Kirjoittaja Aihe: Tex Willer -keräilijä  (Luettu 187299 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannu

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 284
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #30 : 09.02.2010 klo 22:22:29 »
aivan ok siirtää tämä tänne omaksi säikeekseen, menikin jo aikalailla ohi kronikoista. Hauskaa toki on ollut!
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 084
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #31 : 13.02.2010 klo 14:36:58 »
Minä vasta hiljattain mietin, että Kronikat täytyy ostaa kohta säännöllisesti, kun tullaan minulle tärkeimpiin vuosiin, mikä tarkoittaa vuosikertoja 1976-1984.

Kaveri vinkkasi, että Lappeenrannan Sumassa on täysi sarja hyväkuntoisia Kronikoita, joten minun oli hippulat vinkuen rynnistettävä ne sieltä hakemaan.

Olihan tuo melkoinen paukku ostaa runsaat parikymmentä Kronikkaa kertalaakista, mutta eikä tarvitse sitten myöhemmin enää harmitella, niiden menemistä sivu suun. Mikähän luonteenpiirre saa jättämään nämä hyllyyn tuoreeltaan ja hankkimaan ne vasta jälkikäteen, vaikka Willerin suosion tuntien siinä lompakkoa kuritetaan?

Tässä saakin nyt omien keräilyperversioidensa lisäksi hetken pohdiskella myös sitä, pitäisikö näitä alkaa lukemaan ennen vai jälkeen Tex Willer Kirjasto -sarjan opusten. Tosin Sumasta tarttui mukaan myös Lagerstedtin Minä Tex Willer, minkä voisi ahmaista neuvoa antavaksi heti kärkeen. No joo, ehkä luen nämä satunnaisessa järjestyksessä, miten milloinkin tuntuu, niin ei tule urakkaan vallan työn makua.

Hassua kyllä, tajusin etten täytä Kronikat hankittuanikaan Kvaakin Willer-keräilijän määritelmää. Karkeasti summailin Kronikoiden perusteella, ettei keräilijäksi oikeutettu määrä tainnut täyttyä edes vuonna 1989, jolloin minulla oli hyllymetreissä mitattuna laajin kokoelma, eli lähes täydet kahden vuosikymmenen Willerit.

Harmi kyllä, en enää millään osaa määritellä, mikä oli varmuudella ensimmäinen täydellinen vuosikertani tai vanhin Willerini. Kannet muistuttavat kaikki toisiaan ja tarinoita en muista edes sellaisista julkaisuista, jotka varmuudella tiedän omistaneeni.

Tohdinko tätä nyt sanoakaan – sen verran pahalta tämä harrastajien keskuudessa lausuttuna kuulostaa – mutta 1970-luvun alun Willer-tarinat muistuttavat liikaa toisiaan. Nyt minä sen tosiaan sanoin. Hornan kekäleet!

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 825
  • Hornan kekäleet!
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #32 : 13.02.2010 klo 17:11:07 »
Tässä saakin nyt omien keräilyperversioidensa lisäksi hetken pohdiskella myös sitä, pitäisikö näitä alkaa lukemaan ennen vai jälkeen Tex Willer Kirjasto -sarjan opusten. Tosin Sumasta tarttui mukaan myös Lagerstedtin Minä Tex Willer, minkä voisi ahmaista neuvoa antavaksi heti kärkeen. No joo, ehkä luen nämä satunnaisessa järjestyksessä, miten milloinkin tuntuu, niin ei tule urakkaan vallan työn makua.

Suositeltavinta on, että odotat, että kirjastoa tulee muutama opus lisää ja aloitat niistä. Sitten oletkin jo pitkällä 50-luvulla. Kronikoissa vanhimmat tarinat ovat n. 50-luvun puolivälistä, joten saat melko rikkeettömän kuvan Texin kehityskaaresta. Lagerstedtin kirjan luettuasi tuskin kuitenkaan maltat odottaa, että kirjastoa julkaistaan hieman lisää, vaan alat ahmia heti juuri noita Texin vanhimpia seikkailuja.
"Tex-tieteen yli-morisco"

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #33 : 13.02.2010 klo 21:40:52 »
Voi hornan kekäleet! Taas yksi uusi topikki Tex Willeriä. >:( :laugh:

Koettakaa hornan pökäleet sitten keskustella tällä ainoastaan ja vaan keräilyyn liittyvistä asioista. Ei mistään muusta. Ei sanallakaan piirtäjistä, kirjoittajista, tarinoista tai muusta. Vaan Texin keräilyyn liittyvät osiot tähän. En viitsi edes laskea kuinka monta näitä Tex osuuksia jo on. Veikkaan että tämän vuoden loppuun mennessä Tex Willer osio paisuu täysin hallitsemattomaksi.
Pakko sanoa tämä, mutta minä olenkin tyhmä, vaikea, todellisuuden tajuton, paranoidi,  kirjoitus taidoton joka ei osaa yhdysanoja, idiootti ja kakan jauhaja. Mutta sanoinpa kuitenkin. ;)
« Viimeksi muokattu: 13.02.2010 klo 21:43:09 kirjoittanut Orjan May »

K.I.P

  • Jäsen
  • Viestejä: 996
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #34 : 14.02.2010 klo 17:17:56 »
Tex on seikkailut jo niin monta vuotta, että kyllä näitä ketjua ja aiheita saa ollakin !

K.I.P - Tex KERÄILIJÄ  ;)

Ps
Kyllähän tuo merkki olisi T-paidassakin komea.......
« Viimeksi muokattu: 14.02.2010 klo 17:21:54 kirjoittanut K.I.P »

Mosabacka

  • Jäsen
  • Viestejä: 709
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #35 : 26.02.2010 klo 21:18:05 »
Siitä keräilymerkistä sai kätevän kirjanmerkin, kun printtasi ja laminoi. Alan miehillä on alan välineistö. Toinen merkeistä odottaa tarkempia mittaustuloksia, jotta voin sijoittaa sen oikeaan kohtaan.
kehittyvä willeristi

mkivimaki

  • Willeristi
  • Jäsen
  • Viestejä: 629
  • Hari hari, Aryman!
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #36 : 01.03.2010 klo 10:39:50 »
Eikös toi merkki itsellekin tulisi. normipokkareista puuttuu 2kpl.. Liuskoja puuttuu parista ekasta ja parista viimeisestä vuosikerrasta.. Muut sitten löytyykin..

mkivimaki

  • Willeristi
  • Jäsen
  • Viestejä: 629
  • Hari hari, Aryman!
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #37 : 02.03.2010 klo 12:24:03 »
Laitetaanpa pari kivaa kohdetta jollekin tosi tex-keräilijälle.

http://cgi.ebay.com/ITALO-LA-BALLATA-DI-TEX-WILLER-TEX-STOMP-MUSIC-Bonelli_W0QQitemZ320475566643QQcmdZViewItemQQptZMusic_on_Vinyl?hash=item4a9dd51233

http://cgi.ebay.com/Gianni-Ferrio-Tex-Willer-E-Il-Signore-Degli-Abissi-CD_W0QQitemZ290407910705QQcmdZViewItemQQptZUK_CDsDVDs_CDs_CDs_GL?hash=item439da90d31

Musiikki tuskin on hääviä, mutta riittää että kyseessä on tex  8]

Ja ylläpidolle: saa poistaa jos ei ole sääntöjen mukaista ilmoitella näitä, mutta ei ole kuitenkaan minun itseni myymiä, joten ei liene ongelmaa tässä :)

ps. jos olis omia ni en kyllä noinkaan halvalla myisi  ;D

gros jean

  • Jäsen
  • Viestejä: 56
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #38 : 14.12.2012 klo 16:33:12 »
terveppä terve,

jos keräilet tex willer-lehtiä, olet tullut oikeaan paikkaan. tänne KAIKKI postaamaan oman kokoelmansa ruusut ja risut. omassa kokoelmassani on pieniä aukkoja, mutta minulta löytyy:

Kaikki Tex Willer numerot vuodesta 1974 tähän päivään,1973 vuodelta on pari numeroa, 1972 lehdet on kaikki, 1971 vuodesta puuttuu lehdet 1,2,3,4,6. Juuri ne arvokkaat mitkä on vaikea saada!  >:( Kaikki kronikat löytyy, kaikki maxi texit, kaikki suuralbumit, kaikki juhlakirjat, kaikki kirjastot, mutta pulp pokkareita minulla ei ole yhtään. kaikki tex tietokirjat on myös (lukuunottamatta minä, tex willer kirjaa). Huomattavaa on se, että kaikki texini ovat hyvässä kunnossa (k3-k4+). kun kerrot omasta kokoelmastasi, muistathan vastata tähän viestiin (muuten en muista katsoa vastauksia kun en välttämättä muista että olen edes tällaisen keskustelu aloittanut) ja vielä se, että en myy kokoelmastani mitään, millään hinnalla :)
"Ei mitään hätää,yksi ennustaja sanoi että elän satavuotiaaksi."

-Kit Carson

K.I.P

  • Jäsen
  • Viestejä: 996
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #39 : 14.12.2012 klo 18:04:12 »

gros jean

  • Jäsen
  • Viestejä: 56
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #40 : 14.12.2012 klo 18:18:35 »
"Ei mitään hätää,yksi ennustaja sanoi että elän satavuotiaaksi."

-Kit Carson

*Mika*

  • Jäsen
  • Viestejä: 184
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #41 : 14.12.2012 klo 21:00:52 »
terveppä terve,

...Kaikki Tex Willer numerot vuodesta 1974 tähän päivään...

Hyvä kokoelma sulla 13-vuotiaan kokoelmaksi! Oletko saanut kokoelmasi isältäsi, vai miten kerännyt nyt jo noin paljon Texejä?


Mosabacka

  • Jäsen
  • Viestejä: 709
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #42 : 14.12.2012 klo 21:35:39 »
gros jeanille vinkki. Lueskelepa aikasi kuluksi ketjuja läpi, niin huomaat, että aika monella tänne kirjoittavalla on hyllymetreittäin suomalaista ja muunkielistä willeriä. Itse en omista ihan kaikkea, mutta kaikki tarinat minulla sentään on.

Vaikka Texillä onkin vankka asemansa kvaakissa, muitakin ketjuja tarvitaan. Siksi Tex-aiheiset ketjut pyritään pitämään edes jollain tasolla aisoissa.

Tervetuloa joka tapauksessa sarjakuviin ja tässä tapauksessa Tex Willerin maailmaan hurahtaneiden monenkirjavaan joukkoon. Ikähaitaria täällä on, mutta mielenkiinto on sama.
kehittyvä willeristi

El Reijo

  • Jäsen
  • Viestejä: 546
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #43 : 14.12.2012 klo 22:42:32 »
Bueno!

Tervetuloo vaan gros jeanille Texin ja keräilyn mahtavaan maailmaan. En nyt muista kaikkea mitä on mutta sen tiedän että vuoden 1953 osavuosikertanide I ainoana puuttuu  >:D, kunto on kaikilla muuten vähintään hyvä. Muiden maiden julkaisujakin on satunnaisesti kertynyt muutamia  8]

El Reijo toivottaa Rentouttavaa viikonloppua kaikille lukijoille!


gros jean

  • Jäsen
  • Viestejä: 56
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #44 : 15.12.2012 klo 06:41:54 »
Hyvä kokoelma sulla 13-vuotiaan kokoelmaksi! Oletko saanut kokoelmasi isältäsi, vai miten kerännyt nyt jo noin paljon Texejä?


isoisä on ollut fanaattinen tex-lukija vaaahtosammuttimenkokoisesta pojanalusta lähtien.... sieltähän nämä tuli.
"Ei mitään hätää,yksi ennustaja sanoi että elän satavuotiaaksi."

-Kit Carson