Kirjoittaja Aihe: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi  (Luettu 163134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pässi

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 096
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #165 : 28.09.2013 klo 12:46:04 »
Ei tarvitse olla meidän oman reaalimaailman logiikkaa, mutta yliluonnollisen fantasiamaailman SISÄINEN logiikka on aina elintärkeää juuri noiden Vincentin mainitsemien asioiden takia.


Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #166 : 28.09.2013 klo 21:46:50 »
Ehkä asiassa auttaa, kun en ole koskaan erityisemmin pitänyt Hellblazer-sarjasta.

Todennäköisesti. Jos ei sarjakuvasta piittaa, voin ymmärtää miksi tuon vielä sulattaisi - joistakin hirvittävistä roolisuorituksista huolimatta (kyllä, Reeves nimenomaan, oli se muodikasta eli ei - naamallaan voi tehdä esimerkiksi sellaisia asioita kuin eläytyminen). Onhan siinä kuitenkin toisinaan semijees visuaalista otetta, etenkin helvettivisioissaan, eikä se okkultismikaan nyt tyhmintä mahdollista ollut. Mutta itse kyllä epäilen tuolle hirveämmin lämpeäväni vaikken mistään mitään tietäisikään lähinnä johtuen aika pirun typeristä asioista (krusifiksihaulikko, kurkkusyöpä mikä sitten kivasti unohdetaan jossain vaiheessa) - katson sitten ennemmin vaikka The Devil Rides Outia.

Yksi parhaita puolia leffassa mielestäni oli Rachel Weiz, jota aivan liian harvoin näkee millään lailla järkevissä rooleissa.

Makunsa toki kullakin.

Silti uskallan toivoa, että se sarja olisi edes piirun verran enemmän makuuni.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 776
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #167 : 07.10.2013 klo 03:50:13 »
Kvaakin mangapuolessa on jotain kaijujen mentäviä aukkoja mutta jotenkin yllätti ettei Patlaborilla ollut omaa ketjuaan.

joka tapauksessa Nipponin kansa on väkästämässä ensiksi slapstick-henkisen näytellyn tv-sarjan(pilotti ja kolmen vartin 12-osainen kausi) ja sitten vakavan kokoillan elokuvan tästä manga/animesarjasta.

Lyhyesti mutkia kovalla robokourala oikoen: poliiseja isoissa mechoissa maailmassa jossa robotit ovat yleistyneet työvoimana ja vähän lähteestä riipuen painotus joko rikoksissa tai terrorismissa, noissa kahdessa huumorin lähteistä tunnetuimmassa.

Animenewsnetworkin wanhahko uutisointi

Se että rakensivat oikeian kokoisia mechoja jostain syystä ilahduttaa.

Ainahan sitä voi toivoa että tämä onnistuu jotensakin ja innostaa nousevan auringon maata oikeasti hyvään live versioon Appleseedista tai Ghost in a Shellista.

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #168 : 23.10.2013 klo 12:54:46 »
Marvel pistää lisää hönkää pönttöön, suunnitteilla on 60 (!) jakson rypäs joka koostuu neljästä täyspitkästä sarjasta ja yhdestä minisarjasta:
http://www.deadline.com/2013/10/marvel-preps-60-episode-package-of-four-series-a-mini-for-vod-cable-networks/
t.Q

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 776
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #169 : 05.11.2013 klo 23:38:27 »
Arrow´n vanavedessä:
Hourman ja Flash tulossa televisioosi CWlta

Tuntimies on näillä raukoilla rajoilla todella kehnosti tunnettu, Salama/Flash marginaalisesti paremmin ja Gothamin lisäksi pähkäilevät Amatsooniakin...
« Viimeksi muokattu: 05.11.2013 klo 23:46:45 kirjoittanut Curtvile »

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 139
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #170 : 06.11.2013 klo 02:24:15 »
Constantine (2005) on yksi parhaista okkultistisista elokuvista koskaan. Leffan sisäinen logiikka on suorastaan poikkeuksellisen johdonmukainen. Yleensä yliluonnollisissa elokuvissa mennään takuuvarmasti jossain vaiheessa pahasti ylipääloikkis. Constantine säilyttää muotonsa alusta loppuun ja polkee tasaisesti lisää vauhtia kerrontaansa. Loppunäytös Peter Stormaren kanssa on huippuveto. Sivuosat ovat muutenkin roolitettu kutakuinkin täydellisesti.

Oho! Nyt vasta huomasin etten olekaan ainoa turvaton karkulainen joka arvostaa Constantine-leffaa.

(Minä kyllä pidän kovasti myös sarjakuvasta.)

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #171 : 06.11.2013 klo 09:48:12 »
Oho! Nyt vasta huomasin etten olekaan ainoa turvaton karkulainen joka arvostaa Constantine-leffaa.

(Minä kyllä pidän kovasti myös sarjakuvasta.)

Minä tykkään kanssa leffasta, lähdemateriaali on kylläkin minulle täysin uppo-outoa.
t.Q

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #172 : 06.11.2013 klo 19:48:31 »
Booster Goldistakin on/oli suunnitteilla tv-sarja.

http://www.superherohype.com/news/articles/171755-comic-con-booster-gold-tv-show-still-on-track

Tiedä sitten tuleeko tuosta mitään.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #173 : 06.11.2013 klo 22:47:23 »
Minä tykkään kanssa leffasta, lähdemateriaali on kylläkin minulle täysin uppo-outoa.

No itseasiassa, minunkin täytyy tunnustaa, että Constantine ei ole supersankareista tutuimmasta päästä vieläkään. Elokuvan myötä taisi vasta lukea Ennisin juoksun, josta tarinakin on aikalailla otettu. Pidän elokuvasta, ja pidin tuolloin. Olen kuitenkin elänyt käsityksessä, että kovin moni ei pitänyt. Olen siis jo positiivisesti yllättynyt, että piti. Tai ainakin tv-sarjan tekemis päätös ja tämä keskustelu antaa ymmärtää moista.

Minulla ongelmani siihen, että miksi en ole pystynyt lukemaan kovin moniakaan Helblazereita, johtuu siitä, että sarjakuvassa oli jotenkin niin oksettava värimaailma 80-90-luvulla (mikä tuotti jo hieman ongelmia Sandmanissä ja Doom Patrolissa, vaikka nuo olenkin saanut luettua, vaivalla) että en pysty lukemaan noita, ellei ne ole käännetty.

Itseasiassa minulla painojäljen, piirrosjäljen, värimaailman ja Suomennoksen fuusio on monesti helpotus, kun pitäisi lukea tuon ajan sarjakuvia. Poikkeuksia on muutama, kuten Morrisonin Animal Man, jonka lukeminen silti sujuu kuin vettä vain.

Mustavalkoisuus saattaa myös helpottaa kummasti, kuten Dark Entries osoitti.
Uusissa 200-luvun tarinoissa taas kuvitus on mielestäni ollut jotenkin semmoista, että en vain saa siitä mitään tarttumapintaa, ja kun lopulta olen lukenut lehden, huomaan joko vain selanneeni sen läpi tai en ole keskittynyt itse tarinaan ollenkaan.

Pidän kuitenkin Constantinen hahmosta. Cassidyn, Lobon, Jonah Hexin, Tuomarin, Johnny Blazen, Millerin Batmanin, Wolverinen ja Clint Eastwoodin hahmojen ohella parhaimpia kompleksiivisia kovanaamoja.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 776
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #174 : 07.11.2013 klo 20:03:08 »
Marvel pistää lisää hönkää pönttöön, suunnitteilla on 60 (!) jakson rypäs joka koostuu neljästä täyspitkästä sarjasta ja yhdestä minisarjasta:
http://www.deadline.com/2013/10/marvel-preps-60-episode-package-of-four-series-a-mini-for-vod-cable-networks/

Netflixin kanssahan ne tuon sitten väänsivät ja kattasu on aika hyvä:
Lainaus
Led by a series focused on “Daredevil,” followed by “Jessica Jones,” “Iron Fist” and “Luke Cage,” the epic will unfold over multiple years of original programming, taking Netflix members deep into the gritty world of heroes and villains of Hell’s Kitchen, New York.  Netflix has committed to a minimum of four, thirteen episodes series and a culminating Marvel’s “The Defenders” mini-series event that reimagines a dream team of self-sacrificing, heroic characters.

odotettavissa 2015. Vaikka Hemlock grove olikinpitkälti  huti House of cards ja Orange is the new black antavat toivoa, Agents of SHIELD taasen ei.

Koska ryppäässä on enimmäkseen omia suosikkeja toivoa sopii että onnistuvat tässä

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #175 : 08.11.2013 klo 15:14:12 »
No huh huh, jos tästä olisi lyöty vetoa niin olisi ollu aika kovat kertoimet..

Mielenkiintoista sinällään että minulle klassinen Defenders sisältää vähintään kaksi henkeä listalta Dr.Strange - Hulk - Surffari, eikä näistä yksikään ole noiden sarjojen hahmo, vaikka Oudon leffasta on huhuttu jo pidemmän aikaa ja Hulk-sarjastakin oli suunnitelmia (Surffari tietysti oli poissuljettu kun sen oikeudet ovat yhä Foxilla). Toisaalta Dr.Strange-leffa voisi olla yksi niistä toistaiseksi nimettömistä joiden julkaisupäivät Marvel on jo ilmoittanut, ehtisi vielä ennen Defendersiä, ja hän sitten kutsuisi tiimin kokoon kuten pitääkin.
t.Q

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #176 : 08.11.2013 klo 15:20:00 »
Ja nähtäväksi jää mitä Suomessakin paraikaa pyörivän Defenders-tv-sarjan oikeudenomistajat sanovat. Marvel oli ensin, kyllä. Mutta eri mediassa.

eiköhän siitä tule "Marvel's The Defenders"..
t.Q

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #177 : 08.11.2013 klo 15:49:18 »
Ajatukset laukkaa.. ihme on jos DD-sarjassa ei keskitytä Kingpin-tarinoihin.. action-kohtauksien pahiksena esim. Bullseye ja/tai Elektra.. kun Helvetin Keittiössä rikollisuus rehottaa niin voiko Tuomari pysyä poissa kuvioista.. Jessica Jones yrittää Purppuramiehen vaikutuksen alaisena tappaa DD:n.. Jessica ja Luke Cage naimisissa.. Luke Cage & Iron Fist - Heroes For Hire.. hiljattain luin myös What Iffin aiheesta "What if Jessica Jones became an agent of SHIELD"..  crossover-mahdollisuudet ovat loputtomat.

Ainoa mitä en saa päähäni on se mikä yhdistäisi nämä neljä ryhmäksi, tosin sitä ei ole sanottu että kaikki neljä kuuluisivat ryhmään, tai että he olisivat ryhmän ainoat jäsenet, mikä jättää Dr.Strange-arveluni mahdolliseksi.
t.Q

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #178 : 08.11.2013 klo 16:24:00 »
Voi nyt kaikkien suurten muinaisten nimeen kumpa eivät ryssisi tuota Daredeviliä. Tuota Millerin klassikkomatskua kun lukee niin tulee fiilis, että tässä jos missä olisi ainesta taidolla ja tyylitajulla luoduksi rikostoimintasarjaksi. Tv-sarjaan ne pitkät jatkumot ja hahmokaaret voisi jopa mahtuakin, toisin kuin vaikka...

Ja en ole vieläkään katsomassa Affleck-leffan Director's Cutia vaikka kuinka olisi parempi.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 776
Vs: Ihan kaikki sarjakuvat televisiosarjoiksi
« Vastaus #179 : 08.11.2013 klo 18:58:10 »
Sarjakuva-Defendersissä vaihtui kokoonpano kovastikin. Neljän hahmon yhdistelmä on urbaaneja sankareita.

Ja nähtäväksi jää mitä Suomessakin paraikaa pyörivän Defenders-tv-sarjan oikeudenomistajat sanovat. Marvel oli ensin, kyllä. Mutta eri mediassa.

Tuo ratkaistaneen juurikin aiemmin mainitulla etuliitteellä "Marvel's".
Toisaalta, tunnen ne aikaisemmatkin inkarnaatiot mutta jokin toivoo että että Marvel'sin sijasta etuliite on Fearless kuten nykyisellä lehdelläkin.
Luke Cagen ja Iron fistin sarjojejn avullahan saataisiin Misty Knight kuvioihin ja  vaikkei Valkyyriaa olekaan nähty niin pienellä muokkauksellahan tuon vaihtaisi Sifiin Thorista.
Itse olisin tuohonkin spekulointiin enemmän kuin tyytyväinen.

Brian Michael Bendis on allekirjoittanut tiukan NDAn (salassapitosopimuksen) mutta on paitsi DDn sekä Luke Cagesta että Jessica Jonesista innoissaan mikä aikaisemman kokemuksen perusteella lupaa hyvää.

Omistamastaan sarjakuvasta Powersista mies on intoillut samaan sävyyn mikä lupaa mannaa sarjakuvafaneille.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2013 klo 20:20:01 kirjoittanut Curtvile »