Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi  (Luettu 206327 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #255 : 07.05.2012 klo 12:54:53 »
Mukavaa nähdä sarjakuvansa albumina, se on ihan eri fiilis kuin tehdä pelkästään nettiin.

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #256 : 07.05.2012 klo 20:49:15 »
Mukavaa nähdä sarjakuvansa albumina...

No eikö totta!

Ostakaa! Ostakaa vaikka lahjaksi toinenkin Yläkerran Huone!!
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #257 : 07.05.2012 klo 20:53:51 »
No, olen varsin tyytyväinen jo siihen jos joku tykkää siitä lainattuaan sen kirjastosta (ja tietenkin jos Seitti saa painokulut katettua) :D Tällaisella "pseudomangalla" kun ei ole liiemmälti mahdollisuuksia, veikkaan yhä...

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #258 : 07.05.2012 klo 20:53:56 »
Pistin Lopunperä kolmosen jäihin koska päätin vihdoin tehdä sarjakuvan josta olen haaveillut 15 vuotta, ja josta on minulle tullut sen takia pakkomielle.

Nyt se on nyt päässyt kunnolla alkuunsa, olen kirjoittanut synopsiksen lopulliseen kuntoon, kierrellyt pitkin helsinkiä ja espoota kuvaamassa referenssimateriaalia, sekä kirjoittanut muistiinpanoja ja piirtänyt sivukaupalla luonnoksia.

Lisäksi olen rekisteröinyt domainin sivustoa varten jossa sen julkaisen. Kyllä tämä taitaa ihan oikeasti tapahtua.


Hienoa Miha että projektisi on päässyt noinkin hyvään alkuun jo. Minusta on aina kiva lukea tälläisiä uutisia. Minkälaisia referenssi kuvia olet ottanut?  Kuinka pitkä käsikirjoituksesi on?

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #259 : 07.05.2012 klo 23:28:07 »

Hienoa Miha että projektisi on päässyt noinkin hyvään alkuun jo. Minusta on aina kiva lukea tälläisiä uutisia. Minkälaisia referenssi kuvia olet ottanut?  Kuinka pitkä käsikirjoituksesi on?

En voi hirveästi paljastaa kuvien olemusta juonta spoilaamatta, mutta keran seudulta kuvasin asuinlähiötä, sekä luvan kanssa hieman lähikaupan henkilötiloja joihin ei normaalisti saa mennä. Talvena kuvasin hesan keskustaa kun oli vielä lumikinoksia.

Tänään varmistui myös että siirryn syyskuun ajaksi Prahaan asumaan ja työstämään tätä, tarkoituksena on että voin keskittyä tämän sarjan tekoon kokonaan ilman ulkoisia häiriötekijöitä. Jos teen kuvakäsiksen etukäteen niin voisi olla mahdollista että kykenen ehkä tekemään sen siellä kokonaan, mutta nähtäväksi jää.

Kyllä se varmasti tulee aika pitkälle siellä kehittymään.
Käsikirjoituksen pituus ei korreloi tällä hetkellä itse sarjan pituuden kanssa, mutta kyllä siihen kolminumeroinen määrä sivuja tulee.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2012 klo 23:29:49 kirjoittanut Miha »

Damdidam

  • Sarjakuvafani
  • Jäsen
  • Viestejä: 10
  • God of Super Hero Comics is Stan Lee.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #260 : 11.06.2012 klo 18:01:42 »
Mulla on tullu alotetetuksi uus sarjis, joka musta on mukavaa.

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #261 : 12.06.2012 klo 14:17:02 »
Tänään varmistui myös että siirryn syyskuun ajaksi Prahaan asumaan ja työstämään tätä, tarkoituksena on että voin keskittyä tämän sarjan tekoon kokonaan ilman ulkoisia häiriötekijöitä. Jos teen kuvakäsiksen etukäteen niin voisi olla mahdollista että kykenen ehkä tekemään sen siellä kokonaan, mutta nähtäväksi jää.

Onnea Prahaan. Residenssityöskentely on parhaimmillaan uskomattoman palkitsevaa.

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #262 : 12.06.2012 klo 14:30:17 »
Onnea Prahaan. Residenssityöskentely on parhaimmillaan uskomattoman palkitsevaa.

Kiitos ja odotan mielenkiinnolla. On hyvin mielenkiintoista nähdä miten tuottava on kun modernit häiriötekijät (tv, netti, leffat, pelit) poistetaan yhtälöstä. Jäljelle jää vain tsekkiläinen olut..

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #263 : 12.06.2012 klo 15:01:21 »
Jäljelle jää vain tsekkiläinen olut..

Meinasin mainita juurikin tuon. Onneksi olet tiedostanut tämän riskitekijän.  ;D

Timo

AapoK

  • Jäsen
  • Viestejä: 589
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #264 : 19.06.2012 klo 09:02:11 »
Länkkäriprojektissa alkaa puolivälin parempi puoli tulla vastaan.

Alkaa olla kohta tussausvaihe finito. Sitten voikin aloittaa tekstaamisen. 60 sivun paremmalle puolelle päästiin. Juhannuksena voi hetken huilata mökkeilyn lomassa, mutta piirustuspöytä on onneksi kokoontaitettavaa mallia.

tertsi

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #265 : 31.07.2012 klo 15:33:00 »
Piirrän nykyään paremmin kuin koskaan.
(Eri asia on sitten se, mihin se riittää.)

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #266 : 31.07.2012 klo 18:43:30 »
Piirrän nykyään paremmin kuin koskaan.
(Eri asia on sitten se, mihin se riittää.)

Kiva kuulla tälläisiä positiivisia uutisia. Esitinkin jo ajatuksiani Reiman kommentin jälkeen osiossa projekti Tertsi. Joten sanon tässäkin vielä kertauksena, että odottelemme kovasti uusia kuviasi.
Tälläiset kivat uutiset mitä Tertsi sanoi virkistävät ja piristävät tosi kivasti ku itsellä hieman vetämätön pitkäaikainen laiskuus ja tunne kadonneesta inspiraatiosta.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2012 klo 18:49:21 kirjoittanut Orjan May »

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #267 : 11.08.2012 klo 15:58:01 »
Brushpen näyttäisi löytäneen voittajansa ainakin jos minulta kysytään; winsor-newton series 7 brush (koko 3).

Tarkempi, dynaamisempi ja halvempi koska ei tarvitse ostaa mustekapseleita :)

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 454
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #268 : 11.08.2012 klo 16:42:07 »
Brushpen näyttäisi löytäneen voittajansa ainakin jos minulta kysytään; winsor-newton series 7 brush (koko 3).

Tarkempi, dynaamisempi ja halvempi koska ei tarvitse ostaa mustekapseleita :)

No pahus. Minä katsoin ketjun nimeä ja kirjoittajan nimeä, ja toivoin että D'Moleyk olisi alkanut.

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #269 : 11.08.2012 klo 17:28:14 »
No pahus. Minä katsoin ketjun nimeä ja kirjoittajan nimeä, ja toivoin että D'Moleyk olisi alkanut.

No ainakin yksi lukija siis tiedossa!  Ko. sarjis on vielä käsiksen viimeistelyvaiheessa, ensi kuussa alkaa täysipäiväinen piirtämisvaihe. Tämän kuun aikana on tulossa vielä lisäinfoa, pistän sille oman ketjun sitten.