Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1959 / 100 – Välskärin kertomuksia (03.03.2018 klo 22:57:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
17.09.2019, klo 12:24:09

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
476905 viestiä 10599 aihetta kirjoittanut 7422 jäsentä. Uusin jäsen: mikai
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Carl Barks
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Carl Barks  (Luettu 141994 kertaa)
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #300 : 12.09.2016, klo 09:11:05 »

Varmasti totta tuossakin, mutta englannin rakenne ei suosi kovinkaan värikästä ilmaisua. Se kun on pohjimmiltaan eräänlainen "äpäräkieli".

Enkä kyllä minäkään ymmärtänyt näitä kommentteja. Ainakin se englanninkieli mitä itse olen lukenut on ihan riittävän värikästä ja vivahteikasta.
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
PeisosKronnonen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #301 : 12.09.2016, klo 13:54:40 »

Olikohan se tässä ketjussa aiemmin se velanperintäkohtaus, jossa Aku perii velkaa korstolta. Ainakin minun silmiini se Barksin alkuperäinen kupla näyttää kieleltä, jollaista käyttävä ei kovin korkeaan yhteiskuntaluokkaan kuulu.

Kielten värikkyyttä jos vertaa, niin miettikääpä suomen ja englannin kirosanoja; ero on aika huikea. Samoin sanamuunnokset ovat lähes mahdottomia englannille.

tallennettu
Mambrinon kypäri
lukee, myös sarjakuvia
Jäsen
Poissa

« Vastaus #302 : 12.09.2016, klo 18:55:36 »

Ei se suomalainen kiroaminen niin kovin erikoisen värikästä ole, erityisesti nuoremman väestön kiroaminen on tylsää, jankkaavaa, ja mielenkiinnotonta.  Keski-ikäisten kiroaminen saattaa kuulostaa komeammalta koska perinteisissä sanavalinnoissa on niin paljon konsonantteja, mutta aika lailla yksipuolista vittu-saatana-perkelettä sekin on.

No, sir, I do not bite my thumb at you. Sir.
tallennettu
PeisosKronnonen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #303 : 13.09.2016, klo 16:04:02 »

Mutta englannissa se keskittyy ainoastaan yhteen f-sanaan...
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #304 : 13.09.2016, klo 16:22:34 »

Mutta englannissa se keskittyy ainoastaan yhteen f-sanaan...

ei niinkään.
Samalla argumentaatiolla voisi väittää että suomenkielessä v-alkuinen pilkku on kaikki mitä on.
Väite olisi osaltaan koulutustasosta huolimatta paikkansapitävä, mutta ei absoluuttinen totuus.

Barksin töitä on tullut luettua rikollisen vähän alkukielellä, ankka-puoli kun on aina ollut akilleen kantapääni
tallennettu
PeisosKronnonen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #305 : 14.09.2016, klo 01:37:15 »

Luettelematta nyt enempää suomen sanoja, niin jo Mambrinon listaamat kolme sanaa ovat jo paljon alkuvoimaisempia kuin yksikään yksittäinen englannin kirous. Kokeilkaapa itsekin.
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Paikalla

The Comics be with us...always!

« Vastaus #306 : 19.10.2016, klo 16:29:13 »

Minä Aku Ankka 2-jättikirja on nähty Kannelmäen Kauppakeskus Kaaren suomalaisessa kirjakaupassa...olivat tänään tulleet sinne. Hinta oli muistaakseni 32.95 euroo.

Selailin sitä pikkasen ja ruutujako oli sama kuin vanhassa Minä Aku Ankka-jättikirjassa. Siis 6 riviä ja yhdessä rivissä 3 ruutua...tuliko tää aikaisemmin jotenkin oudosti laitettua...ehkä.
Sarjakuvat olivat paljon parempia kuin tuossa ekassa jättikirjassa. En kyllä ehtinyt katsoo oliko rasteria missään, mutta vaikutti ihan siistiltä kirjalta. Meikä pistää Joulupukille lahjatoiveena kyllä tuon.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2016, klo 19:55:41 kirjoittanut Darth Mika » tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Antti Peltola
Ylläpitäjä
Poissa

Vol. 4

« Vastaus #307 : 19.10.2016, klo 19:05:43 »

Selailin sitä pikkasen ja ruutukoko oli sama kuin vanhassa Minä Aku Ankka-jättikirjassa. 6x3 ruudulla mentiin pääsääntöisesti.

Vuonna 2016. Huh huh.

Olen pyytänyt näytesivua. Tulollaan pitäisi olla.

Ei mikään ihme ettei mitään kuulunut.
tallennettu

Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #308 : 19.10.2016, klo 19:11:04 »

Vuonna 2016. Huh huh.

Ei mikään ihme ettei mitään kuulunut.

Juu, en saanut mitään missään vaiheessa. Noh, kassellaan nyt sitä kirjaa sitten kohtapian.

Timo
tallennettu

Doc Lomapäivä
Jäsen
Poissa

« Vastaus #309 : 19.10.2016, klo 19:50:25 »

Selitys ruutujaolle on esipuheen mukaan se että kun lapsuudessa julkaistiin tällaista kakkaa niin minäkin haluan julkaista samanlaista kakkaa. Ei suora sitaatti Hyypältä.

Olisin ladannut kuvan sisällysluettelosta mutta se oli Kvaakille liian iso.
tallennettu

Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Paikalla

The Comics be with us...always!

« Vastaus #310 : 19.10.2016, klo 20:00:28 »

Selitys ruutujaolle on esipuheen mukaan se että kun lapsuudessa julkaistiin tällaista kakkaa niin minäkin haluan julkaista samanlaista kakkaa. Ei suora sitaatti Hyypältä.

Olisin ladannut kuvan sisällysluettelosta mutta se oli Kvaakille liian iso.
Silloin kun meikä oli kakara, niin näitä jättikirjoja varailtiin ahkerasti Etelä-Haagan kirjastosta...olivat tosi kysyttyjä. Tiedän, että  Carl Barksin kootut hakkaa tän uuden Minä Aku Ankka 2:en mennen tuleen. Uudessa Jättikirjassa on ruudut typistettyjä, kootuissa ei ole.
Jotenkin vain tuo jättikirja vain on se juttu...en tiiä miksi tykkään niistä...enkä taida ole ainoa, joka näistä tykkää.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2016, klo 06:10:40 kirjoittanut Darth Mika » tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Kääk13
Jäsen
Poissa

Tripla Kääk!

« Vastaus #311 : 19.10.2016, klo 22:19:54 »

Että sellasta. Alkuperäiselle uskollinen ja sitä rataa. Odottelenpa vaan koska Don Rosa saa oman jättikirjansa... Roll Eyes
tallennettu

Kääk13-kirjoittaa!
J Lehto
Ulvova molopää
Jäsen
Poissa

« Vastaus #312 : 19.10.2016, klo 23:06:15 »

Selailin sitä pikkasen ja ruutujako oli sama kuin vanhassa Minä Aku Ankka-jättikirjassa. Siis 6 riviä ja yhdessä rivissä 3 ruutua...tuliko tää aikaisemmin jotenkin oudosti laitettua...ehkä.
Sarjakuvat olivat paljon parempia kuin tuossa ekassa jättikirjassa. En kyllä ehtinyt katsoo oliko rasteria missään, mutta vaikutti ihan siistiltä kirjalta. Meikä pistää Joulupukille lahjatoiveena kyllä tuon.

Ei mutta tämähän on oikea ilon ja onnen päivä. Propsit toimitukseen
ja kirjettä pukille täältäkin
tallennettu
Samone
Jäsen
Poissa

Muumipappa

« Vastaus #313 : 19.10.2016, klo 23:22:19 »

Meni muuten lapsille lahjaksi täälläkin. Ovat olleet innoissaan, kun olen lukenut heille jättikirjojen tarinoita iltasaduiksi.
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #314 : 19.10.2016, klo 23:59:38 »

Silloin kun meikä oli kakara, niin näitä jättikirjoja varailtiin ahkerasti Etelä-Haagan kirjastosta...olivat tosi kysyttyjä.

Niin kun sillon ei ollut mitään sen parempaa. Ennen vanhaan kun ei ollut kenkiä, niin tervattiin jalkapohjat.

Tiedän, että hakkaavat Carl Barksin kootut mennen tuleen

Tarkoitat varmaan, että Barksin kootut hakkaa ton mennen tullen?

Timo
tallennettu

Sivuja: 1 ... 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: