Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Sadan vuoden sarjakuvat, osa 1 (07.10.2017 klo 18:50:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
18.10.2017, klo 06:33:07

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459676 viestiä 10227 aihetta kirjoittanut 7203 jäsentä. Uusin jäsen: MarttiJ
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Ihmesarja 1967-70, 3.5kk:dessa 0->53
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ihmesarja 1967-70, 3.5kk:dessa 0->53  (Luettu 8574 kertaa)
Morpheus
Jäsen
Poissa

« Vastaus #15 : 18.08.2012, klo 12:21:44 »

Tuossa näkyy mielestäni selkeästi se että eniten hintoja nostaa kun kaksi sama nimikettä kaipaavaa vakavampaa keräilijää katsoo kuinka paljon tuotetta kaipaavat. Kun toinen on saanut omansa niin hinta putoaa selkeästi etenkin kun usi kappale tulee pian edellisen jälkeen tarjolle.

Heh, Pete oli aktiivinen ja varmaankin myös onnekas jahtinsa kanssa sekä valmis käyttämään jonkinmoisia rahasummiakin, mutta äkkiseltään kolmessa kuukaudessa vaativan sarjan kerääminen tuntuu tavallaan liian helpolta saavutukselta. Ainakin viimeisiä puutteita tulee metsästää pitkään ja hartaasti jotta tuntee saavuttaneesa jotain kun setti on viimein täynnä  Wink

Onnea vielä tavoitteen rivakasta toteutumisesta!

Tuo Peten suoritus on hieno ja vaikka siitä jäi puuttumaan tuon viimeisen numeron ”loputon” metsästästys ennen kuin sen vihdoin löytyy, niin ei se vähennä tarininan ja onnistumisen arvoa.

Itsekin pääsin pieneltä osin osalliseksi tarinaan, kun myin Petelle nuo numerot 25, 26 ja 36.

Se että Pete onnistui sarjan keräämisessä noin lyhyessä ajassa on tulosta paitsi riittävistä taloudellista resursseista niin myös aktiivisesta ja järjestelmälliestä panostuksesta projektiin…. ja onnesta/ajoituksesta.

Itse keräsin tämän sarjan kasaan 20+ vuotta sitten ja vasta noin 1,5 vuotta sitten päätin pikkuhiljaa päivittää kokoelmani siihen kuntoon, että kaikki numerot ovat kuntuluokkaa 9-10-/10. Reilut parikymmentä numeroa meni päivitettävien listalla (onneksi kalleimmat ja pahimmat numero kuuluivat jo valmiiksi kiitettävien listalle). Noista olen nyt jo useamman päivittänyt ja ajallisesti nuo päivitykset osuvat pitkällä samalla aikajaksolle, kun Pete keräsi oman kokoelmansa kasaan. Sitä ennen ja sen jälkeen on ollut selvästi hiljaisempaa. Eli hyvin syklistä puuhaa Ihmesarjan keräily on.

Jos joku sattuu löytämään näitä komeron ylähyllyltä samaan aikaan, kun toinen kyllästyy parin viimeisen numeron metsästykseen, niin saattaa vaikuttaa, että tarjontaa on ”paljon”. Mutta sitten voi tulla kuukausia, että huudossa  pöyrii sama kourallinen heikkokuntoisia lehtiä, mutta mitään muuta ei löydy mistään. Toki itsekin voisin heti muutaman päivityksen tehdä jos haluaisin Libriconissa maksaa keskiharvinaista lehdistä 350-500€ kappale, mutta niin kiire  minulla ei ole näitä päivittää. Toki olen sitä mieltä, että muutama harvinaisin numero(39, 50-53) aivan priimakunnossa voisi olla about tuon hintatason arvoinen ja tuo 45 tuplaten tuon.

Mutta mieluummin käytän malttia ja pidän keräilyharrastukseni käynnissä metsästämällä noita kiitettäviä kappaleita muualta.

Ja lopuksi, jos jollain on tietoa, mistä löydän kiiitettävässä kunnossa jonkin näistä 14 numerosta (1,9,13,15,20,23,24,27,30,35,37,40,44 ja 48), niin kiitollisena otan kaikki vinkit vastaan. Kyllä minä näistä kunnon korvauksen maksan, mutten ihan Libriconin myyntihintoja kuitenkaan.

[/b][/size]
« Viimeksi muokattu: 18.08.2012, klo 12:25:00 kirjoittanut Morpheus » tallennettu
Pete Gravehill
Uusi jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #16 : 18.02.2013, klo 18:26:34 »

Tapahtuipa sitten sekin ihme, että ostoilmoitukseni Keltaisessa Pörssissä poiki ensimmäisen ja ainoan yhteydenoton! Minulle tarjottiin hyväkuntoista Ihmesarjan nro:a 2 ja vieläpä ihan kohtuulliseen hintaan  Wink

Batman- ja Lepakkomies-lehtikokoelman keräily edistyy myös mukavasti mutta sinännällään tylsästi ettei siitä saa mitään painokelpoista tarinaa aikaiseksi. N. vuosi sitten mieleeni juolahti idea laittaa kaikkiin Turun kirpputoreihin kuvallinen osto-ilmoitus noista Batman- ja Lepakkomies-lehdistä. Yritin tavoittaa ne "vanhat spaddut", jotka eivät ole internetistä kuulleetkaan ja jotka omistavat vanhoja sarjakuvalehtiä. Ilmoituksia laitoin kahdeksaan eri paikkaan -> ei yhden yhtä soittoa tai s-postia! Yhdestä paikasta oli tosin repäisty yksi puhelinnumero liuska irti, vahingossa varmaankin...
tallennettu
sämpy
Jäsen
Poissa

« Vastaus #17 : 13.03.2013, klo 19:10:43 »

Taisin aloittaa oman Ihmesarja-keräilyn samaan aikaan kun Pete viimeisteli omaansa, varmaan sama myyjäkin Tampereella Makedonian lähellä kun siltä oli jo harvinaisimmat numerot ostettu. Tai olisi siltä saanut ekan yhteydenoton aikaan yhtä vaille koko sarjan mutta hinta oli liikaa ja ajattelin että keräilyn iloa pitää jäädä myöhemmäksikin. Sain onneksi liki 20 numeroa eli hyvän alun niin ei tuntunut niin toivottomalta.
Itse olen sortunut nyt noita Libriconista ostamaan ja puuttuu enää 5 numeroa joista 2 olisi tiedossa. Onneksi semmoiset kuin 29,39 ja 45 jo löytyy. Kolmonen tuntuu olevan vaikea? ja tietenkin ne 50-53 joista 50 ja 52 puuttuu.
Tosiaan silloin vuosi sitten noita putkahti myyntiin koko ajan, mutta syksyllä kummasti hiljeni.
Aikoinaan ennen nettiä noita ei ollut kuin parissa erikoisliikkeessä Helsingissä, niin unohtui sittemmin koko sarja kun ei niitä missään nähnyt. Muistan vieläkin kun joskus 80-luvulla kysyin erikoisliikkeestä vanhoja hämähäkkimiehiä ja sieltä näytettiin Ihmesarja-lehteä, että tarkoitanko tämmöistä? Kauhean kallis oli jo silloin varmaan useampi kymmenen markkaa, niin en tohtinut edes miettiä. Sen koommin en noita nähnytkään ennekuin viime vuonna kun innostuin aiheesta.
Eiköhän tuo arvoaan pidä jatkossakin vaikkei ihan omiaan saisikaan pois. Tosin tuskin myyn mitään sarjaa koskaan pois, perikunta saa sytyttää saunaa sitten.
tallennettu

Rauta
Cheap plastic imitation of Orson Welles
Jäsen
Poissa

Voi millaista höpinää!

« Vastaus #18 : 04.04.2013, klo 20:00:27 »

Ha haa, liityinpäs minäkin täyden sarjan omistajien kerhoon. Aikaa vierähti vaatimattomat 35 vuotta. Ekat lehteni sain tosin vasta noin 15 vuotta sitten Hervannasta. Pohojammaalla kuin ei Ihmesarjoja liikkunut 70-80-luvuilla kuin huhuissa.

Hauskana yksityiskohtana on, että viimeinen lehteni (25) lienee sama, joka on aikanaan ollut sekä Morpheuksella, että Petellä (kiitoksia vielä kaupasta Pete) Smiley

tallennettu

Pete Gravehill
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #19 : 04.04.2013, klo 22:02:42 »

Onnittelut lienevät paikoillaan!  Smiley
tallennettu
Pete Gravehill
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #20 : 13.06.2013, klo 10:26:32 »

Nimimerkki quosego on laittanut huutonettiin myyntiin 33kpl:tta vanhoja Ihmesarjoja. Osassa on lähtöhinta aika yläkanttiin, vaikka hyväkuntoisia ovatkin. Mukana myös harvinaisempia numeroita, kuten 39, 45, 50, 51, 52 & 53. Itse en olisi laittanut noin montaa kerralla myyntiin -> usean numeron yhteishinta nousee helposti kohtuu korkealle, joka taas vähentää huuto-intoa. Vähän myös ihmetyttää tuo kuuden päivän aukiolo aika, potentiaaliset ostajat eivät välttämättä edes ehdi löytää kohteita. No, jollei muuta niin näkeepähän lehtien päivän arvon!
tallennettu
sämpy
Jäsen
Poissa

« Vastaus #21 : 13.06.2013, klo 13:39:24 »

Juu hinta on yläkanttiin joissain, 45 on mielestäni ihan ok hintainen kuntoonsa nähden.
Laitoin huudot kolmesta puuttuvasta, kerran se vain kirpaisee.. sitten olisi minullakin koko sarja. Liekö huonoa käytöstä ruinata täällä mahdollisia kilpakumppaneita pidättäytymään tällä kertaa, käy työttömän kukkarolle jo lähtöhinnoilla melko kipeästi.. Mutta saatava nuo on, eihän sille mitään voi.
Aika hiljaista on ollut Ihmesarjojen myynti viime aikoina huutiksessa, Libriconillakin melko paljon myynnissä yleisempiä numeroita mutta onko kaikilla jo sarjat liki täysi? Eli näköjään näissäkin se kyllästymispiste saavutettavissa, jotain 1-3,39, 45, 50-52 lukuunottamatta. Jos ei sitten kympillä myy.
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #22 : 13.06.2013, klo 15:24:58 »

Minä olen täältä luettuani tiedon että jos joku huutaa, en lähde mukaan kisaan. Ei tietenkään ole mikään Kvaakin virallinen kanta.
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #23 : 13.06.2013, klo 16:48:59 »

Jos ajattelee myyjän kannalta, niin onhan sekin epäreilua, jos täällä sovitaan, ettei aleta huutokilpaan. Varsinkin kun se huutaminen on huutokaupan idea...
tallennettu
sämpy
Jäsen
Poissa

« Vastaus #24 : 18.06.2013, klo 07:11:32 »

Onhan tämä melko ainutlaatuinen tilanne, kun huuto-netistä saisi likimain koko ihmesarjan kerralla jos kukkarossa riittäisi valuuttaa.
Niin ja taitaa nuo myyjän hinnat olla sen mukaan ettei harmita jos ekahuudolla menee. Noin itsekin laitan myyntiin ja yleensä lisään osta heti-hinnan jos joku on hätäinen ja valmis maksamaan. Itse en ymmärrä niitä "oikeita" huutokauppoja, kun laitetaan lähtö 1€ ja sitten joku 2000€ hintavaraus ja katsotaan minnekä jaksetaan huutaa. Mutta meitä on monenlaisia. Ite tykkään ostella enkä istua keskiyöllä hiki otsalla panelemassa korotusnappia.
Viimeksi kun oli 50-52 numerot myynnissä laittelin melko reippaat korotusautomaatit ja menin nukkumaan, kun oma elämänrytmi poikkeaa loppuväestöstä eli kasilta nukkumaan ja kohteet sulkeutuu yleensä yheltätoista.. en saanyt silloin yhtään, aina siellä tuntuu yksi olevan hereillä joka jaksaa hakata eurolla automaatin yli. Silloin nuo meni reilulla parilla sataa kappale muistaakseni.

Sitten kun ei ite tarjoa menee naurettavan halvalla. Nyt jätin toisen peräkkäin myyntiin tulleen Conan 3/76 lehden tarjoomatta niin meni puolet halvemmalla kuin ensimmäinen. Ehkä seuraava on jo mulle.

Että ei meitä ostajia taida niin kauheasti olla, mutta sehän riittää että on ittensä lisäks yksi niin tappeluhan siitä syntyy.. laugh
tallennettu

TOSA
Jäsen
Poissa

« Vastaus #25 : 18.06.2013, klo 08:09:45 »

Onhan tämä melko ainutlaatuinen tilanne, kun huuto-netistä saisi likimain koko ihmesarjan kerralla jos kukkarossa riittäisi valuuttaa.

Sitten kun ei ite tarjoa menee naurettavan halvalla. Nyt jätin toisen peräkkäin myyntiin tulleen Conan 3/76 lehden tarjoomatta niin meni puolet halvemmalla kuin ensimmäinen. Ehkä seuraava on jo mulle.
Kukkaro on joillakin kunnossa kun 200-500€ on muutamasta jo huudettu. Itse olen odotellut että olisi edes 50€ varaa huutaa noista halvemmista Ihmesarjoista Smiley Hemmetti näitä kesälomamatkoja kun niiden kustannuksella saisi jo monta Ihmesarjaa.

Ensimmäisellä kerralla meinasin itsekin tehdä huudon Conan 3/76 mutta kun hinta pomppasi yli satasen niin sai jäädä huutamatta. Toisella kerralla en edes ajatellut huutaa kun samat nimet oli huutamassa toistakin ja tiesi mitä ollaan valmiita maksamaan. Yllättäen Conanin arvo on reilusti noussut kun tätä samaa numeroa on muistaakseni saanut huutonetistä alle satasella parin viimeisen vuoden aikana kun ei ole ollut niin paljon rahamiehiä huutamassa. Seuraavat myyjät varmaan lähtöhinnan määrittelevät näiden myyntien mukaan ja Conania ei taas hetkeen saa "halvalla"

Ostajia ei tosiaan tunnu hirveästi olevan koska yleensä samojen nimimerkkien kanssa huudetaan kilpaa vähän harvinaisempia kohteita ja on jo oppinut tunnistamaan ne jotka eivät anna periksi vaan korottavat joka huutoa ja tuntuvat olevan hereillä aina
tallennettu
sämpy
Jäsen
Poissa

« Vastaus #26 : 18.06.2013, klo 20:21:08 »

Joo ei menny noi ihmesarjatkaan ihan putkeen. No sain sentään kolmosen mutta 50 ja 52 jäi taas haaveeksi. Olisin kyllä ollut paikalla eli just sulkeutuvat mutta ei mun kukkaro kestä kilpahuutoa 600€ lehdistä.. Hemmetti kun aina just ne numerot joita haluaa kerää huutajat ja muut saa olla ihan rauhassa. Nyttenkään sitten numeroa 39 ja 45 ei huutanut ketään mutta 52 meni jo liki samoja hintoja kuin 45..

Joo oon itsekin ollut aika agressiivinen joskus ja sillä konstilla saanutkin varmaan muita peloteltua. Mutta silloin oli työpaikka ja nyt ei.. ja lehdetkin vähän erihintaisia, enimmäkseen alta satasta.

Makedoniassa oli kai 2-3 vuotta sitten Conan 3/76 satasella eikä ole sen koommin ollut että kyl se satku on ihan ok mutta 200 alkaa olla jo paljon.

Josko jollain olisi myydä mulle numeroita 50 ja 52 vaikka huonojakin niin saisin itsellekin täydellisen sarjan.. eipä noita "pakko saada" hakuja paljoa muita olekaan, Conan 1 ja 3/76 sekä Lucky luke Postivaunut 1.p. Sitten olisi muutamasta kymmenestä keräilysarjasta kaikista ainakin ne ennen vuostuhannen vaihdetta julkaistut ekapainokset.
tallennettu

jussih
Jäsen
Poissa

« Vastaus #27 : 18.06.2013, klo 22:16:48 »

Aikamoisissa hinnoissa kyllä jo ovat, onneksi on tullut hommattua tuo Ihmesarja kun vielä olivat inhimillisissä hinnoissa markka-aikana. Heh, nro 45 maksoi mulle jotain pari-kolme markkaa ja on ihan vastaavassa kunnossa kuin tuo nyt quosegolla huudossa ollut. Vaan ei kaikki numerot oo mullakaan noin hyväkuntoisia, joten kateeksi käy kyllä kun näkee noin hyvän satsin jollain.
tallennettu
K.Huitula
Jäsen
Poissa

Mutta huumori - se se vasta hauskaa on.

« Vastaus #28 : 18.06.2013, klo 22:49:01 »

Itseltä löytyy myös noin puolet koko sarjasta, ihan suht ok-kuntoisena enimmäkseen, ja markka-aikana tullut myös hankittua. Pikku-skidinä tuntui parhaimmillaan 20 mk kovalta hinnalta mutta eipä tunnu enää. Noilla Huutonetin hinnoilla ei sentään viitsi ruveta ostelemaan, ihan niin pahasti ei ole keräilykärpänen päässyt puremaan. Tai sitten se purema on jo päässyt paranemaan, vaikka aikoinaan ihan ykkös-hämäri-fani olinkin.
tallennettu

www.huitula.com - Sarjakuva, animaatio & visual design
- Piirtäkää te mitä osaatte, minä piirrän ihan mitä haluan -
sämpy
Jäsen
Poissa

« Vastaus #29 : 26.04.2014, klo 07:15:51 »

Hep!
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: