nolata tämä johtohahmo jotta hänen kaverinsa olisivat lakanneet tukemasta häntä. Mutta meistä kukaan meistä ei tuominut kiusattua ratkaisustaan, tai saarnannut. Se ei olisi auttanut asiaa, vaan pahentanut. Ja me kaikki tiesimme miksi.

Harvoin näkee oikeassa elämässä, Internetissä tai missään muuallakaan vastaavaa.
Kun kadulla joku huutaa apua tilanteessa, jossa joku hullu jahtaa, tai muuta vastaavaa, että kukaan tulisi auttamaan. Ja kun tulee, niin yleensä vain yksi. Hyvällä tuurilla muuta muu saattaa uskaltautua tuon jälkeen. Tilanne hoidettiin tässä tapauksessa alusta loppuun niin kuin se pitäisi hoitaa kadulla. Kaikki paikalla olleet apuun. Keskustelua seuranneetkin auttoivat. He olivat koko keskustelun ajan, jokaisena noina päivänä valmiina kertomaan neuvonsa.
tallennettu

Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: