Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Angoulême 2012 (19.02.2012 klo 17:49:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
27.05.2012, klo 03:42:48

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355627 viestiä 8529 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Muut sarjakuva-aiheet
| | |-+  Ajankohtaisuuksia 19.3.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ajankohtaisuuksia 19.3.  (Luettu 2991 kertaa)
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« : 19.03.2004, klo 20:09:44 »

Eikö kukaan ollut aloittanutkaan aihetta?

Minulla ei ole paljon kehumista, ostin Huuto.netistä pinon sarjiksia mutten ole ehtinyt lukemaan kuin
Sandman Presents: Love Street# 1-3
- Tässä minisarjassa esiintyy vanhoja hippejä sekä vuonna 1968 että 1999. Mukana Sandmanin hahmoja ja John Constantine. Ihan kiva. Piirsi Michael Zulli joka pystyy parempaankin.

Paksua Pogo-albumia olen lukenut lähinnä istuessani potalla. Olen sentään päässyt jo puolivälin yli. Hienosti piirretty, mutta aika on ajanut paljolti ohi.

Don Rosan Kirje kotoa -jatkosarjan luin putkeen kun jotkut tuntuivat siitä tykkäävän. En pitänyt vieläkään. Sentimentaalisuus iskee päälle liikaa.

Olen taas katsonut vain elokuvia kun välillä on vapaa-aikaa ollut. Tunnen itseni tyypiksi jollaisia Hate # 12:ssa Steve kritisoi: "Watching TV takes zero effort, even reading comics takes effort".

Tänään ostin Ryhmä-X:n ja Ranman. Pitänee lukea jossain välissä jos hölmöiltä kauhuelokuvilta ehtii.

- - -

Mutta minulla on tarve tuoda teille esiin Kari Peitsamon lauluteksti "Kuu" joka toimii luettuna runonakin.

Siihen aikaan kun kuu oli suurempi kuin nyt,
ja maa pesäpallon kokoinen,
henki tuuleton liikkui vain halki eetterin,
lauloi äänetöntä sanomaa.
Kuu, pidä hyvä huoli veljestäsi,
älä päästä häntä luotas karkaamaan.
kun hän aikuiseksi alkaa kasvamaan.

Kääntyi kosminen aika, vaihtui vuosimiljoonat,
planeettain suku laajeni vaan.
Ja jossain koillisen kolkassa universumin
varttui planeetta uusi kehdossaan.

Mä seison nyt talviyössä alla pihlajan,
katson taivaalle jäänsiniseen.
Nään tuon kaitsijan jälleen jo vanhaks kalvenneen,
yhdyn eetterituulten säkeeseen:
« Viimeksi muokattu: 19.03.2004, klo 20:14:25 kirjoittanut Jukka Laine » tallennettu

"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
Esa
Jäsen
Poissa

« Vastaus #1 : 19.03.2004, klo 20:58:17 »

Olin koko viikon, kipeä. Tänään olin ekaa kertaa koulussa. Koska ei mulla ollut muuta paperia, kuin mitä on tulostimessa, en saanut minkäänlaista varsinaista sarjakuvaa aikaa. Kuvakäsikirjoitusta tein kolme sivua Erilaista lomaa ja kolme uutta Kerkon football show strippiä. Mitään en lukenut.
tallennettu

Petteri Oja
Juudas itselleen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #2 : 19.03.2004, klo 21:10:08 »

Tässä mitään ehtinyt lukemaan, paitsi muutaman silmiin osuneen stripin Diivaria. Se ilmestyy Turun Sanomien Treffissä ja jossain muuallakin, muistelen. Minusta se sarja on jotenkin... kauhistuttavan... huono. Sorry. Eikö sitä puuhaile Kung Fu -Tuominen? KFP:stä jossain määrin tykkäsin/tykkään, mutta tämä uutukainen aiheuttaa vain huonoa oloa, niin piirrostyylin kuin käsistensä vuoksi. Minun pitäisi vieläpä olla kohdeyleisöä, kun antikat ovat toinen kotini. Onko joku eri mieltä stripin tasosta?

Nyt-liitteen Tilsa-strippi taas on tasoltaan vaihteleva, välillä tylsä ja välillä oivaltava. Ai niin joo, luinhan minä Tilsaa ihan albumeistakin, eli kertailin Kootuimpia teoksia ja Supermaunoa. Jaksavat naurattaa aina.

"Mustekala kalmaroitsi itsensä lätäkköön."  Cheesy
tallennettu

Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #3 : 19.03.2004, klo 22:46:33 »

Mä olen lukenut Rubiinia, Sammyja ja Piko & Fantasiota. Jasonin Hys! tuli myös luettua iltalukemiseksi.

Muuten viikko onkin mennyt lähinnä yhdellä foorumillä väitellessä ja koulussa käydessä. Sarjakuvaa valmistui vain muutama sivu... Embarrassed
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Ilja Rautsi
Jäsen
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #4 : 20.03.2004, klo 00:56:59 »

Olen taas lueskeullut Savage Dragoneita, nyt numerossa 68. Meno ei enää niin hyvää mutta silti viihdyttävää. Myös Popbot 5. Kuten ounastelinkin, ei siinä ollut pahemmin järkeä mutta hupia sitäkin enemmän.
tallennettu

"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista
Hanna
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #5 : 20.03.2004, klo 11:49:11 »

Mutta minulla on tarve tuoda teille esiin Kari Peitsamon lauluteksti "Kuu" joka toimii luettuna runonakin.
...

Katos vaan, joku muukin on hurahtanut tähän tekstiin! Luulin tosin, että se on Liisa Tavin itsensä tekemä, hän kun sen ainakin esittää. Äsh, nyt on pakko alkaa kelaamaan vanhaa kasettia ja kuunnella biisi jälleen kerran.

--------------
Lainasin kirjastosta Annukka Leppäsen albumin Anopin unelma, ja oli kyllä naurussa pitelemistä. Hauskoja tarinoita ja niihin hyvin sopiva piirrostyyli. Vaikken edustakaan albumin varsinaista kohderyhmää (jutut ilmestyivät alunperin Seta:n lehdessä), niin meno maistui kyllä hyvin mullekin. Onko joku muukin lukenut?

Kirjastosta lähti mukaan myös edellisen Kemin kisan albumi "Bileet", josta erityisesti "Onnelan perhe" ja "Roosa" miellyttivät.
tallennettu

Klik klik --> Sarjisblogini
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #6 : 20.03.2004, klo 14:24:43 »

...

Katos vaan, joku muukin on hurahtanut tähän tekstiin! Luulin tosin, että se on Liisa Tavin itsensä tekemä, hän kun sen ainakin esittää. Äsh, nyt on pakko alkaa kelaamaan vanhaa kasettia ja kuunnella biisi jälleen kerran.

--------------
Lainasin kirjastosta Annukka Leppäsen albumin Anopin unelma, ja oli kyllä naurussa pitelemistä. Hauskoja tarinoita ja niihin hyvin sopiva piirrostyyli. Vaikken edustakaan albumin varsinaista kohderyhmää (jutut ilmestyivät alunperin Seta:n lehdessä), niin meno maistui kyllä hyvin mullekin. Onko joku muukin lukenut?

Kirjastosta lähti mukaan myös edellisen Kemin kisan albumi "Bileet", josta erityisesti "Onnelan perhe" ja "Roosa" miellyttivät.

Muistelin että Liisa oli tehnyt version, mutta kun en ollut 100 % varma niin jätin mainitsematta. Tekikö Liisa myös version Kollaa kestään "Jäähyväiset aseille" -laulusta?

Kari Peitsamo ja Ankkuli (1978), LXCD 526. Suosittelen kaikille.

Aloitusbiisi on ihan Barksia. "Koottava lasinen muurahaispesä"
tallennettu

"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
Hanna
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #7 : 20.03.2004, klo 15:42:32 »

...

Katos vaan, joku muukin on hurahtanut tähän tekstiin! Luulin tosin, että se on Liisa Tavin itsensä tekemä, hän kun sen ainakin esittää.

Muistelin että Liisa oli tehnyt version, mutta kun en ollut 100 % varma niin jätin mainitsematta. Tekikö Liisa myös version Kollaa kestään "Jäähyväiset aseille" -laulusta?

Ai sekään ei ole Liisa Tavin oma biisi Grin Eli kyllä teki, ja se juuri onkin käsittääkseni hänen ehkäpä kuuluisin kappaleensa. Loistosanoitus siinäkin.
tallennettu

Klik klik --> Sarjisblogini
tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #8 : 22.03.2004, klo 14:47:18 »

Pitkästä aikaa tullut luettua sarjakuvia oikein urakalla viikonloppuna, sitä ne koti-illat teettää.

Koska täällä ollaan niin julmetun tarkkoja ja analyyttisia (; taas tuo sana) niin minäkin ajattelin oikein nähdä hieman vaivaa kun kertoelen lukemistani kuvalliskirjallisista tuotoksista mikä puolestaan tarkoittaa sitä että (eikö tämä lause lopu ikinä?) joudun tässä oikein paneutumaan kyseiseen asiaan...puuh...en minä jaksa enää. Sanon vain: Watch this space, katsokaa tätä avaruutta. Saatan vielä tällä viikolla täyttää sen jollakin.
tallennettu
VesaK
Toimittaja
**
Poissa

Oh, Santo cielo!

« Vastaus #9 : 22.03.2004, klo 16:04:42 »

Jasonin Vänta lite... / Hey, wait... - albumia on tullut sattuneesta syystä tahkottua. Hieno teos, erittäin hieno.
Sekä ruåtsinkielisiä Rocky-albumeita. Aika tekstipainotteista elikkäs raskasta tavaraa. Parhaimmillaan vetelee Aarne Ankan tasolla, mutta on laadullisesti ailahtelevampi.

Vanhoja Sarjainfoja (Hugo Pratt-numeroa) olen myös kertaillut.
tallennettu

En nyt aio kysyä miten se on sinne joutunut.
Otto Sinisalo
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #10 : 22.03.2004, klo 18:44:15 »

Olen ollut viime päivät märkäharjoittelemassa tulevaa alkoholistin uraani varten, mutta osaksi huipputärkeiden sarjakuva-asioiden vuoksi, voin vakuuttaa.

Olen yrittänyt lukea Paul Gristin JACK STAFFIA, mutta se ei nouse tasolla, jolla viitsisin olla siitä kiinnostunut. Mustavalkoiseja pastisseja supersankareista. Sinänsä viehättävää, mutta ei kovin kunnianhimoista. Ilmeisesti Grist on isokin nimi. Onko joku tutustunut miehen tuotantoon?
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: