Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Tarzan – viidakon valtias 1/2 (01.02.2012 klo 10:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
27.05.2012, klo 07:35:25

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355630 viestiä 8529 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Kokoelmasta luopuminen
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kokoelmasta luopuminen  (Luettu 3839 kertaa)
Poika nro 3,141
Tiedonimijä
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Elämä on surkuhupaisan naurettavaa.

« : 19.05.2008, klo 19:41:31 »

Olen jo jonkin aikaa pyöritellyt ajatusta, että mitä jos JOUTUU luopumaan keräämistään sarjakuvista? Mitä tekisitte? Itse yritän kovasti päästä ulkomaille töihin/asumaan. Olen siis tilanteessa jossa omasta kokoelmasta luopuminen saattaa tulla eteen. Olenkin miettinyt, että mitä ihmettä teen sarjakuvilleni?  Kokoelmani on jo yli 5 hyllymetriä. Ei tuon kokoista voi divariinkaan tyrkätä kerralla. Eikä sieltä sai edes rahoilleen vastinetta. Toisaalta huuto.net:ään ei oikein ole kovin hyvä portaali hankkiutua nopeasti eroon valtavista määristä sarjakuva albumeita. Vieläpä niin, että saisi jonkinlaisen kohtuullisen hinnan. Tietääkö kukaan mitään hyvää paikkaa/keinoa/tapaa saada iso sarjakuva kokoelmansa nopeasti myytyä? Edes jonkinlaista hintaa vastaan.

Mitä ajatuksia kokoelmasta luopuminen ylipäätään teissä teissä herättää? Itselläni päällimmäisenä tunteena on haikeus. Onhan tuohon aikaa ja rahaa tullut käytettyä. Mutta ei luopuminen itselle ainakaan ole elämän ja kuoleman kysymys. Miten teille? Täällä kun kuitenkin liikkuu melkoisen suuria sarjakuva hörhöjä!
tallennettu
tmielone
Il Dille
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #1 : 20.05.2008, klo 08:10:02 »

Yksi vaihtoehto olisi pistää myyntilista tänne Kvaakkiin näkyville. Sarjakuvahörhöt veisivät parhaat päältä ja loput voit sitten kipata lähidivariin.

Itse en kyllä raaskisi omasta kokoelmastani luopua, vaan todennäköisesti pakkaisin sen hyvin ja jättäisin vanhempieni luokse säilytykseen siihen asti kunnes asetun taas aloilleni. Tietysti tämä vaatisi pitkän neuvottelun, mutta kyllähän lapsiaan pitää sen verran tukea, että säilyttää sarjakuvakokoelmaa sen aikaa, kun poika reissaa ympäri maailmaa.
tallennettu

"Now there's only two things in life but I forget what they are"
marko70
Jäsen
Poissa

Olenko kuvassa?Vai kuka on? Q=<>

« Vastaus #2 : 21.05.2008, klo 08:19:01 »

Kerran jätin mutsinhoiviin Morgan Kane sarjan ja se oli sille tarjonnut roskapönttöä osti kylläkin uudet tulalle....

Q=<>
tallennettu
tmielone
Il Dille
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #3 : 21.05.2008, klo 12:13:27 »

Kerran jätin mutsinhoiviin Morgan Kane sarjan ja se oli sille tarjonnut roskapönttöä osti kylläkin uudet tulalle....

Q=<>

Kaverin isän Nakke/Aku-kokoelmalle kävi vastaavasti, kun hänen äitinsä mielestä vanhoilla lehdillä ei tehnyt mitään. Käytti niitä sitten sytykkeinä.
tallennettu

"Now there's only two things in life but I forget what they are"
VesaK
Toimittaja
**
Poissa

Oh, Santo cielo!

« Vastaus #4 : 21.05.2008, klo 12:32:10 »

Olen jo jonkin aikaa pyöritellyt ajatusta, että mitä jos JOUTUU luopumaan keräämistään sarjakuvista? Mitä tekisitte?

Varaisin Helsingin sarjakuvafestivaaleilta myyntipöydän ja asettaisin kokoelman siihen tyrkylle. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä (ks. kvaak.fi) tuttuihin/puolituttuihin/vieraisiin sarjakuvakeräilijöihin ja tarjota ensin heille parhaat paistilihat. Sitten huuto.net ja ihan viimeiseksi rääppeet divariin. 
tallennettu

En nyt aio kysyä miten se on sinne joutunut.
Poika nro 3,141
Tiedonimijä
Jäsen
Poissa

Elämä on surkuhupaisan naurettavaa.

« Vastaus #5 : 21.05.2008, klo 13:32:52 »

Varaisin Helsingin sarjakuvafestivaaleilta myyntipöydän ja asettaisin kokoelman siihen tyrkylle. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä (ks. kvaak.fi) tuttuihin/puolituttuihin/vieraisiin sarjakuvakeräilijöihin ja tarjota ensin heille parhaat paistilihat. Sitten huuto.net ja ihan viimeiseksi rääppeet divariin. 

Kiitos Vesa! Tämä oli hieno neuvo.
tallennettu
Joonatan
Uusi jäsen
*
Poissa

Niinpä niin

« Vastaus #6 : 26.06.2008, klo 16:48:05 »

Ite oon kans myymässä oman kokelman,vaan yllättävän haikeelta tuntuu luopua cortoista,pikoista,tinteistä ja muista kavereista.Hinnan määrittely on kans vaikeeta,kun ei halvallakaan viitti antaa ja huuto.netti on aika vaivalloinen ja hidas.No vähän kerrallaan oon myynnyt.
tallennettu
Black-T
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #7 : 26.06.2008, klo 22:58:37 »

Ite oon kans myymässä oman kokelman,vaan yllättävän haikeelta tuntuu luopua cortoista,pikoista,tinteistä ja muista kavereista.Hinnan määrittely on kans vaikeeta,kun ei halvallakaan viitti antaa ja huuto.netti on aika vaivalloinen ja hidas.No vähän kerrallaan oon myynnyt.

Kandeis oikeesti tarjota täällä... kiinnostus heräsi.  Tongue
Itse en koskaan luovu kokoelmastani, vaikka välillä asunkin ulkomailla. Tulevaisuudessa kenties vuosiakin. Jossakin kokoelma odottaisi erittäin hyvin pakattuna jälleennäkemistämme.
tallennettu
Matti Karjalainen
Valvoja
Poissa

Friendly Neighborhood Librarian

« Vastaus #8 : 27.06.2008, klo 10:39:46 »

Eikö vielä kannattaisi harkita tuota myyntiä? Jos vaikka lykkäät kokoelmasi sukulaisten nurkkiin säilytettäväksi? Olen nimittäin kerran elämässäni tehnyt sen virheen, että kannoin käytännössä kaiken omistamani sarjakuvan divariin, enkä ole kovin montaa asiaa katunut yhtä paljon kuin sitä.

Lisäksi olisi ihan mielenkiinnosta mukava tietää, miksi ihmiset ylipäätään luopuvat kokoelmistaan. Väliaikainen muutto ulkomaille voi olla ihan hyvä syy, jos muutakaan paikkaa ei sarjakuvien säilyttämiselle ole. Joku Kvaakin kautta sarjakuviaan kaupannut taisi perustella myyntiä sillä, että haluaa keskittyä enemmän kirjallisuuteen.

Jos kuitenkin olisi pakko luopua kokoelmasta, niin todennäköisimmin möisin sen pois Kvaakin kautta. Se on vaivattomampaa kuin Huuto.netin kautta (nimekkeiden syöttäminen yksi kerrallaan on pitemmän päälle helkkarin työlästä) ja luultavasti rahaakin saisi täältä enemmän kuin divarien kautta. Lisäksi tietäisi ainakin sarjisten päätyvän hyvään kotiin.  Smiley

Miten tiiviisti muuten seuraatte Huuto.netin sarjakuvapuolta? En ole siihen itse kauheasti kiinnittänyt huomiota, vaan tutkin enemmän Kvaakin foorumien osto- ja myynti-ilmoituksia.

Joskus kyllä tuntuu huvittavalta keräillä muutenkin pieni yksiö täyteen sarjakuvia ja niihin liittyvää oheismateriaalia, sillä voin jo sieluni silmillä nähdä kuinka ne kaikki lentävät sukulaisten toimesta jäteauton lavalle vähän sen jälkeen kun minut on kuopattu...

Varaisin Helsingin sarjakuvafestivaaleilta myyntipöydän ja asettaisin kokoelman siihen tyrkylle.

Ei huono neuvo tämäkään, jos myytävänä on muutakin kuin Tinttejä, Asterixeja ja sen sellaista jokaisesta antikvariaatista löytyvää perussarjakuvaa.
tallennettu

"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)
Petteri Oja
Juudas itselleen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #9 : 27.06.2008, klo 12:25:32 »

Miten tiiviisti muuten seuraatte Huuto.netin sarjakuvapuolta? En ole siihen itse kauheasti kiinnittänyt huomiota, vaan tutkin enemmän Kvaakin foorumien osto- ja myynti-ilmoituksia.

Silloin kun vielä aktiivisesti etsiskelin vanhoja sarjiksia ostin sieltä kaikenlaista kivaa huokeaan hintaan. Suosittelen kyllä seuraamaan.
tallennettu

Lurker
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #10 : 27.06.2008, klo 12:40:21 »

Lisäksi tietäisi ainakin sarjisten päätyvän hyvään kotiin.  Smiley

Tuo on muuten meikäläiselle yllättävän tärkeä juttu. Sarjiksista on helppo luopua, jos tietää niiden menevän niitä arvostavalle henkilölle. Happamalle divarinpitäjälle on joskus aika tylsä tarjota aarteitaan.
tallennettu

PurPur
Vieras
« Vastaus #11 : 27.06.2008, klo 17:28:04 »

Tuo on muuten meikäläiselle yllättävän tärkeä juttu. Sarjiksista on helppo luopua, jos tietää niiden menevän niitä arvostavalle henkilölle. Happamalle divarinpitäjälle on joskus aika tylsä tarjota aarteitaan.

Tuskinpa kukaan sieltä divarista niitä tapetointia varten tai saunansytykkeeksi ostaa..
Pikemminkin ongelma on se, että divarit maksaa niin huonosti.

Nuorena vein divariin yhdellä kertaa kaikki omistamani Ruudut ja Non Stopit ja metrisen pinon Madeja. Kettunen (divarin omistaja) kysyi että miten voin luopua tästä kaikesta. En tohtinut kertoa että olen kaljarahan puutteessa.

Kyllä, on kaduttanut. Monta kertaa.

tallennettu
Outi
Sarjakuvafestariassari
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #12 : 27.06.2008, klo 18:04:08 »

Seikkailin enemmän & vähemmän ulkomailla kuutisen vuotta. Ensin pakkasin sarjakuvat siskon kellariin (sitä ennen hommauduin eroon turhista). Kun ne piti sieltä siirtää pois, vuokrasin (oma)varaston ja siellä olivat vuositolkulla - kalliiksi kävi mutta ainakin pysyivät kuvina & tallessa. Lopulta muutin koko kasan uuteen kotomaahan ja taas maksoi aivan tajuttomasti rahaa - mutta prkl, sarjakuvistani en luovu! Tässä vaiheessa kokoelma oli jo ns. "puhdistunut" eli jäljellä oli enään ne oikeasti hyvät sarjakuvat.

Nyt olen tosi hyvällä mielellä iskenyt kirjoja uusiin kirjahyllyihin - paitsi että niitäkin olisi pitänyt ostaa tuplasti enemmän, nyt joutuu taas pakkaamaan ylimääräiset ullakolle. Aivan mahtavia löytöjäkin olen tehnyt, kirjoja joita en tiennyt omistavanikaan! Eli kyllä kannatti raahata mukana...
tallennettu

We all need an Alan Rickman to read Shakespeare sonnets to us every night
Joonatan
Uusi jäsen
*
Poissa

Niinpä niin

« Vastaus #13 : 27.06.2008, klo 18:48:19 »

Mulla on vähän semmonen juttu että,tuo omistaminen ei ole niin tärkeää enää,nuorena oli toisin.Oikeestaan on mukava ajatus jos myy täällä jotain ja joku joka en etsinyt jotain tiettyä numeroa vihdoin saa sen.Varsinkin kun täällä tuntuu olevan aikamoisen innokkaita sarjiksen ystäviä.Taidankin laittaa loput täältä kautta enkä huuto.netin:)
tallennettu
Laura Sivonen
Tunteikas siili
Valvoja
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #14 : 14.10.2008, klo 19:49:32 »

Vai että ihan 5 metriä. Smiley Itselläni on 970 cm ja tuohon on laskettu vain hyllyissä olevat sarjakuvat, ei kaapeissa olevia.

Jos on pakko luopua kädestä, niin sittenhän on pakko, mutta mielummin en hankkiutuisi moiseen tilanteeseen. Asioiden pitää olla todella huonosti ennen kuin edes harkitsen sarjakuvakokoelmasta luopumista. Sen verran pinttynyt materialisti meikäläisestä on harrastuksen myötä tullut. Ehkä vanhempa opin arvostamaan luonnonläheisempiä asioita ja luovun kaikesta materiasta, mutta tällä hetkellä mikään työ, suhde tai tilaisuus ei tunnu kokoelman uhraamisen arvoiselta.
tallennettu

Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: