Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1927 / 100 – Junnu (18.10.2017 klo 20:51:17)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
23.10.2017, klo 05:33:38

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459869 viestiä 10207 aihetta kirjoittanut 7204 jäsentä. Uusin jäsen: LariP
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Kotimaiset sarjakuvat ja tekijät
| | |-+  Jouko Nuora - Mies Nanin takaa
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 12 13 14 15 16 [17] 18 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Jouko Nuora - Mies Nanin takaa  (Luettu 82581 kertaa)
Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #240 : 15.05.2016, klo 13:33:52 »

Tänään 15.5.'16 Hesarissa Heikki Karjalaisen ansiokkaasti kääntämän Pinokkio Venetsiassa käännöskirjan arviointi, kansikuvan piirsin minä itte viime syksynä, ennenkuin itse käväsin Venetsiassa....!! Wink Löytyy myös nettiversiosta!! Smiley

* PINOKKIO3AKvaak.jpg (178.94 kilotavua, 307x443 - tarkasteltu 135 kertaa.)
tallennettu

Can't spend what you ain't got,
Can't lose something you ain't never had!
Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #241 : 10.08.2016, klo 09:53:04 »

Eilen 9.8.'16 putkahti vihdoin kultainen Nuoruus osa 2. albumirekka pihalleni. 4 vuoden urakan realisoituminen 120 sivuineen 470 grammoineen. Todellisuutta ja pakoa, elämää tämä omanelämäni "suurteos" on nyt puolivälissä. Kaksi Espanjaan liittyvää kirjaa odottavat piirtämistään: Espanjalainen Saunaretki ja Sunnuntai Savukkeet, jotka olisin voinut toki piirtää heti ensimmäiseksi JOS olisin tavoitellut vain nopeinta, rafllavinta ja helpointa tietä maineeseen ja mammonaan , koska ne ovat niin rajuja kertomuksia ettei puolet Suomen kansasta usko niitä kumminkaan todeksi. Noh, jo näiden ekojen kanssa on sama ongelma. Stradan TVporukkakin uteli sitä multa kun kävivät tekemässä jutun 2011, kun voitin 100 V kisan keskeneräisellä ykkösalbumilla. Silloinen presidentti Tarja Halonen muisti mua joulupostikortilla, kun lähetin hänelle kopiot albumista.
 Välissä oli pakko tehdä ja julkaista NANI albumit 3+4 koska niihin olin pannut 10 vuotta jo, sitten takaisin Kultaiseen Nuoruuteen. Onneksi tajusin mitä maksaa ja kuka käskee, kun painatin ja julkaisin Nani-albumit itse oman kustannusnimikkeeni PeneLopezin kautta, kerrankin aloin tienaamaan omilla albumeillani!!! Smiley
 Helsingin festareilla tarjolla yllätystarjouksia ja -kappaleita kuten :Very Special Numbered Weed Edition saatavana 2.-4.'16 Kansalaistorilla, Daadan Superturusen kanssa samalla tiskillä !! Smiley
Tietenkin halvimmalla MYYN minä itte, joten viestiä kehiin täällä tai Facessa ja maksua pankkiin. 25 + postit puoliks eli 2.20 lisää. Vuoden paras tarjous!! Wink

* Albumit1KVAAK.jpg (217.98 kilotavua, 411x328 - tarkasteltu 109 kertaa.)
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #242 : 26.08.2016, klo 12:01:08 »

Eka virallinen haastattelu Kultaisen kakkosen osalta eilen annettu Seutusanomille! Kirjanvälitykset, ystävät facebookissa ja muutoin, sekä kylänmiehet ovat ostaneet yli painokustannusten, joten omilla ollaan (tiedoksi Tonille Tähtivaeltajaan!! Wink )
  Seuraava pysäkki on ne Helsingin festarit ja hyvillä mielin tullaan rekkalastillisen, uusia kirjoja ja kujeita, kanssa myymään elettyä elämää! Vähän, eiku paljon käytettyä ja vähän jälkiviisateltua tavaraa saatavana , lihasta ja laadusta tinkimättä.
 Erään nimeltämainitsemattoman pimun 3 vuoden uurastusta hehkutetaan SUURTYÖNÄ, joten tämä yli 7 vuotta mua työllistänyt kirjasarja (terveiset Tietäväisen Villelle!) on sit varmaa supersuurtyö!!  Evil Evil Evil
 Tulkaa moikkaan PeneLopez-tiskille  2.-4.9.'16 HKI ja jos kiltisti pyydetään piirrän ilmasia karikatyyrejäkin KUN/jos siellä ehdin!
Peace and love! <3
« Viimeksi muokattu: 26.08.2016, klo 12:35:47 kirjoittanut Jouko Nuora » tallennettu

TQ
Jäsen
Poissa

Piruparka

« Vastaus #243 : 26.08.2016, klo 14:04:46 »

Luuletko, että pysyn poissa...?
tallennettu
Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #244 : 27.08.2016, klo 13:57:57 »

hehe, en unelmoiskaan sellaisesta...
epäonnesta!! Smiley Juuri saamani tiedon mukaan SINNE pääsisi jo torstai-iltana myymään, jos haluaisi, mut pitkänmatkanpäästä se ei ole ihan niin helposti sanottu kuin tehty... tjms! Wink Kaikki vaan mukaan, toisessa teltassa on kuulemma lava toisessa ei, mut Superturunen on järjetysvastuussa meidän Daada/PeneLopez-pöydän osalta, joten kahtotaan nyssi! Wink Mut perjantaista klo 14.00 sunnuntaihin klo 18.00 päivystetään!!
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #245 : 05.09.2016, klo 21:05:09 »

Jouko Nuora kiittää runsaslukuista joukkoa ostavia tahoja, joita sai palvella Helsingissä 2.-4.9.'16 festareilla. Mukavia päiviä ja ihmisiä. Albumia saatavilla mm. Suomalalaisien ja cdon.comin nettikauppojen kautta ellei uskalla lähestyä itse taiteilijaa...
 Oikein hyvää syksyä ja uusia kommelluksia.
 Seuraaviin projekteihin heti ehdittäessä ja uutta kamaa julkaistaan ensi kesänä, mutta MITÄ..............( ?!?!?!? Wink )
 Aika näyttä kun on aika näyttää mistä kana kusee... ja kenen koiville. Olkaa rohkeita ja antakaa palaa. Ois kiva lukea muidenkin rohkeita sarjakuvia, ilman koulupoikatasoon hyymöriä ja tai jännittäviä hurjia rikoksia mitä piirtäjät itse ei kummiskaa uskalla tehdä, höm, höm...
  juu, tehkää mitä teette. Ei mua kummiskaan kukaan usko tahi kuuntele ja sekin on han okei, emmäkään usko mitään enkä ketään, ellen itse näe sitä. Pitäsköhän mennä vaikka... nukkuun, festariväsymys pois? Wink
Hah. Kiitos teille
 ja kaduille. Korkeakoulumme vain ovat niin erilaisia.
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #246 : 18.09.2016, klo 10:52:04 »

Jukka Murtosaaren äkillinen kuolema veti kyllä vakavaksi, pitkäksi aikaa, yhä sulattelen...
  ... onneksi jäi kivoja muistoja Suomesta ja Portugalistakin, missä 2 kertaa kävin moikkaamas Murtsia 2001 ja 2010. Asiaan liittyen olen onnellinen että olen valinnut eri tien kuin Murtsi, joka teki töitä muille ja muiden julkaisuihin ja pahimmillaan ei omista oikeuksia edes originaaleihinsa. Itselläni meni 20 vuotta tajuta ja ottaa selvää mitä kirjanpainatus maksaa ja paljonko siitä SAA kustantaja, joten vinkkinä kaikille nuorille: kustantakaa itse tai pyytäkää 50 % myyntihinnasta itsellenne ja katsokaa julkaisutahon ilmeitä!!! ; HAHA!! Cheesy  Millä luulette julkaisuyhtiöiden elävän ja elättävän kustannustoimittajia ja muuta paskasakkia...! Juuri niin sun, tekijän, rahoilla.
"Äkillinen sairauskohta" voi tietenkin olla mitä vaan.... mutta jo vuonna 2010 Murtsi oli kovin sairaalloisen laiha. 2014 tulleessa kirjeessa kertoi joutuneensa eroon kimmakaveristaan/asuinkumppanistaan ja vuokraamaa loukon missä ei ollut suihkua tai juoksevaa vettä tai mitään. Liian uskollinen, reilu ja itseäänsäästämätön tyyli ei ainakaan helpottanut viime vuosia, jossitella voidaan ikuisesti, mut menetimme hienon jääräpäisen piirtäjän. Toivottavasti hyväksikäyttävät tahot jättävät edes ruumiin rauhaan, leväkköön rauhassa. Murtsi kyllä jätti jälkensä ja jälkeensä ihan tarpeeksi.
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #247 : 09.10.2016, klo 12:35:28 »

Piirsin siveltimellä tilaustyön Italiaan japanilaisesta naisesta japanilaisella sillalla,
aika syksyinen ja myrskyinen työ tuli. Mielenkiintoinen ja erilainen ystävänpalvelus. Lyijäröinnin ja tussaamisen väliin jäi kuukausi kun olin kai ylirasittunut ja "synnytyksenjälkeinen masennuskin" vaivasi, kaikenmaailman flunssista ny puhumattakaan...

Ehkä tämä Joonaksen ja Jukan muistolle. Synkkä syksy, vaikea löytää valoa ja innostusta elämään ja piirtämiseen. Mut ehkä surutkin joskus loppuu. Voimia itsekullekin taholle, vaikeisiin aikoihin.

*korjattu typot*

* Japan1KVAAK.jpg (355.76 kilotavua, 540x757 - tarkasteltu 158 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 14.10.2016, klo 13:36:03 kirjoittanut Jouko Nuora » tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #248 : 24.11.2016, klo 13:54:57 »

Viikon päästä eka joulukuuta alkaa taas traditzionaalinen (3.) Joukon joulukalenteri, jossa arvaamalla kansientakana luuraavan henkilön, voittaa ILMAISEN Kultainen Nuoruus osa 2. albumin kotiinkannettuna!!! Viime vuosina on ollut LIIAN helpooja ja olen saanut  jakaa useamman albumin joka vuosi teille tietäväisille!! Wink
 Tänä vuonna ei anneta helpotusta, ainakaa heti aluksi!! Kalenteri ja 24 luukkua avautuu ja pyörii 1.12.'16 alkaen Facebookissa Kultainen Nuoruus sivuilla !!--->

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/12471558_940433096045633_947737549110877637_o.jpg

Ja me toivotam' oikein hyvää jopulua ja uutta vuotta!! Smiley
PS. Jos omistaa jo kakkosen, VOI toivoa jotain muuta albumia mun kataloogistani!
*korj. typot*

* JOULU1KVAAK.jpg (276.39 kilotavua, 383x356 - tarkasteltu 94 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 26.11.2016, klo 12:47:07 kirjoittanut Jouko Nuora » tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #249 : 22.12.2016, klo 11:25:01 »

Oikein hyvää joulua ja paljon lahjoja kaikille...
etenkin lahjattomille piirtäjille...,  eiku, siis kaikille jotka on ollu kilttejä,
 kuten minä!! Wink Itse panen kinkun uuniin ensi yöksi, lahjat on paketoitu ja harkitsen pientä joulusiivousta, yleensä vuodenvaihteessa oon rymsteerannu työhuoneen sisustusta joten sekin on mahdollista. Piirtelen "salaa" Espanjalaista Saunaretkeä etiäpäin, jos ei oo muuta mukavaa puuhaa. Tällä hetkellä työnalla sivu numero 128. Onnellista uutta vuotta itsekullekin taholle! Smiley

Kuvaliitesarjakuva "Forssanderit", julkaistu forssalaisessa lehdessä vuonna 2009, onneks sen voi "kierrättää" joka joulu! Wink

* JOULU4A.jpg (214.45 kilotavua, 311x437 - tarkasteltu 129 kertaa.)
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #250 : 08.02.2017, klo 12:37:01 »

Wanhoja arkistoja kaivellessa tuli tämäkin ex-kimmakaverin muotokuva eteen...
niin ei tarvii teidänkään kuumeisesti funtsii MIKLSI tykkään Steel Pantherista, hehe, siis sen lisäksi että tekevät hyvää musaa, ja livenä komiikkaa joka tiputtaa raavaammankin uroon.
 Syksyllä suunnitelmissa ensimmäinen pin up kirjani; näitä pimukuvia kun on kertynyt jo vuodesta 1983, siis niin hyviä että niitä kehtaa julkaista. Tekstit tulee japaniksi, ranskaksi, espanjaksi ja englanniksi. Suomihan on niin iso markkina-alue että...
täällä kandee julkaista vain munatonta, haujutonta ja mautonta huumorisarjakuvaa (jääköön nyt nimet mainitsematta, kun olen nykyään niin ihana ja korrekti!!).
 Kevättä kohti kuin se kuuluisa mummo.....! Wink

* Mlika1.jpg (22.86 kilotavua, 302x449 - tarkasteltu 121 kertaa.)
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #251 : 08.03.2017, klo 13:53:00 »

Tampere kuplii festareilla olen paikalla lauvantaina 18.3.'17 klo 10-17.30 Pienlehtitaivaassa myymässä kirjojani ja erikoiskamaa, CDeitä ja muita ihania härpäkkeitä. Sunnuntaina Sopraanossa klo 13-14 Asko Alasen haastateltavana Kultainen Nuoruus osa 2. ja tulevaisuuden kirkkaat näkymät...! Pienlehtitiskillä lopun sunnuntaita! Wink
 Tervetuloa. Naneja saatavana englanniksi, japaniksi, muttei suomeksi... ykkösosasta Nani Cowgirl, on "salaa" tullut keräilykappale, 40-50 euroa jo pyydetään! Wink

Liitteenä naistepäivä(tänään)kuva Espanjasta, kera erään joka vei syrämmeni Espanjassa 1986.

* E196B2KVAAK.jpg (57.94 kilotavua, 438x311 - tarkasteltu 82 kertaa.)
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #252 : 27.03.2017, klo 12:36:08 »

Porin sarjakuvafestareilla olen pöydällä ja haastateltavanakin klo 15.45 alkaen perjantaina 7.3. ja sunnuntaina pöydällä 8.3.'17. Naneja mukana kaikkille aikuisille humöristeille! Festarihalvennetuilla hinnoilla. Karikatyyrinkin saa itsestään nätisti pyytäessä.
 Tampereella kyseltiin seuraavan Nanin perään (sic) ja kyllä se tulee työnimellä "NANI V for Victory"!! Mutta vuosiluku on vielä hämäränpeitossa, eka mahdollinen ois 2019... mut se riippuu Kultaisen nuoruuden Euroopanvalloituksen aikatauluista jotka ovat levällään kuin Nanin haarat, ehehehehe!! Cheesy
 Mut tervetuloa Poriin kaikki kivat ja hyvät!
« Viimeksi muokattu: 27.03.2017, klo 21:06:46 kirjoittanut Jouko Nuora » tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #253 : 30.04.2017, klo 11:17:12 »

Hauskaa wappua täältä helvetintulirotkon lumihankien nietoksesta! Kai se kesä tulee tänäkin vuonna... Espanjalainen saunaretki on edennyt yli 30 tussatun sivun voimalla ja ollaan päästy jo Espanjaankinkesällä 1986!! Liitteenä viimesimmät tushatut sivunpuolikkat. Teen taas kaksi vaaka A3/sivu, ettei hommat lopu kesken, hehe...

Vietelkää kivaa wappua ja huolehtikaa ettei kaverit sammu lumihankeen!! Smiley

* ES3KVAAK.jpg (86.19 kilotavua, 334x407 - tarkasteltu 59 kertaa.)
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
Poissa

« Vastaus #254 : 09.06.2017, klo 10:50:41 »

Äänikirjankansipaljastukset jatkuu... liitekuvassa puolikas sisäkantta. Näin pääsin käyttämään muutamaa ykkösalbumista ylijäänyttä kuvaa, näppärästi.
Julkaisupäivä on  20.6.2017. Paikka on avoin vielä, katsellaan nyt lähempänä sit...
  Hintakin on melkein päätetty, jonnekin 16,90 hujakoille se mennee, tsiigataan sopivaksi muihin jo myynnissä oleviin äänikirjoihin nähden.

Idea tähän erikoisjulkaisuun tuli mulle jo joulu-tammikuussa, mut maltoin odottaa kesään ennekuin ehdin tekeen ja äänittään. Mullehan nämä äänikirjat tulivat (aivan liian!!) tutuiksi jo 70-luvulla "sokeiden äänikrjoina" joita faija ja sen muija kuunteli, eritoten Kalle Päätalosta ja Iijokisarjasta en halua kuulla IKINÄ enää mitään! muhahahaa!!! laugh

Editoitu: vihreet ja julkaisupäivä ON NYT PÄÄTETTY: 20.6.'17!!!

* ÄÄNIKIRJAKANSi18A.jpg (95.44 kilotavua, 635x640 - tarkasteltu 38 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 09.06.2017, klo 12:27:07 kirjoittanut Jouko Nuora » tallennettu

Sivuja: 1 ... 12 13 14 15 16 [17] 18 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: