Kirjoittaja Aihe: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*  (Luettu 159245 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hatinufer

  • Jäsen
  • Viestejä: 325
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #225 : 26.03.2012 klo 10:54:25 »
Epäilin Dc-52:n alkaessa, että oma DC-innostukseni hiipuisi numeron 6 hujakoilla totaalisesti. Niin ei käynyt.
Mukavaa olla väärässä. Mahti-idea Dc:ltä.
Itse asiassa lisäsin pari uutta lehteä muutaman lempatun tilalle.
Parhaassa lehdessä, mun mielestä, Justice Leaguessa olen numerossa 6. Varman päällehän lehdessä mennään, mutta hyvin. Nythän Jim Lee pitää kaksi numeroa taukoa, ja palaa numerossa 9.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #226 : 08.04.2012 klo 20:16:49 »
Teräsmiehen nuoruusseikkailut ovat olleet aikamoista höttöä ilman selvää juonta, aikuisen Teriksen seikkailut taas ovat olleet kohtuuhyviä mutta on niissäkin ollut höttöä (esim. taistelu elementaaleja vastaan oli muuten hyvä mutta jokin pakko niiistä piti tehdä Kryptonilaisia ja lähes samaan aikaan Terästyttö tappeli Kryptonilaisia tappokoneita vastaan).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

hatinufer

  • Jäsen
  • Viestejä: 325
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #227 : 09.04.2012 klo 13:52:00 »
Aika lailla eri linjoilla täällä.
Justice League on DC-52:n hohtavin helmi. Myös Flashin piirrokset miellyttävät, vaikka Manapulin ja Buccen kyhäämissä juonissa onkin lapsuksia. Batmanissa Capullo loistaa, vaikka en Snyderin kyhäilemästä juonesta olekaan innoissani.
Frankensteinia ovat monet kehuneet. Mulle ei uponnut, ei ollenkaan. Olen 1970-luvun Marvelin tekemän sarjissovituksen vanki, myönnetään.(Toisaalta mulle upposi oikein hyvin Imagen Screamland)
Lemire kyhäsi hyvän Superboyn(edellinen volume); tämä Lobdellin veto on siihen verrattuna heikko.
(Batwomania en ole nähnyt kuin ekan lehden, ja piirros oli loistavaa)
Mutta kooten voisi sanoa: DC-52 on ollut erityisen onnistunut veto.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2012 klo 13:54:42 kirjoittanut hatinufer »

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #228 : 09.04.2012 klo 21:12:40 »
Justice League alkoi hyvin tappelulla Darkseidin joukkoja vastaan mutta seuraava numero Darkseid-episodin jälkeen lässähti.

JLI taasen menee katastrofista toiseen.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #229 : 09.04.2012 klo 22:22:44 »
Justice Leaguen eka tarina näytti hyvältä, mutta ei tarinan puolesta ollut kuin vain ok. Mutta JL:n edelliset tarinat ovat pitkän aikaan olleet niin tylsiä että tuo kelpasi. Toka tarina taas ei ole vielä edes kunnolla alkanut, mutta ihan hyvältä vaikuttaa ottaen huomioon että kyse on on-going lehdestä. Kuvitus on kyllä kämästä Leen jälkeen. Mutta ei se minua nyt hirveästi haittaa...

Suoraan sanottuna en kyllä ymmärrä miksi te noita tusina lehtiä kehutte, ja hyviä lehtiä haukutte, mutta sama se, minä tykkään, se riittää.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

hatinufer

  • Jäsen
  • Viestejä: 325
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #230 : 10.04.2012 klo 11:01:12 »
Oikea asenne on just se, että lukee just sitä mistä itse pitää. Ei muitten mieliksi kannata lukea tai keräillä mitään.
On kuitenkin mielenkiintoista oivaltaa, ettei oma maku ole ainoa oikea!

Mulle Justice League ja Jim Leen piirros kolahtavat.

Samaan syssyyn täytyy kehua Swamp Thingiä. Olen lukenut seitsemän ekaa lehteä, ja menossa on ilmiselvän  tarkoituksellisesti samaa kuin silloin kun remmissä oli Moore, Totleben, Bissette ja kumppanit. Näin hyvä Swamp Thing ei ole ollut piiiiiiiiiiiiitkään aikaan.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #231 : 10.04.2012 klo 17:57:51 »
Samaan syssyyn täytyy kehua Swamp Thingiä. Olen lukenut seitsemän ekaa lehteä, ja menossa on ilmiselvän  tarkoituksellisesti samaa kuin silloin kun remmissä oli Moore, Totleben, Bissette ja kumppanit. Näin hyvä Swamp Thing ei ole ollut piiiiiiiiiiiiitkään aikaan.

Itse lopetin tuon ekaan numeroon. Oli täyttä tusina tavaraa. Ja kuvitus aivan karmea. Ei kiinnostanut.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #232 : 10.04.2012 klo 21:28:13 »
Ei post-Darkseid JL mitään huonoa ollut mutta supersankarit JLn ajassa tuntuvat olevan samaa kuin mutantit Marvelilla eli kansa ei pidä heistä.

Kumma kyllä joku pitää Liefeldistä vaikka tämän piirrosjälki on omituista välillä josta hyvänä esimerkkinä tuleva Hawk & Dove #8n kansi (joka voisi aivan hyvin olla mukaelma jostain Liefeldin aikaisemmasta kannesta).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

hatinufer

  • Jäsen
  • Viestejä: 325
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #233 : 11.04.2012 klo 13:45:19 »
Itse lopetin tuon ekaan numeroon. Oli täyttä tusina tavaraa. Ja kuvitus aivan karmea. Ei kiinnostanut.

Loistolehti, josta nauttiakseen täytyy olla lukenut Mooren runi. Ja joissain tapauksissa vielä useampaan kertaan.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #234 : 11.04.2012 klo 23:32:09 »
Loistolehti, josta nauttiakseen täytyy olla lukenut Mooren runi. Ja joissain tapauksissa vielä useampaan kertaan.

Olen lukenut tuon kolmeen kertaan, enempää en lue.
Eihän siinä ekassa numerossa ollut mitään Mooremaista. Pikemminkin Len Weiniä modernisti ja huonosti. Ja minusta on typerä teko tunkea heti ekaan lehteen joku hemmetin Teräsmies. Kyse on Swamp Thingistä, herran jumala.

Ei post-Darkseid JL mitään huonoa ollut mutta supersankarit JLn ajassa tuntuvat olevan samaa kuin mutantit Marvelilla eli kansa ei pidä heistä.

Ööh...mutta kun Darkseid häslingin jälkeenhän JL:ää pidettiin sankarina ja ylistettiin. Luitko sinä yhtään sitä lehteä?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

hatinufer

  • Jäsen
  • Viestejä: 325
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #235 : 12.04.2012 klo 13:24:05 »
Teräsmies on ollut Swamp Thingissä ennen tätäkin. Ja Alan Moorenkin aikana oli Batman Gothamissa ja koko JLA satelliitissaan.
Juuri näin. Swamp Thing kulkee nyt DC:n pehmeämmässä versiossa, ei Vertigo-maisemassa.
Aika huvittavaa, että Riddle just äskettäin sanoi, ettei välitä vähänkään vertaa mistä muut pitävät. Ja nyt käy kuumana kuin hellakoukku.  :laugh:

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #236 : 12.04.2012 klo 14:20:41 »
Mun täytyy kyllä myös myöntää, että mielestäni Swamp Thing käynnistyi kovin nihkeästi. Parin-kolmen ekan numeron jälkeen olin jo lopettamassa koko lehden lukemisen, mutta onneksi tuon alun jälkeen päästiin kiinni kunnon menoon. Jatko on ollut vallan mainiota!

Eli kantsis Riddlenkin kokeilla pidemmälle, ennen kuin länttää. Uskoisin, että kolisisi.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #237 : 12.04.2012 klo 21:40:05 »
Ööh...mutta kun Darkseid häslingin jälkeenhän JL:ää pidettiin sankarina ja ylistettiin. Luitko sinä yhtään sitä lehteä?

Ylistettiin joo mutta oli siellä aikalailla soraääniäkin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #238 : 13.04.2012 klo 12:02:29 »
Juuri näin. Swamp Thing kulkee nyt DC:n pehmeämmässä versiossa, ei Vertigo-maisemassa.
Aika huvittavaa, että Riddle just äskettäin sanoi, ettei välitä vähänkään vertaa mistä muut pitävät. Ja nyt käy kuumana kuin hellakoukku.  :laugh:

No enkä käy. Ku siis minä en vaan ymmärrä mitä hyvää Swamp Thing lehdessä on. Sitäpaitsi ei se että Teris on ollut ST:n sivuilla tarkoita että se olisi luonnollinen osa kokonaisuutta. Crossoverit eivät kuulu ensimmäiseen numeroon. Ja sitäpaitsi Teris oli lehdessä aivan turhaa, häntä ei tarvinnut tuohon lehteen mistään syystä. Se ei luonut mitään syvyyttä hahmoon. Päinvastoin. Koko eka lehti tuntui enemmän Teriksen lehdeltä kuin ST:n. Sitäpaitsi ekassa numerossa pitäisi esitellä päähenkilö, aloittaa kevyellä tarinalla ja johdattaa eteenpäin. Eka numero määrittelee sen mitä lehti tulee olemaan, ja minä en ymmärrä miksi pitäisi olla taas yksi Teris lehti.

Vai eikö täälläkään enää saa kommentoida mitään negatiivista ilman että tulee "Sulla on varmaan paha mieli" kommentteja? Ja sitäpaitsi otin ST:n esimerkiksi jotta ymmärtäisitte, että mitä mitä minä tarkoitin sillä että en ymmärrä miksi nostatte näitä tusina lehtiä ylös, ja haukutte hyviä.

Ja kyllä, minä olen lukenut Alan Mooren Teris/ST crossoverin. Se oli sekava ja omituinen. Mutta hyvä. Siihen verrattuna tämä eka numero ei ollut mistään kotoisin.

Ja Toni, ensin minun pitäisi päästä yli siitä kuvituksesta, joka oli ekassa numerossa niin tavattoman huonoa, löysää, laiskaa, yksinkertaista ja tylsää. Katotaan sitten.

Enkä minä nyt sano että nämä muut lehdet (varsinkaan ST) olisi niin huonoja ettei ne joillekin kolahtaisi, mutta en vain nyt ymmärrä tätä älytöntä hypetystä, kun lehti vaikutti ekan numeron perusteella aika tavalliselta.

Edit:
Hiilenä minä olen vasta sitten jos joku ääliö kutsuu Atrocitusta Batmaniksi ja Vihreää Lyhtyä Robiniksi.

Ylistettiin joo mutta oli siellä aikalailla soraääniäkin.

Missä kohtaa? Vai tarkoitatko poliitikkoja?
« Viimeksi muokattu: 13.04.2012 klo 12:14:54 kirjoittanut Michael Riddle »
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Hulluja nuo jenkkikeräilijät
« Vastaus #239 : 13.04.2012 klo 12:15:48 »
Dc on teettänyt Nielsenillä kuluttajatutkimuksen uudistuksen tuloksista. Tulos on aika masentavaa luettavaa (lue itse).

Täysin uusia lukijoita 52 on tavoittanut noin 5 prosentin verran. Toisaalta noin 20 lehdessä yli 50 prosenttia lukijoista on lehden hahmoille uusia eli 52 on onnistunut ainakin osittain herättämään innostusta sarjakuvaharrastajien piirissä kokeilemaan uusia sarjoja. Vaikkakin pääosa näistä lehdistä on melko marginaalisia hahmoja ja ryhmiä.
Selkeästi yli puolet lukijoista on harrastajia, jotka ovat lukeneet sarjakuvia yli 20 vuotta. Suurin osa lukijoista on 25-44 vuotiaita ja erittäin hyvin tienaavia. Joka viides vastaajista osti enemmän kuin yhden kappaleen samaa numeroa ja noin kolmannes vastaajista aikoivat säästää ainakin yhden 52-lehden ykkösnumeroista sijoitusmielessä.

Selkeästi yli puolet kyselyyn vastaajista oli viimeksi ostanut sarjakuvia ensisijaisena tarkoituksena ostaa juuri DC:n 52-sarjoja. Heräteostoksia teki noin 60 prosenttia vastaajista ja näistä selkeästi yli puolet osti näin 52-lehtiä. Enemmistöllä 52-lehdistä oli myös suuri todennäköisyys sille, että niiden ostajat myös jatkavat ostamista. Karkean arvioni mukaan lähes puolella lehdistä todennäköisyys on yli 50 prosenttia.

Masentavuudella tarkoitin siis lähinnä sarjakuvalukijoiden ikähaarukkaa, tulotasoa ja uusien lukijoiden määrää.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva