Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Varo ettei satu liikaa (15.10.2017 klo 12:05:15)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
20.10.2017, klo 20:45:02

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459774 viestiä 10205 aihetta kirjoittanut 7204 jäsentä. Uusin jäsen: LariP
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Lännensarjat
| | |-+  Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)  (Luettu 31946 kertaa)
tertsi
Vieras
« Vastaus #105 : 04.08.2015, klo 13:03:58 »

Bouncer 2 nähty Helsingissä Akateemisessa
tallennettu
Clavia Z
Kummajainen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #106 : 06.08.2015, klo 16:49:05 »

Kävin tänään hakemassa tuoreimman Bouncerin ja luin sen samantien. Ensimmäinen osa meinasi armottomassa nihilistisyydessään olla minulle liian tuskaisaa luettavaa, ja ajattelin että annan sarjalle vielä toisen mahdollisuuden.

Kuinka ollakaan, pilkahtihan kakkososassa sitä kaipaamaani muutakin väriä varsinkin jaksossa, jossa Sethistä koulitaan ammattitappajaa. Peyotlin ja whiskyn luomat visiot ja muutamat jylhät maisemakuvat tässä kohdin saivat silmäni nauliintumaan hetkeksi. Puhumattakaan muista pikkukohtauksista, jotka toivat juoneen muitakin vivahteita kuin vain sitä veribalettia ja saivat minut ahmimaan albumin loppuun kohtalaisella innolla. Tässä uskallan jo toivoa että Jalava jatkaa Bouncerin julkaisemista.

Sampsan kaikkia aiemmin luettelemia juonen aukkoja ei Armottomien laupeus silti kyennyt mielestäni täysin paikkaamaan. Pari kysymystä jäi ilmaan. Muuten hyvä.
tallennettu

Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #107 : 08.08.2015, klo 23:51:10 »

Kakkososa on nyt luettu. Hienoa sarjakuvaa, mutta jotenkin niin kuvottavan nihilistä on meno, että ei tämä minun western-suosikeihin kokoa. Tässä on vähän samaa kuin Deadwoodissa (TV-sarja, jos joku ei tiedä...), jota vältteli moni perinteisemmän western-meiningin ystävä. En tiedä, että onko usko länkkäreihin vaan tekijöiltä yksikertaisesti kadonnut, että pitää jollain tavalla shokeerata saadakseen mukamas tuoretta näkökulmaa. Vai onko tämä nyt sitä realismia? Epäilen kovasti. Minulle tämä tälläinen jättää ahdistuneen mielen ja pahan maun suuhun. Voi olla, että Bouncer jää minulla yhteen lukukertaan.
tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
Crying Blue Rain
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #108 : 09.08.2015, klo 00:23:13 »

Minä tykkäsin Deadwood-sarjasta, mutta se olikin mielestäni hyvää tv-draamaa, kun taas Bouncer ei ainakaan tähän mennessä ole vaikuttanut erityisen hyvältä sarjakuvalta. Ekan osan luettuani harppasin suoraan viidenteen osaan, kun sen kerran sain käsiini...mutta en jaksanut lukea puoliväliä pidemmälle, kun se oli yksinkertaisesti tylsää. Ongelma ei ollut liioiteltu raadollisuus, vaan mielenkiinnoton tarina.

Comanchet tai Blueberryt eivät mulla ole koskaan jääneet kesken...yritän kyllä vielä Bouncerinkin kanssa, mutta alkaa vaikuttaa siltä, ettei tämä sarjakuva ole minua varten.

tallennettu
Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 3

« Vastaus #109 : 21.10.2015, klo 16:57:50 »

Helsingin kirjamessuilla ohjelmaa.

Lainaus
Otsikko: Bouncer - lännensarjakuvan rujot kasvot
Esiintyjä: Heikki Kaukoranta
Sijainti: Kirjakahvila
Alkaa: 22.10.2015 11.30

Kuvaus: François Boucqin ja Alejandro Jodorowskyn timantinkovassa westernissä yhdistyvät mystiikka, Villin lännen raaka todellisuus, huikeat maisemat ja ihmismielen pimeät puolet. Nimihahmo Bouncer on yksikätinen saluunan ovimies. Albumien suomentajaa, sarjakuvaneuvos Heikki Kaukorantaa haastattelee sarjakuviin erikoistunut toimittaja Harri Römpötti. Jalava
tallennettu

Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #110 : 04.11.2015, klo 16:42:08 »

Tulipa luettua toinen albumi ja tarinan päätös. Traaginen tarina piti otteessaan ja pysyi hyvin kasassa. Treenauskohtaukset olivat minustakin parhaat kuten Claviasta. Pettymys tämä kuitenkin oli juonen kannalta, koska eräitä olennaisia asioita ei selvitetty.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi piilotetun sisällön)

Vaikka taide oli upeaa, huomasin pientä jäykkyyttä kasvoissa. Roistoja ei oikein erottanut toisistaan. Samoin saluunan nainen muistutti liikaa tarinan opettajatarta. Kieli oli sujuvaa. Minulle uusi diligenssi-sana esiintyi tekstissä tiuhaan; on näemmä postivankkurit. Taas tuntui siltä, että kaikkia sitaatteja ei ollut merkitty albumin alkuun, ja muutenkin sivulla 10 ei ole mitään sitaattia, vaikka alussa lukee niin.

Piirrosjäljen takia varmaan tulee tsekattua mahdollinen seuraava osa, mutta saisi sarjan käsikirjoituspuoli parantua.
tallennettu
Reijo
Avustava toimittaja
*
Poissa

Haddadaa

« Vastaus #111 : 04.11.2015, klo 18:52:47 »

Minulle uusi diligenssi-sana esiintyi tekstissä tiuhaan; on näemmä postivankkurit.

Kaukoranta osaa tarkan kääntämisen. Pienen tietosanakirjan mukaan Diligenssi (ransk.), matkustajaliikennettä välittävät 2-6 hevosen vetämät postivaunut. Suomessakin oli 1800-luvulla muutamia diligenssilinjoja: Turusta Pietariin, Imatralta Punkaharjulle ja Iisalmesta Kajaaniin.

tallennettu

Reijo
Avustava toimittaja
*
Poissa

Haddadaa

« Vastaus #112 : 23.11.2015, klo 00:18:28 »

Blogiin laitoin kahdesta ensimmäisestä Bouncerista kirjoittamani

Uuden vuosituhannen villi länsi
Armottomien laupeus
tallennettu

Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #113 : 23.11.2015, klo 00:54:15 »

Minä tiesin sen tästä  Cheesy :
tallennettu

KaiketsuZ
Jäsen
Poissa

« Vastaus #114 : 15.04.2016, klo 21:08:17 »

Mahtaako Jalavan suunnitelmista Bouncerin jatkon suhteen löytyä keneltäkään tietoa? Kaksi ensimmäistä osaa julkaistiin puolen vuoden välein. Nyt on mennyt jo enemmän aikaa eikä edes uutisia mahdollisesta kolmannesta osasta ole kuulunut.
tallennettu
Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 3

« Vastaus #115 : 15.04.2016, klo 22:19:02 »

Mahtaako Jalavan suunnitelmista Bouncerin jatkon suhteen löytyä keneltäkään tietoa?

Kolmas osa on tulossa syksyllä.
tallennettu

KaiketsuZ
Jäsen
Poissa

« Vastaus #116 : 15.04.2016, klo 23:27:28 »

Oho, olinpas huolimaton kun en tuolta tarkistanut vaan pelkästään Jalavan sivuilta. Hienoa että jatkuu.
tallennettu
Czaba
Jäsen
Poissa

No mutta..

« Vastaus #117 : 09.08.2016, klo 18:28:24 »

Bouncer 3 on ilmestynyt. Ostin omani paikallisesta Suomalaisesta hintaan 21,95.  En ole ehtinyt lukea, mutta edelleen vaan niin pahuksen komeaa jälkeä, että.

Jatkan tähän kun olen nyt lukenut. Minulle tämä maistuu kovastikin. Mielenkiintoista uutta sykliä aloittava tarina tämä kolmososa. Toisin kuin monet on kokeneet, minusta tässä on erinomaisen paljon huumoria, melkein toinen puoli. Monet tilanteet on varsinkin aiemmissa osissa niin kertakaikkisen epäonnisia ja mahdottomia ettei voi kuin pudistaa päätä. Toki voi olla että huumori on liian mustaa monelle, mutta ei Jodorowsky ole täysin tosissaan näitä vakavastiotettaviksi tehnyt tai ryppyotsaisesti kirjoittanut, ainakaan en itse koe ollenkaan niin.

(Muokattu 13.8)

* Bouncer 3 -Käärmeen oikeus.jpg (324.44 kilotavua, 814x1080 - tarkasteltu 91 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016, klo 21:15:22 kirjoittanut Czaba » tallennettu
Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #118 : 27.01.2017, klo 18:42:23 »

Bouncer kolmosesta on nyt arvostelu Kvaakissa. Sarja tuntuu paranevan selvästi tässä uudessa osassa - arvostelussa kerron perustelut tähän. En ole lukenut seuraavia, vielä suomentamattomia albumeita.
tallennettu
E. Miranda
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #119 : 19.03.2017, klo 19:28:44 »

Lainasin kirjastosta Käärmeen oikeuden. Boucqin piirrokset ovat eurooppalaista ehdotonta eliittiä ja keskeytinkin lukemisen aika ajoin vain ihaillakseni loisteliaita sarjakuvaruutuja.

Vaikka piirroksissa onkin havaittavissa vaikutteita Blueberry-sarjakuvasta, niin Bouncerin tarina on kerrottu tyystin toisenlaisin sävyin. Pidin siitä, että tarinassa ei ollut mitään suurta seikkailua, vaan kuvattiin kurjan pikkukaupungin raadollista ja kurjaa elämää. Minulle tuli mielleyhtymiä Comanche-sarjakuvaan sillä erotuksella, että Comanche on koko perheen viihdettä ja Bouncer sopinee parhaiten teini-ikäisille ja siitä ylöspäin.

Tarina on kerrottu omasta mielestäni liian nopeasti. Aineksista olisi voinut saada sävykkäämmän kertomuksen vaikkapa kahden albumin mittaisena, nyt kaikki vyörytetään taukoamattomana virtana lukijan silmien eteen, olisin kaivannut enemmän suvantokohtia ja henkilöihin lisää syvyyttä. Esimerkiksi Bouncerin olosuhteiden pakosta saama pyövelin ikävä leima olisi kaivannut enemmän perusteluja. Lopun känniin juottaminenkin vaikutti epäuskottavalta.

Erinomaisesti piirrettyä sarjakuvaaa, jota ei pysty lukemaan ihailematta Boucqin virtuoosimaisuutta.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: