Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Entistä rohkeampi Valiant (27.09.2019 klo 23:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
06.12.2019, klo 22:29:29

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
478463 viestiä 10400 aihetta kirjoittanut 3830 jäsentä. Uusin jäsen: Testi
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
  Etusivu | Ohjeet | Haku | Jäsenet |   Galleria |   Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  

MR KVAAK
Edellinen kuva | Seuraava kuva
© Kuvan tekijänoikeudet kuuluvat kuvan lisääjälle tai kuvauksessa ilmoitetulle taholle. Kuvan kopiointi tai luvaton käyttö ilman tekijänoikeuksien haltijan lupaa on ehdottomasti kielletty. Julkaisu Kvaakin sarjakuvagalleriassa tapahtuu kuvan
lisääjän hyväksymän julkaisusopimuksen lisensoimana.
0 Jäsenet ja 1 vieras katselee tätä kuvaa.

Kommentteja
Korro
15.09.2019, klo 06:13:03              
Herkkä tulkinta, ilmeikäs myös. Mukavan rento ote tässä. Olisi hieno nähdä sinulta tarina. Ei stressiä, pystyt kyllä.
OM
15.09.2019, klo 11:09:22              
Kiitos Korro kommentistasi. On hienoa, että ihmiset kommentoivat toisten töitä galleriassa. Sitä kautta saa vinkkejä mitä parantaa jne. Niin. Mitä tulee kommentointiisi siitä, että pystyt kyllä. Pystyn kyllä tekemään sarjakuvaa, siitä ei ole kysymys, mutta sen tekeminen ei ole niin yksinkertaista. Ensiksikin on erittäin tärkeää, että sinulla on olemassa  hyvä käsikirjoitus. Hyviä käsikirjoittajia suomessa ei kasva joka puussa. Itse en koe olevani hyvä käsikirjoittaja siitäkin huolimatta, että laitoin muistaakseni 4-5 vuotta sitten vai onko siitä enemmänkin aikaa omia käsikirjoituksiani kvaakin käsikirjoitukset osioon. En edes kehtaa mennä enää katsomaan, millaista töherrystä ne olivat. Käsikirjoitusten tekeminen on aikaa vievä ja haasteellinen prosessi, jotta saa toimivan kokonaisuuden. Siinä on otettava  monia asioita huomioon jotta osaa pitää kerronnallisesta kokonaisuudesta kiinni sarjakuvallisen tarinan viimeiseen ruutuun saakka.  Stripit ovat taas muotona  minusta jollakin tasolla helpompia toteuttaa, vaikika nekin luonnollisesti vaativat  samoja elementtejä kuin pidemmän tarinan kirjoittaminen. Stripeissä tarina täytyy osata kertoa muutamalla ruudulla niin, että lukija ymmärtää idean ja jutun jujun.  
Srtippi ideoita ja luonnoksia minulla on kyllä jokunen tallessa jossakin. Lähes kaikki muu digitaalisessa formaatissa ollut materiaali, myös kaikki omat vanhat kuvani, sarjakuva aineisto jne tuhoutuivat, kun otin USB tikun liian aikaisin pois tietokoneeni asemasta. USB tikun korjaus maksaisi lähes 200-400 euroa. Totta. Kysyin parista firmasta, jotka osaavat palauttaa tiedostoja. Ei minulla ole varaa tuollaisiin summiin.
Nytkin minulla oli mielessä tehdä kiva strippi siitä, kun eräs kansanedustajamme Suomessa tilasi itselleen tekohampaat ulkomailta. Olin revetä nauruun kuin näin lehdessä siitä otsikon. Sain heti upean idean strippi sarjakuvaan.
Tosiaan ilman hyvää käsikirjoitusta en tee pidempiä sarjakuvia eikä siinä mielestäni ole mitään järkeäkään. Tuhlaa vain kallista aikaa ja saa turhia selkävaivoja istumiosesta....).  Ja sitäpaitsi, minua lähellä ovat lännensarjat ja sci-fi....joten en oikein tiedä, onko tuon skenren käsikirjoittajia Suomessa juurikaan. Täytyy alkaa hioa tarinoita......ainakin unissa!! Ja mitäpä  minä muuta. Olen ihan tyytyväinen siihen, että jaksan ja saan piirtää minulle mieluisia asioita taas pitkästä aikaa. Ehkä joskus saan inspiraation työstää jotakin isompaa sarjakuvaa. Nyt en sellaista edes haluaisi miettiä.
Arvostan kovasti niitä sarjakuvantekijöitä, jotka jaksavat tehdä monikymmensivuisia sarjakuvia kuten nyt uuden todella komean albumin julkaissut Aapo Kukko.
Viimeksi muokannut: OM 15.09.2019, klo 12:08:36

Kommentoi kuvaa

HUOM! Ennen kuin kommentoit, lue seuraavaa:
  • Kommentoi vain jos sinulla on oikeaa sanottavaa työstä tai tekijästä. Vältä turhia, sisällöttömiä kommentteja. Arvostele ainoastaan työn alla olevilla tähdillä jos et keksi järkevää kommentoitavaa.
  • Kohdista kommenttisi ainoastaan kuvaan tai tekijään. Muista aiheista keskustellaan foorumilla. Tämä ei ole myöskään chatti!
  • Pysy asiallisuuksissa. Samat keskustelufoorumin säännöt pätevät myös täällä ja ylläpito valvoo kommenttejasi.

• Kiitokset kommentistasi! Kommenttisi ei kuitenkaan näy julkisesti, ennen kuin ylläpito on tarkistanut ja hyväksynyt sen.