Kirjoittaja Aihe: CGC -luokilteltujen kohteiden keräilijöitä suomessa?  (Luettu 2062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niklas1234

  • Jäsen
  • Viestejä: 16
Tuli mieleen tällainen, kun järjestelin tänään lehtilaatikoitani/kokoelmaani, että onko suomessa tai Kvaakin lukijoissa yhtään itseni lisäksi, jotka keräävät muun ohessa myös CGC -luokiteltuja ns.sinetöityjä ja kuntoluokiteltuja jenkkilehtiä?

Jos jotkut eivät tienneet, mikä tuo CGC -lyhenne oikein on niin sehän tulee sanoista Certified Guaranty Company ja on yksi tunnetuimmista lehtien kuntoluokittajista rapakon takana.

Todennäköisesti monet ajattelevat, että mitä järkeä on keräillä lehtiä, jota ei voi edes lukea, kun ovat sinetöity sinne muovien sisälle?
Toivottavasti keskustelu ei lähde sille linjalle, koska se on loputon polku..  >:(
Itseltäni ainakin löytyy lähes kaikista CGC-kohteistani myös toinen vastaava lehti lukukappaleeksi!

En kyllä itsekään tiedä, miksi muutama vuosi sitten aloin keräämään myös näitä, koska en niitä koskaan ole sijoituksena ajatellut.. Ehkä suurimpana syynä on vain yksinkertaisesti ollut se, että olen vain halunnut omistaa niitä!
Ei kai siinä sen kummempaa syytä kaivata, vai mitä?

No, joka tapauksessa olisi mukava tietää, että löytyykö vastaavia keräilijöitä muitakin täältä kylmästä ja kosteasta suomenmaasta?
Jos löytyy niin olisi mukava kuulla, että miksi sinä keräilet juuri näitä.

Yritin epätoivoisesti etsiä jotain tämän tyyppistä keskustelua, mutta en sitä omilla hakutaidoilla löytänyt.

Tuossa noita lehtiä olisi pari pahvilaatikollista ja pitää varmaan ihan piruuttaan laittaa vaikka osa myyntiin ja katsoa, että löytyykö kiinnostusta?
Tällaisia "kapseloituja" kohteita kun on paljon helpompaa suomalaisen ostaa suomesta, kun pakkaa nuo lähetyskulut ja tullit lisäämään kohteiden hintaa aika merkittävästi USA:sta ostettaessa. Toki loppuhintahan se ratkaisee osti mistäpäin maailmaa tahansa!  :D

Pääasiassa omat lehteni ovat peruskauraa eli Conania, Captain Americaa, Fantastic Fouria, Spider-Mania jne.

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: CGC -luokilteltujen kohteiden keräilijöitä suomessa?
« Vastaus #1 : 11.10.2009 klo 19:47:48 »
Epäilen aika nahkeasti löytyvän.

Jällenmyyntimarkkinat täällä ovat täysin olemattomat.
Eli jos noita hankkii investointina jonka aikoo pistää joskus Suomessa rahoiksi niin aika pahasti menee tappion puolelle.

Jenkkilään lienee turha yrittää myydä takaisin täältä käsin kun siellä on tarjontaa ihan eri tavalla. Lisäksi en usko että sikäläiset mieluusti noita ostavat ulkomailta kun kotimaisten myyjien kanssa one turvallisempaa operoida (potimyyntipetos = federal offense).

Arttu

  • Legolandian Sheriffi
  • Jäsen
  • Viestejä: 242
Vs: CGC -luokilteltujen kohteiden keräilijöitä suomessa?
« Vastaus #2 : 12.10.2009 klo 13:11:42 »
No täältä löytyy yksi lisää.  :)

En mitenkään aktiivisesti keräile mutta joku 7kpl taitaa olla kertynyt vuosien varrella. Kaikki on Disney/Barks kamaa. Ostanut silloin tällöin kun on saanut halvalla ei sen kummempaa.

Lisätään vielä että jos ostaisin jotain +300e arvoista lehteä niin se olisi yli 90% varmuudella CGC-luokiteltu. Muuten riski saada yläkanttiin kuntoluokiteltuja tai restauroituja lehtiä on aivan liian suuri.
I have known many adults who have treasured throughout their lives some of the books they read as children. I have never come across any adult or adolescent who had outgrown comic-book reading who would ever dream of keeping any of these 'books' for any sentimental or other reason.- Fredrik Wertham

Niklas1234

  • Jäsen
  • Viestejä: 16
Vs: CGC -luokilteltujen kohteiden keräilijöitä suomessa?
« Vastaus #3 : 13.10.2009 klo 23:06:16 »
No hyvä, että edes joku muukin näitä täällä suomessa keräilee!  ;D
Olen muuten ihan samaa mieltä, että jos jenkkilehtiä ostaa vähänkin kalliimpia niin ehdottomasti kannattaa ostaa cgc-luokiteltu & joku dollarin lukulehti että tietää, mitä siellä muovien sisäisessä lehdessä oikein tapahtuu.
Tuolla isossa maailmassa kun riittää joka alalle noita väärentäjiä ja vähintään kaikenmaailman tee se itse -lehdenkorjaajia/entisöijiä, joiden taidoilla saadaan hienosti 50% lehden arvosta tipahtamaan.

Itse olen suurimman osan lehdistäni ostanut ihan paikan päältä sarjakuvaliikkeestä USA:ssa. Ne paikalliset sarjiskaupat ovat muuten hienoja kauppoja yleensä ja usein kaverinikin, jotka eivät keräile mitenkään ihmeemmin sarjakuvia, viihtyvät tuntitolkulla katsellessa hyllyjä & vitriinejä!

Eipä muuten minunkaan kokoelmistani silti löydy mitään kalliita jenkkilehtiä.. (Suomalaisiin on kyllä mennyt tonnit poikineen)

Nyt on muuten hyvä aika hankkia noita jenkkilehtiä rapakon takaa, koska heidän itseaiheuttama lamansa on tiputtanut radikaalisti lehtien arvoa!
Osa CGC-luokitelluista lehdistä on jo halvempia kuin itse luokittaminen!  :laugh:

Itse tilasin hullaantuneena ja todellisuuden tajun menettäneenä muutaman lehden lisää!


marko70

  • Vieras
Vs: CGC -luokilteltujen kohteiden keräilijöitä suomessa?
« Vastaus #4 : 28.10.2009 klo 21:33:56 »
Ekat tuli hankittua Barksin kuolinpesä huudosta uusia ja yks 1949 mut toi oli vaa 5 kuntoluokkaa.


Q=<>