Kirjoittaja Aihe: Mitä on vaikea piirtää?  (Luettu 157195 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

O.K.

  • Jäsen
  • Viestejä: 528
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #15 : 11.03.2004 klo 22:04:47 »
Aih, Natasha se on kyllä ihana... :-*

Ja minä voin piirtää niitä tatteja ;)
« Viimeksi muokattu: 11.03.2004 klo 22:06:16 kirjoittanut O.K. »

Zabbo

  • Jäsen
  • Viestejä: 111
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #16 : 11.03.2004 klo 22:28:14 »
Tällä hetkellä suurimpia vaikeuksia tuottaa realistisen ihmisvartalon piirtäminen. Joskus piirros sattuu onnistumaan melko hyvin, olen siihen jonkin aikaa tyytyväinen, mutta kuitenkin löydän myöhemmin kuvasta aina jotain huomautettavaa, virheitä anatomiassa, asennoissa tai jossakin muussa asiassa.
Ja koska en voi hyväksyä tekemiäni virheitä, piirrän samaa kuvaa yhä uudelleen ja uudelleen, kunnes kyllästyn aiheeseen ja aloitan uuden. Tämän seurauksena minulla on tajuton läjä keskeneräisiä piirroksia ja luonnoksia joita en todennäköisesti tule koskaan tekemään valmiiksi.

En tiedä onko tämä sitten sairaalloista itsekritiikkiä vai jotain muuta? Laiskuutta kenties? Toisaalta hyväksi piirtäjäksi ei voi tulla muuten kuin harjoittelemalla ja harjoittelemalla vielä lisää.
- Jokainen eilinen on uusi huominen -

Hanna

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 443
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #17 : 11.03.2004 klo 22:38:30 »
Minä voisin vaikka piirtää käsivarsia.

Mä voin tekstata - pääsen kaikkein vähimmällä.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2004 klo 22:40:29 kirjoittanut Hanna »
Klik klik --> Sarjisblogini

Kitty Vane

  • Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Viestejä: 106
  • Batgirl is a geek
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #18 : 11.03.2004 klo 23:37:30 »
Minä voisin vaikka piirtää käsivarsia.

Mä voin tekstata - pääsen kaikkein vähimmällä.

Mä voin sitten piirtää käsiä ja ylävartaloita. Ja hiuksia.
Niin ja puita.

Mutta autot, polkupyörät, yms. kulkuneuvot on hirveetä piirrettävää. Samoin niiden sisätilat (polkupyöriä lukuunottamatta siis ;)). Kerran piti alottaa tarina bussin sisäkuvalla. Loppujen lopuksi tarina alkoikin sitten kahviosta.

Muistan jostain kuulleeni että pojat osaa piirtää polkupyörän ilman mallia paremmin kun tytöt. Tämäkin on varmasti väriterrorin syytä... :)
Put on your big girl panties and deal with it!

Jukka Koivusaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 343
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #19 : 12.03.2004 klo 09:29:21 »
Portaat ja sormet ei ole vaikeita vaan työläitä. Porras on suoria viivoja - sormen malli on yleensä käsillä (sic).

Vaikeaa on pelkistää ne omaan tyyliin sopivasti parilla nopealla viivalla niin , että niitä ei oikeastaan piirrä vaikka ne piirtääkin.

Justus

  • Jäsen
  • Viestejä: 926
  • Ralf on Kuningas
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #20 : 12.03.2004 klo 10:52:43 »
Minä en osaa piirtää mitään! En edes koita. Eikö olekin säälittävää. Ehkä siksi minulla on vähän outsider-olo tällä palstalla kun teen sarjakuvia mutta en osaa piirtää edes rantapalloa tai kenkälaatikkoa kynällä.

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #21 : 12.03.2004 klo 11:45:10 »
Minä en osaa piirtää mitään! En edes koita.

Löysimme käsikirjoittajan!

Axuz

  • Jäsen
  • Viestejä: 413
  • Kvaak!
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #22 : 12.03.2004 klo 16:27:56 »
Minä en osaa piirtää mitään! En edes koita.

Ei koiperhonen nyt niin vaikea piirrettävä ole. Hyönteiskirja käteen, ni huomaat, että se on itse asiassa yksi helpoimpia perhosia piirtää...  ;D

Ankka89

  • Jäsen
  • Viestejä: 21
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #23 : 12.03.2004 klo 17:14:09 »
Hoh-hoijaa, pitkä lista tulossa...

Eläimet, autot (yleensäkin kulkuneuvot), aseet (niitä harjoittelen piirtämään paraikaa), ihmiset, talot ja muut rakennukset, puut (varsinkin latvat), Aku Ankka (+ muut Ankkalinnan ukkelit)...

No, eihän niitä niin paljon ollutkaan.. 8)

kitani

  • Vieras
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #24 : 12.03.2004 klo 18:37:09 »
Hyvät taustat ovat aika vaikeita, niiden pitäisi olla jollain tapaa mielenkiintoisia mutta eivät saa olla liian sekavia. Erityisen hankalaksi homma menee kun sinne taustalle ei voi piirtää mitään konkreettista vaan pitää käyttää joitain taiteellisia härdellejä ja toivoa että lopputulos näyttäisi hyvältä :)  


ana

  • Jäsen
  • Viestejä: 76
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #25 : 12.03.2004 klo 20:57:21 »
taustat (varsinkin kaupunkimaisema), naispuoliset henkilöt (tuppaavat minulla näyttämään aina miehiltä), rakennukset ja kaikki ne hemmetin suhteet justiinsa oikein.

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #26 : 12.03.2004 klo 23:58:50 »
Monet mainitsevat portaat vaikeiksi piirtää. Tässä tulee  vinkki. Kannattaa tehdä portaille ja kaikille kalteville tasoille oma pakopisteensä. Se helpottaa hommaa huomattavasti. Pakopiste tulee samaan linjaan horisontilla olevan pakopisteen kanssa, mutta korkeammalle. Tai sitten matalammalle, jos portaat menee alaspäin. En nyt jaksanut nykertää askelmia  tätä varten, mutta tuossa tuo perusidea. Katso linkistä esimerkkikuva.

http://koti.mbnet.fi/hazart/portaat.JPG

Toivottavasti olen ymmärrettävä.

 8)


tertsi

  • Vieras
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #27 : 13.03.2004 klo 01:53:50 »
Tuossa kun lueskelin Natashaa tulin melkein kateelliseksi. Olisi kiva, kun itselläkin olisi joku, joka piirtäisi taustat ja muut ikävät jutut.
Lainaus
uusin Natasa (la Mer de Rochers) on kokonaan Walthéryn piirtämä, taustoja myöten. Belgian verotussysteemit tai vastaavat muuttuivat, eikä W:llä ole varaa enää teettää taustoja jollain muulla. Taiteellisesti tämä on vain hyvä juttu, sillä Walthéry piirtää paljon parempia taustoja kuin esim. Van Linthout vaimikähänennimensänytolikaan.

Kyseinen La Mer de Rochers ei ole vieläkään ilmestynyt, varmaan juuri siitä syystä, että Walthéryllä on nyt aikamoinen urakka tehtävänään, ilman taustojen piirtäjää siis. Maaliskuussa pitäis kai ilmestyä, mutta lykkääntyykö Taas.

Olen ymmärtänyt, että uusin seikkailu ei ole piirretty valopöydällä läpi, vaan suoraan lyijykynäteoksen päälle, samalle arkille. Toivonkin, että tussaus olisi taas "vanhaa" Walthéryä. Suomeksi ilmestyneet Natasa-albumit ovat tosi kökköjä piirrostyön osalta verrattuna Ruutu/NonStop -tavaraan. Ja syynä luulisin olevan juuri valopöydän käyttämisen.

Odotetaan ja katsotaan.

Larska

  • Vieras
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #28 : 18.03.2004 klo 20:32:16 »
Mullapa on ongelmana miesten huulet, muuten naamat onnistuvat omasta mielestäni suhteellisen hyvin mutta kun lisään johonkin pärstään huulet niin miehet muuttuvat yhtäkkiä amazooneiksi .
Ei auta ku reenata.

Ville-04

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
  • Elämäni on yhtä sarjakuvaa... ...Onneksi!
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #29 : 18.03.2004 klo 21:57:51 »
Jeeee!!! Eka viesti pitkästä aikaa( piti vaihtaa tunnusta kun olin unohtanu tunnuksen ja salasanan)...
mutta asiaan: melkein kaikki tuntuu vaikealta, mutta kun vähän aikaa yrittää niin yleensä se onnistuu...
siis yleensä ::). Mutta pyöreiden esineiden (tai esineiden joissa on pyöreitä kohtia) piirtäminen eri perspektiiveistä on kidutusta.
Ja sarjakuvan :P. oon nimittäin tekemässä ekaa omakustannetta ja oon tehnyt viimeisen vuoden ajan, ja kolmas versio on tekeillä. enkä ole perfektionisti(tai miten se kirjoitetaan :P), mutta aina on tullut joku ongelma tilan tai vastaavan vuoksi... taidan olla
täysi-ikäinen sen valmistuessa ;D!
Jos katse voisi tappaa
..niin maailma olisi melko tyhjä paikka!