Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Kaapuveikko 27 vuotta (04.08.2019 klo 07:10:39)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
09.08.2020, klo 10:50:22

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
483823 viestiä 10426 aihetta kirjoittanut 3836 jäsentä. Uusin jäsen: fastback
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Galleria | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Eurooppalaiset sarjakuvat
| | |-+  Zoom
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Zoom  (Luettu 30039 kertaa)
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #75 : 06.06.2015, klo 10:41:35 »

Eipä käynyt noin saman kustantajan Asterixeille, Ahmed Ahneille ja Aku Ankan parhaille.
Jos albumissa on liimasidonta ja nuuttaus kannessa, niin aika luonnollistahan se on sitä siitä kohtaa alkaa taittaa. Toinen vaihtoehto on että avaa reilusti sieltä syvemmältä liimauksista, jolloin koko liimaselkä repeää. Ja kolmas vaihtoehto, niinkuin nykyään bedefiilit ja muut keräiljät tekevät, eli avata kirjaa vain 45-90 astetta ja yrittää kurkkia sisältöä sieltä.
Mutta voishan se olla että noissa on selkämystä rouhittu liimausta varten "syvemmälle" kuin muissa. Samaan tapaanhan käyristyvät niittiselkäiset lehdet, kun ne taittaa lukiessa auki aivan nurin päin, eli yli 180 astetta, ja tarpeeksi monta kertaa lueskelee.
Mulla on esim. osa tinteistä hieman kierossa tuohon tapaan.
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Sigma
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #76 : 08.06.2015, klo 10:41:16 »

Jos albumissa on liimasidonta ja nuuttaus kannessa, niin aika luonnollistahan se on sitä siitä kohtaa alkaa taittaa. Toinen vaihtoehto on että avaa reilusti sieltä syvemmältä liimauksista, jolloin koko liimaselkä repeää. Ja kolmas vaihtoehto, niinkuin nykyään bedefiilit ja muut keräiljät tekevät, eli avata kirjaa vain 45-90 astetta ja yrittää kurkkia sisältöä sieltä.
Mutta voishan se olla että noissa on selkämystä rouhittu liimausta varten "syvemmälle" kuin muissa. Samaan tapaanhan käyristyvät niittiselkäiset lehdet, kun ne taittaa lukiessa auki aivan nurin päin, eli yli 180 astetta, ja tarpeeksi monta kertaa lueskelee.
Mulla on esim. osa tinteistä hieman kierossa tuohon tapaan.

Tokkopa 70-luvulla ajateltiin sarjisalppareiden elinkaareksi kovinkaan montaa vuotta, puhumattakaan inokkaista keräilijöistä, kai aika kertakäyttölinjalla mentiin (jo silloin). Aika karmeita tapauksia oli myös aikalaiset kovakantiset mutta liimaselkäiset tietokirjat (esim. Platonin teokset).

Muistaako joku Kvaakin vanhoista toimittajahämyistä kuulleensa näistä suunnitelmia toimituspalavereissa, tuotantosuunnitelmissa tjs?  Cheesy
tallennettu

"Los amigos de nuestros amigos son nuestros amigos."
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #77 : 08.06.2015, klo 11:02:45 »

Muistaako joku Kvaakin vanhoista toimittajahämyistä kuulleensa näistä suunnitelmia toimituspalavereissa, tuotantosuunnitelmissa tjs?  Cheesy
Ei täällä taida sentään niin vanhoja hämyjä pyöriä. Mutta voin kysäistä Kaukorannalta kun näen.

Sen sijaan tekstaushan oli tuohon aikaan varsin laadukasta albumeissa, ei nyt mitään huippua kuitenkaan kauttta linjan, mutta omaan makuuni hyvää. Viivakin oli painotuotteissa skarppia, sikäli kun sitä oli saatu originaalista paperille asti siirtymään. Myös tuon ajan ranskisvärityksestä tykkään kuin hullu puurosta vaikka ongelmana siinä oli se että aika usein kauppaan ja tilaajille päästettiin tuotteita, joissa värien kohdistus oli ns. metssässä. Näin kun ajattelee, niin kaikki on teknisesti muuttunut nykypäivään verrattuna. No, painopuolen kehitys on viimeiset 120 ollut tasaisen vikkelää. Saapa nähdä miten jatkossa?
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Lurker
Valvoja
Paikalla

« Vastaus #78 : 18.01.2019, klo 21:56:44 »

--
Mutta minne jäi Bob Morane?

Lisää Bob Moranea!
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #79 : 14.01.2020, klo 13:57:56 »

Marraskuun lopussa sain Sampsa Kuukasjärveltä ysäriviestin, että Zoom-lehti 47/1974 olisi Huuto.netissä ostettavana 25 euron hintaan. Tuohan on se kallein ja harvinaisin Zoom-lehti noista. Se puuttuu aina jokaiselta festivaaleilta ja messuilta divareiden valikoimasta.
No menin sitten ostamaan tuon lehden. Oliko niin, että postin lakko oli vielä päällä silloin ja jännitin, että mitähän tuolle Zoomilleni oikein tapahtuu. Jääkö se jonnekin Postin logistiikka-osastolle kummittelemaan.
No odotin sitä koko joulukuun ja ei kuulunut. Mietin, että mikä kestää...ei kai se Suomen Postin nyt näin sekaisin ole, ettei saa tuota pakettia toimitettua.
Nyt tammikuun alussa aloin jo epäilemään, että joko Posti on totaalisesti hukannut pakettini tai sitten lehden myyjä on huijannut, eikä toimitakaan lehteä mulle, vaan pitää rahat.
No tänään sitten postiluukkuni kolahti ja siellä oli postilta paksu kirjekuori. Aukaisin sen ja siellä sisällä oli toinen kirjekuori. Katoin osoitetta...Hesperiankadun osoite...mitä helvettiä...en ole vuosiin asunut Hesperiankadulla.
Menin kirjautumaan Huuto.nettiin ja siellähän oli vanha osoite. Perkele!
Olen tosi kauan aikaa sitten jotain ostanut Huuto.netistä ja en ole muuttaessani huomannut muuttaa tuota osoitetta uudeksi.
Olikohan kirje mennyt kuitenkin vanhaan osoitteeseeni ja siinä huoneistossa asuva oli palauttanut kirjeeni ja sitten posti oli selvittänyt nykyisen asuinpaikkani. Nyt täytyy kehua kyllä postia. Tuossa kirjeessä en ainakaan nähnyt palautusosoitetta, joten se olisi voinut jäädä saamatta.
Onneksi kävi näin ja nyt Zoom-lehteni on yhtä vaille täydellinen. Mutta kun tuon nuomero 47 on saanut, niin loppu onkin sitten ihan helppoa...vaikeimmin etsittävä lehti on nyt kirjahyllyssäni.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #80 : 14.01.2020, klo 20:05:17 »

Darth Mika: Mukavaa, että tapaus päättyi onnellisesti! Lehdellä oli pitkä seikkailu luoksesi.

Tuo Huudossa tarjolla ollut 25 euron lehti oli siis Osta heti -toiminnolla ja se oli suhteellisen hyväkuntoinen. Ajattelin, että se saattaisi kiinnostaa Mikaa, joka on puhunut täällä Kvaakissa Zoom-puutteistaan. Silloin harvoin kun tuota numeroa jossakin näkee, se on usein repeytynyt ja taittunut pahasti.
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #81 : 14.01.2020, klo 21:21:16 »

Darth Mika: Mukavaa, että tapaus päättyi onnellisesti! Lehdellä oli pitkä seikkailu luoksesi.

Tuo Huudossa tarjolla ollut 25 euron lehti oli siis Osta heti -toiminnolla ja se oli suhteellisen hyväkuntoinen. Ajattelin, että se saattaisi kiinnostaa Mikaa, joka on puhunut täällä Kvaakissa Zoom-puutteistaan. Silloin harvoin kun tuota numeroa jossakin näkee, se on usein repeytynyt ja taittunut pahasti.
Tämä oli yllättävän hyvässä kunnossa. Tietysti hieman niitit oli tummentuneet ajan saatossa ja kansi sivu hieman taittunut, mutta muuten ihan hyvässä kunnossa. Todella iloinen tästä numerosta...luulin jo ettei se tulekaan, mutta Posti pääsi yllättämään kerrankin positiivisesti. Ite olin kämmännyt, kun en ollut muistanut päivittämään osoitettani Huuto.nettiin. Sampsalle vielä kiitokset vinkistä!
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #82 : 18.01.2020, klo 19:32:37 »

Kaikille vinkiksi, että heikkokuntoinen Zoom 47/74 on juuri nyt myynnissä Huudossa. Parempi tuokin vonkale kokoelmassa kuin ei mitään. Lähtöhinta yhdeksän euroa.

Tosiaan numero 47 on vaikein saada, mutta myös numero 42 on harvinainen; eipä sitä ainakaan fyysisissä divareissa ja Huudossa näy melkein milloinkaan. Kvaakissa on sen puuttumisesta maininnut mm. Clavia Z ja pari muutakin.
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #83 : 18.01.2020, klo 20:42:43 »

Kaikille vinkiksi, että heikkokuntoinen Zoom 47/74 on juuri nyt myynnissä Huudossa. Parempi tuokin vonkale kokoelmassa kuin ei mitään. Lähtöhinta yhdeksän euroa.

Tosiaan numero 47 on vaikein saada, mutta myös numero 42 on harvinainen; eipä sitä ainakaan fyysisissä divareissa ja Huudossa näy melkein milloinkaan. Kvaakissa on sen puuttumisesta maininnut mm. Clavia Z ja pari muutakin.
Toi on selvästi huonompi kuntoisempi lehti kun mun lehteni oli. Hinta on kyllä 15 eroa halvempi, mutta on siinä ja siinä että olisin ton huolinut.
Juu paljon puhutaan numero 47 vaikeudesta saada, mutta numero 42 on kyllä todella vaikea. Ikinä edes nähnyt koko lehteä livenä, vaikka kuinka kaivellut divareista.
Ostin ison läjän hyväkuntoisia Zoom-lehtiä, jotain 5 vuotta sitten Hämeenlinnan divarista...olisiko ollut Pappa Zoe tai Poppa Joe,
Olivat 1 €/kpl...ostin kaikki mitä multa puuttui...varmaan jotain parikymmentä. Olivat kaiken lisäksi hyvässä kunnossa.
tallennettu

Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #84 : 18.01.2020, klo 21:03:58 »

Muuten onko missään tietoja eri Zoom-lehtien numeroiden painosmääristä.
Tuntuu, että nää loppupään vuoden 1974 numeroita olisi tehty paljon vähemmän kuin alkupään numeroita.
Ainakin noiden löytäminen on ollut hankalampaa.
tallennettu

Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #85 : 18.01.2020, klo 22:44:58 »

Muistaakseni painosmäärä pysyi samana tai ei ainakaan pienentynyt radikaalisti. Kvaakissa on puhuttu, että harvinaisuuden syy taitaa olla siinä että sivut ja etenkin kansi muuttuivat heikommaksi paperiksi.

Moni saattaisi maksaa silmää räpäyttämättä 10 - 15 euroa edes tyydyttäväkuntoisesta numerosta 42. Se on yllättävän paha saada.

Minulla ei ole havaintoa eikä kokemusta, että kaikki sarjan viimeiset numerot olisivat epätavallisen vaikeita kerätä. Kyllä numeroita 44 - 46 ja 48 – 52 näkyy. Muistan, että kun itse aikoinaan hommasin Zoomit, numeroiden 42 ja 47 ohella numero 43 oli vaikea saada. Tai sitä kyllä osui silmiin välillä, mutta jouduin ostamaan usean heikko- tai tyydyttäväkuntoisen kappaleen ennen kuin löysin hyväkuntoisen, ja sen myyjä tiesi sen arvon.

Kaikki Zoomit saa kerralla noin 150 eurolla, mutta vain kolmesta hyväkuntoisesta numerosta (42, 43 ja 47) erikseen joutuu pulittamaan yhteensä ehkä jopa yli viisi kymppiä. Tuo nimimerkki willeristin Zoom-hankinta kirpparilta on ollut ihan älytön pulla! Hinta olisi muutenkin halpa tuollaisesta määrästä lehtiä, mutta mukana on myös nämä kolme numeroa!
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #86 : 18.01.2020, klo 23:19:17 »

Minulla ei ole havaintoa eikä kokemusta, että kaikki sarjan viimeiset numerot olisivat epätavallisen vaikeita kerätä. Kyllä numeroita 44 - 46 ja 48 – 52 näkyy. Muistan, että kun itse aikoinaan hommasin Zoomit, numeroiden 42 ja 47 ohella numero 43 oli vaikea saada. Tai sitä kyllä osui silmiin välillä, mutta jouduin ostamaan usean heikko- tai tyydyttäväkuntoisen kappaleen ennen kuin löysin hyväkuntoisen, ja sen myyjä tiesi sen arvon.

Kaikki Zoomit saa kerralla noin 150 eurolla, mutta vain kolmesta hyväkuntoisesta numerosta (42, 43 ja 47) erikseen joutuu pulittamaan yhteensä ehkä jopa yli viisi kymppiä. Tuo nimimerkki willeristin Zoom-hankinta kirpparilta on ollut ihan älytön pulla! Hinta olisi muutenkin halpa tuollaisesta määrästä lehtiä, mutta mukana on myös nämä kolme numeroa!
Kyllä mä olen tota numero 43 nähnyt. Ostinkohan omani jollain 6-7 eurolla...ei voi muistaa enää. Mut oma kokemukseni on ollut, että loppupää on ollut kalliimpi kuin vuoden 1974 alkupää ja sitten on nuo 2 lehteä, jotka on tosi vaikea löytää.

Ehkä se paperin huonous sitten tekee sen, että niitä on mennyt rikki oikein kunnolla ja siksi loppupää on pikkasen vaikeampi löytää.

Kauhulla odotan, kun alan oikein kunnolla ostamaan Ruutu-lehteä. Nyt olen lähinnä ostanut, jos olen löytänyt hyvän yksilön huokealla hinnalla.

Tarkoitus olisi kerätä Sarjakuvalehti, Kippari Kalle-lehti, Nasta, Nastasarjat, Ruutu ja Zoom täydellisinä. Non Stopin olen saanutkin kerättyä. Ehkä myös joitakin varhaisia lastenlehtiä, jossa on ollut varhaisia sarjakuvia, kuten Sirkka ja Kimmo lehdet. Tossa on urakkaa ihan kerrakseen!
tallennettu

Lurker
Valvoja
Paikalla

« Vastaus #87 : 01.02.2020, klo 17:10:10 »

- Olen amerikkalainen enkä ole koskaan nähnyt viikottain ilmestyvää sarjakuvalehteä...

PipelineComics: What is “Pilote”? A tour through the home of Asterix, Valerian, and Lucky Luke
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #88 : 01.03.2020, klo 21:44:11 »

^Tuon kirjoittaja närkästyi minulle Twitterissä kun minulla on kuulemma likainen mielikuvitus. Kyse oli Jerry Ordwayn piirtämästä hassusta kuvasta Jimmy Olsenista ja Cat Grantista.
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: