Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Nuori Voima -palkinto Vihan ja inhon internetille (01.06.2018 klo 14:19:37)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
25.06.2018, klo 18:34:37

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
464815 viestiä 10325 aihetta kirjoittanut 7281 jäsentä. Uusin jäsen: Zé Carioca
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
  Etusivu | Ohjeet | Haku | Jäsenet |   Galleria |   Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  

Merellä
Edellinen kuva | Seuraava kuva
© Kuvan tekijänoikeudet kuuluvat kuvan lisääjälle tai kuvauksessa ilmoitetulle taholle. Kuvan kopiointi tai luvaton käyttö ilman tekijänoikeuksien haltijan lupaa on ehdottomasti kielletty. Julkaisu Kvaakin sarjakuvagalleriassa tapahtuu kuvan
lisääjän hyväksymän julkaisusopimuksen lisensoimana.
0 Jäsenet ja 1 vieras katselee tätä kuvaa.

Kommentteja
Korro
03.12.2010, klo 13:24:39              
Sukellusveneen 'hahmotus' vähän pistää miettimään.Kysyn siis:Onko sukellusvene pinnanalla? Anteeksi tämä saataa olla typerä kysymys mutta pakko on kysyä. : (
AapoK
03.12.2010, klo 13:29:08              
Aaltojen päällä on eli ei pinnan alla.
Prof. 0.
03.12.2010, klo 14:35:47              
Sukelllusvene on ehkä turhan erottuva merenpinnasta. Kannattaisi pyrkiä tällaisia kuvia tehdessä olemaan piirtämättä ääriviivoja ollenkaan, musteella saisit varmasti sellaisen efektin, että sukellusvene "sulautuisi" tuohon veteen ja näyttäisi silloin paljon uhkaavammalta. Nyt se on vähän tuollainen "muovilelu kylpyammeessa", varsinkin kun U-255 on kuvassa noin pienikokoinen verrattuna tuohon tilaan, mitä ruutu antaisi käytettäväksi.

Kuitenkin itse meri on uskottavan näköinen ja varsinkin pilvet ovat loistavat. Annan siltikin kolme tähteä, koska itse kuvan pointti, eli sukellusvene, voisi olla parempi.
Viimeksi muokannut: Prof. 0. 03.12.2010, klo 14:43:51
AapoK
03.12.2010, klo 18:50:32              
Prof. O: Mielenkiintoisia pointteja ja näkemyksiä, mukava saada rakentavaa palautetta. Kuitenkin tässä pyrin enemmän siihen, että itse meri on uhkaavampi kuin sukellusvene. Jälkimmäinen on todella hieman "lelu" keskellä avomerta ja varsinkin myrskyssä todellinen helisijä. Mietin myös, että liian yksityiskohtaisesti tehty vene saattaisi olla vaikea hahmottaa, kun originaali on A4 ja painokoko A5.
Mikko Akkola
05.12.2010, klo 23:32:42              
Ainoa minua häiritsevä seikka on tuon sukellusveneen kiertävä valkoinen "aura". Olisiko sivellintekniikkaa käyttäessä ollut mahdollista maskata teipillä tai lakalla? Mä en kyllä itse tiedä miten teippi käyttäytyy tuon välineen kanssa, mutta voispa ehkä kokeilla.
Prof. 0.
06.12.2010, klo 22:49:54              
AapoK:

En meinaa sitä, että sen tarvitsisi olla yksityiskohtaisempi, ennenmminkin se voisi olla juurikin sellainen musta möhkäle keskellä merta, kunhan siitä vain erottaisi, että se on U-255 eikä pelkkä kari pinnan yllä. Ymmärrän kyllä pointtisi siitä, että meressä sukellusvenekin on vain pelkkä lelu, mutta siis juuri siksi niistä tehdään sellaisia rautalohkareen näköisiä, eli kestäviä.

Myöskin veneen ääriviivallisuutta ja lelumaisuutta tarkemmin ajatellessa tuo liiallinen silmiinpistävyys voi tulla myös siitä, että vene on ääriviivoineen "vastavirtaan" meren (viivoituksen) suhteen. Jos nuo rajat eivät erottuisi veneestä, niin se efekti ei häiritsisi niin paljoa.
Viimeksi muokannut: Prof. 0. 06.12.2010, klo 22:50:40

Kommentoi kuvaa

HUOM! Ennen kuin kommentoit, lue seuraavaa:
  • Kommentoi vain jos sinulla on oikeaa sanottavaa työstä tai tekijästä. Vältä turhia, sisällöttömiä kommentteja. Arvostele ainoastaan työn alla olevilla tähdillä jos et keksi järkevää kommentoitavaa.
  • Kohdista kommenttisi ainoastaan kuvaan tai tekijään. Muista aiheista keskustellaan foorumilla. Tämä ei ole myöskään chatti!
  • Pysy asiallisuuksissa. Samat keskustelufoorumin säännöt pätevät myös täällä ja ylläpito valvoo kommenttejasi.

• Kiitokset kommentistasi! Kommenttisi ei kuitenkaan näy julkisesti, ennen kuin ylläpito on tarkistanut ja hyväksynyt sen.