Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1966 / 100 - Jorma Tiittanen: Titulointia (22.02.2018 klo 21:57:15)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
18.11.2018, klo 17:11:30

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
468799 viestiä 10442 aihetta kirjoittanut 7333 jäsentä. Uusin jäsen: anttinel@gmail.com
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Sarjakuvien myymisestä
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien myymisestä  (Luettu 1727 kertaa)
MTT
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« : 10.01.2013, klo 15:02:32 »

Te jotka olette enemmän myyneet albumeita ja lehtiä huutonetin ja muiden kanavien kautta onko teillä joku hyvä systeemi miten tuo postitus on helppo hoitaa. Olisi kiva esim. laittaa ilmoitukseen vakiohinnat postitukselle.
Samoin olisi kiva jos lehdet myös menisivät perille niin ettei niitä ole ruhjottu matkalla.

Paljon esim. kustantaa nuo helposti kuoret normaalikokoisille lehdille ja albumikoolle (esim. alix koko).
Ja onko ollut tarvetta käyttää pehmustettuja kuoria vai meneekö ehjänä pelkässä normikuoressa ja taustapahvilla tms tms?
tallennettu
JR
Jäsen
Poissa

-

« Vastaus #1 : 10.01.2013, klo 15:24:27 »

Helposti-kuoret maksavat 45 euroa / 20 kappaletta, niitä myydään vain 20 kuoren nipuissa. Kappalehinnaksi tulee siis 2,25 euroa.

Alle 250 gramman albumit kulkevat halvimmin 2. luokan postissa 1,40 eurolla, ykkösluokan postissa 1,60 eurolla. Helposti-kuorien enimmäispaino on 500 grammaa, normaalikuoressa alle 500 gramman lähetys maksaa 3/2,80 euroa (1/2 lka). Eli Helposti-kuoret kannattavat vain, jos albumin+pakkausmateriaalin paino on yli 250 g.

Käytännössä 1 Lucky Luke / Asterix / tms -kokoinen albumi kulkee yleensä taustapahvin kanssa alle 250 grammaisena. Kaksi albumia nostaa painon tuohon 250-500-luokkaan ja kolme albumia menee yleensä yli 500 gramman.

Pehmustetut kuoret eivät ole mielestäni tarpeellisia. Itse käytän yhtä taustapahvia, joka on albumia suurempi (suojaa reunat). Albumin kiinnitän taustapahviin teippaamalla kaksi A4-arkkia pahvin päälle. Eli tällöin albumin toinen puoli on pahvia ja toinen A4-pintaa vasten ja A4:t pitävät albumin kiinni pahvissa.

Postituksessa paino on yleensä albumien kokoa ratkaisevampi tekijä, sillä kovin harva albumi on normaalia kuorta / Helposti-kuorta isompi. Pakkausmateriaalin+taustapahvin+kuoren painon voi itse standardisoida, yleensä 30-40 grammaa riittää niihin. Sitten voi vain laskea itse, että kuinka monta albumia 210 grammaan / 460 grammaan mahtuu.

« Viimeksi muokattu: 10.01.2013, klo 15:30:23 kirjoittanut JR » tallennettu
X-men
Jäsen
Poissa

Comics costs too much, damned!!!

« Vastaus #2 : 10.01.2013, klo 20:31:32 »

Itse kun aikoinaan ostelin huudosta jenkkilehtiä (What Ifejä) niin lehdet tulivat paksuhkossa pahvikuoressa tai isossa kirjekuoressa ja lehdet olivat vielä pussitettu (2 lehteä per pussi) ja ohut taustapahvi.
tallennettu

There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.
MTT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #3 : 10.01.2013, klo 20:36:38 »

Kiitos vastauksista,  näillä pääsee jo alkuun kun rupeaa iteroimaan sitä itselle sopivaa tapaa. Tietysti yhtenä rajoittavan tekijä pussituksissa, kirjekuoren laadussa jne on hinnat. Paksupahviset kuoret on kalliita ja hirveitä postimaksuja harva on varmaankin valmis maksamaan. Pussitus on hyvä ajatus ja tuo pahvi/A-nelkut molemmille puolille.
tallennettu
TOSA
Jäsen
Poissa

« Vastaus #4 : 11.01.2013, klo 10:06:05 »

Huuto.net tiputtaa nyt tehomyyjän rajan 50 myytyyn kohteeseen vuoden aikana. Minulla se tietää ainakin sitä että tulee usean kuukauden tauko että myytyjen kohteiden määrä tippuu alle 50kpl:een. Muutos astuu voimaan 31.1/1.2

Olen itse pakannut kaikki myymäni kohteet kirjekuoriin joissa on tullut minulle ostoksia nettikaupoista/huutonetistä, laskuja yms ja pahvilaatikkoja olen saanut myös nettikauppojen ostoksista yms. Kannattaa kierrättää pakkausmateriaalia koska siinä säästää aika paljon vuosien aikana jos aikoo jatkaa myyntiä pidempään. Teippi on ainoa pakkausmateriaali jota olen ostanut.

Paino ja ostajan tahto ratkaisee ainakin minulla sen laitanko taustapahvia vai en. Mainoksiin olen aina kyllä käärinyt lehdet vaikka en taustapahvia laittaisikaan. Jos postitettava on juuri painoluokan rajoilla niin olen jättänyt taustapahvin pois. Kalliimmat kohteet olen kyllä pakannut postimaksusta välittämättä mahdollisimman huolellisesti. Painon arvioiminen näyttää olevan ainakin minulle vaikeaa joten käyn yleensä aina postissa tarkistamassa pakatun tuotteen painon. Muutaman kerran olen jättänyt punnitsematta ja silloin yleensä on saanut omasta pussista maksaa vähän lisää postimaksuja.
tallennettu
JR
Jäsen
Poissa

-

« Vastaus #5 : 11.01.2013, klo 12:01:20 »

Niin, unohtui sanoman, jotta digitaalivaakaan kannattaa mielestäni investoida. Helpottaa tuota postitusta suunnattomasti. Pitäisi löytyä 15-20 eurolla Tarjoustavaratalosta tai vastaavasta puljusta.

Tuo huuto.netin tehomyyjätitteli ei itseäni hirveästi häiritse. Sen huuto.netin veloittaman komissionhan voi kuitata rukkaamalla aloitushinnan muutamaa prosenttia korkeammaksi ja on siitä jotain etujakin, suurimpana ehkä se, että saa kuvat näkyviin ilmaiseksi. Ja näköjään tallennettava ilmoituspohjakin kuuluu tehomyyjän etuihin, se on erinomainen apu, kun syöttää saman lehden numeroita ison läjän.
tallennettu
mkivimaki
Willeristi
Jäsen
Poissa

Hari hari, Aryman!

« Vastaus #6 : 12.01.2013, klo 14:56:04 »

Tuo huuto.netin tehomyyjätitteli ei itseäni hirveästi häiritse. Sen huuto.netin veloittaman komissionhan voi kuitata rukkaamalla aloitushinnan muutamaa prosenttia korkeammaksi ja on siitä jotain etujakin, suurimpana ehkä se, että saa kuvat näkyviin ilmaiseksi. Ja näköjään tallennettava ilmoituspohjakin kuuluu tehomyyjän etuihin, se on erinomainen apu, kun syöttää saman lehden numeroita ison läjän.

Nuo ovat tunnistautuneen etuja. En ole itse tehomyyjä ja silti löytyy samat avut myydessä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: