Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?  (Luettu 6260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TupakkaHupakka

  • Jäsen
  • Viestejä: 31
  • Hän joka osaa tapella
Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« : 12.03.2009 klo 23:58:37 »
Haluaisin tietää, että mitä mieltä ihmiset ovat tästä ideasta...

Mies harhailee yksin lumisessa metsässä. Hän on löytänyt ruokaa (en ole vielä, keksinyt, että mikä eläin), mutta sudet hyökkäävät hänen kimppuunsa. Mies joutuu puolustautumaan käsin, koska miekka on hävinnyt lumihankeen saaliin hankinnassa. Mies kuitenkin voittaa ja menettää saaliinsa. Hän joutuu menemään tyhjin käsin kotiin pieneen mökkiin lumivuoren huipulla, jossa hän asuu isänsä kanssa. Selviää, että maailma on raunioitunut ja ihmiset on orjuutanut sadistinen ja puolihullu kenraali Hector. Mies lähtee kuitenkin etsimään kadonneita ystäviään ja lähtee lumisesta maasta. Tuossa oli tiivistelma alusta. Tarinassa seuraa paljon takaumia siittä miten kaikki on päässyt tapahtumaan ja tämä luonnollisesti syventää hahmoja.

Olen keksinyt koko tarinan ja miettinyt kaiken jo 2:den vuoden ajan. Ja olen jo pitkään miettinyt mistä aloittaisin sen. Olen miettinyt aloitanko Hectorin tarinasta vai näytänkö sen takaumina vai aloitanko jostain keskeltä. Tarkoitus oli ensin tehdä kolmiosainen sarjakuva, mutta ajattelin lopulta hoitaa homman takaumilla ja lukuisilla vihjeillä. Sarjakuvasta on tulossa vakava... ehkä jopa brutaali.
"Minä pelastin maailman ja mitä se antoi takaisin? Se tappoi kaiken sen, joka oli minulle rakasta, se tuhosi minut...  jos maailma on tarpeeksi tärkeä pelastettavaksi, miksi viime kerralla se teki minusta tälläisen..?"
-Hector

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #1 : 13.03.2009 klo 08:28:35 »
Ihan hyvä. Tuo orjuuttaminen on ihan kiva idea, mutta voisiko se olla joku muu kuin ihminen? :D

Oma ideani :D
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

TupakkaHupakka

  • Jäsen
  • Viestejä: 31
  • Hän joka osaa tapella
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #2 : 13.03.2009 klo 15:54:07 »
Tuo orjuuttaminen on ihan kiva idea, mutta voisiko se olla joku muu kuin ihminen? :D
Ei... sori. Hector on hahmo jota olen ehkä eniten suunnitellut, ja se on selvää, että hän on ihminen. Hahmo ei toimisi muuten.
"Minä pelastin maailman ja mitä se antoi takaisin? Se tappoi kaiken sen, joka oli minulle rakasta, se tuhosi minut...  jos maailma on tarpeeksi tärkeä pelastettavaksi, miksi viime kerralla se teki minusta tälläisen..?"
-Hector

Emppu

  • Vieras
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #3 : 13.03.2009 klo 16:09:19 »
Jos ei visuaalisesti tee mieli aloittaa, ala pureskelemaan sitä kuin mitä muuta tahansa käsikirjoitusta: ensin kirjoitat synopsin, sitten kohtauslistan, josta sinänsä voi aloittaa jo tekemään sarjakuvaa. Jos takautumia haluat sekoittaa, kohtauslista ja sen sekoittaminen on yksi tapa pitää langat käsissä ilman, että itse menisi sekaisin. Toki, sarjakuva ei toimi yksyhteen Hollywoodin käsikirjoitustapojen mukaan, ei missään nimessä, mutta tämä on yksi tapa hallita suurempaa kokonaisuutta.

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #4 : 13.03.2009 klo 16:11:04 »
Ei... sori. Hector on hahmo jota olen ehkä eniten suunnitellut, ja se on selvää, että hän on ihminen. Hahmo ei toimisi muuten.

Jaa.. Noh hyvähän se sitten jos olet keksinyt miten se on kaikki orjuuttanut :)
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

TupakkaHupakka

  • Jäsen
  • Viestejä: 31
  • Hän joka osaa tapella
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #5 : 13.03.2009 klo 16:35:22 »
Itseasiassa olisi mukavampi, jos sitä ei alettaisi selittämään. Kertoisi tarina tämän ilmeisen erakoituneen miehen (ja mahdollisesti parin muun) näkökulmasta ilman kliseisiä muistelukeskusteluja. Nuo takaumat voisi samoin olla hahmojen päänsisäitä muistelua, eikä niissäkään silloin olisi yliselittävää kertojaa vaan vain tapahtumat.
Ideani on juuri tuossa...
Hector muistelee kaikkein tärkeimmät asiat itsestään päässään. Henkilöt joka ovat olleet hänen lähellään, kertovat tarinaa omasta näkökulmastaan.
"Hyvien" epäkliseisesti sanottuna päähenkilöiden aikaisemmat tarinat näytetään pieninä pätkinä heidän päässään tai sitten niihin viitataan joissain keskusteluissa. Viittauksia toki tulee myös löytymään.
"Minä pelastin maailman ja mitä se antoi takaisin? Se tappoi kaiken sen, joka oli minulle rakasta, se tuhosi minut...  jos maailma on tarpeeksi tärkeä pelastettavaksi, miksi viime kerralla se teki minusta tälläisen..?"
-Hector

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #6 : 13.03.2009 klo 17:29:25 »
Itseasiassa olisi mukavampi, jos sitä ei alettaisi selittämään. Kertoisi tarina tämän ilmeisen erakoituneen miehen (ja mahdollisesti parin muun) näkökulmasta ilman kliseisiä muistelukeskusteluja. Nuo takaumat voisi samoin olla hahmojen päänsisäitä muistelua, eikä niissäkään silloin olisi yliselittävää kertojaa vaan vain tapahtumat.

En tarkoittanut että se pitää kertoa, vaan että piirtäjä itse on sen kehitellyt mielessään.. -.-'
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

TupakkaHupakka

  • Jäsen
  • Viestejä: 31
  • Hän joka osaa tapella
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #7 : 15.03.2009 klo 17:43:33 »
pitää muuten muistaa sanoa, ettei tarina sijoitu meidän maailmaan. Vaan ihan toiseen universumiin jossain hevonkuusessa. Muuten on kyllä samanlainen maailma, kuin meidän paitsi ei tarvitse miettiä historiallisia faktoja.
"Minä pelastin maailman ja mitä se antoi takaisin? Se tappoi kaiken sen, joka oli minulle rakasta, se tuhosi minut...  jos maailma on tarpeeksi tärkeä pelastettavaksi, miksi viime kerralla se teki minusta tälläisen..?"
-Hector

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #8 : 15.03.2009 klo 18:37:11 »
pitää muuten muistaa sanoa, ettei tarina sijoitu meidän maailmaan. Vaan ihan toiseen universumiin jossain hevonkuusessa. Muuten on kyllä samanlainen maailma, kuin meidän paitsi ei tarvitse miettiä historiallisia faktoja.
Tartteepa. Historia perustuu syy-seuraus-ketjuille  ja -verkostoille, ja luulisi olevan helpompi selvittää toteutuneen historian punoksia kuin kehittää koko prosessi tyhjästä. Lukija nimittäin vaatii johdonmukaisuutta. Mutta totta kyllä että jos tarinassa ja kerronnassa on loistoa, lukija nielee mielellään pikku kökköydetkin.

TupakkaHupakka

  • Jäsen
  • Viestejä: 31
  • Hän joka osaa tapella
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #9 : 15.03.2009 klo 20:19:44 »
Tartteepa. Historia perustuu syy-seuraus-ketjuille  ja -verkostoille, ja luulisi olevan helpompi selvittää toteutuneen historian punoksia kuin kehittää koko prosessi tyhjästä. Lukija nimittäin vaatii johdonmukaisuutta. Mutta totta kyllä että jos tarinassa ja kerronnassa on loistoa, lukija nielee mielellään pikku kökköydetkin.

Mut joo niitä historiallisia faktoja siinä maailmassakin on muttei tarvitse miettiä OIKEAN maailman historiaa jatkuvasti. Ei tarvitse kokoajan olla historiankirja siinä nenänalla.
"Minä pelastin maailman ja mitä se antoi takaisin? Se tappoi kaiken sen, joka oli minulle rakasta, se tuhosi minut...  jos maailma on tarpeeksi tärkeä pelastettavaksi, miksi viime kerralla se teki minusta tälläisen..?"
-Hector

TupakkaHupakka

  • Jäsen
  • Viestejä: 31
  • Hän joka osaa tapella
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #10 : 15.03.2009 klo 20:21:11 »
Historia perustuu syy-seuraus-ketjuille  ja -verkostoille,
kun olen aloittanut tarinan muistiinkirjaamista olen huomannut, että tuo syy-seuras ketju on aika huima btw

Tarinan alkua saatan joutua muuttamaan. Pitää muuten joutua pistämään noita takaumia joka toinen sivu, sillä tarina on massiivinen. Juonen A lisäksi on vielä se B juoni Hectorin tarina jonka lisäksi on tarina C maailman historia (joka on kyllä kaikkein helpoin selittää varmaan jo yhdellä sivulla) jonka lisäksi on tarina D kaikkien henkilöiden tarina...
2 vuotta... siinä on ehtinyt miettiä aika paljon.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2009 klo 20:25:48 kirjoittanut TupakkaHupakka »
"Minä pelastin maailman ja mitä se antoi takaisin? Se tappoi kaiken sen, joka oli minulle rakasta, se tuhosi minut...  jos maailma on tarpeeksi tärkeä pelastettavaksi, miksi viime kerralla se teki minusta tälläisen..?"
-Hector

TupakkaHupakka

  • Jäsen
  • Viestejä: 31
  • Hän joka osaa tapella
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #11 : 17.03.2009 klo 21:26:08 »
Näillä näkymin en piirrä sarjista itse vaan hankin piirtäjän. Itsekun osaan vain humoristisia ja isonenäisiä tyyppejä niin ne eivät oikein sovi tähän astetta rankempaan sarjakuvaan. Realistisen näköisiä ihmisiä haluaisin.
Toinen vaihtoehto on, että harjoittelen puolivuotta tekniikkaa tähän työhön ja sitten aloitan itse.

Mutta jos joku olisi kiinnostunut alkaa piirtäjäksi tähän työhön niin olen todella onnellinen, mutta varoituksen sanana: Siittä tulee pitkä!
"Minä pelastin maailman ja mitä se antoi takaisin? Se tappoi kaiken sen, joka oli minulle rakasta, se tuhosi minut...  jos maailma on tarpeeksi tärkeä pelastettavaksi, miksi viime kerralla se teki minusta tälläisen..?"
-Hector

JPQ

  • Jäsen
  • Viestejä: 103
Vs: Sarjakuva idea - miltä kuulostaa?
« Vastaus #12 : 24.04.2009 klo 05:20:53 »
Ihan hyvä idea rohkeutta toteuttaa omia hullujakin ideoita.