Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi  (Luettu 206272 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kespa

  • Jäsen
  • Viestejä: 839
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #420 : 31.01.2015 klo 19:50:03 »
Näyttäisi siltä, että erään sarjakuva-albumini filmatisointi pitkäksi elokuvaksi alkaisi tänä vuonna Itävallassa. Ensi viikkoon täytyy vielä odotella varmistusta, mutta hyvältä näyttää:)

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #421 : 01.02.2015 klo 13:38:06 »
Nyt on Anssilla ja kespalla hyviä uutisia! Erinomaista! Tällaisia juttuja lukiessa tulee aina hyvälle mielelle.

Toivottavasti kespan sarjiksesta saadaan hyvä leffa!
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

kespa

  • Jäsen
  • Viestejä: 839
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #422 : 04.02.2015 klo 23:41:21 »

Toivottavasti kespan sarjiksesta saadaan hyvä leffa!
Toivotaan, että hyvä tulee, vaikka totta puhuen varmasti ihan kengännauhabudjetilla homma tehdään. Ja jotten nyt kunniaa albumista kokonaan itselleni ota niin minun ja Jussi Piirosen alpparista on siis kyse.

Muutenkin näyttää siltä, että tuli juuri kutsu tehdä sarjakuvaa jenkkien top-5 kustantajalle ja erään tekemäni tarinan julkaisunumero Heavy Metal magazinessa varmistui juuri, joten paljon riemua mahtuu kuluneeseen viikkoon.

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #423 : 05.02.2015 klo 10:16:38 »
paljon riemua mahtuu kuluneeseen viikkoon.

Onnittelut.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #424 : 05.02.2015 klo 11:50:36 »
Toivotaan, että hyvä tulee, vaikka totta puhuen varmasti ihan kengännauhabudjetilla homma tehdään. Ja jotten nyt kunniaa albumista kokonaan itselleni ota niin minun ja Jussi Piirosen alpparista on siis kyse.

Muutenkin näyttää siltä, että tuli juuri kutsu tehdä sarjakuvaa jenkkien top-5 kustantajalle ja erään tekemäni tarinan julkaisunumero Heavy Metal magazinessa varmistui juuri, joten paljon riemua mahtuu kuluneeseen viikkoon.

Kuulostaa siltä, että miehellä on ura suoranaisessa nousukiidossa. Erinomainen juttu! Onnittelut!
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

kespa

  • Jäsen
  • Viestejä: 839
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #425 : 06.02.2015 klo 10:03:33 »
Kuulostaa siltä, että miehellä on ura suoranaisessa nousukiidossa. Erinomainen juttu! Onnittelut!
Kiitos paljon:) Auttaa näköjään näissäkin piireissä, että ystävystyy oikeiden ihmisten kanssa. Pyydettiin heti tekemään toinenkin alppari tolle top-5 kustantamolle, joten töitä on kyllä tarpeeksi tälle vuodelle.

Marko Raassina

  • Jäsen
  • Viestejä: 118
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #426 : 23.02.2015 klo 18:45:13 »
Aina se on kiva kun pääsee hypistelemään omaa juuri painosta tullutta sarjisalbumia. Ja vielä kovilla kansilla! Ja niin arvostetun puljun kuin Arktisen Banaanin talosta! Siitä se ura urkenee.
markraas.tumblr.com
twitter.com/MarkoRaassina

kespa

  • Jäsen
  • Viestejä: 839
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #427 : 25.02.2015 klo 16:06:11 »
Onnittelut Markolle!

Itse sain kahdessa viikossa rykäistyä kasaan ensimmäisen tilatun duunin isolle jenkkikustantamolle. Läpikin tuo 82 sivuinen kässäri meni editorilta, muutamia kielenhuollollisia juttuja lukuunottamatta, täysin sellaisenaan. Vähän huilia täytyy pitää ennenkuin ryhdyn tekemään toista sovittua työtä.
Nyt vaan jännäämään kuka kuvittaja alppariin laitetaan:)

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #428 : 26.02.2015 klo 08:33:47 »
Itse sain kahdessa viikossa rykäistyä kasaan ensimmäisen tilatun duunin isolle jenkkikustantamolle. Läpikin tuo 82 sivuinen kässäri meni editorilta, muutamia kielenhuollollisia juttuja lukuunottamatta, täysin sellaisenaan. Vähän huilia täytyy pitää ennenkuin ryhdyn tekemään toista sovittua työtä.
Nyt vaan jännäämään kuka kuvittaja alppariin laitetaan:)

82 sivua kahdessa viikossa! Aikamoinen tahti! Itse en tuohon kyllä pystyisi.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

kespa

  • Jäsen
  • Viestejä: 839
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #429 : 26.02.2015 klo 09:56:26 »
82 sivua kahdessa viikossa! Aikamoinen tahti! Itse en tuohon kyllä pystyisi.
Kyseessä oli onneksi vain n. 150 sivuisen, vanhan pulp-pokkarin sarjakuva-adaptaatiosta, joten siinä mielessä ei paha homma. Vaikka kyllähän siinäkin duunia oli.
Mutta oman stoorin tekemisessä, millä alunperin tuon duunin sain, menee varmasti huomattavasti pidempi aika. Mutta taidan sitä jatkaa vasta kesällä, kun kohta syntyy lisää jälkikasvua. Ilonaihe sekin:)

tertsi

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #430 : 13.05.2015 klo 20:28:24 »
Omakustanteemme, Metropolia amk:n sarjakuvakerhon Tarinoita tuntemattomasta, on käynyt sen verran hyvin kaupaksi, että minulle on tullut voittoa jopa 20 euroa! Vielä ois mulla enää kaksi myymätöntä lehteä. :)
(kerhollamme on lehteä jotain 20 kpl, joten syksyllä Helsingin festareilta sitä voi taas ostaa, uuden numeron ohella)

Ihan kiva juttu, sillä edellinen lehti tuotti 30 euroa tappiota.

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #431 : 14.05.2015 klo 20:14:54 »
Omakustanteemme, Metropolia amk:n sarjakuvakerhon Tarinoita tuntemattomasta, on käynyt sen verran hyvin kaupaksi, että minulle on tullut voittoa jopa 20 euroa! Vielä ois mulla enää kaksi myymätöntä lehteä. :)
(kerhollamme on lehteä jotain 20 kpl, joten syksyllä Helsingin festareilta sitä voi taas ostaa, uuden numeron ohella)

Ihan kiva juttu, sillä edellinen lehti tuotti 30 euroa tappiota.

Elämän pieniä iloja! Selvästikin on suunta ylöspäin. Onnittelut!
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

tertsi

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #432 : 14.05.2015 klo 20:19:52 »
Opiskelijabudjetilla kun mennään, niin kahdenkymmenen euron voitolla ja kolmenkymmenen euron tappiolla on suuri ero.  :)

Jopa sen verran suuri, että kysymys on oikeastaan siitä, että kannattaako julkaista mitään lehteä vaiko eikö.

edit:

Ja ilonaihe vielä sekin, että Sarjainfossa saatiin kovat kehut ja mun kuva oli arvostelun kuvituksena!

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #433 : 14.05.2015 klo 20:38:32 »
Opiskelijabudjetilla kun mennään, niin kahdenkymmenen euron voitolla ja kolmenkymmenen euron tappiolla on suuri ero.  :)

Jopa sen verran suuri, että kysymys on oikeastaan siitä, että kannattaako julkaista mitään lehteä vaiko eikö.

edit:

Ja ilonaihe vielä sekin, että Sarjainfossa saatiin kovat kehut ja mun kuva oli arvostelun kuvituksena!

Onhan viiskymppiä aina viiskymppiä, oli opiskelija, työtön tai työelämässä. Ja onhan se ihan toivottavaa, että julkaisutoiminnassa jää plussan puolelle. Edes hieman.  :)
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #434 : 14.05.2015 klo 23:26:12 »
Omakustanteemme, Metropolia amk:n sarjakuvakerhon Tarinoita tuntemattomasta, on käynyt sen verran hyvin kaupaksi, että minulle on tullut voittoa jopa 20 euroa! Vielä ois mulla enää kaksi myymätöntä lehteä. :).

Hetkinen, hetkinen, oonkos mää ostanut ny tämän vielä? Jonkun taannoin ostin, mutta olikos se edellinen?
Pää hataroituu iän mukana. Pitää tarkistaa, jahka kotio pääsen. Hommattavahan tää ny on.

Timo