Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Sarjakuvan entisöinti (01.03.2017 klo 05:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
29.04.2017, klo 06:44:14

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
453675 viestiä 10083 aihetta kirjoittanut 7155 jäsentä. Uusin jäsen: Frank Canton
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
  Etusivu | Ohjeet | Haku | Jäsenet |   Galleria |   Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  

Testisivu 3
Edellinen kuva | Seuraava kuva
© Kuvan tekijänoikeudet kuuluvat kuvan lisääjälle tai kuvauksessa ilmoitetulle taholle. Kuvan kopiointi tai luvaton käyttö ilman tekijänoikeuksien haltijan lupaa on ehdottomasti kielletty. Julkaisu Kvaakin sarjakuvagalleriassa tapahtuu kuvan
lisääjän hyväksymän julkaisusopimuksen lisensoimana.
0 Jäsenet ja 1 vieras katselee tätä kuvaa.

Kommentteja
Secos-Bill
07.04.2017, klo 20:02:13              
Osaavaa työtä, kuten aina, mutta niin yksityiskohtaista ja tarkkaa, että tämä on täysin pysähtynyt. Kaaos puuttuu ja sitä kautta dramaattisuus. Tunnelma on pikemmin köydenvedossa kuin verisessä taistelussa.

Kolmoskuvan vasemmassa reunassa on kaiketi ainoa kohta, jossa liikettä on ehkä tavoiteltu, mutta tapahtuma jää epäselväksi.
Vaikutelma on, että joku huitaisee kymmenen senttiä alas miekalla, joka on jo lävistänyt jonkun kämmenen ( joka taas erottuu liian yksityiskohtaisesti, varsinkin, kun käsivarsi on epäselvä... ), mutta kypärän kohdalla vauhtiviivat ovat miekan molemmilla puolilla  Huh .

Kohta on niin hämmentävä, että olin vähällä jättää postaamatta tämän kommentin, vaikka hioin sitä yli puoli tuntia...
Viimeksi muokannut: Secos-Bill 07.04.2017, klo 20:02:39
Illodiini
08.04.2017, klo 14:54:39              
Olet kyllä äärimmäisen taidokas viivankäyttäjä, ja tussauksessasi et taida jäädä jälkeen juuri kellekään. Mutta-
Ihmisesi ovat kaksiuloitteisen oloisia ja yliyrittäminen paistaa. Suosittelen mallista piirtämistä ja esimerkiksi Matkamiehen kuvien analysointia. Ylipäätään rohkaistu jättämään kuva rosoisemmaksi ja ilmavammaksi. Nämä ovat piirroksia ja ihmissilmä tekee loput "taiasta".
Lopuksi: sinulla on potentiaalia ihan mihin tahansa. Smiley
Juuso Laasonen
08.04.2017, klo 16:30:05              
Kiitos kommenteista.

Olen kyllä miettinyt viime aikoina että voisin lopettaa sarjakuvien piirtämisen ja jatkaa näitä hommia ihan vain pöytälaatikkoon piirtämisellä jota harrastin jo ennen kuin aloin miettimään sarjakuva-albumeiden piirtämistä. Kaikesta sarjakuvista saamastani palautteesta tulee yleensä päällimmäisenä sama pointti, liian jäykkää jälkeä joka ei ole elävää. Ei toimi sarjakuvissa tai ei ainakaan tällaisissa joissa on toimintaa. Kaikesta harjoittelusta huolimatta muutosta toivottuun suuntaan tuskin tulee, tai jos tuleekin niin se ei ole tarpeeksi. Luulen että Suomen sarjiskentällä on kyllä tekijöitä jotka voivat tehdä vastaavaa jälkeä paremmin joten ehkä tarkistan uudelleen mitä minun kannattaisi tehdä tai millaisiin projekteihin ryhtyä.
Merrot
08.04.2017, klo 16:39:59              
Pidä vain kiinni valitsemastasi linjasta ja jatka tykittämistä. Tämä on omanlaisensa tyyli, jota on syytä arvostaa.
Secos-Bill
08.04.2017, klo 18:35:44              
Missään tapauksessa ei kannata lannistua, vetäiset vain  muutaman vauhtiviivan ja se on siinä.
Tällaisena tyylisi on täydellistä kansiin tai novellikuvituksiin.

Vähemmän pikkutarkalla tyylillä saisit kyllä paljon enemmän sivuja aikaan ja edellisestä Requiemista on tuhottoman kauan.

Gothicus
09.04.2017, klo 09:31:24              
Ehdottomasti näillä näytesivuilla on omat ansionsa. Kannattaa jatkaa kehitystyötä ja opiskelua. Kieltämättä näin yksityiskohtainen jälki saattaa tehdä sivusta tukkoisen näköisen. Olen kuitenkin Merrotin kanssa samoilla linjoilla; anna palaa vaan... Unohda nyt kuitenkin ne ehdotetut vauhtiviivat.
Juuso Laasonen
09.04.2017, klo 13:10:27              
Itselleni sarjisten tekeminen on usein ollut aika rankkaa puurtamista- hauskinta on usein ollut tällaisten toimintasivujen tekeminen... siinähän ongelma sitten onkin. Tyyli ei sovellu sellaisenaan näihin kovin hyvin koska se ei ole kevyttä ja eloisaa, joka taas johtaa siihen että se osa jota on hauskin tehdä osoittautuu kerronnallisesti heikoimmaksi. Muita tämä ei varmaankaan niin haittaa mutta itseäni tämä on ottanut päähän jo varmaan vuosia. Kevyemmällä viivankäytöllä olen tehnyt kokeiluja mutta niistä taas en ole useinkaan itse pitänyt niin paljoa koska ne ovat olleet yksinkertaisesti heikkolaatuisia. Sarjakuvia teen kuitenkin lähinnä harrastuksena, eikä siitä voi tulla minulle työtä- ei ainakaan suomen kokoisella alueella- sen takia minun pitää arvioida mihin on järkevää käyttää aikani: sarjakuviin jotka eivät tyylillisesti toimi vai johonkin muista harrastuksistani.

Joka tapauksessa teen kuitenkin aloittamani projektit loppuun koska mikään muu ratkaisu olisi lähinnä tökeröä. Requiemia olen tehnyt vähitellen lisää, mutta siinä kolmososan lopetus aiheuttaa päänraavintaa kirjoituspuolella tällä hetkellä. En kuitenkaan haluaisi päästää painoon ihan mitä sattuu.
Illodiini
09.04.2017, klo 20:52:47              
Oletko ajatellut yhteistyötä jonkun kanssa? Harva meistä on renesanssinero ja pystyy kaikkeen. Itse rupean kuolaamaan, kun ajattelen mitä sinä ja vaikkapa mainitsemani Matkamies saisitte yhdessä aikaan.
Älä lopeta, kritiikki sinun tapauksessasi tarkoittaa sitä, että olet jo niin lähellä mestariluokkaa, että sitä rupeaa pidättämään hengitystä.
Tyylisi muistuttaa muuten hieman Barry Windsor-Smithiä.
Secos-Bill
10.04.2017, klo 17:39:57              
Täsmennetään sen verran, että tällaisissa irrallisissa tekstittömissä sivuissa tämä pysähtyneisyys pistää silmään. Näitä kun tuijotetaan tarkkaan ja yritetään keksiä jotain sanottavaa.
Sen sijaan en muista koskaan kiinnittäneeni asiaan huomiota Requiemeissa tai Foederatissa.

Kommentoi kuvaa

HUOM! Ennen kuin kommentoit, lue seuraavaa:
  • Kommentoi vain jos sinulla on oikeaa sanottavaa työstä tai tekijästä. Vältä turhia, sisällöttömiä kommentteja. Arvostele ainoastaan työn alla olevilla tähdillä jos et keksi järkevää kommentoitavaa.
  • Kohdista kommenttisi ainoastaan kuvaan tai tekijään. Muista aiheista keskustellaan foorumilla. Tämä ei ole myöskään chatti!
  • Pysy asiallisuuksissa. Samat keskustelufoorumin säännöt pätevät myös täällä ja ylläpito valvoo kommenttejasi.

• Kiitokset kommentistasi! Kommenttisi ei kuitenkaan näy julkisesti, ennen kuin ylläpito on tarkistanut ja hyväksynyt sen.