Kirjoittaja Aihe: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?  (Luettu 14729 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« : 28.01.2010 klo 12:27:19 »
Ajattelin kysyä, että kuinka moni täällä EI ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen? Ja minkä takia? Kvaakin jäsenistö kun koostuu ihmisistä, joille sarjakuvaseura on ennenmuuta tarkoitettu - jos teitä ei kiinnosta jäsenyys, niin ei sitten ketään.

Olisi hienoa kuulla palautetta.

Muistutukseksi (ja mainokseksi); Suomen sarjakuvaseura pyörittää mm. Helsingin Kallion sarjakuvakeskusta, järjestää (ja kustantaa) Helsingin sarjakuvafestivaalit, hoitaa Kvaakin paperityön, ylläpitää Sarjakuvablogeja ja julkaisee Sarjainfoa. Jäsenyys maksaa 15€ ala-ikäisiltä ja 20€ täysikäisiltä. Jäsenyys sisältää vuoden lehdet ja tunteen siitä, että kaikki ylläoleva on jokaisen jäsenen ansiota, olivat he kuinka epäaktiivisia tahansa (seuran jäsenyys ei velvoita ottamaan nakkeja vastaan).

Disclaimer; aloitin vuodenvaihteessa hallituksessa, eikä burnout ole vielä tullut vastaan, joten katsotaan jos saisi jotain hyvää palautetta.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2010 klo 14:23:02 kirjoittanut J.Salo »

janne luokkanen

  • Jäsen
  • Viestejä: 514
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #1 : 28.01.2010 klo 12:51:20 »
Olin vuoden verran, tai no tilasin mielestäni vain Sarja-infoa, mutta lehdet ei sinä vuonna painoon asti päässy niin jätin seuraavan laskun maksamatta. Asuin silloin Raahessa, joten Helsingin päässä tapahtunut toiminta ei minua liikuttanut mitenkään. Vuosi tais olla 2006, jos oikein muistan..

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 954
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #2 : 28.01.2010 klo 14:10:32 »
Olen kolmen yhdistyksen jäsen. Jokaiseen liittyminen on ollut joka kerta kaikkea muuta kuin helppoa. Se edellyttää painavaa punniskelua, omantunnon kysymysten vatvomista ja vastausta siihen millä perusteella tällainen sitoutuminen ei olisi suorastaan Moraalisesti Väärin. Kyse ei ole yrityksestä esiintyä parempana kuin muut, vaan yrityksestä tulla toimeen itsensä kanssa. Näiden asioiden kanssa olen joutunut taiteilemaan elämäni ajan ja joudun taiteilemaan jatkossakin.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #3 : 28.01.2010 klo 14:27:57 »
Olen kolmen yhdistyksen jäsen. Jokaiseen liittyminen on ollut joka kerta kaikkea muuta kuin helppoa. Se edellyttää painavaa punniskelua, omantunnon kysymysten vatvomista ja vastausta siihen millä perusteella tällainen sitoutuminen ei olisi suorastaan Moraalisesti Väärin.

Olin ymmärtävinäni, että et ole jäsen. Mitä Moraalisesti Vääriä Asioita sarjakuvaseura promoaa? Olisi ihan hyvä tietää!

Olin vuoden verran, tai no tilasin mielestäni vain Sarja-infoa, mutta lehdet ei sinä vuonna painoon asti päässy niin jätin seuraavan laskun maksamatta. Asuin silloin Raahessa, joten Helsingin päässä tapahtunut toiminta ei minua liikuttanut mitenkään. Vuosi tais olla 2006, jos oikein muistan..

Tuon kanssa on tosiaan ollut viime vuosina ongelmia.Vuosi 2009 ei valitettavasti 2006:n kuvauksesta paljoa poikkea (nm. "odottaa 3/09:iä postiluukusta minäkuukautena hyvänsä!"). Olen kuitenkin varma, että sait ne numerosi aikanaan. Käsittääkseni meillä on niiden suhteen velvoitteita rahoittajia kohtaan.

Nyt pitäisi uusien tuulien puhaltaa, ei vähiten sen vuoksi, että lehdellä on mainostajia joille on luvattu pitävät julkaisuajat. Kaupallisille tahoille ei "kyllä me neljä numeroa tänä vuonna saadaan ulos, ihan oikeasti!" oikein riitä. Ja vanhasta toimituksestakaan ei ole montaa ihmistä jäljellä!

Viimeistään se tosiasia, että Helsingin festivaalilehti ilmestyy 3/10:n välissä, pitäisi kertoa että ollaan asian suhteen tosissaan. Ei festivaalilehdestä 2010 ole oikein iloa, jos se tulee ulos helmikuussa 2011.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2010 klo 14:32:50 kirjoittanut J.Salo »

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 954
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #4 : 28.01.2010 klo 14:39:28 »
Olin ymmärtävinäni, että et ole jäsen. Mitä Moraalisesti Vääriä Asioita sarjakuvaseura promoaa? Olisi ihan hyvä tietää!

Asia on harkinnan alla. Olen ollut vasta kymmenisen vuotta tutkiskeluvaiheessa. Päätös syntyy jos on syntyäkseen.

Noista kolmesta järjestöstä, joihin olen liittynyt, kaksi on harrastusjärjestöjä ja yksi on ammattijärjestö.

Omat ongelmani ovat luonteeltaan metafyysisiä.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #5 : 28.01.2010 klo 14:39:49 »
Olen ollut on-off jäsenenä pitkään. Piiiitkän rospuuttoajan päätti kohdallani upea Veli Giovanni -numero. Keskeisintä jäsenyydessäni on Sarjainfo. Jos sen taso on hyvä, jäsenyys pysyy.

Matti Karjalainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 931
  • Friendly Neighborhood Librarian
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #6 : 28.01.2010 klo 14:42:42 »
Keskeisintä jäsenyydessäni on Sarjainfo. Jos sen taso on hyvä, jäsenyys pysyy.

Olen jäsen, mutta allekirjoitan tuon Lurkerin kommentin sellaisenaan. Sarjainfo on siis oikeastaan ainoa syy miksi olen mukana, sillä en koe olevani muuten mikään järjestöihminen.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #7 : 28.01.2010 klo 15:09:30 »

J. Salo,


Kiitos herätyksestäsi. Nyt vasta minäkin ihan todella heräsin kysymykseen miksi en ole sarjakuvaseuran jäsen? ??? En todellakaan osaa vastata itselleni että miksi? 0lisi varmasti itsetutkistelun paikka.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #8 : 28.01.2010 klo 20:43:59 »
Olen ollut on-off jäsenenä pitkään.

Minä taas olen ollut off-jäsen jo pitkään, koska vaikka olen kuullut mainittavan seuran nimen, vasta nyt tiedän mitä ihmettä se tekee, ja mitä sen jäsenyys tarkoittaa käytännössä ja mitä jäseneksi tuleminen velvoittaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #9 : 28.01.2010 klo 21:07:40 »

Vaikka toki jokainen varmasti osaa käyttää nettiä, niin voisiko joku kirjoittaa tähän topikkiin hieman siitä, mitä Sarjakuvaseuran jäseneksi liittyminen merkitsee, mitä hyötyä siitä on ja vähän seuran merkityksestä. Mitä kaikkea sarjakuva seuran toiminta pitää sisällään.  Minusta tämä voisi olla  hyvä lisä tähän keskustelun. :)
Tietysti minäkin voisin kirjoittaa.....mutta tietoni ovat ehkä aika merkityksettömiä. Joku joka tietää enemmän olisi sopiva kirjoittamaan jotakin.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2010 klo 21:10:02 kirjoittanut Orjan May »

Nanna

  • satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Viestejä: 280
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #10 : 28.01.2010 klo 21:44:33 »
Hmpf. Mulla ei ole rahaa liittyä mihinkään seuraan ihan vain siitä ilosta, että olisin jäsen.

En myöskään halua enää joutua sellaisten ihmisten kynsiin, jotka näkisivät mussa ihmisen sijaan helposti höynäytettävän kuvitusautomaatin. Olen pettynyt harrastustoimintaan, sen myötä tapaamieni kontaktien katteettomiin lupauksiin ja aikani haaskaamiseen. Tästä syystä teen mielummin töitä yksin omassa tynnyrissäni. Kalastamistani duuneista ei yleensä saa paljoa rahaa, mutta puuhastelullani on selkeä tarkoitus ja se tuo safkan pöytään. Tulee hyvä mieli, kun asiakkaat noudattavat sopimuksia ja ovat tyytyväisiä. Samanlaista tunnetta en saanut piirtäessäni maksutta mainoksia paikallisten hörhöjen rientoihin. Enpä tosin saanut kiitostakaan.

Ennakkoluulojani saa ryhtyä korjaamaan, mutta olen omien kokemusteni perusteella aika kova pala.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #11 : 28.01.2010 klo 23:05:06 »
niin voisiko joku kirjoittaa tähän topikkiin hieman siitä, mitä Sarjakuvaseuran jäseneksi liittyminen merkitsee, mitä hyötyä siitä on ja vähän seuran merkityksestä. Mitä kaikkea sarjakuva seuran toiminta pitää sisällään.  

Tuolla aloitusviestissä tuo olikin jo:
 
Lainaus
Suomen sarjakuvaseura pyörittää mm. Helsingin Kallion sarjakuvakeskusta, järjestää (ja kustantaa) Helsingin sarjakuvafestivaalit, hoitaa Kvaakin paperityön, ylläpitää Sarjakuvablogeja ja julkaisee Sarja-infoa. Jäsenyys maksaa 15€ ala-ikäisiltä ja 20€ täysikäisiltä. Jäsenyys sisältää vuoden lehdet


Näkyvin on tuo Sarjainfo tietysti, siitä voi nauttia Hangosta Nuorgamiin. Lapista voi olla hankala raahautua Sarjakuvakeskukselle tai festareille.
Liityin jäseneksi joskus 1981-82 vaihteessa ja ollut siitä asti. Muistan hyvin ensimmäisen tilattuna tulleen Sarjainfon, vuoden 1982 ykkösnumeron, koska se ilmestyi sikäli pahasti myöhässä että se kolahti postilaatikkoon heinäkuun helteillä. Näillä Sarjainfon aikatauluilla on pitkät perinteet. Kyllä sitä sitten kannattikin odottaa, oli Hal Fosterin haastattelua ja esittelyä ja pitkät jutut.

Timo

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #12 : 28.01.2010 klo 23:54:59 »
Kiitos Timo,

Niinpä aloitusosiossa asiasta mainittiinkin :-[
Luin huolimattomasti tai sitten silmäni karsastavat oudosti ???

Täytyy todella sanoa se, että kyllä jokaisen kvaakkilaisen ja muiden sarjakuvaa harrastavien olisi hyvä miettiä omalta kohdaltaan jäsenyyttä. Vaikka se kirpaisee 15 e, mutta onpa kuitenkin vastineeksi kaikkea sarjakuvaan liittyvää. Minä arvostan ainakin kvaakin paperityötä ja tuon sarjakuva keskuksen toimintaa sekä saammehan hienon lehden, joka on erittäin monipuolinen sisällöltään ja ulkoisilta puitteiltaan. Toki on totta, että tänä aikana kaikki maksaa eikä mikään ole ilmaista. Mutta kun mietimme miten monipuolinen ja kulttuurillinen instanssi sarjakuvaseura on, saamme kyllä vastinetta rahoillemme. Ensiksikin kiinnostavan lehden pitäminen ja kokoaminen ajan hermoilla on aika rankkaa puuhaa loppujen lopuksi.  Erilaisten tilaisuuksien pitäminen jotka liittyvät sarjakuviin vievät aikaa ja kuluttavat tietenkin varoja. Monta ihmistä mukana ideoimassa meille sarjakuvallisia elämyksiä. Mitä jos tämä kaikki YHT ÄKKIÄ loppuisi ja katoaisi kuin pieru saharan erämaahan.....loppuisi ehkä kvaakkikin?????????? Sen jälkeen Suomen maassa tuskin enään järjestettäisiin yksityisillä varoilla mitään näyttelyitä tai muuta sarjakuvaan liittyvää oheis tuotantoa. Näin minä tätä asiaa ajattelin. Mutta suatompa olla nii väärässäkkiiii.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2010 klo 23:58:32 kirjoittanut Orjan May »

Emppu

  • Vieras
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #13 : 29.01.2010 klo 00:02:31 »
Olin ymmärtävinäni, että et ole jäsen. Mitä Moraalisesti Vääriä Asioita sarjakuvaseura promoaa? Olisi ihan hyvä tietää!
Omalla kohdalla se on Sarjakuvablogit-palvelu. Tiedän, se on ihanaa, että juuri sarjakuville omistetaan tollainen ilmaisuvapaa kanava, mutta mä en voi sille mitään, että se edustaa jotain sellaista sarjakuvan muotoa, mitä itse haluan vähemmän suomalaisessa sarjakuvakulttuurissa. Se toisi aika hienosti statuksen "hei, olen tukemassa toimintaa, jota en tod. halua tänne suomeen", jos jäseneksi liittyisin. Okei, on perin ironista, että aika usein olen ostanut/lukenut Sarjisinfon, kun sellaisen olen spotannut, mutta se ei kuitenkaan ole sitoutumista johonkin ideologiaan, aatteeseen tai muuhun sälbään.

Eli vähän sama kuin miksi en liity Amnestyyn tai Greenpeacen: siellä on joku suuri erinäinen ajatelma, mitä en voi/halua sulattaa laisinkaan ja sen takia tuntuu äärimmäisen typerältä, jos pitäisi olla näennäisesti leikkiä ideologian kanssa, vaikka omasta mielestään joku tietty osuus koko järjestössä/yhteisössä on vain niin totaallisen persiistä.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2010 klo 00:05:35 kirjoittanut Empuska »

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Vs: Miksi et ole Suomen sarjakuvaseuran jäsen?
« Vastaus #14 : 29.01.2010 klo 01:51:40 »
Omalla kohdalla se on Sarjakuvablogit-palvelu. Tiedän, se on ihanaa, että juuri sarjakuville omistetaan tollainen ilmaisuvapaa kanava, mutta mä en voi sille mitään, että se edustaa jotain sellaista sarjakuvan muotoa, mitä itse haluan vähemmän suomalaisessa sarjakuvakulttuurissa. Se toisi aika hienosti statuksen "hei, olen tukemassa toimintaa, jota en tod. halua tänne suomeen", jos jäseneksi liittyisin.

Sarjakuvablogit tuovat esiin seuraavaa sukupolvea. Antavat heille mahdollisuuden kehittyä ja saada kommentteja. Heidän joukostaan löytyy tulevaisuuden perttijarlat ja jubatuomolat. Kyllä, valtaosa ei kiinnosta kaikkia, mutta ei kaikkia tarvitse lukeakaan.

Loppujen lopuksi; sarjakuvablogit ovat sarjakuvaa. Sillä voi tehdä ihan mitä tahansa. Eivät kaikki sarjakuvablogeissa julkaistava sarjakuva ole omaelämänkerrallista (jos tämä nyt oli se sinua ärsyttävä sarjakuvan muoto). Vrt. mummo ja Itch and Implication.

Ja kenties kaikki toiminta ei ole kaikille; oletko sitä mieltä, että kaikesta Seuran toiminnasta valtaosa on negatiivista?

Okei, on perin ironista, että aika usein olen ostanut/lukenut Sarjisinfon, kun sellaisen olen spotannut, mutta se ei kuitenkaan ole sitoutumista johonkin ideologiaan, aatteeseen tai muuhun sälbään.

Voin vakuuttaa, että Sarjainfo ei ole mikään seuran rahasampo. Tulot peittävät lähinnä menot. Jos peittävät. Seuran toiminta rahoitetaan hyvin pitkälti seuran kulttuurityölle myönnettävillä apurahoilla ja muilla avustuksilla. Apurahojen suuruudet taas ovat riippuvaisia jäsenmäärästä (sillä perusteella, että jäsenmäärä kertoo harrastuksen laajuudesta).

Sarjakuvaseuran ideologia on yksinkertaisesti edistää suomalaisten sarjakuvaharrastusta kaikissa muodoissa. Seura toteuttaa tätä aika monella tavalla, mutta tietenkin viime kädessä takana olevien ihmisten henkilökohtaiset ajatukset siitä, mikä toimii, ja mikä on tärkeää. Sarjakuvablogit esimerkiksi on olemassa, koska Vuodatus.net (jossa oli ja on paljon sarjakuvablogeja) kuuluu mediakonserniin, joka kaikesta päätellen ei halua lesboja omistamiensa lehtien päätoimittajiksi.

Mutta se on tietenkin toissijaista. Sarjakuvaseuraan kuuluminen ei tarkoita, että kannatat seksuaalista tasa-arvoa (joskaan se ei tarkoita myöskään päinvastaista; asiahan ei kuitenkaan sarjakuvaan liity).

Hmpf. Mulla ei ole rahaa liittyä mihinkään seuraan ihan vain siitä ilosta, että olisin jäsen.

Jos et ole Seuran toiminnasta kiinnostunut, niin ei kannata liittyä. Jos sarjakuva kuuluu harrastuksiin, niin kenties Sarjainfosta on hyötyä. Jäsenetuna sen saa halvemmalla kuin irtonumeroina (jos oikein ymmärsin, niin irtonumeron hinta nousee 7 euroon kappale).


En myöskään halua enää joutua sellaisten ihmisten kynsiin, jotka näkisivät mussa ihmisen sijaan helposti höynäytettävän kuvitusautomaatin.

Sarjakuvaseura on köyhä yhdistys, mutta maksaa kyllä kilpailukykyisiä palkkioita kuvitustöistä. Seuralla on myös piirrustustaitoista henkilökuntaa; ei rivijäsenen tarvitse tehdä mitään muuta kuin kirjoittaa valituskirjelmiä Sarjainfon ilmestymisrytmistä! Tietenkin, jos tahtoo, voi osallistua seuran järjestämille kursseille tai tapahtumille. Mutta ei siihenkään jäsenyyttä välttämättä tarvita.

Seuran jäsenyydessä on kyse ennenmuuta kannatuksesta - jäsenyys on todiste siitä, että seuran järjestämä toiminta on tarpeellista, ja sille löytyy kannatusta. Tietenkin on hienoa, jos jäsenten keskuudesta löytyy aktiivisia ihmisiä, mutta ei se ole jäsenyyden edellytys. Meillä ei ole myöskään ollut tapana syyllistää ihmisiä mukaan toimintaan. Kyllä ne toiminnan kannalta tärkeät tehtävät ovat tulleet ilmankin tehtyä.

Olen pettynyt harrastustoimintaan, sen myötä tapaamieni kontaktien katteettomiin lupauksiin ja aikani haaskaamiseen. Tästä syystä teen mielummin töitä yksin omassa tynnyrissäni. Kalastamistani duuneista ei yleensä saa paljoa rahaa, mutta puuhastelullani on selkeä tarkoitus ja se tuo safkan pöytään. Tulee hyvä mieli, kun asiakkaat noudattavat sopimuksia ja ovat tyytyväisiä. Samanlaista tunnetta en saanut piirtäessäni maksutta mainoksia paikallisten hörhöjen rientoihin. Enpä tosin saanut kiitostakaan.

En tiedä tästä mitään. Sarjakuvaseura on kuitenkin ollut olemassa kohta neljäkymmentä vuotta, ja haluaisin uskoa että olemme HIEMAN ammattitaitoisempia. Kuitenkin; seuran jäsenyydessä on kyse ennenmuuta suomalaisen sarjakuvakulttuurin edistämisestä, ellei muuten niin penkkiurheilijana. Todennäköisyys että jäsenyydellä saa ruuan pöytään, on aika pieni. Valitettavasti Sarjakuvaseuran jäsenkortilla ei ole yhtä paljon painoarvoa kuin SKP:n kortilla oli 60/70-luvulla. Ponnistelemme tietenkin asian eteen jatkuvasti, mm. jakamalla Puupäähattua, mutta SKP:n taannoisen kadehdittavan aseman saavuttamiseen menee varmaan vielä pari vuotta.

Mutta lainatakseni Raamattua (ainakin luulen että se oli Raamattu); Ihminen ei elä pelkästään leivästä. Seura luo ja ylläpitää harrastusmahdollisuuksia, oli se sitten Sarjainfon lukeminen, Kvaakin selaaminen työaikana*, Helsingin sarjakuvafestivaalit/sarjakuvakeskus, kurssit, seuran kokoelma tai Sarjakuvablogit. Vain joitain esimerkkejä mainitakseni. Ideana ei ole tuoda kenenkään leipää pöytään, vaan tarjota miellekästä ja hauskaa tekemistä sitten, kun maha on täynnä.

*Mainitaan vielä, että kun sanon "Kvaakin paperityö", niin tarkoitan, että Seura huolehtii Kvaakin domain-järjestelyistä ja huolehtii aikanaan myös sivun mainosbannerisysteemistä. Sisältö ja moderointi tapahtuu valvojien ja sisällöntuottajien toimesta (joihin myös kuulun, mutta älkää antako sen sekoittaa itseänne!).

Joka tapauksessa, ilman Seuraa, Kvaakin pitäminen netissä olisi jokseenkin vaikeampaa.


Ennakkoluulojani saa ryhtyä korjaamaan, mutta olen omien kokemusteni perusteella aika kova pala.

Toivottavasti ylläoleva vastasi osaan. Valitettavasti kello on mitä on, joten jos vastauksissa on jotain outouksia, niin pyydän, että kyseenalaistat ne hetimiten!

Mitä jos tämä kaikki YHT ÄKKIÄ loppuisi ja katoaisi kuin pieru saharan erämaahan.....loppuisi ehkä kvaakkikin?????????? Sen jälkeen Suomen maassa tuskin enään järjestettäisiin yksityisillä varoilla mitään näyttelyitä tai muuta sarjakuvaan liittyvää oheis tuotantoa. Näin minä tätä asiaa ajattelin. Mutta suatompa olla nii väärässäkkiiii.

Kaikella rehellisyydessä minun on tunnustettava, että Kvaak varmaan jatkaisi jossain muodossa ilman Seuraakin (mutta Seura niinsanotusti helpottaa taivalta). Lisäksi Tampere Kuplii! ei liity Seuran toimintaan, joten se jatkuisi kanssa (kiitos Antti Grönlund!). Samoin Anime ja JapanPOP. Mangaan liittyviä coneja järjestettäisiin edelleen paljon.

Seura ei myöskään välttämättä ole "yksityinen taho". Seuran omaisuus ja varat kuuluvat viime kädessä kaikille sen jäsenille!

Minä taas olen ollut off-jäsen jo pitkään, koska vaikka olen kuullut mainittavan seuran nimen, vasta nyt tiedän mitä ihmettä se tekee, ja mitä sen jäsenyys tarkoittaa käytännössä ja mitä jäseneksi tuleminen velvoittaa.

Seuran jäsenyys ei velvoita mihinkään. Halutessaan jäsenyyden voi ajatella vain Sarjainfon tilausmaksuna.

Taustalla Seura tekee kuitenkin paljon muutakin, ja varsinkin pääkaupunkiseudulla ei tapahdu sarjakuvan tiimoilla oikein mitään, missä Seura ei olisi mukana. Rehellisesti sanottuna on kyllä tunnustettava, että mitä kauemmas pohjoiseen mennään, sitä vähemmän toimintaa Seura järjestää.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2010 klo 01:53:21 kirjoittanut J.Salo »