Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi  (Luettu 206270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #465 : 30.06.2016 klo 09:19:49 »
Onnittelut Kespalle ja Mieloselle!
Mukava kuulla sarjisrintamalta joskus hyviäkin uutisia.

kespa

  • Jäsen
  • Viestejä: 839
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #466 : 30.06.2016 klo 12:51:06 »
Itsekin voinen tässä ketjussa iloita, kun tuli viime viikolla pistettyä nimi kustannussopimukseen. Sarjisfestareiden kynnyksellä pitäisi kirjaa olla saatavilla.
Onnea! Tuosta alpparista taisit joskus mainitakin. Täytyy festareilla tutustua!
Ilonaiheet jatkuu itsellänikin. Yhteen sarjaan tarjottiin taas jenkkilästä sopimusta ja nyt alkaa olla jo sellaisia kustantajia, että iloon on syytä:)

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 451
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #467 : 16.07.2016 klo 16:41:13 »
Kolmekymmentä ikävuotta tuli täyteen tänään ja profiilissani on kakkua!

Mutta, ilonaiheeni sarjakuvantekijänä: Tällä viikolla sain piirrettyä loppuun 24 sivuisen sarjakuvan josta saa rahaa. Enää tussaus ja väritys, mutta siitäkin saa onneksi rahaa.

Kolmekymmentäyksi ikävuotta tuli täyteen tänään ja profiilissani on kakkua!

Mutta, ilonaiheeni sarjakuvantekijänä: Viime viikolla sain piirrettyä, tussattua ja väritettyä loppuun 28 sivuisen sarjakuvan josta saa rahaa. Ja rahaa on välillä ihan kiva saada!

1978 villiä metsää

  • Jäsen
  • Viestejä: 527
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #468 : 14.09.2016 klo 07:41:39 »
Suunnilleen vuosi on kulunut siitä kun uusi alkuinnostus alkaa vääntämään sarjakuvaa lähti kehittymään. Siitä lähtien motivaatiossa on tapahtunut muutoksia suhteellisen itsevarmasta tilasta harkintaan poliittisesti korrektista mykkyydestä ja koko touhun jättämisestä taitavammille. Nyt tuntuu että olen taas epäröinnin jälkeen vakaalla pohjalla, käsikirjoituspuoli on edennyt harppauksin. Piirroksetkin seuraavat hiljalleen mukana ja pahin rimakauhu alkaa niissäkin väistyä.

Tämä ei olisi ollut vaihtoehto, jos Suomessa ei olisi monen tekijän ja muun kovasti työskentelevän ansiosta ollut jo pidempään eloisa ja monipuolinen sarjakuvakulttuuri. Siinä olisi ilonaihetta kerrakseen vaikka ei itse sarjakuvan parissa puuhaisikaan.

Juuso Laasonen

  • Space Mongol
  • Jäsen
  • Viestejä: 96
  • Khan of khans, master of the skies!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #469 : 05.12.2016 klo 14:34:31 »
Aika pitkähkön rupeaman jälkeen 87-sivuinen värialbumi alkaa olla painovalmis! Vielä muutamia sivuja, pieniä korjauksia ja viilausta tehtävänä. On myös ollut kohtuullisen mukavaa kun en ole itse ollut käsikirjoittajana tässä albumissa, ja olen saanut keskittyä piirtämiseen kunnolla. Kyseessä on myös ensimmäinen historiallinen sarjis jota olen tehnyt, sijoittuen kansainvaellusajan Eurooppaan- jotain mitä olen myös halunnut tehdä pidemmän aikaa mutta en itse ollut saanut kunnollista historiallisiin tapahtumiin pohjautuvaa sarjisideaa kehitettyä. Näytesivua galleriassa käsikirjoittajan toimesta: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?action=gallery;sa=view;id=6980   

jkart

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #470 : 05.12.2016 klo 15:30:25 »
No, olen iloinen, että uskalsin kirjoittaa tämän ensimmäisen viestini tänne. Mitä tulee sarjakuvapiirtämiseen, on kiva kun huomaa hiukan oppineen( vaikka opeteltavaa on ihan hirveästi ) ja että uskaltaa piirtää niillä välineillä, joilla on huomannut työn sujuvan, eikä niillä välineillä, joita käyttää kaikki isot idolit ja vanhat mestarit.
jkart.fi

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 451
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #471 : 16.07.2017 klo 00:21:47 »
Kolmekymmentäyksi ikävuotta tuli täyteen tänään ja profiilissani on kakkua!

Mutta, ilonaiheeni sarjakuvantekijänä: Viime viikolla sain piirrettyä, tussattua ja väritettyä loppuun 28 sivuisen sarjakuvan josta saa rahaa. Ja rahaa on välillä ihan kiva saada!

Kolmekymmentäkaksi ikävuotta tuli täyteen tänään ja profiilissani on kakkua!

Mutta, ilonaiheeni sarjakuvantekijänä: Puolen vuoden aikana olen tehnyt monia uusia aluevaltauksia, joista toivottavasti poikii lisää valtauksia ja töitä joista saa rahaa.

Tällä viikolla piirsin kaksi sivua Arktisen banaanin tulevaan julkaisuun, sekä muutaman pienemmän työn, sekä korjailin loppuun uusimman Thunderboltin viimeisiä sivuja.

Rahaa olisi kiva saada, mutta on mennyt huonomminkin!

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #472 : 19.07.2017 klo 21:45:08 »
Kerrotaan nyt lopulta tämä ilonaihe: eli olen ollut jo vuoden ja neljä kuukautta töissä yhdessä vakavaraisessa, kansainvälisesti menestyvässä firmassa, ja piirrän sarjakuvaa firman lehteen. Sellaista ajankohtaisten ilmiöiden ja talousasioiden kommentointia välillä absurdin huumorin keinoin mutta kuitenkin positiivisella mielellä.

Lehden päätoimittaja kaipasi viime vuoden keväällä jotain sarjakuvaa keventämään lehden sisältöä, ja kollegani, jotka tiesivät lahjani, yllyttivät minua lähettämään jotain.

Kyseinen lehti tosin ilmestyy vain kahdesti vuodessa, eikä mittariin ole ehtinyt kertyä kuin vasta kolme kaksirivistä strippiä. Mutta kyllä se tuntuu hyvältä nähdä ensimmäistä kertaa elämässä omia sarjakuvia oikeasti julkaistuna jossain, missä ne tavoittavat paljon ihmisiä (tai paljon ja paljon, rajatusta lukijajoukosta kuitenkin on kyse vaikka firma onkin iso).

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #473 : 04.08.2017 klo 02:04:17 »
Kerrankin saattaa syntyä jotain.
Muutakin kuin hieno aivomyrsky.
Siksi kirjoitankin tänne että voin valmiiksi pettyä jos kuivuu kasaan.
täällä kun kaikesta kuitenkin puristuu henki ja ilo pois.

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #474 : 15.10.2017 klo 09:14:32 »
Opettelin laittamaan kuvan ( kvaak) sivustolle. Rupean aktiivisemmin lisäämään kuvaa tänne. Kestävä kehitys.
Kello- viiden- tee.

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #475 : 16.10.2017 klo 06:55:56 »
Otin intohimoisen tavoitteen että tekisin muutaman sivun ( a2 orginaalikoossa) sarjakuvan ( ilman tekstiä) jonka julkaisisin täällä. Tein sivua.1 n 60% valmiiksi. Yritän viimeistään viikon päästä olla julkaissut koko tarinan foorumilla. Katsotaan.
Kello- viiden- tee.

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #476 : 17.10.2017 klo 06:27:37 »
Sain ensimmäisen sivun puhtaaksi. Aion vielä kaksi kpl a3 tehdä jaksoa ( kun suurempi pohja on hieman kalliimpi) pidän pienen tauon tänne kuvien lisäilystä. Tuntuu että liika kuvien julkistaminen voi vaarantua maneereihin. Tyyli vapaa.
Kello- viiden- tee.

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #477 : 22.10.2017 klo 23:24:04 »
Uusi käsikirjoittaja lähestyi sellaisen tekstin kanssa, että päätin laittaa menemään apurahahakemuksia. Historiallista sarjakuvaa, jota varten joutuu hakemaan koko lailla referenssejä ja tekemään tutkimusta, mutta miksei.

Ja kun tämä one-shot on tehty, voin olla rohkaistunut tekemään professori Isotaloa eteenpäin. Näin vuosien jälkeen. Ei se ole mahdotonta.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #478 : 22.10.2017 klo 23:48:02 »
edellisen viestin sisältö nostaa kenen tahansa mielialaa.

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #479 : 23.10.2017 klo 11:12:16 »
Tuntuu henk. Koht että koen löytäneeni Touchia näin viivojen antina.
Toki epävarmuutta on. Kun jatkuvasti huomaan oman heikkouteni tekijänä.
Elämä koettelee. Pessimisti olisi lannistunut mutta optimisti uskoo "aina kykyä kasvaa"
Ilonaiheena on se suom. Koen kasvaneeni tekijänä. Piste.
Kello- viiden- tee.