Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvat ja elektroniset lukulaitteet  (Luettu 56373 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvat ja elektroniset lukulaitteet
« Vastaus #180 : 16.11.2017 klo 02:06:28 »
Kindlen lukulaitteissa käytetään tätä e-ink - vai mikä se on - eräänlaista nestekidenäyttöä, joka on tällä hetkellä vain mustavalkoinen. Ei värejä.

Tosin e-ink-systeemiin on värit kyllä kohtapian vauhdilla tulossa, jos tähän juttuun on uskominen, kuvanäytteet lupaavia.

Timo

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Sarjakuvat ja elektroniset lukulaitteet
« Vastaus #181 : 23.02.2020 klo 10:29:33 »

Miten saa auki sellaiset tiedostot, joita minun kannettava ei tunnista lainkaan. Minulla on DVD levy, jossa on sarjakuvia. Mutta kun laitan sen dvd asemaan tietokoneessa, tiedostot eivät avaudu lainkaan. Ne ovat CBR ja CBZ muodossa.
En ole tuollaiseen tiedostoon kuin CBZ koskaan aiemmin törmännyt.
Noita CBR päätteisiä tiedostoja on suurin osa. Mutta tosiaan tietokoneeni ei tunnista  niitä ja tulee ilmoitus, mene kauppaan ja etsi millä haluat avata. En osannut etsiä yhtään mitään kun en ole tuollaisia kauppoja käyttänyt ja nyt en saa tuota DVD levyä  katsottua tietokoneellani. HP-merkkinen kannettava, jossa minulla on Windows 8.1 käyttöjärjestelmä osasi avata  heti tuon dvd:n  JPG-tiedostot, mutta siihen ilo sitten loppuikin.