Kirjoittaja Aihe: Egmontin sarjakuvablogi  (Luettu 50398 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #90 : 21.07.2014 klo 21:08:57 »
Ruotsin Egmont aloitti juuri Hagel-nimisen toimintasarjakuvalehden (”hagel” tarkoittaa hauleja). Sisältönä on uusia sekä amerikkalaisia että eurooppalaisia sarjoja. Ensimmäisessä numerossa esiintyvät nimikkeet Sons of Anarchy, Jeremiah Harm, Carthago ja 2 Guns, joista Carthago edustaa ranskalaista scifiä muiden ollessa amerikkalaisia uutuuksia.

Tuli ostettua tuo "Haulin"eka numero Ruotsin lomareissulla, ja sain sen juuri luettua loppuun. Oikein piristävä lehtiuutuus ja kaikki sarjat olivat ok. Saisi kyllä Egmont aloittaa tuon julkaisun myös Suomeksi. Eniten iskivät 2 Guns ja Carthago, ja ne jäivätkin sellaiseen tilanteeseen että jatkoa odottaa. Harmi että eipä taida olla saumaa ostaa tuota seuraavaa numeroa kun tulee myyntiin syyskuussa. Ihan mukavaa Ruotsin kertaustakin oli kun yritti pysyä kärryillä tuota lukiessa...
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 863
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #91 : 21.07.2014 klo 23:24:08 »
Harmi että eipä taida olla saumaa ostaa tuota seuraavaa numeroa kun tulee myyntiin syyskuussa. Ihan mukavaa Ruotsin kertaustakin oli kun yritti pysyä kärryillä tuota lukiessa...

Joo, valitettavasti tuota lehteä ei voi tilata toisin kuin esim. Agent X9:n kanssa. Täällä on lista Ruotsin Egmontin tilattavista lehdistä. Joo, syyskuun alussa ilmestyy seuraava numero, kertoo sikäläinen ilmoitusinfo, joka myös paljastaa Hagelin painokseksi 12 000.

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #92 : 06.08.2014 klo 09:53:19 »
Nyt voitte vaikuttaa. Egmont kinuaa blogissaan sarjakuvan julkaisuvinkkejä.

Mitä sarjakuvia haluaisit meidän julkaisevan? Emme lupaa toteuttaa kaikkia toiveita, mutta lupaamme lukea kaikki vastaukset ja tutkia mahdollisuudet julkaista enemmän juuri teidän suosikkisarjakuvianne! Lähetä vastauksesi viimeistään 17.8.

Omat ehdotukseni tuli heitettyä aika nopeasti, joten niistä tuli melko yllätyksettömiä. Eurooppalaisista toivoin Ken Parkeria kokonaisuudessaan, Thorgalia sekä Mark Reteran Dirkjan-sarjaa. Amerikkalaisista sarjoista listalleni päätyivät Fables, Garth Ennisin sotatarinat (War stories, Battlefields), Queen & Country, Criminal, Fatale, Usagi Yojimbo sekä Richard Starkin Parker.

Jos noista aiemmin suomentamattomista sarjoista edes yksikin tulisi, niin olisin hämmentyneen onnellinen.


Jotenkin koomista, että heti sen jälkeen kun Ruokosenmäki siirtyy Likelle Egmont alkaa kyselemään julkaisuideoita lukijoilta.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

J. Suominen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 170
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #93 : 14.08.2014 klo 12:48:36 »
Jotenkin koomista, että heti sen jälkeen kun Ruokosenmäki siirtyy Likelle Egmont alkaa kyselemään julkaisuideoita lukijoilta.

Jotenkin koomista, että siihen suhtaudutaan negatiivisesti.

tertsi

  • Vieras
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #94 : 14.08.2014 klo 12:54:48 »
Jotenkin koomista, että siihen suhtaudutaan negatiivisesti.


Ennemminkin pelonsekaisesti.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #95 : 14.08.2014 klo 13:52:29 »
Jotenkin koomista, että heti sen jälkeen kun Ruokosenmäki siirtyy Likelle Egmont alkaa kyselemään julkaisuideoita lukijoilta.

Jotenkin koomista, että siihen suhtaudutaan negatiivisesti.

Ennemminkin pelonsekaisesti.

Jotenkin ennemminkin koomista että minä en suhtaudu mitenkään.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #96 : 14.08.2014 klo 15:31:59 »
Jotenkin koomista, että siihen suhtaudutaan negatiivisesti.


Ei tuo TMielosen toteamus mun mielestä ollut negatiivinen. Eikä kyllä pelonsekainenkaan. Pikemminkin asiantilan toteava, koomisuus johtuen asioiden liittymisestä toisiinsa, sarjistoimittaja lähtee ja kenelläkään ei ole tietoa mitä kannattaisi julkaista jolloin kysytään lukijoilta, missä ei todellakaan ole mitään vikaa, päinvastoin.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

tertsi

  • Vieras
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #97 : 14.08.2014 klo 16:55:03 »
Pelonsekaisuuteni johtuu siitä, että harvoinpa sitä lukijoilta mitään kysytään, kun menee hyvin. Vrt. Stockmann, eipä niilläkään ole ollu tapana pahemmin kysellä, ennen kuin nyt.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #98 : 14.08.2014 klo 17:39:12 »
Toiseen ketjuun kirjoitin, että kun liike-elämässä on iät ajat toitotettu kuinka asiakkaita tulee kuunnella, niin mielestäni tällainen ehdottelukanava on ehdottomasti iso plussa.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #99 : 15.08.2014 klo 02:51:45 »
Jiksi on kyllä asian ytimessä, mutta minusta asian uhkaavuutta liioitellaan. Minulla ainakin ennemmin heräsi käsitys että Egmontilla ei ihan aikuisten oikeasti ilman Rmäkeä tiedetä supersankareista mitään, ja tuskin mistään muustakaan. Johtajat pelaavat golfia ja lukevat sanomalehteä, eivät sarjakuvia.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #100 : 15.08.2014 klo 08:56:15 »
Ei tuo TMielosen toteamus mun mielestä ollut negatiivinen. Eikä kyllä pelonsekainenkaan. Pikemminkin asiantilan toteava, koomisuus johtuen asioiden liittymisestä toisiinsa, sarjistoimittaja lähtee ja kenelläkään ei ole tietoa mitä kannattaisi julkaista jolloin kysytään lukijoilta, missä ei todellakaan ole mitään vikaa, päinvastoin.

Onneksi sentään joku on kanssani samalla aaltopituudella. Ei minulla todellakaan ole mitään sitä vastaan, että lukijoiden mielipiteitä kysellään (ja toivottavasti kuullaan). Koomisuus tuli vain tuosta ajoituksesta.

Toiseen ketjuun kirjoitin, että kun liike-elämässä on iät ajat toitotettu kuinka asiakkaita tulee kuunnella, niin mielestäni tällainen ehdottelukanava on ehdottomasti iso plussa.

Kuten Henry Fordin väitetään sanoneen: "If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses".

On myös hyvä muistaa, että Apple nousi hitiksi tekemällä sitä mitä Job halusi ja nykyisin, kun kuunnellaan mitä asiakkaat haluavat, firma ei ole saanut aikaiseksi mitään mullistavaa, ainoastaan pieniä parannuksia vanhoihin tuotteisiin.

Ei sillä, että näillä esimerkillä olisi mitään tekemistä sarjakuvien kustantamisen kanssa. Kustantajalle on ihan hyvä strategia, että selvittää mitä ihmiset haluaisivat lukea ja tarjoaa sitä sitten heille. Luulisi riskin olevan hieman pienempi. Luonnollisesti riskin pienentäminen kyselyllä vaatii hyvän ja edustavan otoksen potentiaalisista asiakkaista.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #101 : 15.08.2014 klo 10:46:17 »
Jiksi on kyllä asian ytimessä, mutta minusta asian uhkaavuutta liioitellaan. Minulla ainakin ennemmin heräsi käsitys että Egmontilla ei ihan aikuisten oikeasti ilman Rmäkeä tiedetä supersankareista mitään, ja tuskin mistään muustakaan. Johtajat pelaavat golfia ja lukevat sanomalehteä, eivät sarjakuvia.

Eli tyypillisiä suomalaisia pomoja. Nyt kun suomalaisilla firmoilla menee huonosti niin on kummasti alkanut asiakkaat ja asiakaspalvelu kiinnostamaan, jopa ylimielisyydestään tunnettu Stokka on ottanut lusikan kauniiseen käteen.

Oli ihan hyvä että Egmont kyselee mitä halutaan, mutta luulen että toiveita on niin paljon että saas nährä miten käy esim. tuleeko lisää integraaleja vai uutta sarjakuvaa vai klassista sarjakuvaa jne.?
Je suis alle kuuden euron pizza!

tertsi

  • Vieras
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #102 : 15.08.2014 klo 10:55:50 »
Mäkin luulen, että ehdotuksia tulee "laidasta laitaan".
Niistä oikeiden (= mahd. paljon voittoa tuottavien) tuotteiden valkkaaminen ei oo varmaan ihan helppo homma.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2014 klo 12:48:30 kirjoittanut Tertsi »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 296
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #103 : 15.08.2014 klo 14:35:24 »
Mikä tää Stokka-juttu on?

Timo

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #104 : 15.08.2014 klo 14:59:13 »
Mikä tää Stokka-juttu on?

Timo

Stokka kysyi kanssa palautetta asiakkailta, oikeastaan se lähti enemmän siitä että joku perusti facebook-ryhmän pelastetaan stokka jonka keskustelusta vedettiin kehitysehdotukset yhteen ja luovutettiin stokkalle. Sen lisäksi Stokka pyysi vielä itsekin palautetta, muistaakseni hesarissa oli pyyntö/mainos.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"