Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: MAAPALLO TARVITSEE SHOKKIA! (13.05.2018 klo 11:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
20.09.2018, klo 12:40:33

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
466744 viestiä 10374 aihetta kirjoittanut 7316 jäsentä. Uusin jäsen: matiaskarhu
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvaelokuvat, -TV-sarjat ja animaatiot
| | |-+  Asterix-piirroselokuvat
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Asterix-piirroselokuvat  (Luettu 7339 kertaa)
Vinke
Uusi jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: mies

« : 12.03.2011, klo 12:02:39 »

Löysin vain yhden aiheen jossa keskustellaan Asterix-elokuvista, mutta sielläkin vain näytellyistä.

Asterix piirroselokuvia on julkaistu yhteensä kahdeksan.

1. Asterix - Pieni suuri mies Galliasta - 1967 (suomeksi myös Asterix gallialainen)
2. Asterix ja Kleopatra - 1968
3. Asterix valloittaa Rooman - 1976
4. Asterix - gallialaisten sankari - 1985
5. Asterix Britanniassa - 1986
6. Asterix ja suuri taistelu - 1989
7. Asterix Amerikassa - 1994
8. Asterix ja viikingit - 2006

Jotkut ovat sitä mieltä, että Asterix ei toimi valkokankaalla. Olen eri mieltä. Ne mitä olen nähneet ovat olleet varsin mainioita piirroselokuvia.

Olen katsonut itse noista kahdeksasta animaatiosta neljä, Asterix - Pieni suuri mies galliasta, Asterix - gallialaisten sankarin, Asterix ja suuren taistelun sekä Asterix ja viikingit. Oma suosikkini näistä on varmaankin Asterix- gallialaisten sankari, vaikka "Asterix - pieni suuri mies Galliasta" onkin minulle ehkä kaikkein tärkein ja legendaarisin Asterix-animaatio. Tosin "Asterix - gallialaisten sankari" sekä "Asterix ja suuri taistelu" ovat olleet minulla jo pitkään siinä vaiheessa että ne voisi katsoa uudestaan.

Mitä mieltä olette Asterix-animaatioista? Mikä on suosikki piirroselokuvasi, mistä pidit vähiten?

Jos samanlainen aihe sattuu sittenkin jostain löytymään, niin olisi kiva jos yhdistäisitte tämän siihen aiheeseen.

Edit: Virhe korjattu

« Viimeksi muokattu: 12.03.2011, klo 12:10:10 kirjoittanut Vinke » tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #1 : 12.03.2011, klo 12:21:20 »

Olen kakkosen ja kolmosen ollut elokuvateatterissa katsomassa. Silloin ne olivat kova juttu. Varsinkin jälkimmäinen, joka perustui originaalikäsikirjoitukseen ja oli elokuvamaisempi.

Asterix valloittaa Rooman on siis näistä suosikkini. Aika on näitä silti syönyt paljon pahemmin kuin sarjakuvia.

Asterix gallialaisen ensiesitys Suomessa oli televisiossa ja jo ennen kuin albumi ilmestyi suomeksi. Se tuli kuutena vartin mittaisena osana, viikoittaisen Pätkiksen yhteydessä.

Filmit 4-7 tuli katsottua vasta kun telkkarista tulivat, lievätkö edes pyörineet teattereissa. Näissähän on parissa yhdistetty kaksi albumia yhdeksi elokuvaksi. Toimii ja ei toimi. Vähän väkisin vääntämistä on.
tallennettu

Henendo
Avustava toimittaja
*
Poissa

Kunnia myös hiirimestareille!

« Vastaus #2 : 12.03.2011, klo 20:30:56 »

Tämän uusimman rainan eli Asterix ja viikingit olen nähnyt. Muista piirretyistä en itse asiassa tiennytkään! Tunsin ennestään vain näytellyt elokuvat. Pidän Asterix-sarjakuvasta, mutta elokuvaa Asterix ja viikingit en suosittele kenellekään Asterix-fanille. Animointi on laadutonta ja juonikin pilataan sillä, että itse päähenkilöt eli Asterix ja Obelix sivuutetaan röyhkeästi. Täysin turhia ja suorastaan ärsyttäviä hahmoja pidetään esillä koko esityksen ajan.
tallennettu

Vinke
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #3 : 12.03.2011, klo 22:54:18 »

Tämän uusimman rainan eli Asterix ja viikingit olen nähnyt. Muista piirretyistä en itse asiassa tiennytkään! Tunsin ennestään vain näytellyt elokuvat. Pidän Asterix-sarjakuvasta, mutta elokuvaa Asterix ja viikingit en suosittele kenellekään Asterix-fanille. Animointi on laadutonta ja juonikin pilataan sillä, että itse päähenkilöt eli Asterix ja Obelix sivuutetaan röyhkeästi. Täysin turhia ja suorastaan ärsyttäviä hahmoja pidetään esillä koko esityksen ajan.

Ite pidin "Asterix ja viikingit"-elokuvasta, jotenkin kuitenkin poikkeaa muista animaatioista. Ja tosiaan, Abba ja Poppix ovat ehkä liikaakin esillä. Abba minuakin pisti välillä ärsyttämään.

Asterix valloittaa Rooman-kuvakirjan olen lukenut, ja se oli todella hyvä. Juonesta en enää muista kamalasti, voisi nyt vaihteeksi sen piirroselokuvan katsoa.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

Bite from the dust til the dawn

« Vastaus #4 : 12.03.2011, klo 23:02:08 »

Mikä näistä leffoista oli se jossa Asterix ja Obelix joutuivat muistaakseni byrokratian takia kävelemään pitkiä portaita? Se jossa he kohtasivat maailman suurimmat kauhut? Se oli minusta aika hauska.
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
Vincent
Jäsen
Poissa

« Vastaus #5 : 13.03.2011, klo 09:45:04 »

Mikä näistä leffoista oli se jossa Asterix ja Obelix joutuivat muistaakseni byrokratian takia kävelemään pitkiä portaita? Se jossa he kohtasivat maailman suurimmat kauhut? Se oli minusta aika hauska.

Asterix valloittaa Rooman. Minusta tämä on ainoa hyvä Asterix-leffa, noi muut menee perjantai-ilta viihteenä (paitsi viikingi-leffa, josta Henendo kertoi jo kaiken tarpeellisen)
tallennettu
Vinke
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #6 : 13.03.2011, klo 13:09:48 »

Asterix valloittaa Rooman. Minusta tämä on ainoa hyvä Asterix-leffa, noi muut menee perjantai-ilta viihteenä (paitsi viikingi-leffa, josta Henendo kertoi jo kaiken tarpeellisen)

Asterix valloittaa Roomaa voisi jopa verrata sarjakuviin. Mitä kuvakirjan olen lukenut, niin todella viihdyttävää luettavaa.
tallennettu
Vincent
Jäsen
Poissa

« Vastaus #7 : 13.03.2011, klo 14:20:15 »

Asterix valloittaa Roomaa voisi jopa verrata sarjakuviin. Mitä kuvakirjan olen lukenut, niin todella viihdyttävää luettavaa.

Asiaan voi vaikuttaa se, että Coscinny ja Uderzo vastasivat leffan käsikirjoituksesta, ohjauksesta ja kaiketi animoinnistakin. Leffan oli tarkoitus aloittaa kaksikon perustaman Studio Idefixin elokuvien sarjan, mutta Coscinnyn kuoleman myötä näin ei tapahtunut.
tallennettu
Vinke
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #8 : 13.03.2011, klo 14:45:56 »

Asiaan voi vaikuttaa se, että Coscinny ja Uderzo vastasivat leffan käsikirjoituksesta, ohjauksesta ja kaiketi animoinnistakin. Leffan oli tarkoitus aloittaa kaksikon perustaman Studio Idefixin elokuvien sarjan, mutta Coscinnyn kuoleman myötä näin ei tapahtunut.

Ja eikös Pierre Tchernia ollut Goscinnyn ja Uderzon lisäksi käsikirjoittamassa elokuvaa? Ohjaus taidettiin tehdä yhdessä Pierre Watrinin kanssa. Tchernia on kait käsikirjoittanut monia muitakin Asterix-animaatioita, oli tässä uusimmassa (Asterix ja viikingit) kertojana (Ranskankielisessä versiossa).

Pirun typerä juttu se, että Goscinnyn sydän petti. Varmasti oltaisiin monet hyvät piirroselokuvat ja sarjakuva-albumit vielä saatu.
tallennettu
Pässi
Nukkuja
Jäsen
Poissa

« Vastaus #9 : 13.03.2011, klo 19:37:37 »

Asterix valloittaa Rooman on ylivoimaisesti paras Asterix-animaatioelokuva. Ja tämä on kiistatta Cosginnyn ja Uderzon henkilökohtaisen panoksen ansiota. Elokuvan paras puoli on siinä, että se on rohkeasti oma teoksensa, jolla ei ole mitään yhteyttä sarjakuva-albumien jatkumoon. Siksi siinä voi olla reippaan yliluonnollisia ja surrealistisia aineksia, ja siksi se voi tosiaan loppua nimensä mukaisesti niin, että Asterix ja kumppanit tosiaan valloittavat sen Rooman.
tallennettu

Hei, kuulittekstota? Ton torven torvi panee "bää bää"!
Roomalainen kynttilä
Vieras
« Vastaus #10 : 13.03.2011, klo 20:28:10 »

Asterix piirroselokuvia on julkaistu yhteensä kahdeksan.

1. Asterix - Pieni suuri mies Galliasta - 1967 (suomeksi myös Asterix gallialainen)
2. Asterix ja Kleopatra - 1968
3. Asterix valloittaa Rooman - 1976
4. Asterix - gallialaisten sankari - 1985
5. Asterix Britanniassa - 1986
6. Asterix ja suuri taistelu - 1989
7. Asterix Amerikassa - 1994
8. Asterix ja viikingit - 2006

Olen nähnyt noista Kleopatran,Suuren taistelun ja Viikingit. Kleopatran animaatio oli välillä turhan yliampuvaa, ja Viikingeissä ihmetyttivät synkät taistelukohtaukset. Tai yksihän niitä taisi vain olla.
Suuri taistelu sen sijaan on varsin taidokas tekele.
tallennettu
Vinke
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #11 : 13.03.2011, klo 20:49:02 »

Olen nähnyt noista Kleopatran,Suuren taistelun ja Viikingit. Kleopatran animaatio oli välillä turhan yliampuvaa, ja Viikingeissä ihmetyttivät synkät taistelukohtaukset. Tai yksihän niitä taisi vain olla.
Suuri taistelu sen sijaan on varsin taidokas tekele.

Suosittelen sulle syvästi Asterix valloittaa Rooman ja Asterix - gallialaisten sankari-elokuvia. Asterixin rooman valloitusta en ole elokuvamuodossa nähnyt, kuvakirjana kuitenkin lukenut, ja juoni oli mitä parhain. Gallialaisten sankari puolestaan on varsin mainio seikkailu, jossa yhdistellään Asterix legioonalaisena sekä Asterix gladiaattorina-sarjakuva-albumien juonia. Lisäksi Asterix - pieni suuri mies Galliasta (suomeksi myös Asterix gallialainen) on varsin hyvä animaatio, tosin juoni on lähes samanlainen Asterix gallialainen-sarjakuva-albumissa.

Ja Gérard Calvin musiikit Asterix - pieni suuri mies Galliasta-elokuvassa ovat varsin mestarikkaita. Teki myös musiikit kahteen seuraavaan, mutta niitä en ole nähnyt joten en kommentoi niitä, paitsi että Asterix ja Kleopatrassa taisi Calvilla riittää hommia?

« Viimeksi muokattu: 13.03.2011, klo 20:50:50 kirjoittanut Vinke » tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

Bite from the dust til the dawn

« Vastaus #12 : 24.07.2011, klo 23:37:41 »

mutta elokuvaa Asterix ja viikingit en suosittele kenellekään Asterix-fanille. Animointi on laadutonta ja juonikin pilataan sillä, että itse päähenkilöt eli Asterix ja Obelix sivuutetaan röyhkeästi. Täysin turhia ja suorastaan ärsyttäviä hahmoja pidetään esillä koko esityksen ajan.

Nyt kun tämä elokuva on nähty, niin pakko sanoa, että oli kieltämättä hirveä tekele, ja juonesta oli revitty kaikki mehut pois, ja huumorikin puuttu melkein kokonaan. Tai siis hauska huumori. Trubadurix kuviokin oli vasta elokuvan lopussa, vaikka sarjakuvassa se oli koko homman pointti, ja kaikkein hauskin juttu. Ja Poppix oli aivan tajuttoman ärsyttävä hahmo elokuvassa.
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
Vincent
Jäsen
Poissa

« Vastaus #13 : 27.07.2012, klo 22:41:23 »

Ensimmäiset kuvat tekeillä olevasta Asterix: The land of the Gods - elokuvasta. Hemmtti, kuinka huonolta toi 3D - animaatio näyttää. Okei, se luultavasti toimii vähän paremmin liikkeessä, mutta on silti umpisurkean näköistä jälkeä.
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #14 : 28.07.2012, klo 00:54:08 »

Oh ****! No nyt näitten on kokeiltu kaikki. Kolmedee, live ja piirretty.

Timo
tallennettu

Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: