Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
15.12.2018, klo 10:13:39

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
469606 viestiä 10441 aihetta kirjoittanut 7341 jäsentä. Uusin jäsen: levonmar
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
  Etusivu | Ohjeet | Haku | Jäsenet |   Galleria |   Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  

Teophiluksen sopimus osa2 sivu 2
Edellinen kuva | Seuraava kuva
© Kuvan tekijänoikeudet kuuluvat kuvan lisääjälle tai kuvauksessa ilmoitetulle taholle. Kuvan kopiointi tai luvaton käyttö ilman tekijänoikeuksien haltijan lupaa on ehdottomasti kielletty. Julkaisu Kvaakin sarjakuvagalleriassa tapahtuu kuvan
lisääjän hyväksymän julkaisusopimuksen lisensoimana.
0 Jäsenet ja 1 vieras katselee tätä kuvaa.

Kommentteja
Sika
23.11.2011, klo 18:59:36              
Tämä sivu toimii, ei epäselvyyksiä.
janne luokkanen
23.11.2011, klo 21:58:46              
Juu, tummensin vielä hiukan toisessa ruudussa kiven päällä seisovaa Teophilusta jotta se pomppaa paremmin taustasta. En ole vielä tätä joutanu skannaamaan uusiksi.
Klapausius
24.11.2011, klo 00:05:06              
 Ai laik !
Korro
24.11.2011, klo 08:46:48              
Treenilla tämä selkeys on saavutettu? Hyvältä näyttää .
janne luokkanen
24.11.2011, klo 11:34:16              
Kyllä, olen harjotellu siveltimen käyttöä tussaamalla muitten piirroksia. Niissä kun on selkeämpää piirrosjälkeä mitä itse pystyn tuottamaan tällä hetkellä. Paljon myös autto kun vaihdoin isompaan siveltimeen ja aloin käyttää myös tussiterää.
Korro
24.11.2011, klo 14:21:23              
K, pakko sanoa vielä sen verran ;'kokonaisuus säilyy' Oikein vahva suoritus.
Tässä on vielä paljon opeteltavaa, (itseäni tarkoitan)
Orjan May
25.11.2011, klo 09:39:03              
Heips jampura,

Oikein erittäin erinomaisen hyvää jälkeä olet saanut aikaiseksi. Mukava,  että olet siirtynyt kokeilemaan siveltimiä ja varsinkin tuo, että olet piirtänyt myös tussi terillä on kiitoksen arvoinen seikka. Siksi, koska terien käyttö on hyvin haasteellista ja siinä on oma tekniikkansa kuinka se tapahtuu.  Pidän kovasti siitä mitä näen noissa kahdessa ruudussa.
Sanoit harjoitelleesi siveltimen käyttöä tussaamalla muitten piirroksia. Olen lukenut joidenkin muidenkin ihan ammatikseen tekevien sarjakuvapiirtäjien haastatteluja, ja muistan, että olen törmännyt vastaavaan ainakin parissa tapauksessa. Hekin harjoittelivat piirtämällä muiden tekemien sarjakuvien päälle aluksi ja taitojen kehittyessä loivat itselleen oman persoonallisen tyylin.
Olet edistynyt paljon ja tästä on oikein hyvä jatkaa.
Huom! Ole tarkkana siveltimien kanssa kun niitä ostat. Unohda heti kättelyssä halvat ja satsaa hieman kalliimpiin siveltimiin, niin saat vastinetta rahoillesi. Kalliimmat ja laadukkaammat siveltimet maksavat reilusti yli 15 euroa, mutta se investointi kannattaa jos haluat hyvää jälkeä. Halutessasi voin joskus kertoa, mitkä ovat hyviä perinteisiä sivellin merkkejä, joita saa Suomesta.
 Voit myös kokeilla sivellin-tusseja. Ne käyttäytyvät samalla tavalla kuin perinteiset siveltimet sillä erolla, että niitä ei tarvitse kokoajan kastaa musteeseen. Mutta näissäkin laatu ratkaisee.
Perinteinen laadukas sivellin on ehdottomasti paras hankinta ja siihen hyvä muste. Ja sitten sellainen  muste tietenkin, jonka saa vedellä pois ja joka ei kuivuessaan pilaa siveltimesi hienoa karvaa. Muista tämä seikka ostaessasi tussia. Musteita on erilaisia.
Viimeksi muokannut: Orjan May 25.11.2011, klo 09:42:07
janne luokkanen
26.11.2011, klo 13:52:34              
Juu, emmä oikein muulla ole tussanutkaan ku siveltimellä. Mulla on nyt käytössä Raphael Kolinsky nro 4, aikasemmi käytin samaa merkkiä mutta nro 2, ja Indian ink on musteena. Teristä käytän G-terää ja sitten tekstauksen ja tasasiin viivoihin mulla on toinen litteäpäinen terä.

Mä en oikein tykkää niistä sivellintusseista, tai en ole saanu tuntumaa niihin. Jotenki se kärki ei tunnu luontevalta. Tuntuu turhalta työltä opetella käyttää niitä, kun en oikeastaan muualla piirrä ku työpöydän ääressä.
Viimeksi muokannut: janne luokkanen 26.11.2011, klo 13:53:08
Vieraat
28.11.2011, klo 13:02:40              
Tähän kannattaa tutustua:
http://www.jetpens.com/Kaimei-Natural-Weasel-Hair-Sumi-Brush-Pen-Blue-Body/pd/5793

Loistava siveltimen tuntu. Oikeaa karvaa, ei mitään synteettistä jäljitelmää. Ainoa miinus on että tussi lienee vesiliukoista.
Viimeksi muokannut: 28.11.2011, klo 13:03:30
Vieraat
28.11.2011, klo 13:06:01              
Itse sarjakuvasivusta:
Hyvää, rentoa viivaa. Hiukan sekavan oloista. Käsinpiirretyt ruutujen reunat istuvat hyvin muuhun grafiikkaan.

Kommentoi kuvaa

HUOM! Ennen kuin kommentoit, lue seuraavaa:
  • Kommentoi vain jos sinulla on oikeaa sanottavaa työstä tai tekijästä. Vältä turhia, sisällöttömiä kommentteja. Arvostele ainoastaan työn alla olevilla tähdillä jos et keksi järkevää kommentoitavaa.
  • Kohdista kommenttisi ainoastaan kuvaan tai tekijään. Muista aiheista keskustellaan foorumilla. Tämä ei ole myöskään chatti!
  • Pysy asiallisuuksissa. Samat keskustelufoorumin säännöt pätevät myös täällä ja ylläpito valvoo kommenttejasi.

• Kiitokset kommentistasi! Kommenttisi ei kuitenkaan näy julkisesti, ennen kuin ylläpito on tarkistanut ja hyväksynyt sen.