Kirjoittaja Aihe: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)  (Luettu 47583 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

  • Vieras
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #30 : 09.09.2015 klo 20:39:50 »
No, tulihan se sieltä.
Paljon kiitoksia!
Tyylikkään näköinen on, todella!

Voi mennä jouluun asti ennen kuin ehdin lukemaan.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2015 klo 21:43:13 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

  • Vieras
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #31 : 09.09.2015 klo 22:31:43 »
En malttanut olla hiukkasen selaamatta. Huh!
Taitaa olla komein suomalainen sarjakuva, jota olen käsissäni pidellyt!
... onhan tää suomalainen? Sundberg taitaa kylläkin asustella nykyään... RUOTSISSA!!!

Ja sarjakuvassa käytetty kieli on englanti.

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #32 : 10.09.2015 klo 04:30:00 »
Sundberg asuu taas Suomessa, jossain pikkukaupungissa. Kertoo muutostaan tässä ja tässä.

Itse en voinut tuota SSSS-kirjaa ennakkotilata johtuen siitä, että minulla oli juuri silloin raha tiukalla. Vaan tuleehan niitä tilaisuuksia myöhemmin. Nappaan omani sitten joskus.

tertsi

  • Vieras
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #33 : 10.09.2015 klo 04:48:36 »
Pieni miinus fontista. Aika pientä, saas nähdä kuinka ottaa lukiessa silmiin.

Onkohan Sundberg suunnitellut tän alunperin julkaistavaksi albumikokoossa?

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #34 : 11.09.2015 klo 01:41:37 »
Mistä linkistä tätä nyt saa tilattua helpoiten - painettuna?

Timo

jojusu

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #35 : 17.09.2015 klo 20:34:27 »
Mistä linkistä tätä nyt saa tilattua helpoiten - painettuna?

Timo
Ei ole vielä myynnissä. Minna kirjoitti 11.09, "another 200 books are in the mail, only 600 left. From now on I'll get a lot slower at sending them out, though, because practically all of them need a little kitty drawing. I'm aiming for 100 a week done going forward, we'll see if that'll be do" Siis:backerit ensin, Minna ilmoittaa kotisivullaan kun alkaa julkinen myynti.

jojusu

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #36 : 17.09.2015 klo 20:46:07 »
En malttanut olla hiukkasen selaamatta. Huh!
Taitaa olla komein suomalainen sarjakuva, jota olen käsissäni pidellyt!
... onhan tää suomalainen? Sundberg taitaa kylläkin asustella nykyään... RUOTSISSA!!!

Ja sarjakuvassa käytetty kieli on englanti.
On suomalainen! Minna muutti ruotsin ainoastaan siksi että pystyisi järjestämään joukkorahoituksen A Redtail's Dream ja Stand Still,Stay Silent kirjojen painamiselle. 2015 (tehtävä suoritettuna) hän muutti takaisin suomeen. Asuu nykyään keskisuomessa, pikkukylässä metsien ympäröivänä.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #37 : 17.09.2015 klo 23:13:47 »
Hyvä hyvä! Pitää olla siis tarkkana.

Timo

jojusu

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #38 : 05.12.2015 klo 19:18:18 »
Mistä linkistä tätä nyt saa tilattua helpoiten - painettuna?

Timo
Nyt tuli myyntiin.
http://minnasundberg.storenvy.com/ (loppuunmyyty)
http://hivemill.com/collections/stand-still-stay-silent/products/stand-still-stay-silent-book-1?variant=11979606086 (Minna kirjoitti 7.12 aamulla että jäljellä on 35 kpl ilman nimikirjoitusta)
« Viimeksi muokattu: 07.12.2015 klo 08:57:30 kirjoittanut jojusu »

Sini L

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #39 : 21.11.2017 klo 19:40:21 »
Eikös tuo edellinenkin kirja samoin kuin tämä nykyinenkin tule julkaisuun Hiveworks Comicsin kautta englanninkielisenä? Jos joku ne suomeksi julkaisee niin kyllä mä voisin ne ostaa, vaikka hinta olisikin korkea, sillä ne on pitkiä opuksia. Ainoa ongelma, etten mä tykkää lukea netistä sarjakuvaa, joten en ole vielä noita lukenut. Mutta olen seurannut kyllä Minnaa, sillä työ on vaikuttavaa. :)

Mambrinon kypäri

  • lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
  • Viestejä: 584
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #40 : 04.02.2018 klo 06:45:16 »
Luin sitten lopulta SSSS:n arkiston. Viisi vuotta ja päälle 800 sivua. Minne nuo viisi vuotta menivät, vastahan ihan äsken aloitin tämänkin keskusteluketjun...

...mutta itse sarjakuvasta. Yksi. Minun on myönnettävä että en edelleenkään pidä post-aposta (sen vuoksi lykkäsin tämänkin sarjakuvan lukemisen aloittamista kunnes en nyt yhtenä unettomana yönä keksinyt hyödyllisempää ajankulua). Mutta sen pystyn ohittamaan.

Kaksi. Tarina sinänsä kulkee hyvin, fantasiamytologia on hienoa, hahmot on muotoiltu minusta pääosin uskottavasti jne jne. Mutta eräs asia häiritsee, siitä enemmän lopuksi.

Kolme. Taide on henkeäsalpaavan mahtavaa, tykkään valtavasti unenomaisista maalauksista.

Mutta kohta neljä.

Tarinan premissi vaivaa minua kovasti.

Joo, ymmärrän että tässä Sundberg on tavoitellut spefi-henkistä maailmaa jossa yhdistellä skandinaavisia ja suomalaista mytologiaa ja kulttuuriperinnettä ja sitten uppoutua tutkimaan sitä. Hieman samaa oli aRTD:ssäkin, ja mielestäni vertautuu siihen kuinka Tolkien halusi kirjoittaa mytologisen eepoksen englantilaisille.

Tolkienista saan aasinsillan siihen mikä minua SSSS:n universumin asetelmassa vaivaa. Joidenkin mielestä on häiritsevää että LOTR:ssa ei hiippaile ketään muita valkoihoisia anglosakseja, mutta minusta siinä ei ole oikeastaan mitään moitittavaa koska se toimii Tolkienin universumin sisäisen logiikan puitteissa.
Mutta SSSS:ssä koen suurta kiusaantuneisuutta koska tämä tarina ei ole sijoitettu fiktiiviseen Keskimaahan vaan ikään kuin vaihtoehtotulevaisuudeksi meidän reaalimaailmaamme (kuten post-apo-zombi-genressä tavallisesti tehdään) ja näen, tuota, yksivärisempää henkilökaartia (siis ihan taustastatistit mukaan lukien) kuin muistan kohdanneeni missään päin reaali-maailman Suomea.

Minne kaikki kotimaiset romanit, afgaanit, irakilaiset, somalit, aasialaiset katosivat?
Söikö se tauti erityisen huolellisesti kaikki ei-etniset pohjoismaalaiset (tai englanninkielen osaamisen) maisemista? Miksi yhtäkkiä kristinsuko heivattiin mäkeen ja kaikki pukeutuvat kuin viikinki-/kalevalahenkisessä larpissa jossa kaikki ulkomaalaiselta vaikuttavat reaali-Suomen kulttuuriset vivahteet on täikammalla nypsitty pois?

Selkeämmin fantasiamiljööseen sijoitettuna tämä ei vaivaisi minua niin pahasti, mutta premissin kytkös reaaliseen ei-mytologiseen todellisuuteen on minulle vaikea pala purtavaksi, sillä se saa koko kuvion haisemaan liiaksi Suomen Sisun utopiakuvastolta justiinsa silleen ikävällä tavalla jotta voisin varauksetta nauttia tarinasta.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2018 klo 06:46:58 kirjoittanut Mambrinon kypäri »

Mambrinon kypäri

  • lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
  • Viestejä: 584
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #41 : 27.04.2018 klo 11:48:23 »
Tuo edellinen kirjoitus parin kuukauden takaa jäi ikävästi roikkumaan tuohon ehkä turhan negatiivisena (olisi ikävää jos se olisi tän ketjun viimeinen viesti), mutta en osaa edelleenkään päättää mitä mieltä olen asiasta.

STD

  • Jäsen
  • Viestejä: 482
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #42 : 12.09.2018 klo 14:57:05 »
SSSS Imestyy lokakuussa ranskaksi Editions Akileosilta.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #43 : 01.11.2020 klo 03:22:00 »
Etusivulla on sarjan Stand Still. Stay Silent arvio.

Minna Sundbergin suurtyö on juuri nyt täydellinen sarja lukumaratoniin tarjoten elämyksiä, mitä ihmiset koronasyksyn keskellä eniten kaipaavat.

Sanotaan, että on aina liian aikaista julistaa sarjakuvan uusi moderni klassiko, mutta nyt voin ilolla todeta sellaisen perusteoksen syntyneen. Tulevaisuudessa sinulta kysytään, missä olit kun Sundberg julkaisi sarjan viimeisen sivun.

FreakyMike

  • Taideseppä
  • Jäsen
  • Viestejä: 478
  • weird bastard
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #44 : 23.03.2021 klo 01:08:51 »
Aika hämmentävää propagandasettiä tuossa Lovely People sarjakuvassa. https://www.hummingfluff.com/lovelypeoplecomic.html

Huolestuttaa mitä SSSS sarjalle käy, koska "pakanallinen mytologia" on kuitenkin ollut osa tarinaa.
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]