Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1952 / 100 – Seikkailuja erämaassa (13.03.2018 klo 11:48:55)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
19.04.2018, klo 16:45:00

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
462902 viestiä 10302 aihetta kirjoittanut 7264 jäsentä. Uusin jäsen: joelkalsi
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Ankalliskirjallisuuden klassikot
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ankalliskirjallisuuden klassikot  (Luettu 63322 kertaa)
Keuhko
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #165 : 09.10.2014, klo 20:35:51 »

Mihin tämä perustuu? Tarinat ovat S-koodattuja eli Disneyn studioilta ja tekijät Yhdysvalloista ja Argentiinasta.

Aina olen omassa päässäni nuo brasialialaisiksi mieltänyt, enkä nyt sitten hoksannut tarkistaa. Vaikea sanoa mistä tämmöinenkin mielikuva oli päähän tarttunut.

Itse olen jostain kumman syystä aina tykännyt näistä Hessu-tarinoista Cheesy Ja siksi olenkin aina ihmetellyt, että miksi niitä dissataan?

Aika tönkköä piirrosjälkeä ja väkinäistä huumoria oli ainakin niissä muutamassa mitkä  sain aikoinaan luettua.
tallennettu
Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #166 : 31.10.2014, klo 11:10:49 »

Kirjsarjan viimeisen osan arvostelu on nyt etusivulla.

http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=2146

tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
Dennis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #167 : 31.10.2014, klo 16:00:20 »

Hyvä arvostelu ja Bottaron esille tuominen on hieno asia. Loppupohdinta antaa ajattelemisen aihetta:

"Miksi kirjasarja siis loppui? Oliko kyseessä ennakkopäätös vai eikö kirjasarja vain myynyt tarpeeksi hyvin? Olisiko sittenkin mahdollista, että kirjasarja oli kaupallisessa mielessä vähän liikaa aikuisille suunnattu?

Sanoma Magazinesilta ei saa vastausta näihin kysymyksiin. Jotain voi kuitenkin päätellä siitä, että kaksi viimeistä osaa olivat yli 50 sivua lyhyemmät kuin kolme ensimmäistä osaa. Yhden tarinan verran siis ainakin on säästetty kustannuksia kahdessa viimeisessä kirjassa, mutta myyntihinta ei ole kuitenkaan laskenut. Niin laadukasta luettavaa käsillä kuitenkin on, että ostaja saa takuulla rahoilleen vastinetta kirjasarjan loppuun asti."

Harmittaa vieläkin että laatusarja loppui, ja en itsekkään ole saanut Sanomilta mitään vastauksia joita olen muutamia lähettänyt sarjakuva-kyssiini, Riku Perälä vastasi aikoinaan.

Eikä Sanoma/AA-toimitus sivuillaan tai naamakirjassa näihin vastaille. En tiedä onko tämä mykkäpaska-linja sitten nykyaikana kovin fiksu linja, vai onko tämä sitä kuuluisaa kustantajien ylimielisyyttä mistä oli hieman puhetta Kirjamessujen alla.
tallennettu

Je suis alle kuuden euron pizza!
Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #168 : 31.10.2014, klo 16:32:18 »

Perälä oli kyllä asiallinen tyyppi (enkä kanna ollenkaan kaunaa, kun hän lopetti minulle vastailemisen Barksin koottujen pikseli-sekoilun aikana  Smiley). Veti samaa avointa linjaa kuin Asko Alanen Egmontilla. Ja kuinkas käytiinkään: molemmille tuli lopputili, toivottavasti ei kuitenkaan 'palkaksi' avoimuudestaan.
tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
hdc
Architectus urbis caelestis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #169 : 31.10.2014, klo 17:04:56 »

Pitääpi tässä mainita että minä olen myös pitänyt noista Hessu-sarjoista vinkeine sivusommitteluineen. Eivät ne ehkä ihan terävintä kärkeä ole olleet mutta nähdyt ovat tasalaatuisesti nousseet keskitason yläpuolelle ja tässäkin sarjassa puolustaneet paikkansa.
tallennettu
Henendo
Avustava toimittaja
*
Poissa

Kunnia myös hiirimestareille!

« Vastaus #170 : 31.10.2014, klo 19:12:30 »

Eikä Sanoma/AA-toimitus sivuillaan tai naamakirjassa näihin vastaille. En tiedä onko tämä mykkäpaska-linja sitten nykyaikana kovin fiksu linja, vai onko tämä sitä kuuluisaa kustantajien ylimielisyyttä mistä oli hieman puhetta Kirjamessujen alla.

On tullut itsekin huomattua tuo nykyinen vastaamattomuus. Kivekkään aikana olin vasta pelkkä lapsi, mutta aina minulle vastattiin, jos jotain tulin toimitukselta kysyneeksi Aku Ankan nettisivujen kautta. Joskus vuonna 2009 lopettivat muistaakseni minun kohdallani vastaamisen. Tiedä sitten, aloinko olla liikaa häiriöksi. En kyllä lähettänyt kysymyksiä kuin korkeintaan pari kappaletta vuodessa. Yksi viesti per vuosi oli yleensä tahtini.

Epäasiallista kieltäkään ei viesteistäni liioin löytynyt. Sen jälkeen kun vastaaminen loppui ja Aku Ankan tasokin sattumoisin romahti aallonpohjaan, aloin kyllä harvenevissa viesteissäni harjoittaa kritiikkiäkin. Asiallisuuden toki pyrin edelleen säilyttämään viimeiseen asti. Edellisen viestini lähetin vähän päälle vuosi sitten. Vastausta ei siihenkään nykyisen linjan mukaisesti ole kuulunut.

Voihan tässä olla sekin syy, että lapselle vielä vastattiin, mutta vartuttuani ei minua enää entiseen tapaan viitsitty huomioida. Ajatellaanko, ettei minun enää kuuluisi olla asioissa niin aktiivi, että minun olisi pitänyt kasvaa Ankasta yli? Pidän tätä epätodennäköisenä vaihtoehtona. Kuvittelisi, että alan harrastajistakin viitsittäisiin välittää. Hehän ovat aina arvokas voimavara.

Todennäköisempää on, että nykyinen toimitus ei enää kiinnitä perinteiseen palautteeseen ja postiin siinä määrin huomiota kuin ennen. Aktiivisuuden sosiaalisessa mediassa ja muissa verkkoympyröissä katsotaan korvaavan tämän. Perusteltavissahan sellainen on, sillä varmasti lukijatkin ovat kyseisellä rintamalla aktivoituneet ja se perinteisempi malli ei enää ole niin käytetty vaihtoehto. Ironista kuitenkin on, että sosiaalisen median suoma mahdollisuus lähestyä lukijoita tuntuu jaettujen kokemusten myötä vain etäännyttäneen toimitusta lukijakunnasta.

Tai sitten minä valitan turhaan, kun en itse vain ole aktivoitunut noissa oikeissa kuvioissa. Minua kun ei millään huvittaisi lähteä sen kummemmin seikkailemaan toimituksen usein varsin pinnallisten postausten perään Pärstäpankkeihin, Visertimiin ja Ankstagrameihin.

Tämä menee jo reippaasti säikeen otsikon ohi, mutta pakko on tilittää, kun on tilitettävää.
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #171 : 31.10.2014, klo 20:00:30 »

Nettiaikana viestien määrä on todennäköisesti kasvanut niin paljon, että ovat lopettaneet vastaamisen. Tiedä häntä.
tallennettu
Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 3

« Vastaus #172 : 14.03.2018, klo 19:04:57 »

Myös Ankalliskirjallisuuden klassikot on nyt julkaistu pokkariversiona lehtipisteessä. Pokkarissa ei ole mainintaa aiemmasta kirjajulkaisusta.
tallennettu

X-men
Jäsen
Poissa

Comics costs too much, damned!!!

« Vastaus #173 : 14.03.2018, klo 20:17:37 »

Myös Ankalliskirjallisuuden klassikot on nyt julkaistu pokkariversiona lehtipisteessä. Pokkarissa ei ole mainintaa aiemmasta kirjajulkaisusta.

Haetaan ehkä toista kohderyhmää näillä taskarijulkaisuilla kirjoista eli kirjasarjaa ei mainita.
tallennettu

There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.
Kääk13
Jäsen
Poissa

Tripla Kääk!

« Vastaus #174 : 14.03.2018, klo 20:32:39 »

Jos tämä versio myy tarpeeksi, niin voisikohan sarja jatkua pidempäänkin kuin vain ne kovakantisina ilmestyneet viisi numeroa?
tallennettu

Kääk13-kirjoittaa!
X-men
Jäsen
Poissa

« Vastaus #175 : 14.03.2018, klo 20:38:02 »

Jos tämä versio myy tarpeeksi, niin voisikohan sarja jatkua pidempäänkin kuin vain ne kovakantisina ilmestyneet viisi numeroa?

Ilmestyikö Ankkojen maailmanhistoriaa taskarina enemmän kuin 2 numeroa?
tallennettu

Kääk13
Jäsen
Poissa

Tripla Kääk!

« Vastaus #176 : 15.03.2018, klo 13:38:40 »

Joko sekin sarja loppui?  Huh
tallennettu

Kääk13-kirjoittaa!
Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 3

« Vastaus #177 : 15.03.2018, klo 18:17:39 »

Joko sekin sarja loppui?

Liian aikaista päätellä mitään tuon sarjan osalta, toinen osahan on edelleen myynnissä.
tallennettu

hdc
Architectus urbis caelestis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #178 : 15.03.2018, klo 19:08:50 »

Tämä olisi hienoa, vaikken nyt ihan henkeä pidättele kuudetta osaa odotellessa...
tallennettu
X-men
Jäsen
Poissa

« Vastaus #179 : 15.03.2018, klo 19:18:43 »

Liian aikaista päätellä mitään tuon sarjan osalta, toinen osahan on edelleen myynnissä.

H i t a a s t i se kyllä ilmestyy.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: