Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Heikki Porkola 1941-2016 (11.03.2016 klo 13:28:10)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.06.2017, klo 01:20:44

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
455402 viestiä 10128 aihetta kirjoittanut 7166 jäsentä. Uusin jäsen: simlandery
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  The Complete Carl Barks Disney Library
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: The Complete Carl Barks Disney Library  (Luettu 43431 kertaa)
Torstai
Jäsen
Poissa

Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan

« Vastaus #120 : 11.09.2014, klo 18:32:06 »

Tämä on niin pitkä aikainen projekti (15 vuotta), että moni seikka voi vielä muuttua. Nähtäväksi jää saavatko edes koko sarjaa julkaisteua kokonaisuudessaan. Enkä yhtään yllättyisi vaikka julkaisisivatkin yllättäen ne boksit. Hyvää bisnestähän se on myydä kirjat kahteen kertaan... Tuo eka jouluboksihan oli ihan selkeästi irrallinen, kun siinä ei ole peräkkäiset volumetkaan nuo kirjat, mutta tuo nyt ilmestyvä boksi taas sopisi sarjaan.

Mulla meni jo noissa Gottfredson bokseissa maku Fantan touhuun, kun pitää kahteen kertaan ostaa toinen kirja, jos haluaa ykköspainoksen kirjoja molemmat.

Race of the south seas piti olla kokonaan Barksin piirtämä versio, mutta se olikin Barks/Jippes versio. Sitä ne on lupaillut korjata myöhepiin painoksiin. Kakkospainoksessa sitä ei ole vielä ainakaan korjattu. Joten minä ainakin jätän tuon boksin ostamatta ja jään odottamaan sitä oikeaa ja lopullista versiota tuosta Lost in Andes kirjasta.
tallennettu
outonaapuri
Uusi jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #121 : 20.04.2017, klo 12:17:50 »

Fantan Rosa Librarya olen kerännyt alusta lähtien, mutta jotenkin en ollut huomannut lainkaan, että samanlainen pyörii myös Barksista. Koska Kootut oli/on järjettömän hintaisia ja tulivat aikoinaan sellaisessa vaiheessa ettei niiden keräily ollut tärkeysjärjestyksen huipulla, on nämä ihan pakkohankinta.

Ja nyt kun puolet julkaistuista on hyllyssä, niin voi sanoa, että kyllä on herkkua, voi että. Kaksi asiaa vain mistä tekee mieli napista. Varmaan moni muu jupissut ihan samoista. Ensiksikin se, että järjestysnumeroa ei näe kannesta mitenkään, ainoastaan sisäsivujen selityksistä. Äkkiäkös siihen tosin jonkun tarran itse läppää. Pitäisi varmaan ehdottaa Fantagraphicsille, että laittaisivat viimeisen osan mukaan sitten pienen numerotarrapaketin. Jokainen voi halutessaan sitten lyödä kirjojen selkään semmoiset. Uskon, että tämä ehdotus ei saa kannatusta.

Toinen asia on, että yksittäisen opuksen sisäinen kronologia on milloin mitäkin. Ei tämäkään nyt suuri vaiva ole tarkistaa viimeiseltä sivulta oikeaa järjestystä, mutta vähän harmi silti. Kivempihan se olisi ihan täydellisessä tekojärjestyksessä lukea. Bongaisi kehitykseen liittyviä seikkoja helpommin.

Ainakin kolmannessa painoksessa, mikä minulle tuli, on jo kokonaan Barksilainen versio South Seas'sta. Mutta silti tujuimman keltainen tuo Lost in the Andes -kirja minun ostamistani on. Ja tämänkö pitäisi olla joku (vielä kerran) uudelleen väritetty, rauhoitettu versio? Huh.

Edit: Ja kyllä, tämä ketju heräsi vuosien takaa, mutta kun sarjaa yhä julkaistaan niin...
« Viimeksi muokattu: 20.04.2017, klo 12:27:42 kirjoittanut outonaapuri » tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #122 : 20.04.2017, klo 17:09:39 »

Mikäli nyt olen oikein ymmärtänyt, Fantan Barks-sarjan on väritys on tehty alkuperäisten aikalaislehtien mukaan.

Timo
tallennettu

Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #123 : 20.04.2017, klo 17:22:32 »

Mikäli nyt olen oikein ymmärtänyt, Fantan Barks-sarjan on väritys on tehty alkuperäisten aikalaislehtien mukaan.

Timo
Itse en tykännyt niistä alkuperäisväreistä. Tuntu ihan kun olis ruottalainen-lehti ollut ja joku olis vääntänyt pisut lehtien sivuille.
Ja kun on jo Carl Barksin kootut, niin en tartte tommosta kirjasarjaa, jossa tarinat on sikin sokin...joku järjestys sentään pitää olla.
Ainoa mikä tossa kiinnosti oli se alkuperäiskieli.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
outonaapuri
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #124 : 20.04.2017, klo 17:30:23 »

Timo

Joo, se kyllä näkyykin. Hyvää fiilistä se minusta luo.
Mutta viittasin tuolla värijutulla enemmän aiemmin tässä ketjussa olleisiin puheisiin siitä, että juuri Lost in the Andes -kirjan värejä olis myöhempiin painoksiin vielä korjailtu. Saatoin kyllä lukaista liian nopeasti nämä viestit ja ymmärtää väärin.

Jos Kootut omistaa niin sitten hankkiminen ei varmaan mitenkään pakollista. Vaikka kyllä silti tällä hinnalla alkuperäiskielisten saaminen on aika hyvä kauppa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: