Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1920 / 100 - Punikkityttö ja jääkäriupseeri (16.10.2017 klo 21:14:20)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
22.10.2017, klo 11:17:10

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459839 viestiä 10207 aihetta kirjoittanut 7204 jäsentä. Uusin jäsen: LariP
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
  Etusivu | Ohjeet | Haku | Jäsenet |   Galleria |   Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  

Requiem kansilehti
Edellinen kuva | Seuraava kuva
© Kuvan tekijänoikeudet kuuluvat kuvan lisääjälle tai kuvauksessa ilmoitetulle taholle. Kuvan kopiointi tai luvaton käyttö ilman tekijänoikeuksien haltijan lupaa on ehdottomasti kielletty. Julkaisu Kvaakin sarjakuvagalleriassa tapahtuu kuvan
lisääjän hyväksymän julkaisusopimuksen lisensoimana.
0 Jäsenet ja 1 vieras katselee tätä kuvaa.

Kommentteja
Merrot
18.01.2011, klo 22:17:04              
Hyvältä näyttää. Mun mielestäni fontti sopii hyvin sarjakuvasi tyyliin, mutta en kyllä itsekään väitä olevani mikään asiantuntija.

Pyynnöstä nillityksiä: Laskisin Requiem part one tekstiblokkia hivenen alas niin että hahmon pää tulee vähän enemmän tekstin päälle. Nyt u-kirjain kohtaa jakauksen niin ettei ole ihan varmaa jääkö kirjain pään alle, näyttää vähän rumalta. Jaa mutta meneekö sitten q liian peittoon kun tekstiä laskee...

Toinen pikku juttu: hahmon leuka on minun silmääni ihan vähän epäsymmetrinen, vasemmalla puolella on vähemmän massaa kuin oikealla. Tai siis leuan kärki ei ole linjassa alahuulen keskikohdan kanssa. Ei tosin todellakaan ole mikään järisyttävä virhe, toivottavasti ei haittaa kun sanon. Aattelin vaan kun nyt kerran kansi on.

Muuten sanoisin että on impecable.

Edit: Ah nyt nostitkin taas tekstiä...
Viimeksi muokannut: Merrot 19.01.2011, klo 16:02:51
Juuso Laasonen
18.01.2011, klo 22:47:57              
Kiitos kommentista- Smiley

Totta, en edes ajatellut tekstin jääneen noin- korjasin sitä vähän laskemalla parit millit alaspäin. Mielestäni Q näkyy yhä tunnistettavasti. Enemmän minua huolettaa tekstin yläpuolelle jäävä ylimääräinen tila... onko sitä liikaa vai onko se ok? Hmm... :/

Ach... oikeassa olet. Toisaalta olet ensimmäinen joka on asiasta maininnut joten tällä oletuksella virhe on aika huomaamaton- ikuisena perfektionistina haluasin korjata sen, mutta olen niin kädetön photarin kanssa että ihan masentaa. Niin ja tosiaan, kansikuvassa ei soisi löytyvän virheitä... hirveä paradoksi. Yritän korjata asian jotenkin, mutta en voi sanoa varmasti onnistunko.
Viimeksi muokannut: Juuso Laasonen 18.01.2011, klo 22:48:12
yueyay
18.01.2011, klo 23:57:21              
JVL, hommaa Paint Tool Sai jos haluat vähän tuunailla piirroksista pieniä virheitä pois.

Itse en ole niin pilkunnussija että tuota leukaa lähtisin siirtelemään, mutta jos itse haluat, niin teeppä se niin että siirrät sitä, täytät syntynyttä tyhjää aluetta vieressä olevilla väreillä (käyttäen vaikka paintbrushia) ja häivytät reunat pois water-työkalulla.

Piirrosten muokkaaminen on hyvin helppoa. Photarissa on niin paljon tavaraa, että siinä menee vaan sekaisin jos haluaa yksinkertaisia juttuja tehdä.
Joku on tästä varmaan eri mieltä, mutta itse en ole piirtäjänä ja digitaalisena maalarina koskaan jaksanut edes hommata ko. ohjelmaa, kun halvat pikkuohjelmat ovat piirtäjille paljon parempi ratkaisu.
Mara
19.01.2011, klo 07:40:59              
Itse jättäisin tekstin sivuille pari milliä enemmän tyhjää tilaa. Taustalla voisi olla myös jotain elämää. Umpimusta tausta on hieman tylsähkö.
Reima Mäkinen
19.01.2011, klo 13:50:04              
Lainaus
Enemmän minua huolettaa tekstin yläpuolelle jäävä ylimääräinen tila... onko sitä liikaa vai onko se ok? Hmm... :/

Tuota fonttia olisi kyllä helppo muuttaa korkeammaksi, täyttämään yläosaa. Esim. copy-pasteamalla, minuutin duuni.

Rouvan kyynärvarret ovat minun silmääni inasen lyhyet, eli mangasta tuttu söpöily-anatomia painaa turhan paljon päälle.  Smiley
Muuten ihan OK. Taustaan sopisi kyllä joku (isokokoinen) sävyltään hiuksen hienosti erottuva kuvio, mutta menee se noinkin.
Juuso Laasonen
19.01.2011, klo 15:55:04              
SAI:n oikeastaan haluasinkin hankkia, väritystä varten... maksaako varsinainen oikea versio paljonkin? Photarista tiedän sen verran että ns. oikea versio maksaisi aivan liikaa... >.>

Fiksailin tekstiä pikkuisen ja heitin jonkun satunnaisen testikuvion taustalle á la tummanpunainen väri. Kuvio olisi voinut olla ehkä vähän... hienompikin, joku splatterikuvio yms.

Anatomiasta voin sanoa että nainen saa pärjätä sen kanssa... käsien pidennys on liian vaikeaa ja todennäköisesti veisi saman ajan kuin uuden piirtäminen. Söpöilystä en tiedä, mutta syynä on varmaan työtasoni joka ei ole käännettävää mallia. Aina kun yrittää tehdä isompaa kuvaa, saa räplätä puoli tuntia hioessa kaikkia perspektiivistä johtuvia ongelmia pois. Tällä kertaa näköjään kädet tuli ryssittyä, mutta onneksi ei yhtä pahasti kuin ennen... menköön tällä kertaa kun on hyväksyttävissä rajoissa-
Viimeksi muokannut: Juuso Laasonen 19.01.2011, klo 15:56:02
DRS
19.01.2011, klo 16:59:47              
Evil smirk - tuli ensimmäisenä mieleen :3 Hieno kuva
matkamies
19.01.2011, klo 20:27:46              
Minusta ihan turha murehtia mistään anatomianillityksistä, ei nuo silmään mitenkään iske. Komea kuva ja hieno tunnelma. Milloin albumi valmistuu?
Juuso Laasonen
19.01.2011, klo 20:41:28              
Kiitti- Smiley

Hmm... no, kolmessa viikossa olen saanut 9 sivua valmiiksi, joskin eräs toinen projekti hidastaa tahtia. Ajattelin että kunhan saan ensimmäisen luvun kasaan(n.45-50 sivua) niin sitten voisi miettiä pienen omakustanneläpyskän tekemistä/tarjoamista jollekkin kustannettavaksi. Luulisin että saan sivut viimeistään kesäkuuhun asti valmiiksi, riippuu monesta asiasta. Tarina on kokonaisuudessaan suurin piirtein 250-300 sivua, joten sen tekemisessä saattaa vierähtää helposti useampi vuosi-
Viimeksi muokannut: Juuso Laasonen 19.01.2011, klo 20:56:55
Vieraat
19.01.2011, klo 21:30:30              
Jos haluaa, tekstin yläpuolelle vois pistää vaikka tekijän nimen pienellä. Näin tyhjä tila täyttyisi tarkoituksenmukaisesti. Fonttia en lähtisi kovin heppoisin perustein venyttelemään. Ylennsä semmoinen näyttää hirveältä. Joku kai tuonkin fontin on oikein suunnitellut.
Juuso Laasonen
19.01.2011, klo 21:55:41              
Hyvä idea oikeastaan, pitää kokeilla tuota... fontin venytys vähän näytti omituiselta omaan silmääni, joten parempi olisi täyttää tila jollain muulla. Mietin myös esimerkiksi kahta valkoista viivaa molemmille puolilla otsikkoa, mutta saa nähdä mikä toimii parhaiten.
Reima Mäkinen
05.02.2011, klo 17:33:31              
Komppaan,  se venytys ei ollut hyvä, ei. Parempi noin.

Kävin lukemassa sarjista Smack Jeevesistä ja sanoisin että kun työ on noinkin ammattimainen, niin kanteen kannattaisi todella panostaa. Siis aikaa ja vaivaa. Hioa kaikki yksityiskohdat kuntoon. Galleriassasi on monia hienoja töitä ja niiden perusteella voisin kuvitella että tälle tarinalle löytyisi vielä(kin) parempi ja edustavampi kansi-idea ja toteutus.  Smiley
Kannen perusteella kun moni kuitenkin tekee ostopäätöksen. Toki "oikea" kustantaja /kustannustoimittaja myös tätä asiaa painottaa. ...Ajattelin nyt sanoa kun mainitsit omakustanteen yhdeksi mahdollisuudeksi.
Juuso Laasonen
08.02.2011, klo 23:04:51              
Joo, olet kyllä oikeassa- teknisesti tämä on mielestäni ihan hyvä kansi mutta ihan kuin sanoit, parempikin voisi olla. Itse tarkoitan sitä että kansi voisi antaa paremman kuvan itse sarjan luonteesta, tällä hetkellä se ei oikeastaan kerro muuta kuin että jonkinasteista väkivaltaa on ainakin luvassa, sellainen painostava fiilis mitä haen, puuttuu... D:

Niin mutta että ammattimainen? Ei kai nyt sentään, ne sivut mitä smack jeevesissä on ovat aika kökköjä mielestäni... O.o

Pitää lisätä ne uudet kun nyt ekana toisen projektin saan finaaliin-

Kommentoi kuvaa

HUOM! Ennen kuin kommentoit, lue seuraavaa:
  • Kommentoi vain jos sinulla on oikeaa sanottavaa työstä tai tekijästä. Vältä turhia, sisällöttömiä kommentteja. Arvostele ainoastaan työn alla olevilla tähdillä jos et keksi järkevää kommentoitavaa.
  • Kohdista kommenttisi ainoastaan kuvaan tai tekijään. Muista aiheista keskustellaan foorumilla. Tämä ei ole myöskään chatti!
  • Pysy asiallisuuksissa. Samat keskustelufoorumin säännöt pätevät myös täällä ja ylläpito valvoo kommenttejasi.

• Kiitokset kommentistasi! Kommenttisi ei kuitenkaan näy julkisesti, ennen kuin ylläpito on tarkistanut ja hyväksynyt sen.