Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Tietämätön valittu lähtee ulkomaailmaan (20.11.2017 klo 20:37:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
18.12.2017, klo 08:48:59

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
461204 viestiä 10219 aihetta kirjoittanut 7215 jäsentä. Uusin jäsen: s0nar
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
  Etusivu | Ohjeet | Haku | Jäsenet |   Galleria |   Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  

Hevonen ja varsa
Edellinen kuva | Seuraava kuva
© Kuvan tekijänoikeudet kuuluvat kuvan lisääjälle tai kuvauksessa ilmoitetulle taholle. Kuvan kopiointi tai luvaton käyttö ilman tekijänoikeuksien haltijan lupaa on ehdottomasti kielletty. Julkaisu Kvaakin sarjakuvagalleriassa tapahtuu kuvan
lisääjän hyväksymän julkaisusopimuksen lisensoimana.
0 Jäsenet ja 1 vieras katselee tätä kuvaa.

Kommentteja
Vieraat
10.08.2009, klo 14:42:25              
Ja taas mahtavan hieno kuva ! Tongue
Vieraat
16.08.2009, klo 13:25:53              
No vaude ville! Ootko ajatellu lähettää Hevoshulluun lukijapalstalle fanikuvaks? Vois ehkä uppoo.
Vieraat
16.08.2009, klo 13:28:34              
Ei huono idea Cheesy voisi harkita!
Vieraat
16.08.2009, klo 13:56:18              
Jep, suosittelen todella! Siellä on paljon tismalleen samanlaisia 14 -vuotiaiden tyttöjen valokuvista kopioimia heppapiirroksia.
Vieraat
16.08.2009, klo 14:00:02              
Hymm aistinko jonkin sortin vittuilua?
Vieraat
16.08.2009, klo 14:08:38              
Cheesy sihvonen ei taida tykätä koneista ja toiseksi tuommosen ei voi lokeroida muuten kun kateelisen panetteluksi Cheesy Että hyvä Sihvonen ! Jos pännii että ite et osaa niin se on voi voi. Tai että näkisin mielelläni, että sihvonen koittaisi piirtää samanlaisen vaikka sitten läpi piirettynä jos ei muuten !
Vieraat
16.08.2009, klo 14:21:53              
No onhan tää nyt vähän tällasta mautonta "delffiinit hypähtelevät auringonlaskussa ja hevoset kirmailevat nummilla"-matskua. Musta tää on kuitenkin aika paljon taitavammin tehty kun mitä ne 14-vee typykät heppahulluun lähettää. Sihvosella tuskin kuitenkaan on syytä, JuusoM, mainitsemaasi kateuteen. Asioista voi oikeesti vaan olla diggaamatta olematta kateellinen, vaikka täällä kvaakissa sellainen käsitys tuntuu olevan vallalla.

Oikein taitavasti piirretty kuva, pehmeät ja sävykkäät varjot, aihe totaalisen boring. Jos tämä olisi Anttilan julisteviuhkassa, en kiinnittäisi mitään huomiota. Kuitenkin 4 pistettä hienoista valööreistä heppojen turvissa. Vasemmalla työstö jääänyt kiusallisella tavalla kesken. Näyttää enemmän siltä että kärsivällisyys olisi loppunut kesken kuin että kyseessä olisi tyylikeino.
Viimeksi muokannut: 16.08.2009, klo 14:23:24
Vieraat
16.08.2009, klo 14:34:05              
puhuuhan se loto asiaakin mutta enemän tässä otti päähän tuo herra sihvosen lähestymistapa ! Siis jos jostai ei tykkää nii se tuskin oikeuttaa että tullaan vittuilemaa ja jooh osaa sihvonen pirtää mut mitä olen nähny tätä qudia piirtämisen ääressä niin uskallan sanoo että sihvosella on siihen viellä matkaa ! ainaki mitä hänen työnsä antaa ymmrätää, joksin ei ne huonoja ole nekää ! parempia mitä itse pystyn ainakin =) Mut jooh ! Miusta tämä koni kuva on aivan älyttömän hieno ja livenä 10 kertaa hienompi !
Vieraat
16.08.2009, klo 16:26:55              
On toki matkaa siihen ja moneen muuhunkin, kuten kuuhun. Tämähän on oikein hieno ja ansiokas työ, jotenkin vain odotin, että kun tulin sarjakuvafoorumin galleriaosastoon, näkisin jotain muuta kuin valokuvista mahdollisimman fotorealistisesti piirrettyjä hevosia. Ei nyt vain sisällöllisesti ole kovin oivaltavaa, siitä hevoshullurinnastus. Väärällä jalalla taisin nousta ja ikävävin sanankääntein kertoa mielipiteitäni. Anteeksi siitä. Nyt voinkin korjata asian: Hieno, ihana ja upea työ!

Vielä: On jotenkin kummallista täällä ja toki muillakin nettifoorumeilla havaitsemani "piirrä ite parempi" -argumentointi. Hämmentävää, mutta ehkä joskus opin mistä se tulee. Nyt minulla on vielä siihen matkaa.
Viimeksi muokannut: 16.08.2009, klo 16:28:12
Vieraat
16.08.2009, klo 16:36:38              
Jooh, no sehän on ihan totta että osaston puolesta tämä kuva on kyllä ihan vääräs paikassa Cheesy Mutta no joo, päälisin puolin tämä taitaa nimeenomaan olla sarjakuvagalleria, joten siinä suhteessa nämä "muotokuvat" niin eläimistä kuin ihmisistä eivät istu tähän lokeroon parhaalla tavalla =) Mut muotokuvat on käsityksenä ehkä just se että pyritään piirtämää mahdollisemman realistista jälkee mallista, ja siinä tämä työ on hvyin onnistunu. Sisällöllisesti oivaltavaa voisi olla sitten ku ruvetaan karikoimaan muotokuvaa jollon mielikuvituksella on enempi asian kanssa tekemistä =) Mut jooh tämä tästä ! Smiley
Vieraat
16.08.2009, klo 16:44:56              
Herra Sihvosen lähestymistapa on tunnetusti toisinaan hieman töksähtävä... Mielestäni täysin eri välineillä ja tyylillä tehtyjä piirustuksia on aika huono mennä vertaamaan. Ei ole tainnut Kari koskaan edes yrittää piirtää hevosta pastelleilla, joten turha kai sitä nyt on mennä sanomaan etteivät rahkeet riittäisi vaikka tämänkin tyylisen tavaran toteuttamiseen. Minulla ei ole siitä pienintäkään epäilystä, vaikka melkoista pinnistelyä homma vaatisikin eikä perse välttämättä kestäisi repeämättä loppuun saakka.

Ehkäpä pyöräilemme jonain päivänä niityn laitaan auringonnousun aikoihin, näppäämme digikameralla muutaman kuvan polleista (tai jos sataa, niin googlaamme kuvahaulla:heppa), pyöräilemme himaan, tulostamme kalvon, heijastamme paperille ja jäljennämme kuvat pastelliliiduilla iki-ihaniksi postereiksi vaikkapa pantavaksi vanhempieni hevostallin seinälle. Kun se päivä koittaa on  tulokset nähtävillä kvaakissa.
Vieraat
16.08.2009, klo 16:56:02              
Öööö... Milloin sellainen määritelmä hyvästä muotokuvasta on päätetty kuin fotorealistisuus? Minusta muotokuvasta pitäisi nimen omaan käydä ilmi jotain kuvatun henkilön persoonasta, tilanteen tunnelmasta tms., ollakseen ns. hyvä muotokuva. Kamera on kuitenkin ollut keksintönä olemassa jo pirun kauan, eikä moni viitsi tyytyä valokuvauksessakaan luokkakuvamaisiin potretteihin, miksi siis piirrettäessä, kun mahdollisuudet muokata todellisuutta ovat lähes rajattomat, pitäisi lähteä jäljentämisen tielle??

Tämä keskustelu nyt ei enää liity tähän kyseiseen hevoskuvaan juuri mitenkään ja olen edelleen sitä mieltä että tässä on paljonkin teknisiä ansioita, eikä tarkoitukseni ole hyökätä Qud:in taitoja tai tyyliä kohtaan henkilökohtaisesti, mutta ylipäätään tämäntyyppinen kuvitus on mielestäni aikansa elänyt enkä itse ymmärrä miksi kukaan jaksaa nähdä vaivaa nyperrellessään näin moneen kertaan tehtyä kamaa. Toisaalta eiköhän tämän tyyppiset kuvat ole juuri niitä jotka Anttilan julisteosastolla tekevät kauppansa joten miksipä ei.

Jätetään hepat Qud:ille ja sarjikset Sihvoselle.
Vieraat
16.08.2009, klo 16:56:25              
Joopa joo Cheesy Tätä ei oo heijastettu yhtään mistään yhtään mihinkään vaan ihan pitkän hahmottelun tulos, malli siis kyllä oli. No mut enpä ole itse sen verran lapsellinen että lähtisin mukaan tämmöiseen kommenttisotaan. Enkä arvostelemaan tolla linjalla muiden töitä Smiley Asiat voi ilmaista monella tavalla, yksi tapa on asiallinen. Elämä senkin joskus opettaa.
Gothicus
16.08.2009, klo 17:03:33              
Kuva on todella hieno. Hyvä Qud! Mutta voi hyvänen aika miten pettynyt olen tällä hetkellä noin muuten!
Vieraat
16.08.2009, klo 17:15:10              
Jees munkin mielestä työni on hyvä Cheesy
Mielipide toki saa kaikilla olla, ja jos tää työ ois ihan umpi huono niin ymmärtäisin kritiikin.
Tolle linjalle kuten "näperrellä" ja "Anttilan julisteosastolla" ei tarvitse mennä.  Tämä työ kuitenkin on mielestäni eri liigassa Anttilan julisteosaston kanssa. Todella sarkastinen sävy mielestäni korostuu tässä. Antaisiko asian olla? Jos työt ei miellytä niin ei niitä haukkumaan tarvitse ruveta.
Curtvile
16.08.2009, klo 17:33:40              
Josko nyt kaikki ystävällisesti rauhoittuvat hyvän sään aikana?
Kritiikin esittäminen on taitolaji, oli kyse sitten siitä miten asian esittää ja mitä painottaa.
fotorealistisesta ei tarvitse pitää ja itse ei ole pakko osata paremmin.
Vendettoja ei lähdetä harrastamaan .

Kommentit tästedes vain kuvaan &tekniikkaan liittyen
Nimimerkki Huumorintajuton Valvoja joka ei ystäviä kaipaa
Vieraat
16.08.2009, klo 18:33:15              
Kuten sanottua:

"Tämä keskustelu nyt ei enää liity tähän kyseiseen hevoskuvaan juuri mitenkään ja olen edelleen sitä mieltä että tässä on paljonkin teknisiä ansioita, eikä tarkoitukseni ole hyökätä Qud:in taitoja tai tyyliä kohtaan henkilökohtaisesti"

Joten ei tarvitse vetää niitä herneitä nenään mikäli ei koe siihen ihan välttämätöntätöntä tarvetta. Kommenttini pyöräilemisestä pellon reunalle oli osoitettu ennen kaikkea JuusoM:lle , huumorimielessä vieläpä, jonka mielestä Sihvonen "ei yllä" tämän heppapiirustuksen tekijän tasolle. Pointtina oli yksinkertaistettuna: Kaikki eivät pyri tekemään juuri tällaista fotorealistista jälkeä (jota itse ehkä sitten lapsellisesti pidän nypertelynä, anteeksi siitä, se ei tarkoita ettenkö osaisi tekijän teknistä taitavuutta arvostaa), eikä ERILAINEN tyyli ole merkki tekijän taitamattomuudesta.

Opetelkaa, v****u lukemaan tekstin sisältö ja käykää katsomassa vaikka Wikisanakirjasta mitä sana sarkasmi tarkoittaa, sen tajua toivoisi monen kvaakilaisen oppivan. Kari oli asiaton ja esitti pahoittelunsa (vittuilun muodossa tosin kuten armaan avokkini tyyliin kuuluu), minä mielestäni en. itse olen ostanut Anttilan julistehyllystä montakin julistetta (en kylläkään heppoja)  joten en näe siinäkään "linjassa" mitään pahaa. Myydäänhän siellä Van Goghiakin, olisit ylpeä vertauksesta.

Parasta varmaan jättää täällä kommentointi "ihan kiva" tyyppiseksi niin kaikilla on varmasti tylsää, eikä kukaan loukkaannu tai opi mitään uutta.

Hienoa syssynjatkoa kaikille!
Vieraat
16.08.2009, klo 18:57:40              
"Tämä työ kuitenkin on mielestäni eri liigassa Anttilan julisteosaston kanssa. Todella sarkastinen sävy mielestäni korostuu tässä."

Tässä taas korostuu aika vahva omakehu, kun Anttilan julisteosastolla myytävä tavara on kuitenkin juuri sitä kärki-mainsteamia. Millä tavalla tämä aihesisällöllisesti tai teknisesti poikkeaa Anttilan julisteosaston hevospiirroksista? Nehän useimmiten ovat juuri tällaista melko mielikuviteksetonta, mutta kuitenkin taitavasti tehtyä peruskamaa. Mä en ainakaan häpeäisi ollenkaan jos joku oma työni olisi joskus niin kuuluisa ja nähty että siitä painettaisiin julisteita jokakodin seinälle. Sitäpaitsi sillon mulla olis ehkä joskus rahaakin.

Ja hyvin oivallettu, sarkasmista siinä oli kysymys.
Vieraat
16.08.2009, klo 19:24:25              
Ei voi enää ku repeillä mitenkä tämä touhu lähti käsistä Cheesy Jooh, jos sen sijaan antaa asian olla ku että heittää lisää vettä myllyyn ja puolustelee kukin omia kantojaan niin saahan tämä täysin älytön mielipiteiden taisto lopahtamaan Cheesy Pienestä sitä sua isonki sotkun aikaan. Siis se työ on nyt tuommone ja tykää ken tykkää Smiley
Reima Mäkinen
17.08.2009, klo 13:18:29              
Lainaus
käykää katsomassa vaikka Wikisanakirjasta mitä sana sarkasmi

Valvojana huomauttaisin että sen paremmin sarkasmi kuin ironiakaan ei toimi keskustelupalstalla. Riippumatta siitä mitä niistä sanakirjoissa sanotaan.

Kyseisestä heppakuvasta voisi todeta että tässä valokuvassa kyllä valotuskin häiritsee taiteellista vaikutelmaa. Ikkunanpuolelta (eli vasemmalta) kuva on ylivalottunut ja toinen puoli jää hieman varjoon.
Viimeksi muokannut: Reima Mäkinen 17.08.2009, klo 14:17:41
Vieraat
04.09.2009, klo 13:23:30              
Tekniikka on ehdottomasti tekijällä hyvin handussa. Olis kyl mielenkiintosta nähdä mitä saisit aikaseks jostakin omaperäsemmästä aiheesta, sillä siitä vois tulla jotakin siistiä. Ehdottomasti taitavimpia töitä teknisesti koko Kvaakin galleriassa.

Hahhaa! Jumankauta tota Lotoa, melkein alko kiihottaa. Tollasen tytön otsalla sais paistettua paremmat munakkaat ku yhelläkään paistinpannulla.
Vieraat
04.09.2009, klo 14:04:44              
Voi että. Ja tollasen jäbän palleilla olis helvetin kiva pelata minigolfia.
Vieraat
04.09.2009, klo 14:18:10              
Hahaha! Ja jos sut viskais järveen nii kaikki kalat keittyis hengiltä. Voe-voe-että... tiesin et Kvaakin prinsessa nappaa kohta.
Vieraat
04.09.2009, klo 14:26:30              
Trust me, oon niin hotti että luultavasti just niin kävisi.
tolppis
04.09.2009, klo 14:36:01              
Mä en kestä enää...mulla ei oikeesti ois syytä just nyt naureskella töissä kun kuulin hiukan vakavamman puoleista asiaa mutta...eihän tässä VOI muuta kuin nauraa!

Te olette kyllä tosi lutusia KAIKKI!

Huargh! Kiitos jälleen kerran.

Ai niin noi hevoset. En tykkää hevosista. kamalia otuksia mutta ihan...tuota...(ei saa nyt kukaan pillastua)...kiva? Tosin nuo kärsät, eikun kuonot, eikun mitä ne nyt on? Turvat! Näyttää hiukan lyhyiltä? Hmmm...?

Kommentoi kuvaa

HUOM! Ennen kuin kommentoit, lue seuraavaa:
  • Kommentoi vain jos sinulla on oikeaa sanottavaa työstä tai tekijästä. Vältä turhia, sisällöttömiä kommentteja. Arvostele ainoastaan työn alla olevilla tähdillä jos et keksi järkevää kommentoitavaa.
  • Kohdista kommenttisi ainoastaan kuvaan tai tekijään. Muista aiheista keskustellaan foorumilla. Tämä ei ole myöskään chatti!
  • Pysy asiallisuuksissa. Samat keskustelufoorumin säännöt pätevät myös täällä ja ylläpito valvoo kommenttejasi.

• Kiitokset kommentistasi! Kommenttisi ei kuitenkaan näy julkisesti, ennen kuin ylläpito on tarkistanut ja hyväksynyt sen.