Kirjoittaja Aihe: Ostoslista  (Luettu 1632 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juho

  • Tadaa
  • Jäsen
  • Viestejä: 179
  • Hän, joka yrittää osata piirtää.
Ostoslista
« : 12.11.2009 klo 18:31:24 »
Noniin, viikonloppuna menossa Jyväskylään kaupoille. Elikkäs, olen miettinyt ostaa sellaisen (Mari Ahokoivun kirjassa väline tunnetaan nimellä Terä) tussin ostamista. Tietääkö kukaan Jyväskylässä olevia piirrustusliikkeitä ynnä muita piirtämiseen liittyviä kauppoja? Ja jos ostaisin tuollaisen "terän", niin vinkkejä, mikä olisi hyvä jolla saisi elävää jälkeä, ja joka sopii hyvin A4:lle piirtämiseen.

Joo, sekavasti sanottu.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Ostoslista
« Vastaus #1 : 12.11.2009 klo 18:45:34 »
Varsi ja teriä löytynee akateemisesta kirjakaupasta kuin myös suomalaisestakin mutta akalla ainakin myydään erillisinä.
Voit valita haluamasi ~1,5-3€/kpl tai ottaa settinä joka on kalliimpi ja rajaavampi.
Kokeile sivelimiä ja joko Kin's inkiä tussina tai Windsor inkiä.

Siellä oli joskus kehystysliikekin josta varmaankin löytyy samat(+) Gummeruksenkadulla.
Onnea sarjakuvailun saralla

Mara

  • Jäsen
  • Viestejä: 513
Vs: Ostoslista
« Vastaus #2 : 12.11.2009 klo 20:45:21 »
En itse tiedä mitä teriä kannattaisi ostaa, jotta saisi parhaan jäljen. Osta vaan iso kasa erilaisia teriä ja harjoittele. Osta sitten myöhemmin lisää niitä teriä, joilla piirtäminen sujuu parhaiten. Ne eivät kuitenkaan maksa paljoa, pari euroa kappaleelta. Kannattaa lisäksi ostaa hyvää paperia, sellaista joka on paksua, liukasta ja joka ei ime itseensä tussia. Paperin osto ei ole kuitenkaan ajankohtaista, koska terän käytön aloittamisen jälkeen kuluu jonkin aikaa ennen kuin terää osaa käyttää. Lisäksi hyvä paperi, kuten Canson Bristol, on niin kallista, että sitä ei juuri kehtaa käyttää harjoitteluun. Itse harjoittelin tavallisella kopiopaperilla.

Onnea vaan terän hankintaan ja pitkää pinnaa harjoitteluun.