Kirjoittaja Aihe: Kerro sarjakuvaideasi!  (Luettu 51918 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 393
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #60 : 19.02.2010 klo 08:53:47 »
Vastatkaa nytte jo oikeesti hei!  :-\

Mää tipuin nyt kokonaan. Mitä Neuvostoliitolla ja Iivana Julmalla on tekemistä keskenään?
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #61 : 19.02.2010 klo 09:23:08 »
echramatilla on hieman sama ongelma kuin minulla.
Onko siis vaihtoehtohistoria jossa Iivana Julma on ajasta irrallaan ja hänen historiallinen elämänsä asettuu Neuvostoliiton ajanjaksoon?

Moni scifikirjailijahan on tehnyt juuri näin l.näin siirtänyt faktat paikasta a paikkaan b. Sinällään tuosta saa todella hyvän sarjakuvan, mutta toteutuksesta riippuen myös älyvapaan sellaisen (=huonon).
Joten lisäinfo olisi paikallaan.

onko hän ainoa päähenkilö? onko mukana se kuvailtu isä-poika suhde ja valtapiirin leviäminen?



T.P

  • Jäsen
  • Viestejä: 36
  • omassa persoonassaan!
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #62 : 19.02.2010 klo 16:33:21 »
Noh Iivana olis lähteen mukaan niinku yksi neuvostoliiton innoittajia vaikka varsinainen neuvostoliitto syntyikin myöhemmin.  ;)

Henkilöitä on muuten muitakin kuin Iivan mutta hänestä nyt tässä kerroin eniten. pistän jotain materiaalia näytteille ehkä pian luonnoksia yms.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2010 klo 16:35:55 kirjoittanut T.P »

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #63 : 19.02.2010 klo 16:36:56 »
Noh Iivana olis lähteen mukaan niinku yksi neuvostoliiton innoittajia vaikka varsinainen neuvostoliitto syntyikin myöhemmin.  ;)

Olisko ehkä asiallista perehtyä historiaan useammankin kirjan voimin ennen kuin lähtee kehittelemään historiallista sarjakuvaa?

Mulla oli itsellänikin noin 16-vuotiaana tekeillä suuri sarjakuvaromaani vuodesta 1905, mutta mitä enemmän opin vuoden 1905 tapahtumista, sen mahdottomammaksi sen toteutus sen aikaisella keskittymiskyvyllä meni. Nykyään varmaan voisin taklata aiheen, mutta mitä haluaisin sillä sanoa?

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #64 : 19.02.2010 klo 17:00:14 »
Mulla oli itsellänikin noin 16-vuotiaana tekeillä suuri sarjakuvaromaani vuodesta 1905, mutta mitä enemmän opin vuoden 1905 tapahtumista, sen mahdottomammaksi sen toteutus sen aikaisella keskittymiskyvyllä meni. Nykyään varmaan voisin taklata aiheen, mutta mitä haluaisin sillä sanoa?

Tästä opimme; tieto lisää tuskaa, kannattaa tehdä vaan eikä jäädä jahkailemaan kaikenmaailman faktojen perään. Voi muuten jäädä sarjakuvaromaani kokonaan tekemättä.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #65 : 19.02.2010 klo 17:40:43 »
Olen täysin samaa mieltä.
Sitäpaitsi ihmiset sekoittavat historiallisia faktoja muutenkin. Joissakin Historian kirjoissa esimerkiksi esitetään tieto, että Keisari Nero poltti Rooman, ja soitti viulua Rooman laidalla. Viulua ei ollut tuolloin vielä edes keksitty.

Itse suunnittelen tällä hetkellä erästä Suomen historian tabuja ja takertumia käsittelevää opusta. Siinä minun on melkein pakko laittaa vuodet sekaisin, jotta tarinasta tulisi hauska ja kiinnostava.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

T.P

  • Jäsen
  • Viestejä: 36
  • omassa persoonassaan!
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #66 : 19.02.2010 klo 19:33:43 »
Joo ja muute selvennystä tohon aiempaan: Se on siinä mielessä neuvostoliittoon perustuva vaan että jopa Stalin ihannoi Iivan Julmaa ja otti vaikutteita siitä.  :laugh:

hannu lipponen

  • Vieras
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #67 : 19.02.2010 klo 21:13:52 »
Himmlerin himmeästä Ahnenerbe-projektista pitäisi saada joku, öh, himmeä projekti. Natsitiedemies syömässä sieniä Tiibetissä näkemässä arjalaisuuden alkuperään liittyviä hallusinaatoita...
Vaikka onhan tätä tavallaan sivuttu Hellboyssa, jota rakastan.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #68 : 19.02.2010 klo 21:23:11 »
on mutta tästä riittää vielä tahkottavaa.

 SS ahnerben ja Thulen kytköksistä saa kyllä tehtyä sarjakuvan jos toisenkin.

hiljan kuuntelin oivallisia podcasteja jotka liikkuivat 50-luvun noir-maastossa päähahmonaan henkisesti häiriintynyt SSmies joka toimii vuokranyrkkinä New Yorkissa.

Näiden yhdistäminen rippaamatta Peter Jacksonin Frighteners elokuvan FBI n "erikois"tutkijaa olisi yksi mahdollisuus.


lukisin.

hannu lipponen

  • Vieras
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #69 : 19.02.2010 klo 21:27:40 »
No juu, toi oli vain puolikas idea, joka pulpahti tänään päähän katsoessani 1. maailmansodan dokumenttia, jonka Versaillesin rauhasta Hitler inspiroitui 2. maailmansotaan, jolloin Himmler hörhöili Ahnenerbestä, josta luin kirjan viime vuonna, josta PULPahti päähäni...

We gotta talk, Sippo, mentuseni.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #70 : 19.02.2010 klo 21:33:24 »

We gotta talk, Sippo, mentuseni.

agreed.

Himmleriä ja herran tätä projektiä pitivät aikalais kansallissosilistisesta vammasta kärsivätkin... omalaatuisena.

Aiheesta kiinnostuneille voi suositella osin sivuavaa Gary Hylandin "tieto"kirjaa Blue fires Luftwaffen erikoisemmista pulp Lentävä Lautaskokeiluista.
Toivottavsti Hyland ei oikeasti usko kirjoituksiinsa tai knallikuosi on alumiinifoliota.

palataan aiheeseen.

hannu lipponen

  • Vieras
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #71 : 19.02.2010 klo 21:43:45 »
Yritin lukea kirjaa "Spear of Destiny", mutta oli se kyllä ihan liian esoteerinen mun makuuni, mutta mytologiana toki kiehtova.

T.P

  • Jäsen
  • Viestejä: 36
  • omassa persoonassaan!
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #72 : 19.02.2010 klo 22:06:38 »
Tässä hahmo kuva Iivan Julmasta  :laugh: :

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #73 : 20.02.2010 klo 01:37:34 »
Muuten, missä historiankirjassa on kerrottu Neron soittaneen viulua?

En muista missä historiankirjassa olen tähän törmännyt. Mutta Ala-Asteen "Horisontti" nimisessä historian opiskeluun tarkoitetussa kirjassa mm. olen törmännyt tähän "tietoon" törmännyt. Minulla on kys. kirjasta kopio tallella. Myöhemmin nolasin itseni Ylä-asteella, koska käsitin että moinen hömppä oli totta. Onneksi kaverini korjasi asian myöhemmin. Asiaa on myös parodioitu useissa animaatioissa yms.

Asiasta lisää seuraavilla sivuilla:
About.com kumoaa väitteen.
Wikipedian artikkeli Neron esiintymisistä populaarikulttuurissa.
Googlen hakutulokset haulla "Nero + Violin"

Viimeiseksi mainitussa fiddle tms. olisi varmaan tuonut toisenlaisia hakutuloksia.
Mutta siis tämä todistaa, että kyseinen väite on todella piinannut sukupolvia, historiantutkijoita ja todennäköisesti monia historiankirjojakin (ja niiden lukijoita). Päivitetyissä painoksissa ym. uudemmissa laitoksissa tämä hupaisa, urbaania legendaa lähentelevä vale on korjattu.

Väite on synnyttänyt useita bändejä yms. Useimmissa niissä viitataan Neroon, ja tämän viuluun nimessä. "Nero's Fiddle" esiintymisryhmä lienee varmaan joillekin Kvaakkilaisillekin tuttu.

Ajan mittaa minulla on tullut useampia vastaavia vastaan. Ainakin kolme niistä on sama kaveri korjannut minulle. Asiaan kuuluvussa ketjussa, eli mahdollisesti Kvaakin historiaketjussa voisin ottaa näitä tarkemmin esille, jos vain muistan.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2010 klo 01:44:07 kirjoittanut Michael Riddle »
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Kerro sarjakuvaideasi!
« Vastaus #74 : 20.02.2010 klo 13:16:45 »
Tässä hahmo kuva Iivan Julmasta  :laugh: :

Kumpi noista? Konkkanokka vai kyömynokka?
 ;-)

Näyttää kovin hiljaiselta ja vaatimattomalta tuo Ivanisi. Ehkä häntä lapsena on kiusattu alapurennasta mikä on tuonut olemukseen nyt myöhäiskeski-iässä suorastaan kreikkalaiselle filosofille sopivan mielentyyneyden. Kotona mahtaa olla kookas pirttihirmu rouvana, Ivan kun on selvästi oppinut ettei kannata sanoa vastaan. Toivottavasti alipainoinen ja hintelä Ivan saa lopulta vastapainoksi arvostusta esimerkiksi pienoisrautatie- tai postimerkkikerhossa jonne hän karkaa iltaisin teen jälkeen.

Anyway, mukavala tavalla "toisenlainen" Iivana, vaikkakin historian kirjaamat teot tuntuvat sopivan paremmin tälle Vasnetsovin maalauksesta tutulle Iivanalle:
« Viimeksi muokattu: 20.02.2010 klo 13:24:40 kirjoittanut [kivi] »