Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi  (Luettu 206271 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #15 : 15.09.2009 klo 10:34:53 »
Noin,eilen sain New Avengerini vihdoinkin! Pari päivää myöhässä.
Luettu on suosittelen kaikille.(New Avengers:Power vol 10)
Kello- viiden- tee.

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #16 : 15.09.2009 klo 17:03:38 »
Ei saa.Pitää kuunnella jotta saat hyvän keskiarvon ja pääset yliopistoon.Itellä on kuitenkin niin että opin paremmin kun piirän samaan aikaan kun ope puhuu.Mut silti, kuuntele.

Eikö 8,1 keskiarvo kelpaa? :D
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Emppu

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #17 : 18.10.2009 klo 23:06:38 »
Käsikirjoitus sylkäisty ulos ja sen verran kuosissa, että nyt pääsee vihdoin halkomaan hiuksia sivusommittelujen kanssa. :B

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #18 : 22.10.2009 klo 15:23:38 »
Viimein oli enemmän aikaa ja uusia kuvia on päässyt syntymään, käsikään ei ole (vielä) kipeä. Tänään aion viimein aloittaa sen pitkän sarjakuvan tussaamisen. 8]

AapoK

  • Jäsen
  • Viestejä: 589
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #19 : 24.10.2009 klo 18:30:58 »
U-255 osa II on kahta sivua vaille valmis, lopullinen sarjakuvasivujen lukumäärä tulee olemaan 113. Viimeisten 15 sivun osalta en ole tosin vielä tehnyt laveerauksia ja lopullisia tekstauksia, mutta ainakin pohja on näillä näppäimillä valmis. Mukava tunne, mukava tunne.

Merrot

  • Nyt niin tuota jumalauta
  • Jäsen
  • Viestejä: 334
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #20 : 24.10.2009 klo 21:04:28 »
Hieno juttu Aapo. Onnittelut!!!

Mara

  • Jäsen
  • Viestejä: 513
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #21 : 24.10.2009 klo 21:24:30 »
U-255 osa II on kahta sivua vaille valmis, lopullinen sarjakuvasivujen lukumäärä tulee olemaan 113.

Jösses, mikä sivumäärä! Onnittelut (melkein) valmistumisesta!

Itsellekin on kertynyt ilonaiheita. Sain ostettua Helsingistä Cansonin Bristol-paperia ja sen lisäksi aivan liikaa sarjakuvia (mikä on hyvä asia, paitsi lompakon kannalta, joka natisee tyhjyyttään). Lisäksi onnistuin viimeinkin ottamaan itseäni niskasta kiinni ja aloin tekemään uuden sarjakuvani luonnoksia. Nyt on valmiina puolitoista tussausvalmista sivua  :P.

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #22 : 04.11.2009 klo 19:13:42 »
Nyt vaikuttaa siltä, että olen löytänyt "piirtämisen ilon". Sillä mitä järkeä on piirtää jos se tuntuu enemminkin pakolta eikä siltä että se on kivaa? Ei sitä ilmankaan osaa olla. Aiemminkin on tuntunut tältä, mutta sitten inspis on taas kadonnut samaa tietä kuin tuli. Mutta nyt on olo että löysin ihan oikeasti sen, minkä minkä vuoksi piirsin joskus ennen.
Nyt tietenkin kohtalo varmistaa että "ähä, äläpäs kuvittele", ja kuolen tai vähintään kadotan inspiksen taas jonnekin.

Onko kellään muuta sitä ongelmaa, että haluaa piirtää mutta ei kuitenkaan huvita? Että huomaa jatkuvasti tekevänsä jotain muuta mieluummin, vaikka piirtäminen on se kutsumus?

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #23 : 10.11.2009 klo 16:39:32 »
Onko kellään muuta sitä ongelmaa, että haluaa piirtää mutta ei kuitenkaan huvita? Että huomaa jatkuvasti tekevänsä jotain muuta mieluummin, vaikka piirtäminen on se kutsumus?

Aina. Vaikka piirtäminen on sekä hauskaa, palkitsevaa että tuottavaa (!) työtä, kulutan tuntikausia netissä googlettamassa milloin mitäkin, rakennan elektronisia laitteita, valmistan monimutkaisia aterioita, luen kasoittain sellaisia kirjoja kuin "Encyclopedia of Common Misconceptions", "Thesaurus of False Knowledge" ja "Collected General Ignorance" tai katson loputtomasti elokuvia sen sijaan että istuisin sen originaalin ääressä kunnes sivu on valmis joskus muulloinkin kuin deadlinen lähestyessä.

Kuitenkin, kun olen vaikka reissussa jossakin, se luonnoskirja ilmestyy taskusta heti kun istuu alas vaikka kahville tai lasilliselle, ja sivut täyttyvät lyijykynä- ja grafiittipiirroksista. Tai jos on enemmän aikaa, akvarelleista - mulla on tupakka-askia pienempi Windsor and Newtonin peltinen vesivärirasia (jossa tosin on sekaisin W&N-nappeja, Schminckeä ja St Petersburgia) pienine  paletteineen, siellä varresta typistetty sivellin ja lentokonepullollinen vettä. Enkä voi kuvitella kokousta, luentoa tai vaikkapa hääkirkkoa jonka aikana en piirtäisi maanisesti koko ajan.

Itse asiassa, pitääkin palata tästä piirtämään. Se nyt kuitenkin on toiseksi hauskin asia jonka tiedän, ja siitä ensimmäisestä ei ole ammatiksi.
 ;D

Kivi

Juho

  • Tadaa
  • Jäsen
  • Viestejä: 179
  • Hän, joka yrittää osata piirtää.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #24 : 14.11.2009 klo 16:03:24 »
Ostin nyt Jyväskylästä piirrustusterän. Saa todella hienoa jälkeä, mutta kyllä sitä onkin vaikea käyttää.

Teräskäsine

  • Jäsen
  • Viestejä: 367
  • Punk's not dead
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #25 : 18.11.2009 klo 22:22:23 »
Aloitan piakkoin jo monta vuotta suunnitteilla olleen sarjakuvani piirtämisen. Hermot varmasti välillä menevät ja monet yöt valvotaan piirrustuspöydän äärellä miettien, miten paska tästä tuleekaan.

Tuskin maltan odottaa  :laugh:

Emppu

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #26 : 19.11.2009 klo 13:44:05 »
...tai katson loputtomasti elokuvia sen sijaan että istuisin sen originaalin ääressä kunnes sivu on valmis joskus muulloinkin kuin deadlinen lähestyessä.
Sen takia kannattaa olla just luokattomia B-elokuvia/alemmankastin A-elokuvia, joista osaa ne vuorosanat ulkoa, mutta kyllästyy ensimmäisellä viidelle minuutilla ja ryhtyy piirtämään "siinä sivussa". Itsensä huijaaminen käy toiseenkin suuntaan. :B

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #27 : 19.11.2009 klo 20:27:08 »
Sen takia kannattaa olla just luokattomia B-elokuvia/alemmankastin A-elokuvia, joista osaa ne vuorosanat ulkoa, mutta kyllästyy ensimmäisellä viidelle minuutilla ja ryhtyy piirtämään "siinä sivussa". Itsensä huijaaminen käy toiseenkin suuntaan. :B

Hyvä ajatus. Pitää varmaan ottaa useammin lehtiö ja kynä syliin leffojenkin ajaksi. Mulla on ikävä tapa treenata kitaran soittamista television mukaan, eli "plokata lennosta" kaikki sieltä tulevat biisit, mainosjinglet ja leffamusa ja soitella siinä mukana sen aikaa kun niitä kestää. Varmaan se ei itse asiassa ole kauhean miellyttävää muille, kun nyt tarkemmin ajattelee. Mutta toisaalta, mulla on selkeä muistikuva että opettelin soittamaan niin mandoliinia kuin huuliharppua istuessani Taideteollisen aikaan luennoilla, ja luennoitsijat vain jatkoi puhumistaan. Muuten tuota soittamista ei ikävä kyllä juuri tule harjoiteltuakaan, paitsi jos päättää erikseen opetella jonkun biisin.

Paneeleissa ja kokouksissa tulee sitten tietysti piirrettyä kaikista paikallaolijoista karikatyyreja ja joskus jopa muotokuvia, ja muistelenpa että aika monta klassikkoleffaakin on tullut katsottua sillai että lehtiöön on kertynyt tusinoittain Kirk Douglaseja, kun ei mukana oo ollut mitään soitinta jolla muita katsojia kiusata. Aina pitää olla jotain tekemistä, muuten tylsistyy.
 ;)
kai se joku lievempi muoto ADHD:ta on...

Kivi

Juho

  • Tadaa
  • Jäsen
  • Viestejä: 179
  • Hän, joka yrittää osata piirtää.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #28 : 22.11.2009 klo 16:35:07 »
Lähti Temperasta tulemaan Sakura Brush Pen ja Pigma Micron 3mm. Lie kauan toimituksessa kestää.  ::)

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #29 : 26.11.2009 klo 03:13:31 »
Rahat vähissä, kone osoittaa jatkuvia hyytymisen merkkejä, deadlinet pukkaa päälle ja skanneri räjähti: tässä alkuasetelma.

No, tutkijakaveri Cambridgesta lahjoitti uuden 64bit tuplaydinprosessorikoneen "sun pitää vaan ostaa siihen uus kovo kun mä en jaksa kopioida mun dataa sieltä, saat ilmaiseksi kun ei tuolla mitään tee kun se on jo kolme vuotta vanha" eli tietokoneammattilaisen asenteella, itse kone on 4Gt muisteillaan noin 20 kertaa tehokkaampi kuin nykyinen. Ja sitten paikallisen yliopiston suomaa statusta hyväksikäyttäen ihan luvallisesti siihen kolmellakympillä Windows7 ja 270,- hintaan Adobe CS4 designer-pakki. Ja vanhaan mutta erittäin toimivaan ScanJet 4P SCSI-skanneriini sopiva kortti ja piuhakin löytyivät, yhteensä kolmellakympillä, samalta tietokonekirpparilta kuin 2 kappaletta melkein uusia, niitä parempia kunnolla säädettäviä 19" HP1940-LCD-näyttöjä 30,- /kappale. Ja se kovo - teratavun kovo maksoi 60.-

450 eurolla työkone ohjelmineen, joka kestää taas ainakin seuraavat 6-8 vuotta. Ei paha. Tosin ohjelmien osuus hinnasta oli 300, mutta mä olen tottunut ajamaan ohjelmat loppuun - vieläkin yhdessä koneessa pyörii muistaakseni vuonna 91 ostamani Photoshop 3.1 jolla tein kaiken (kaupallisenkin) kuvankäsittelyn 15 vuoden ajan, siksi kunnes muistaakseni Kaltsu kertoi uudesta ominaisuudesta nimeltä "undo", joka kuulosti liian houkuttelevalta missattavaksi
 ;D

Kivi


« Viimeksi muokattu: 26.11.2009 klo 03:29:45 kirjoittanut [kivi] »