Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi  (Luettu 206328 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #240 : 02.02.2012 klo 22:37:14 »
Realitycheck please? Nyt puhuin JENKKILÄSTÄ lähetetystä paketista. Ihan sama mitä UPSit kavereineen Suomen sisällä maksaa, sillä ei ole mitään tekemistä siihen, että jotain lähetetään Jenkkilästä Suomeen niiden kautta. Kaverini asuu Brittilässä ja minä en ole lähetyksien hinnoissa huomannut mitään rahallista eroa, jos hänen tavaransa lähetetään Jenkkilästä Brittilään tai Suomeen. Ihan yhtä naurettavan paljon se maksaa.

Mulle ei ole tullut koskaan kuriiripalveluilden kautta paketit Itellan kautta, kaikki ollaan kiltiksti tuotu kuriiripalvelun omilla avuilla, oli se paketti kuinka pieni tahansa.

Luetun ymmärtäminen hohoi itselles :)

Mä tilaan koko ajan kirjoja USAsta, eikä ne posti/kuriirimaksut mitään hirveitä oo. Kun nyt katselen Amazonin laskuja, niin 1-4 kirjan paketit amerikasta on maksaneet yleensä noin 3-5 euroa lähetyskuluja. Joskus on kai ollut vähemmänkin. Englannista tilatessa taas on ollut sellainen nyrkkisääntö Suomeen toimitettaessa, että punta per kilo - 1,2 euroa /kg joten 5kg paketti maksaa noin 6e. Onko se sitten kallista?

Kuriiripaketteja tulee kyllä Itellankin kautta, mutta sanoin kyllä ihan selkeästi, että hinnoittelupolitiikka Suomessa on sellainen, että Itella määrää muidenkin hinnat. Ja siksi Suomen sisällä ja Suomesta lähettäminen on kallista. En puhunut mitään Itellan omasta kantopalvelusta.

Jos sä et olis koko ajan niin vihainen kaikesta ja kaikille, Emppu, sä ehkä malttaisit lukea, ja kirjoittaisit selkeämpää tekstiä. ;)


Emppu

  • Känisijä
  • Jäsen
  • Viestejä: 501
  • "I don't even believe in Jebus!"
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #241 : 02.02.2012 klo 23:58:31 »
Voi luoja. Amazonilla on pikkasen parempi diili kuriiripalveluiden kanssa kuin yksittäisillä PK-firmoilla. Mä en valittaisi näistä asiosita, ellen mä joutuisi tilaamaan melkein yksinomaan tavaraa PK-firmoilta, joilla ei ole tuotteita Amazonissa.

Ja mulla ei ole edelleenkään mitään käryä, miksi ihmeessä olet Itellan jotenkin tähän sotkenut, koska no...se hinta on edelleenkin ihan sama, mihin ikinä Eurooppan maahan sen sitten tilaisinkaan sen siitä itsenäisestä verkkokaupasta.

Ja minä en ole vihainen, tykkään vain raivota. :B
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012 klo 01:02:45 kirjoittanut Emppu »

Mon of Olay

  • Fakta-police
  • Jäsen
  • Viestejä: 897
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #242 : 03.02.2012 klo 10:17:29 »
Voi luoja. Amazonilla on pikkasen parempi diili kuriiripalveluiden kanssa kuin yksittäisillä PK-firmoilla. Mä en valittaisi näistä asiosita, ellen mä joutuisi tilaamaan melkein yksinomaan tavaraa PK-firmoilta, joilla ei ole tuotteita Amazonissa.
Empun kanssa samoilla linjoilla. Amazonilta saa toki halvoin postikuluin, Amazon.uk:sta useimmiten jopa postikuluitta, mutta yllättävän monessa jenkkipaikassa postikulut Suomeen lähtee jostain kymmenestä taalasta, oli tuote mikä hyvänsä.

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #243 : 03.02.2012 klo 13:09:18 »
Voi luoja. Amazonilla on pikkasen parempi diili kuriiripalveluiden kanssa kuin yksittäisillä PK-firmoilla.

Ne hinnat on mulle ihan samoja kun meen lähettämään pakettia USAssa tai Britanniassa. Amazonin postihinnat on mun ymmärtääkseni lähtömaan tavallisia asiakashintoja, ja kun sitäpaitsi ostan aika paljon käytettyä, niin lähettäjä ei suinkaan oo Amazon vaan joku muu. Amazon hoitaa vain rahaliikenteen.

Itellan sotkin asiaan sillai, että jos mä meen Suomessa DHL:n konttoriin lähettämään itsellen 10 kilon paketin englantiin, se maksaa sanotaan nyt vaikka 300 euroa, mutta kun mulla on brittisopimus DHL:n kanssa niin voinkin tilata sen saman kuriirin "hakemaan" paketin Suomesta ja se maksaa vaan 60 euroa. Täsmälleen sama palvelu, mutta ensimmäisessä tapauksessa hinnoittelu on suhteutettu Itellan standardihintoihin, toisessa Royal Mailin standardihintoihin.

Jos jossain on $10p&p (postage&packing) niin se on joku arvioitu könttähinta jolla maksetaan pakkaajan palkka ja lähetetään paketti vaikka kuuhun, ei realistinen kuriirihinta. Mut toisaalta, 10 dollaria on 6 euroa, onko se paljon? Ei musta, jos kuitenkin tilauksessa on useammalla kympillä tavaraa, ja ostohinta on aitoja dollareita eikä eurokurssiin laskettua "kaupan hintaa".

Mutta tää nyt tästä. Kukin tavallaan, ja aina kannattaa tukea niitä kivijalkaliikkeitä jos vaan voi. Itsekin asioin aina kun voin Blythe & Co:lla varmistaakseni että 1860 alkanut taidetarvikemyynti myös pysyy ulottuvillani.

Emppu

  • Känisijä
  • Jäsen
  • Viestejä: 501
  • "I don't even believe in Jebus!"
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #244 : 03.02.2012 klo 14:15:57 »
Amazonin kautta myyvät joutuvat ottamaan persnettoa, mitä firmat, jotka eivät käytä Amazonia, eivät viittii tehdä. Siksi ne nyt eivät alunalkaenkaan ole siellä.
Ongelma kun on, ettei toimitushinnat laske, vaikka kuriiripalvelut olisivat firman ainoa tapa lähtettää postia. Viime aikoina enemmän ja enemmän firmat siirtynyt kuriiripalvelun pikkiin, kiitos jenkkipostin alasajon, mutta ei sen pitäis näkyä hinnoissa niin, että kuriiripalvelun paketit pysyvät siinä 40 dollarin tasolla, missä postin kautta lähetetyt 10-20 dollarin paikkeilla.
Ja kiva, että sulla on niin halpoja hintoja, etten muilta kuullu, mutta mua ei se kiinnosta. Se, mikä mua kiinnostaa, on se, etten viittii maksaa ylimääräistä 30 dollaria siitä, että nään taas kerran DHL-tyypin kyrpiintyneen naaman tuovan jotain pakettia, joka olisi voinut tulla postin kautta sillä 10 dollarilla. Mutta nämä on ne realiteetit, mitä toiset joutuvat kohtaamaan, kun jenkit suosii kuriiripalveluita postin sijaan.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012 klo 14:43:55 kirjoittanut Emppu »

Marko Raassina

  • Jäsen
  • Viestejä: 118
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #245 : 07.02.2012 klo 11:44:01 »
Tussasin yli 50 sivua alle kuukaudessa. Oon mä aika kone näin palkattomaksi tekijäksi.
markraas.tumblr.com
twitter.com/MarkoRaassina

janne luokkanen

  • Jäsen
  • Viestejä: 514
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #246 : 07.02.2012 klo 22:16:49 »
Tussasin yli 50 sivua alle kuukaudessa. Oon mä aika kone näin palkattomaksi tekijäksi.

:O No hitto! Pitää sitten Lahden kirjamessuilla yrittää saada mahdollisimman moneen rahaa maksavaan kustantajaan yhteys, että pääset palkkaa nauttimaan vielä jonain päivänä.

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #247 : 09.02.2012 klo 22:41:07 »
Eiku tulevaisuutta on että piirtäjä työllistää itse itsensä. -_____-

Ilonaihe: projekti alkoi taas edetä, toivon mukaan isoja ongelmia ei tule enää vastaan. Jälki ei ole alun jälkeen juuri kehittynyt, toisin kun toivoin, mutta ihan sama, ainakin saan pitkän tarinan valmiiksi.

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #248 : 09.02.2012 klo 23:41:29 »
Käännökset ovat taas toistaiseksi lähteneet pois tältä työpöydältä tukkimasta. Uusi Scooby-Doo on painossa ja Haikaralaivueen kolmas alppari menee sitten ajallaan ladottavaksi. Ja maanantaiaamuna reissaan pariksi päiväksi juttelemaan mukavia sarjakuvantekemisestä Otavan opistoon, Mikkeliin. Jollen jää maantiellä rekan alle, missä tapauksessa hyvästi.

Vielä joskus koittaa se päivä, jolloin noista hommista tipahtaa palkka pankkitilille. Se vasta hienoa on. Jollen ole jäänyt kadulla bussin alle, jne.

Ja ai joo: Esa Niskanen kirjoittaa uutta kässärirunkoa Paluun Rajan Takaa jatkoksi, ja Mikko Ketola on sommittelemassa Professori Anni Isotalolle uutta kaksiosaista seikkailua. Näistä saatanee tietää lisää tuossa helmikuun lopulla. Jos elämää riittää.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #249 : 11.02.2012 klo 16:11:04 »
Anssi Rauhalan ylläoleva viesti!
kiitoksia, palautatte sitä vähää uskoa jota minulla on ihmiskuntaa kohtaan.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #250 : 11.02.2012 klo 18:27:56 »
Jos elämää riittää.

Tartu päivään, kuten sanotaan. Upeata kuulla, että jatkoa on tarinoille suunnitelmissa!

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #251 : 20.02.2012 klo 15:41:51 »
Sain tänään yhden albumimittaisen sarjakuvan tehdyksi loppuun! Ensimmäistä, vuonna 1996 piirtämääni sivua lukuunottamatta tein koko homman vähän yli kuukaudessa eli tammikuun 17. päivästä alkaen. Hienoa siksikin, että tätä ennen en ollut piirtänyt mitään sarjakuvaa yli viiteen vuoteen.

Nyt voin jatkaa vielä tärkeämmillä ja isommilla sarjisprojekteilla. Putki on päällä ja hyvältä tuntuu.

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #252 : 06.03.2012 klo 19:09:57 »
Ja ai joo: Esa Niskanen kirjoittaa uutta kässärirunkoa Paluun Rajan Takaa jatkoksi, ja Mikko Ketola on sommittelemassa Professori Anni Isotalolle uutta kaksiosaista seikkailua. Näistä saatanee tietää lisää tuossa helmikuun lopulla. Jos elämää riittää.

Anni Isotalon osuus tuossa Anssin viestissä on minulle ilonaihe.

When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #253 : 09.03.2012 klo 10:52:20 »
Majuri Niskasen loppusotaa varten on tekstirunko nyt hallussa. Professori Isotalosta pitäisi varmaan mennä lähiaikoina juttelemaan kaffekupin ääreen. Töitä riittää vaikka lampaat söis, mutta tietenkään kukaan ei ole maksanut tekijänpalkkioita eikä muitakaan palkkioita. Yritän jaksaa.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #254 : 22.04.2012 klo 14:51:47 »
Pistin Lopunperä kolmosen jäihin koska päätin vihdoin tehdä sarjakuvan josta olen haaveillut 15 vuotta, ja josta on minulle tullut sen takia pakkomielle.

Nyt se on nyt päässyt kunnolla alkuunsa, olen kirjoittanut synopsiksen lopulliseen kuntoon, kierrellyt pitkin helsinkiä ja espoota kuvaamassa referenssimateriaalia, sekä kirjoittanut muistiinpanoja ja piirtänyt sivukaupalla luonnoksia.

Lisäksi olen rekisteröinyt domainin sivustoa varten jossa sen julkaisen. Kyllä tämä taitaa ihan oikeasti tapahtua.