Kirjoittaja Aihe: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta  (Luettu 8695 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Kantelinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • Cabals The Card Game
Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« : 15.04.2004 klo 18:20:02 »
Hei vaan ihmiset,

ken on ostanut ranskalaista sarjakuvaa alkuperäiskielellä ja etenkin mistä? Olen näet halajanut eräitä albumeja jo kauan, ja yritykseni tilata ulkomailta Helsinkiläisen Bookplussan ja Suomalaisen kirjakaupan kautta ovat osoittautuneet yhdeksän kuukauden ponnistelujen jälkeen tuloksettomiksi. Ovat ilmeisesti loppuneet nuo kirjaset kustantajalta.

Onko kellä kokemusta muista netti- tai mikävaanmuuostopaikoista joista kannattaisi tiedustella, englanniksi? En minä ranskaa osaa.

 :'(

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #1 : 15.04.2004 klo 18:26:36 »
Paras vaihtoehto on matkustaa itse paikan päälle. Silloin saa varmasti mitä haluaa. Kokeile vielä osoitetta www.amazon.fr  - oikeasta yläkulmasta löytyy klikkauskohta "aide" ja siltä sivulta toinen klikkaus kohtaan "Help in English".

Termi "bande dessinee" lienee tuttu? Amazon.fr löytää pikahaulla 1443 alan teosta ranskankielisinä.

« Viimeksi muokattu: 15.04.2004 klo 18:32:09 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tertsi

  • Vieras
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #2 : 15.04.2004 klo 18:27:01 »
www.bdnet.com

On tosin ranskankielinen, mutta tilaaminen on helppoa.
Ja toimitusaika alle viikon.
rechercher=etsiä

valider=hyväksyä

annuler=peruuttaa

carte bancaire=pankkikortti

Particuliers Passer votre commande =yksityishenkilöiden tilaus

(eli se PRO tarkoittaa siinä toisessa painikkeessa kirjakauppoja yms.)

ajouter au panier = lisää ostoskoriin


Jos ongelmia, neuvon mielelläni.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2004 klo 18:36:51 kirjoittanut tertsi »

J.Kantelinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • Cabals The Card Game
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #3 : 15.04.2004 klo 18:42:49 »
Kiitos molemmille, ei ehtinyt nokka pitkään tuhista.

Missäs vaiheessa näissä tulee maksu? Ennen kuin lähettävät vai kun saapuu? En ole ennen tilaillut.

 :-*

tertsi

  • Vieras
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #4 : 15.04.2004 klo 19:11:10 »
Laskuttavat korttia vissiin silloin, kun lähetys lähtee.
Olen tilannut vajaa kymmenen kertaa ja aina on paketti tullut mulle perille.

J.Kantelinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • Cabals The Card Game
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #5 : 15.04.2004 klo 19:23:13 »
Laskuttavat korttia vissiin silloin, kun lähetys lähtee.
Olen tilannut vajaa kymmenen kertaa ja aina on paketti tullut mulle perille.

Viitsitkö vielä vääntää minulle vähän rautalangasta, että siis minulla X-kortti, ja heille ilmoitan siitä numeron vai? Ja sitten ne laskuttavat?

kiitos  :P

PS. taidat olla kieliniekka, kun olet ostellut noinkin usein vieraskielistä materiaalia. Nyt kaduttaa, etten lukenut yläasteella tai lukiossa mitään kieliä. Nyyh.

tertsi

  • Vieras
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #6 : 15.04.2004 klo 23:58:25 »
Jep, siellä ne kysyy visa-kortin numeron ja takapuolella olevat kolme numeroa. Jos et luota systeemiin, niin sitten ei voi mitään. Mutta kuten sanottu, mulla ei oo mitään valittamista.

Tein tossa valeoston ja kirjasin kaikki kohdat ylös (toivottavasti). Tässä tulee seikkaperäiset ohjeet.

Sinne pitää ensin kirjautua sisään (=inscrire), mutta seuraavasta löytynee sanastollista apua siihenkin.


Siis haluan ostaa albumin:

-osoite: www.bdnet.com

-sivun vasemmassa reunassa on teksti recherche(=etsi)
- serie=sarja, titre=albumin otsikko, auteur=tekijä. Laitat mustan täpän johonkin näistä esim. Auteur Giraud ja painat "Go"

-Kaikki Giraudin albumit listautuvat eteesi
-klikkaat "ajouter au panier"  =ostan tämän

-Sitten tulee tiedot siitä, mitä olet tilannut
-kone kysyy:
Pays de destination de votre commande= eli mikä maa.
Valitse: Finland (Tarif rapide)
-klikkaa "Particulier passez votre commande"=yksityishenkilö tilaajana
-votre e-mail=sähköpostiosoite
-votre mot de passe=salasana
-valider=hyväksy

Sitten tulee osoitetietojesi täytön vuoro, mulla oli ne jo valmiina, ehkä siksi että oon vanha asiakas.
Nom= sukunimi
Prenom=etunimi
Addresse=osoite
Code postal=postinumero
ville=kaupunki
Pays=Maa
Tél=puhelinnumero (itse laitoin +358 5836743. Eli suomen suunta, , kaupungin suunnasta ei nollaa, vaan vain numero ja sitten oma puhelinnumero
- je souhaite recevoir ma commande A mon domicile=Haluan tilaukseni kotiini
-Valider

-Mode de paiement=maksutapa
-carte bancaire securisée Ste Général(itse oon klikannut aina tätä)

-sitten kone kysyy Visan numeroa=No de carte

-vuodet ja kuukaudet eli milloin kortti vanhenee

-veuillez saisir votre cryptogramme visuel, les trois derniers chiffres apparaissant sur le panneau signature au verso de votre bancaire
=kortin takapuolella(!) olevassa nauhassa on numerosarja, näppäile kolme viimeistä numeroa (mulla on ensin neljä numeroa, sitten väli, sitten ne kolme vaadittua numeroa)

-sitten lopuksi klikkaat VALIDER
-muistaakseni kone antaa kaavakkeen, jossa näkyy ostoksesi ja summa postimaksuineen.

-sähköpostiisi tulee heti vahvistus tilauksestasi
-sitten saattaa tulla tieto, että tilamasi albumi on saatavilla (tätä en muista varmasti)
-samaten tulee tieto kun paketti lähtee kohti Suomea
-jos tilaamasi sarjakuva on päässyt loppumaan, sinulle tulee siitä tieto.Tiliäsi ei veloiteta.

-jos loppumetreillä epäröit, voit vielä, sen sijaa että painat VALIDER, painaa ANNULATION Retour au boutique
= peruutus, paluu nettikauppaan. Palaat silloin sille sivulle, missä on eri pankkikortteja valittavana. Siitä voit poistua, minne huvittaa.


Oho, taisin edellisessä viestissä mainita, että tilaaminen on helppoa. Tulipa pitkä sepustus, mutta tällä ohjeella pitäisi onnistua. Jos olen unohtanut jonkin klikkauksen, niin kannattaa painaa "valider"-nappulaa, tai jos haluaa keskeyttää, niin "annuler".


En oo kielinero, vaan osaan tämmöistä Blueberry-ranskaa. Eli lännensarjakuvat menee, muita joutuukin sitten tankkaamaan sanakirjan kanssa. Mutta kun Suomessa ei julkaista juuri MITÄÄN, mistä meitsi diggaa.







J.Kantelinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • Cabals The Card Game
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #7 : 16.04.2004 klo 20:12:40 »
Kiitos.  :D

Näillä ohjeilla selviän varmasti. Mitä olisinkaan tehnyt ilman Kvaakkilaisia...

J.Kantelinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • Cabals The Card Game
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #8 : 21.04.2004 klo 16:40:53 »
Ihan jutun vierestä, mutta satutko Tertsi työskentelemään Mtv3:selle?

 ???

tertsi

  • Vieras
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #9 : 21.04.2004 klo 17:51:09 »
Ihan jutun vierestä, mutta satutko Tertsi työskentelemään Mtv3:selle?

 ???

Joo, entäs sä?

J.Kantelinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 54
  • Cabals The Card Game
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #10 : 21.04.2004 klo 18:21:09 »
Korvantaukseni ovat vielä kosteat, ja opiskelen edelleen graafista suunnittelua ja teen sivussa freelancerinä kuvitusta yms.

Saa nähdä mihin maailma heittää opiskelun jälkeen. ::)

tertsi

  • Vieras
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #11 : 29.04.2004 klo 13:37:44 »
Löytö!!

8 eurolla saatavana kirja Walthérystä postituskuluineen!!

Ostin ja tavasin. Ihan valaiseva opus, eikä edes kallis, toisin kuin lähes kaikki muu comics-itradella.
Paljon kuvia, mutta vain m/v.

Painos vain noin 1700 kpl.

http://www.comics-itrade.com/

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #12 : 30.08.2019 klo 15:43:15 »
...enkä nyt puhu McRonald'sin tuotteista vaan ranskalaisista sarjakuva-albumeista.  ;D

Jos/kun eurosarjakuvan ystävät ovat sanasensa sanoneet, tämän aiheen voi siirtää toiseen osastoon, mutta ihan nöyrästi pyydän, että ylläpito antaa pari päivää aikaa vastauksille ennen siirtoa jonnekin Kvaakin syrjäkujille.

Eli oikeasti, tilanne on tämä: olen tehnyt listan ranskalaisista sarjakuvista, joita haluan ostaa. Listassa on kolmisenkymmentä albumia ja integraalia. (Kannattaako muuten integraaleja ostaa, jos kuvan laatu on tärkeä? Ovatko ne tyypillisesti pienemmässä koossa tms?) Luultavasti joudun käytettävissä olevan rahamäärän vuoksi tinkaamaan hiukan, mutta kun on näin isosta albumipinosta kysymys, mutta suuruusluokka on tuonnepäin.

Eli varsinainen kysymys: jos luotettavuus ja asiallinen tavaran käsittely ovat tärkeämpää kuin pienet alennukset, onko Amazon (Ranskan Amazon?) oikea paikka tehdä tilaus? Vai onko ranskalaiselle sarjakuvalle jokin erityisen hyvä huumediileri?
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

STD

  • Jäsen
  • Viestejä: 482
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #13 : 30.08.2019 klo 16:52:18 »
Integraalit taitaa ennemminkin olla isommassa koossa kuin alkuperäiset albut. Toki pienempiäkin on esim. Jeremiahit, mutta niistä on ollut selkeä maininta.

Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen isoihin toimijoihin: amazon.fr, bdnet.com, fnac.com

Joskus saksan amazonilla ovat ranskalaiset opukset halvempia kuin ranskan amazonilla ja postimaksu saattaa olla halvempi saksasta lähtevillä paketeilla.

En ole huomannut integraaleissa mitään säännönmukaisuutta, että olisivat huonommin painettuja. Kyllä näyttää siltä, että kustantajien aikomus on ollut tehdä laadukas sarjakuvapaketti. Joitain maanantaikappaleita on osunut kohdalle, mieleen tulee Natasha ja Kolmastoista apostoli -seikkailu, jossa piirrosviiva on kärsinyt tavalla jota en ole nähnyt muualla missään, Blueberryssä on muistaakseni joissakin lurahtanut vähän liikaa mustaa.

Mutta pääsääntöisesti ei ole ollut valittamista.

Edit:
Asiasta ihan toiseen.
Pääsin tänään näkemään suomenkieliset Markos-lehdet. Ne olivat aivan toista maata kuin joitakin vuosia sitten tulleet jenkkikokoelmat. Minusta jenkitkin olivat niitä lukiessani ihan jees-kamaa, mutta voi sanoa että leukani loksahti auki nähdessäni nuo vuosikymmeniä sitten painetut lehdet, niin upeita ne olivat verrattuna näihin uudelleenpainatuksiin.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2019 klo 17:07:32 kirjoittanut STD »

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Ranskalaisten sarjakuvien hankinta
« Vastaus #14 : 30.08.2019 klo 20:22:29 »
Niin jos olisi rahaa kahmalokaupalla, niin nämä nyt ainakin ostaisin ranskalaisilta ja belgialaisilta.

Tintti integraalit
Alkuperäiset väri-Tinttien näkkärit
Valerian integraalit
Valerian (todella hienot mustavalkoiset Limited Edition julkaisut)
Asterix integraalit
Pilote-lehti kaikki numerot
Spirou-lehti kaikki numerot
Tintin magazines kaikki numerot
Le Petit Vingtieme kaikki numerot, missä Tintti
Kaikki Disney Glenatit
Punaparta integraalit
Blueberry integraalit (Blueberryn nuoruus ja Marshall sarja, jos Like ei julkaise niitä)
Gorto Maltese integraalit
Näitä Non Stop, Ruutu ja zoom lehtien eri sarjakuvien integraalit...siis ne jota Otava ei julkaise
Alix integraali (jos on tehty)
Sillage (joita ei julkaistu Suomessa)

Varmaan paljon muutakin, mut nyt ei tuu mieleen!

Niin ja lopuksi Boknäsin isot kirjahyllyt!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)