Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Batmanin itsemurhajoukkio (19.11.2018 klo 22:03:09)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
21.11.2018, klo 20:50:02

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
468914 viestiä 10441 aihetta kirjoittanut 7334 jäsentä. Uusin jäsen: jjfly
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
  Etusivu | Ohjeet | Haku | Jäsenet |   Galleria |   Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  

Kuski ja fillari
Edellinen kuva | Seuraava kuva
© Kuvan tekijänoikeudet kuuluvat kuvan lisääjälle tai kuvauksessa ilmoitetulle taholle. Kuvan kopiointi tai luvaton käyttö ilman tekijänoikeuksien haltijan lupaa on ehdottomasti kielletty. Julkaisu Kvaakin sarjakuvagalleriassa tapahtuu kuvan
lisääjän hyväksymän julkaisusopimuksen lisensoimana.
0 Jäsenet ja 1 vieras katselee tätä kuvaa.

Kommentteja
Lokkiparvi
15.09.2015, klo 01:05:58              
Onpas hieno! Vielä ipadillä piirretty, se on vaikeata!
pirkale
15.09.2015, klo 10:50:05              
Kiitos Lokkiparvi! Lämmittää kyllä kovasti mieltä kehut - erityisesti kun olet samalla yksi Kvaakissa vaikuttavista suosikkiartisteistani.

Vaikeaa kai se pädillä piirtäminen on, mutta sillä välineellä minä olen piirtämisen opetellut. Alussa tein viivapiirroksia ja väritin niitä, mutta en saanut hommaa oikein toimimaan. En saanut aikaan riittävän hyvää viivaa. Homma helpottui kun keksin alkaa työskentelemään enemmän maalaamalla. Nykyiseen työskentelytapaani kuuluu runsas pyyhekumin käyttö. Silhuetti syntyy vuoroin maalaamalla ja kumittamalla - siis ikään kuin veistämällä. Näin olen pystynyt kiertämään pädin tunnottomuutta ja epätarkkuutta. Värityksessä on sitten alpha/transparency lock ahkerassa käytössä. Ääriviivaa saatan lisätä lopuksi tilanteesta riippuen, kun tuntuu siltä että se tekee kuvasta luettavamman. Tällöinkin saatan tehdä sen vain vetämällä tummempaa sävyä reunaan alphalocking avustamana.

Olen kokeillut halpis styluksia, mutta olen todennut sormen toistaiseksi parhaaksi itselleni. Paineentunnistavia styluksia en on päässyt kokeilemaan. Ne voisivat olla kivoja.
J Lehto
18.09.2015, klo 19:13:24              
Siis kuinka pitkään olet harrastanut
piirtämistä? Tämähän on meinaan uskomattoman
hieno kuva, sellainen jonka ainakin minä voisin
laittaa olohuoneen seinälle.
pirkale
19.09.2015, klo 09:56:38              
Kiitän palautteesta!  Cheesy

Aloitin aktiivisen pädillä piirtämisen vajaa kaksi vuotta sitten. Sitä ennen olin kyllä satunnaisesti kokeillut erilaisia pädin piirto-ohjelmia. Mitä piirtämiseen ylipäänsä tulee, niin se loppui noin 20 vuotta sitten kun jätin koulunpenkin ja pakolliset kuvamataidontunnit taakseni.

Itselle tämä on ollut kyllä antoisa ja mielenkiintoinen kokeilu. Luulin ennen että ihminen joko osaa piirtää tai ei. Koulussa oli tyyppejä, jotka osasivat ja toisia jotka eivät taas niin hyvin. Itse olin niitä jälkimmäisiä. Tuossa iässä varmasti lahjakkuus onkin se joka näkyy. Mutta treenillä pääsee kyllä eteenpäin. Toki avain on se että löytää tarvitsemansa tiedon. En muista että koulussa olisi juurikaan opetettu miten piirtämistä voi oppia. Nyt netin ja videoiden avulla tietoa ja opastusta on saatavilla vaikka kuinka paljon.

Kun sitten kokeilin pädin piirto-ohjelmaa oli todella kiehtovaa pelkästää seurata kun sormenpäästä valui kaunista siveltimen jälkeä näytölle. Siitä se lähti. Digitaalisuus oli mulle se juttu, joka sai ennakkoluulot pyyhkiytymään. Alussa oli hurjan palkitsevaa kun liian suurena tai pienenä aloitettua piirrosta pystyi asemoimaan ja pienentämään/suurentamaan digipaperilla vapaasti.

Puolisen vuotta sitten älysin lopulta ottaa flippailun (piirroksen peilaamisen) osaksi työn kulkua. Mielestäni tästä alkoi jälki selvästi ja nopeasti parantua, kun omat virheet tuli selkeämmin tiedostettua. Useinkin omasti mielestäni ok piirroksesta paljastuu flippaamisen jälkeen esim. kasvojen epäsymmetriaa tai kaatuva asento. Onhan toki peili ollut taiteilijoiden apuna aikojen alusta lähtien, mutta diginä flippaaminen mahdollistaa peilikuvan kanssa työskentelyn tasavertaisesti. Itse asiassa minä päätän yleensä vasta juuri ennen puumerkin raapustusta että kummin päin lopullisen kuvan haluan olevan. Joka tapauksessa pyrin siihen ettei mikään erityisemmin häiritse minua oli kuva sitten kummin päin tahansa.

Niin tähän galleriaan tuli nyt postatua tämä työ, jota tuli tosiaan työstettyä ennätyksellisen kauan. Työtunteja en ole kirjannut, mutta muistelen että tässä meni kalenteriajassa hyvinkin 1kk iltoja/öitä ja viikonloppuja vaihtelevastu hyödyntäen. Yleensä en näin pitkälle työstä. Toivottavasti jonkun kuvan kanssa tulevaisuudessa innostuisi taas viilaamaan hieman enemmän.  Cool
Lokkiparvi
19.09.2015, klo 14:28:58              
@pirkale: Hei kiitti! ^^

Hyvä idea kyllä maalata ipädillä, viivapiirrustukset on kyllä vaikeita kun ei ole kunnon tarkkuutta kapasitiivisella näytöllä. Minulla on Wacom Cintiq, ja sen jälkeen ei oikein muut kapistukset kelpaa Cheesy Vanhan koulun välineillä treenaan kyllä aina välillä. Ainut hyvä järkevähintainen tabletti mitä olen kokeillut on samsungin galaxy 10.1 note (vanha malli). Muut on saakelin kalliita ja niissä on aina omat ongelmansa.

Toi flippailu on kyllä olennainen temppu! Kiinnostava (ja tyypillistä) että kouluissa ei todellakaan opeteta mitään keskeisiä temppuja mitä tarvitsee kun piirtää! Hirvittää kans kaiken maailman idols ja talent ohjelmat missä tuomarit huutaa ihmisille että "susta ei ikinä tuu laulajaa" ja sit ne rientää itkien ulos Sad Olen itse nähnyt monta tapausta missä henkilö on ollut sävelkuuro eikä ole ollut rytmitajua veressä, mutta ne harjoitteli sitten enemmän kun muut ja meni jossain vaiheessa sitten "luonnonlahjakkuuksien" ohi. Sama juttu pätee kaikkeen. Pitää vaan jaksaa harjoitella joka päivä.

Turhaan hidastat kehitystäsi ipadilla enää kun olet kehittynyt muutenkin noin nopeasti. Pistin tänään threadin jossa omat kokemukseni piirrustustablettien kanssa: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,17066.msg453022.html#msg453022

Viimeksi muokannut: Lokkiparvi 19.09.2015, klo 14:32:18

Kommentoi kuvaa

HUOM! Ennen kuin kommentoit, lue seuraavaa:
  • Kommentoi vain jos sinulla on oikeaa sanottavaa työstä tai tekijästä. Vältä turhia, sisällöttömiä kommentteja. Arvostele ainoastaan työn alla olevilla tähdillä jos et keksi järkevää kommentoitavaa.
  • Kohdista kommenttisi ainoastaan kuvaan tai tekijään. Muista aiheista keskustellaan foorumilla. Tämä ei ole myöskään chatti!
  • Pysy asiallisuuksissa. Samat keskustelufoorumin säännöt pätevät myös täällä ja ylläpito valvoo kommenttejasi.

• Kiitokset kommentistasi! Kommenttisi ei kuitenkaan näy julkisesti, ennen kuin ylläpito on tarkistanut ja hyväksynyt sen.