Äänestys

Mikä vaihtoehdoista on Sinun mielestäsi vuoden paras käännössarjakuva?

Blast 1 - Röykkiö ihraa (WSOY)
10 (11.2%)
Cocco Bill – Osa 1: Kamomillacowboy saapuu kaupunkiin
20 (22.5%)
Elävän kuvan taika: Giorgio Cavazzano elokuvissa (SanomaMagazines)
6 (6.7%)
Haikaralaivue 2: Kunnian värit (Egmont)
4 (4.5%)
Isän aika - Minun Kiinani 1 (WSOY)
5 (5.6%)
Jumala itse (Like)
1 (1.1%)
Kerrassaan Merkillisten Herrasmiesten Liiga 1969 (Egmont)
3 (3.4%)
Le Monde Diplomatique sarjakuvina (Into)
0 (0%)
Maailman napa (Sarjakuvakeskus)
2 (2.2%)
Mies joka antoi partansa kasvaa (HuudaHuuda & Kreegah Bundolo)
12 (13.5%)
Olipa kerran Ranskassa 1 – Suuri gangsterisota (Gummerus)
7 (7.9%)
Planetes (Punainen jättiläinen)
11 (12.4%)
Rip Kirbyn seikkailuja 2 (Helsingin Sanomat)
2 (2.2%)
Suffragettien city (Schildts)
1 (1.1%)
Tappaja 4-5, Verisiteet (Apollo)
3 (3.4%)
Wilson (Like)
1 (1.1%)
Zahran paratiisi (Like)
1 (1.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 81

Äänestys päättynyt: 07.01.2012 klo 13:26:40

Kirjoittaja Aihe: Vuoden paras käännössarjakuva 2011! Äänestä Koipeliini-voittaja.  (Luettu 7760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Kvaak-sarjakuvayhteisö valitsee jo kolmatta kertaa (!) vuoden parhaan  käännössarjakuvan jäsenäänestyksellä.

Voittaneen teoksen kustantajalle on luvassa tunnustus Herra Koipeliini -palkinnon muodossa.

Toimitus on suorittanut esikarsinnan ja loppusuoralle selvisi tänä vuonna peräti 17 sarjakuvateosta. Tasaääniä tuli paljon.

Sarjakuvavuosi on ollut ennätysrunsas ja tasoltaan hyvin korkealaatuinen. Kustantajakirjo on kasvanut entisestään.

Paljon hyviä teoksia jäi pois, ehkä juuri se Sinun suosikkisi. Teokset edustavat kuitenkin eri tyylilajeja, laidasta laitaan, joten eiköhän sieltä jokaiselle jokin mieluinen teos äänestettäväksi löydy...

Herra Koipeliini -palkinnon tarkoitus on tuoda positiivista julkisuutta käännössarjakuvalle.

Kvaakin jäsenet kuitenkin päättävät tässä kisassa lopullisen voittajan. Äänestä ja vaikuta!

« Viimeksi muokattu: 19.12.2011 klo 13:54:48 kirjoittanut Lurker »

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Tilannekatsaus äänestykseen joulunpyhien jälkeen (ehdokkaat alla äänijärjestyksessä):

Cocco Bill – Osa 1: Kamomillacowboy saapuu kaupunkiin   (Zum Teufel) 12 (21.8%)
Mies joka antoi partansa kasvaa (HuudaHuuda & Kreegah Bundolo)    10 (18.2%)
Olipa kerran Ranskassa 1 – Suuri gangsterisota (Gummerus)    6 (10.9%)
Planetes (Punainen jättiläinen)    6 (10.9%)
Blast 1 - Röykkiö ihraa (WSOY)    4 (7.3%)
Elävän kuvan taika: Giorgio Cavazzano elokuvissa (SanomaMagazines)    3 (5.5%)
Haikaralaivue 2: Kunnian värit (Egmont)    3 (5.5%)
Kerrassaan Merkillisten Herrasmiesten Liiga 1969 (Egmont)    3 (5.5%)
Isän aika - Minun Kiinani 1 (WSOY)    2 (3.6%)
Tappaja 4-5, Verisiteet (Apollo)    2 (3.6%)
Jumala itse (Like)    1 (1.8%)
Maailman napa (Sarjakuvakeskus)    1 (1.8%)
Rip Kirbyn seikkailuja 2 (Helsingin Sanomat)    1 (1.8%)
Wilson (Like)    1 (1.8%)
Le Monde Diplomatique sarjakuvina (Into)    0 (0%)
Suffragettien city (Schildts)    0 (0%)
Zahran paratiisi (Like)    0 (0%)

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Oli pakko antaa Cocco Billille ääni, vaikka toi Cavazzanon Elävän kuvan taika väänsi peistä mun päässäni. Cocco Billejä ei ole julkaistu piiiitkkäään aikaan ja tossa oli semmoisiakin, joita en ole lukenut ennen. Periaatteessa aika helppo valinta...tuli lapsuus mieleen, kun luin tota. Kesälomat vaarilla ja mummolla ja minä lukemassa Cocco Billiä laiturilla.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Ja taas listalla on joku 12 teosta jota ei ole tullut luettua, ja loppuja ei voi enää verrata toisiinsa, kun ovat täysin eri lajia, ainoana yhdistävänä tekijänä se että ovat paras lajissaan. Ja listalta puuttuu taas kasa hyviä tekeleitä, ja vaadin taas saada ääntäni takaisin vaikka en saa. Ihan typerä äänestys. Menen tekemään Facebookkiin oman äänestykseen, ja en edes pieraise tämän äänestyksen suuntaan.

Edit:
Ei kun oman äänensä voikin tänä vuonna poistaa. Hyvä. Lällällää. Pitäkää äänestyksenne, vaikka siinä hyvä ajatus onkin takana.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2011 klo 22:23:40 kirjoittanut Michael Riddle »
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Ei kun oman äänensä voikin tänä vuonna poistaa.

Nyt en käsitä? Ei ääntä voi poistaa ennen kuin sen on antanut.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 825
  • Hornan kekäleet!
Arvoin kovasti Cocco Billin ja Elävän kuvan taian välillä. Cocco voitti, koska en voi hyväksyä jälkimmäisen tekeleen kehnoa painolaatua. Olisi voittanut ehkä muutenkin.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Toista keskustelua lukiessani tajusin vasta mikä mun silmääni noista vaihtoehdoista pisti puuttumisellaan: Sillage! Luultavasti olisin sitä äänestänyt mutta Olipa kerran Ranskassa jne. oli hyvä kakkosvaihtoehto. Noin yleensä ottaen omalta kohdaltani aika vaisu sarjisvuosi, kovakantisuus ja ilmestyneiden alpparien..."taiteellisuus" hiukan verottivat niin ostamis- kuin lukemisintoanikin. Toisaalta uutta kamaa tuli paljon mutta itseäni aina vain vähemmän ja vähemmän kiinnostavaa. Joko mulla on menossa joku suvantovaihe sarjakuvaharrastuksessa tai alan vain yksinkertaisesti nirsoutua vanhetessani. Toisaalta taloudellinen tilanteenikin KAIKKIEN kustannusten nousun myötä huonontunut joten sarjiksiakin tulee osteltua vähemmän ja kirjastosta ei millään ehdi/muista kaikkia lukea.

PS: Lehtipistemyynti (lue: kioski ja tavallinen kauppa) on muuten aivan totaalikuollutta tarjonnaltaan nykyisin...ikävä kyllä.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
PS: Lehtipistemyynti (lue: kioski ja tavallinen kauppa) on muuten aivan totaalikuollutta tarjonnaltaan nykyisin...ikävä kyllä.

Ehdokaslistalle onkin valittu sellaista sarjakuvaa, jota on pääsääntöisesti tarjolla kirjakaupoissa.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
PS: Lehtipistemyynti (lue: kioski ja tavallinen kauppa) on muuten aivan totaalikuollutta tarjonnaltaan nykyisin...ikävä kyllä.

Tjaa. toisaalta näytti aika hyvältä kun jossain oli kaikki Pulp-pokkarit vieretysten. Iso nivaska kelpo viihdekäyttissarjista, joka ei ole persiistä ja joissa on jopa jotain sisältöä.
Mutta vain Kuakissa voi olla Cocco Bill ja Olivier Schrauwen perätysten äänestyksen kärjessä. ;)

Timo

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Ehdokaslistalle onkin valittu sellaista sarjakuvaa, jota on pääsääntöisesti tarjolla kirjakaupoissa.

Niin no, tämä PS:ni olikin lähinnä sellainen lisänä heitetty kommentti yleensä sarjakuvan/sarjakuvaharrastuksen "elitistiymisestä", ah vaikea sana mutta pointti tullee selväksi.

Nooh, jos "Ranskalainen kanksteristoori", Sillage ja länkkärit jatkuvat niin olen jo sinänsä kohtuutyytyväinen sarjakuvatarjontaan Suomessa. Onhan tässä sitäpaitsi jokaikisessä Kvaakin äänestyksessä - muistaakseni - löytynyt kuitenkin JOKU ehdokas jota olen lukenut ja pitänyt hyvänä.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Minusta tätä sarjakuvavuotta parempaa ei ole ollut moneen vuoteen. Siksi osittain en äänestäkään.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Minusta tätä sarjakuvavuotta parempaa ei ole ollut moneen vuoteen. Siksi osittain en äänestäkään.

Selvä. Tervetuloa äänestämään sitten, kun saamme huonon sarjakuvavuoden.

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 608
Jooh, yhden olen lukenut, toinen odottaa pöydällä, eli ehkä sitten valitsen niiden väliltä. Mä en ole selvästikään panostanut uuteen käännössarjakuvaan.

tertsi

  • Vieras
olen lukenut poikkeuksellisesti jopa 6 tämän vuoden koipeliini-ehdokkaista. muutama lisää tullee lainattua kirjastosta.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Käännössarjakuvan eri kustantajia siunaantui tänä vuonna myös ennätysmäärä äänestylistalle: WSOY, Zum Teufel, SanomaMagazines, Egmont, Into, Sarjakuvakeskus, HuudaHuuda & Kreegah Bundolo, Gummerus, Punainen jättiläinen, Helsingin Sanomat, Schildts, Apollo ja Like. Upeaa.