Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.


Uutiset: Sarjakuvaviikonloppu Oulussa (20.11.2019 klo 18:35:28)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
06.12.2019, klo 17:03:32

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
478447 viestiä 10400 aihetta kirjoittanut 3830 jäsentä. Uusin jäsen: Testi
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Muut sarjakuva-aiheet
| | |-+  Sarjakuvapelit
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvapelit  (Luettu 36567 kertaa)
Miha
Vieras
« Vastaus #45 : 22.03.2013, klo 23:20:36 »

Commodore 64:n omistajat nauravat nyt vatsalihakset kipeiksi.

indeed Smiley
Olikos se maaliskuun 1987 Zzap!64 jossa pääkirjoituksen aiheena oli lisenssipelien surkeus ja omaperäisyyden katoaminen peleistä.

Vähän myöhemmin ilmestynyt Electric Dreamsin Aliens sai tosin hyvät arviot. Tuskin menisi nykyään läpi, jos uudelleenjulkaistaisiin.
tallennettu
Riffe
Man of Tomorrow
Jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 640



« Vastaus #46 : 23.03.2013, klo 11:09:20 »

Commodore 64:n omistajat nauravat nyt vatsalihakset kipeiksi.
Cheesy

En ole kyseistä versiota pelannut, mutta YouTubesta katsottuani ymmärrän yskän. Meinasin että suhteessa ennen vanhaan lisenssipelit olivat hyviä verrattuna myöhempiin vaiheisiin.

Arkham Asylum ja Arkham City näyttivät että toivoa on edelleen, kunhan jaksetaan oikeasti paneutua aiheeseen, joka selvästi on pelin tekijöille ollut rakas. Batman ei ole koskaan ollut videopelimudossa niin vahva. Ei, vaikka NES:lle ilmestynyt ensimmäinen Batman on myös täyttä rautaa.
tallennettu
äyni
Jäsen
*
Poissa

Viestejä: 461



« Vastaus #47 : 23.03.2013, klo 12:10:13 »

Ainoa hyvät lisenssipelit, minkä muistan pelanneeni on Star Wars -pelejä. Jedi Knight: Dark Forces II, ja X-wing-sarjan pelit oli kovia.
tallennettu
Vincent
Jäsen
*
Poissa

Viestejä: 1 152



« Vastaus #48 : 23.03.2013, klo 15:29:14 »

Olen suoraan sanottuna ihmeissäni, että kukaan ei ole vielä maininnut Telltale Gamesin viimevuotista The Walking Dead - peliä. Sehän voitti vuoden peli palkinnon melkein kaikkialla ja oli myös rahallinen menestys.

Tärkeintä on tietenkin se, että se oli ylipäätään hyvin tehty. Toki voidaan aina väitellä onko se hirveästi pelaamista, jos vain pari kertaa käsketään hahmon kävellä tiettyyn suuntaan ja muuten vaan nautitaan välianimaatioista, mutta mielelläänhän sitä tekee, kun on niin mukaansa imaisevaa.
tallennettu
Riffe
Man of Tomorrow
Jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 640



« Vastaus #49 : 23.03.2013, klo 18:18:18 »

Olen suoraan sanottuna ihmeissäni, että kukaan ei ole vielä maininnut Telltale Gamesin viimevuotista The Walking Dead - peliä.
Jatkoa on muuten tulossa, eikä suotta.

Sen sijaan tv-sarjaan pohjustuvaa Survival Instinctiä kannattaa vältellä ainakin siihen asti että peli päätyy alelaareihin. Vaikka Dixonin veljeksissä onkin karismaa, ja heitä esittävät kaverukset antavat pelihahmoille äänensä, se ei peliä pelastanut.
tallennettu
Riffe
Man of Tomorrow
Jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 640



« Vastaus #50 : 15.08.2013, klo 21:31:21 »

DuckTalesin uusioversio ilmestyi eilen, ja pitihän se hankkia.

On kyllä todellakin rakkaudella väännetty versiointi, todella iso hatunnosto siitä että kaikki alkuperäiset ääninäyttelijät on saatu mukaan. Kyllä, jopa Alan Young itsensä vanhan kitupiikin ääneksi.

Etsittävää riittää paljon, ja kentistä haalitut aarteet muutetaan rahaksi sitten päämajassa, ja tällä rahalla saa ostettua mm. konseptikuvia, musiikkikirjaston, luonnostelmia ja kaikkea mahdollista.

Viimeinen on kokonaan uusi, ja vaikeustaso on sitä vanhaa koulukuntaa, tällä hetkellä pidän hermopaussia. Ärsyttää jo pelkästään Roopen "Huhuu!"-huudot tuolla taustalla kun mies huhuilee pelaajaa takaisin. Cheesy
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 18 269


"Ja rangaistus on greippi!"


« Vastaus #51 : 01.10.2013, klo 16:04:15 »

Pelit ovat nykyään bittejä ja pikseleitä, mutta Corto on lautapeli.





"Corto"
A set of  Laurent Escoffier &  Sebastian Pauchon
Illustrated by Hugo Pratt
Published in Ludocom
Distribution: Black Rock
For 2 to 4 players aged 10
Audience: Casuals and
Duration: 20-40 min
Available: October 2013
Price: not disclosed

Timo
tallennettu

echramath
Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 3 177



« Vastaus #52 : 01.10.2013, klo 23:11:41 »

Pelit ovat nykyään bittejä ja pikseleitä, mutta Corto on lautapeli.

Pitipä tarkistaa. Toinen suunnitelijoista, Sébastien Pauchon, on tehnyt Jaipurin, joka ilmeisesti Boardgamegeekin mukaan on keskiarvorankin sijalla 117  – mikä on parempi kuin vaikkapa San Juan tai Modern Art, joista monet tykkäävät. (Listalla on arvosanan saanut yhteensä noin 9000 peliä, joista huonoin on Ristinolla. Varsinaisista tutuista peleistä Monopoli on arvattavasti aivan häntäpäässä)

Tämä on tietysti mukavaa. Kliseehän menee siten, että amerikkalaiset (Katson sinua Steve Jackson) keksivät hauskan teeman ja hauskoja kuvia ja sitten ymppäävät siihen jonkinlaisen pelin, jähmeät saksalaiset keksivät pelin ja ymppäävät siihen jonkinlaisen teeman. Olisi vallan mukavaa, jos tässä olisi kyseessä ihan oikea peli eikä jokin täysin mekaniikaltaan rikki oleva kaunis fanituote, josta tulee vain paha mieli.

Toimivan pelin tekeminen on haastavaa: voi käydä niin, että oikeasti ainoa merkityksellinen valinta tehdään alussa, eikä tämän jälkeen tapahtuvalla tunnin sessiolla ole välttämättä väliä. Tai että vaikka pelissä olisi paljon erilaisia toimintoja, rakennuksia, aluksia, kortteja, mitä ikinä, lopulta vain yksi strategia on muihin nähden ylivoimainen ja kaikki pyrkivät siihen. Tai peli on lopulta kiinni vain tuurista tai on niin kaaoottinen, ettei mitään strategiaa voi tehdä.

Greed Quest ei ole varsinainen sarjakuvapeli, mutta sen kuvittaja on sarjakuvankin alalla kunnostautunut Phil Foglio. Muuta hauskaa siinä ei tosiaan olekaan. Säännöt ovat monimutkaiset, mutta itse pelaaminen menee aivan kuuden hengen ylimonimutkaiseksi kivi-paperi-saksi-meiningiksi. Jotta voisi tietää, mikä omista korteista kannattaa pelata, pitäisi tietää mitä muut pelaavat, mutta koska tätä ei voi tietää, kaikki pelaavat mitä sattuu ja on vielä vaikeampi aavistella. Penseä tekele. Ansaitsee tilansa listan häntäpäässä.
tallennettu

I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag
Lönkka
Jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 4 278


Life goes on (except for those who die)


« Vastaus #53 : 02.10.2013, klo 11:07:42 »

http://boardgamegeek.com/boardgame/148231/corto

Tuolta löytyy pelin kuvaus sekä kasa kuvia komponenteista yms.


Greed Quest ei ole varsinainen sarjakuvapeli, mutta sen kuvittaja on sarjakuvankin alalla kunnostautunut Phil Foglio.
Fogliohan on kuvittanut vaikka kuinka monta peliä.
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 18 269


"Ja rangaistus on greippi!"


« Vastaus #54 : 02.10.2013, klo 11:26:26 »

Pelkästään noi Corto- ja Rasputin-minipystit on komeita (ks. yllä).

EDIT: PS: Boardgamegeekin mukaan Corto-peli onkin englanninkielinen!? Hmm...

Timo
« Viimeksi muokattu: 02.10.2013, klo 12:53:28 kirjoittanut Timo Ronkainen » tallennettu

Miha
Vieras
« Vastaus #55 : 02.10.2013, klo 12:00:22 »

Koska siitä ei ole ketjussa mainintaa, niin mainittakoon että 2000 AD:n kelttisankarista Slainesta kyhättiin vuonna 1987 varsin kunnianhimoinen yritys Commodore 64:lle.
Graafisen tekstiseikkailun ideana oli seurata Slainen ruudun halki liukuvia ajatuksia, joita nappaamalla ja yhdistelemällä Slaine sitten ryhtyisi toimeen paremmin tai huonommin tuloksin. Tätä systeemiä kutsuttiin nimellä "REFLEX", ja sen piti mullistaa pelaaminen täysin; itse kutsuisin sitä aivopierugeneraattoriksi.

Peliä rummutettiin kuitenkin aikoinaan kovastikin, ja Slainella juuri uransa aloittanut piirtäjä Glenn Fabrykin osallistui mainoskampanjaan kuvittamalla Computer & Video gamesin lokakuun 1987 numeron kannen (mikäli kuva ilmestyi alunperin jossain muualla niin minua saa heittää kalikalla); sivuilta 66 ja 67 löytyy myös lisää Glennin silmiähivelevää kuvitusta jos seuraatte linkkiä.

Itse pelihän, yllätys yllätys, oli varsin epäpelattava ja hämmentävä tekele. REFLEX-systeemi haudattiin vähin äänin, eikä 2000 AD:n hahmoja sisältäviä pelejä enää ilmestynyt. Projektin pääohjelmoija siirtyi sittemmin tekemään kolikkopelikäännöksiä, hänen viimeinen kuusnepaprojektinsa oli käännös Proben Alien 3-lisenssipelistä.



tallennettu
echramath
Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 3 177



« Vastaus #56 : 02.10.2013, klo 13:58:31 »

EDIT: PS: Boardgamegeekin mukaan Corto-peli onkin englanninkielinen!? Hmm...

Ei vaan kaksikielinen – ilmeisesti siinä on vain mukana sääntökirja molemmille kielille ja pelin elementit pyrkivät joko luottamaan symboleihin tai niissä on teksti kahdella kielellä. Yllättävän yleinen ratkaisu.
tallennettu

I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag
jussih
Jäsen
*
Poissa

Viestejä: 257


« Vastaus #57 : 02.10.2013, klo 14:18:13 »

Ei pidä unohtaa Batman-peliä 60-luvulta! Artkon julkaisema korttipeli on yhä tallessa ohjeineen kaikkineen ja kaikki kortit tottakai tallessa(ihme kyllä!) Kovin montaa muuta aiemmin mainittujen Pecos Billin ja Asterixin(nekin on tallessa) lisäksi ei liene meillä julkaistu?? Nykyisiä keräilykortteja en laske tällaisiin kuuluvaksi.
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 9 110



« Vastaus #58 : 02.10.2013, klo 14:22:28 »

Entä suomalaiset sarjakuvapelit? Onhan sellainenkin, tähtenä kukapa muukaan kuin Peräsmies itse
Nyt kun puhe siirtyi lautapeleihin, pitää muistuttaa Peräsmies-pelilaudasta/peliohjeista, joita Banana Press jossain vaiheessa levitti (Kokkila muistaa varmaan tarkemmin). Samainen peli tarjottiin myös printattavaksi Peräsmies-rompulta.

Mutta eihän näitä kotimaisia sarjakuvapelejä tosiaan liikaa ole, vaikka äkkiseltään kuvittelisi kohderyhmien (sarjisten ja pelien kuluttajat) jossain määrin leikkaavan.
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Miha
Vieras
« Vastaus #59 : 02.10.2013, klo 14:37:51 »

vaikka äkkiseltään kuvittelisi kohderyhmien (sarjisten ja pelien kuluttajat) jossain määrin leikkaavan.

80-ja 90-luvulla näin tosiaan oli, sittemmin ovat alkaneet hieman etääntyä toisistaan.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: