Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Riad Sattouf Suomessa (11.10.2017 klo 20:36:43)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
17.10.2017, klo 14:34:25

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459656 viestiä 10227 aihetta kirjoittanut 7203 jäsentä. Uusin jäsen: MarttiJ
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvantekijöiden keskustelut
| |-+  Piirtäminen, tekstaus, väritys ja skannaus
| | |-+  Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 155104 kertaa)
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #795 : 23.10.2013, klo 00:58:02 »

Itse olen aikaa sitten todennut että realismi ja fotorealismi ovat yksi asia, sitten on vielä se hyperrealismi parannettu jälki todellisuudesta.

Enitenhän se on kiinni mistä tarina kertoo, karrikoiva tyyli sopii toiseen paremmin kuin toiseen, johonkin mangatyyli tuo lisäarvoa jokin tarina ei toimi kuin realistisella tyylillä, yksi hyötyy ekspressionismista ja joitain ei voi kertoa realistisella tyylillä koska lukijan rahkeet ei riitä, on etäännytettävä jotenkin, antropomorfisilla elikoilla, piirrostyylillä jne.

Reiman ei sinänsä tarvitse päätään vaivata noilla lukijakuntakysymyksillä vaan tehdä sen näköistä ja henkistä tarinaa josta itse pitää.
Jos joku muukin tykkää, kiva, jos ei, niin ihan ***** sama.

Jos alkaa ajatella että miellytämpä muita niin sille suolle ei ole loppua eikä kuivattaminenkaan onnistu.
Todistella pitää ainoastaan itselleen. Kovempaa kriitikkoa ei terveellä ole.

Jatkan minäkin piirtelyä silti vaikka tänään soittivatkin liikkeestä että nämä aikaa sitten tilaamasi kynät joita tukussa piti olla  saatavilla ei olekaan ja toisin kuin luvattua niiden saamiseksi pitäisi tilata, lainaan suoraan, "astronominen määrä kyniä" joten pahoittelivat ja sanoivat että laittavat jonkun "korvaavan tuotepaketin" jonka voi noutaa.
Arvatenkin minulla siis on kohta skräppäyssetti tai joku My Little Pony luonnoskirja....

Noh, kun tätä kynää ei saa enää järjellisesti mistään ja deleteritkin poistuivat ainakin toistaiseksi valikoimista hiljan niin pitää etsiä uusi piirtoväline josta löytää epäonnistumisen kokemuksia...
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #796 : 23.10.2013, klo 18:59:25 »

Jos joku muukin tykkää, kiva, jos ei, niin ihan ***** sama.
Tuo oli mulla johtoajatuksena varmaan abaut parikyt ekaa vuotta. Sittemmin olen hieman loiventanut, ja ajatellut että olis kiva jos saavuttais kymmeniä tai mieluummin satoja lukijoita. Liian oudoilla jutuilla se ei onnistu.  Smiley

Reiman ei sinänsä tarvitse päätään vaivata noilla lukijakuntakysymyksillä vaan tehdä sen näköistä ja henkistä tarinaa josta itse pitää.
Harmi jos tuo kuva tekstistäni syntyi, tarkoitin kertoa että murehdin tietyn yleisönosan vapaamielisyyden ja avarakatseisuuden puutetta noin yleisesti. Tiedä sitten poikkeaako se muiden "sisäpiirien" vastaavasta... Kyllähän sitä nurkkakuntaisuutta joka genren harrastajiin mahtuu.
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
tertsi
Vieras
« Vastaus #797 : 23.10.2013, klo 19:03:16 »

Perustettiin tänään uuteen opinahjooni Metropoliaan sarjakuvakerho MESA. Ei pääse sarjakuvista eroon MISSÄÄN.

Heti saatiin jopa reilut kymmenen jäsentä!
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #798 : 23.10.2013, klo 19:42:59 »

Tuo oli mulla johtoajatuksena varmaan abaut parikyt ekaa vuotta. Sittemmin olen hieman loiventanut, ja ajatellut että olis kiva jos saavuttais kymmeniä tai mieluummin satoja lukijoita. Liian oudoilla jutuilla se ei onnistu.  Smiley
Harmi jos tuo kuva tekstistäni syntyi, tarkoitin kertoa että murehdin tietyn yleisönosan vapaamielisyyden ja avarakatseisuuden puutetta noin yleisesti. Tiedä sitten poikkeaako se muiden "sisäpiirien" vastaavasta... Kyllähän sitä nurkkakuntaisuutta joka genren harrastajiin mahtuu.

Kivahan se toki olisi jos saavuttaisi kymmeniä tai vaikka miljoonia lukijoita ihan perusinhimillistä onko tällä mitään järkeä ja siihen päälle niitä itsetuntokysymyksiä.
Silti oma tähtäin on aina siinä että tekee jotain mitä itse lukisi muttei ole tai ainakaan ole tullut vastaan.

Itse olen aikoja sitten lopettanut ihmisten avarakatseisuuteen luottamisen kaikissa yhteiskunta-,koulutus- ja ikäluokissa sukupuoleen katsomatta. Ymmärrän silti ongelmasi, joka lajityypinharrastajien kanssa törmännyt tuohon ja "harmistunut", ellen peräti mieleni pahoittanut, vaikka tilanteen tiedostankin ja eittämättä useimmat minuun törmätessään ovat tehneet saman huomion minun kannoistani.

Perustettiin tänään uuteen opinahjooni Metropoliaan sarjakuvakerho MESA. Ei pääse sarjakuvista eroon MISSÄÄN.
onnittelut.
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #799 : 23.10.2013, klo 21:54:53 »

Miten se MESA toimii, elikäs mitä te teette? Ettei vain pukkaisi taas lehteä.  Smiley
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
tertsi
Vieras
« Vastaus #800 : 23.10.2013, klo 21:58:32 »

Keskitytään sarjakuvien tekemiseen, hiukan maustettuna sarjakuvien lukemisella. Saattaa se lehtikin tulla jossain vaiheessa...
« Viimeksi muokattu: 23.10.2013, klo 22:08:39 kirjoittanut Tertsi » tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #801 : 04.11.2013, klo 11:12:18 »

Heti saatiin jopa reilut kymmenen jäsentä!

Ai tää oli murhe?  Cheesy

Timo
tallennettu

Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #802 : 28.01.2014, klo 18:17:33 »

Apuraha-anomusten kanssa iskee aina se pitäkää tunkkinne fiilis. Nyt ehkä vahvemmin kuin koskaan.
tallennettu

tmielone
Il Dille
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #803 : 29.01.2014, klo 07:58:01 »

Apuraha-anomusten kanssa iskee aina se pitäkää tunkkinne fiilis. Nyt ehkä vahvemmin kuin koskaan.

Niitä kirjoittaessa vai päätösten tultua? Minulla v-käyrä nousee tosissaan vasta päätösten jälkeen, kun rahaa ei taaskaan tullut ja hakemusten väsäämiseen tuhraantui hemmetisti aikaa, minkä olisi ehkä voinut käyttää hyödyllisemminkin. Toisaalta apurahoja on pakko hakea ja saada, jos haluaa töitä tehdä.
tallennettu

"Now there's only two things in life but I forget what they are"
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #804 : 29.01.2014, klo 10:08:45 »

Tehdessä. Eihän sitä enää sitten kannata itkeä kun se on mennyt (herran haltuun).  Smiley
tallennettu

tmielone
Il Dille
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #805 : 29.01.2014, klo 11:10:24 »

Voihan sitä yrittää lohduttautua sillä ajatuksella, että mitä kovemman tuskan takana rahan saanti on, sitä paremmalta se tuntuu.  Cheesy

Mutta vakavasti puhuen, omaan tekstiin turtuu yllättävän nopeasti, joten se kannattaa antaa jollekulle toiselle luettavaksi. Ulkopuolinen löytää heikot kohdat paljon nopeammin kuin kirjoittaja itse ja parhaassa tapauksessa tuo mukaan uusia ideoita, jotka parantavat hakemuksen tasoa.
tallennettu

Miha
Avustava toimittaja
*
Poissa

hyvää amatööritasoa

« Vastaus #806 : 29.01.2014, klo 11:22:32 »

On kiva, jos on paikkoja joista voi anoa rahaa, mutta tuhoisaa jos antaa kielteisten päätösten vaikuttaa itsetuntoon.

Siksi olen ajatellut että voisin jatkossa tehdä ensin ne sarjakuvat ja sen jälkeen vasta hakea niihin rahaa Smiley
tallennettu

Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #807 : 29.01.2014, klo 13:14:26 »

Taiken kriteerejä:
Lainaus
Huomiota kiinnitetään myös sukupuolten tasa-arvoiseen kohteluun.
Kuinka vakuuttava hakija on taiteenalansa kentässä?
Jos edustais ns. kolmatta sukupuolta vois olla aika hyvät mahkut, sillä edellytyksellä tietenkin että olisi "vakuuttava taiteenalansa kentässä".  Smiley
tallennettu

tmielone
Il Dille
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #808 : 29.01.2014, klo 13:55:00 »

Siksi olen ajatellut että voisin jatkossa tehdä ensin ne sarjakuvat ja sen jälkeen vasta hakea niihin rahaa Smiley

Tämä on ihan varteenotettava strategia ja kuuleman mukaan sitä hyödynnetään myös tieteen puolella. Kyllähän se helpottaa suunnitelman tekemistä ja lopputulosten kuvaamista, jos kaikki on jo tehtynä. Sitten, jos rahaa tulee, niin sen voi käyttää seuraavan projektin työstämiseen ja putki on auki. Smiley

Jos edustais ns. kolmatta sukupuolta vois olla aika hyvät mahkut, sillä edellytyksellä tietenkin että olisi "vakuuttava taiteenalansa kentässä".  Smiley

Voihan se olla, että vähemmistöön kuulumisesta saa pientä apua hakemuksiin. Sen vuoksi ei varmaan kuitenkaan kannata suurempiin kirurgisiin operaatioihin ryhtyä.

Tuo on juuri se ikävä puoli hakemuksissa. Ei riitä, että sinulla on hyvä idea, pitää vielä olla meriittejä, jotta rahaa annetaan. Sinällään järkeen käypää, mutta mites niitä meriittejä saa, jos koskaan ei anneta rahaa, kun ei ole meriittejä?

No, huoli pois. Taikelta on myönnetty ennenkin rahaa sarjakuvahankkeisiin, joten varmasti sieltä irtoaa useammalle sarjakuvantekijälle tälläkin kertaa.
tallennettu

Miha
Avustava toimittaja
*
Poissa

hyvää amatööritasoa

« Vastaus #809 : 29.01.2014, klo 15:11:35 »

Tuo on juuri se ikävä puoli hakemuksissa. Ei riitä, että sinulla on hyvä idea, pitää vielä olla meriittejä, jotta rahaa annetaan. Sinällään järkeen käypää, mutta mites niitä meriittejä saa, jos koskaan ei anneta rahaa, kun ei ole meriittejä?

No, huoli pois. Taikelta on myönnetty ennenkin rahaa sarjakuvahankkeisiin, joten varmasti sieltä irtoaa useammalle sarjakuvantekijälle tälläkin kertaa.

Sen takia onkin vain parempi olla hiljaa ja keskittyä siihen tekemiseen eikä murehtia apurahoista. Sarjakuva on onneksi siitä hieno ilmaisukeino että sitä voi tehdä ilman rahaakin - tosin vähemmän, mutta mitäs pahaa siinä on? Paskaa julkaistaan muutenkin liikaa Smiley
tallennettu

Sivuja: 1 ... 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: