Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu
Kvaak.fi
:n
mediatietoihin
.
Kolumnit ja matkaraportit:
Angoulême 2012
(19.02.2012 klo 17:49:00)
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
27.05.2012, klo 04:05:13
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:
Tarkempi haku
355627
viestiä
8529
aihetta kirjoittanut
6032
jäsentä. Uusin jäsen:
salamanterinainen
Lue lisää
pikkuilmoituksesta
.
Etusivu
|
Ohjeet
|
Haku
|
Jäsenet
|
Galleria
|
Ylläpito ja toimitus
|
Kirjaudu
|
Rekisteröidy
Kvaak.fi - keskustelu
Kvaak.fi
Palaute & uudistukset
Mustamaalaaminen
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
« edellinen
seuraava »
Sivuja:
[
1
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Mustamaalaaminen (Luettu 3111 kertaa)
Kivik
Paha Kissa
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Mustamaalaaminen
«
:
11.11.2007, klo 00:40:24 »
Poistethan, poistethan kaikki. Suuret Puhdistukset. Täällähän ei saa sarjakuvaosiossakaan sanoa mitään minkä toinen puusilmäisyydessään on tulkinnut pyhäinhäväistyksksi. Kun itse ehdotin naiiviuttani taannoin, että Aku Ankka voisi kansikuvallaan juhlistaa maamme 90 vuotis-synttäreitä, niin minut maalattiin kiihkomieliseksi natsiksi (ymmärrättehän Suomi = Suomen lippu = natsismi) ja kerrottiin opettavaisesti ettei Disney-lehdissä käytetä kansallisia symboleja. Kun yritin väittää vastaan ketju suljettiin. Sittemmin löysin Aku Ankka lehden, jonka kannessa oli Suomen lippu. Aku Ankka on siis ollut natsismin pää-äänenkannattaja jo 80-luvulta. Huikeaa. Toinen mieleenpainuva tapaus oli keskustelu, jossa kritisoin käsitystä jonka mukaan mustaihoisen kuvaaminen Aku Ankassa on jo itsessään rasismia. Sain kuulla olevani kauhea fasisti-rasisti. Poistethan, puhdistethan. Miun syy.
tallennettu
"Sata taiteilijaa aikoo kiertää kymmenen päivää ympäri maata puhumassa rauhan puolesta. Jos siinä junassa säilyy rauha ja kaikki sata tulevat elävinä takaisin,ei kenenkään pitäisi enää epäillä rauhan mahdollisuutta."
(Henrik Tikkanen:Henrikinkatu)
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
Mustamaalaaminen
«
Vastaus #1 :
11.11.2007, klo 00:48:19 »
Lainaus käyttäjältä: Kivik - 11.11.2007, klo 00:40:24
Kun itse ehdotin naiiviuttani taannoin, että Aku Ankka voisi kansikuvallaan juhlistaa maamme 90 vuotis-synttäreitä, niin minut maalattiin kiihkomieliseksi natsiksi
Tästä
voi itse kukin tarkistaa leimattiinko sinut kiihkomieliseksi natsiksi ja
täällä
kerroit ihan itse olevasi rasisti.
Eli eipäs syytellä perusteetta.
«
Viimeksi muokattu: 11.11.2007, klo 00:50:00 kirjoittanut Surfin Joe
»
tallennettu
"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
Kivik
Paha Kissa
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Mustamaalaaminen
«
Vastaus #2 :
11.11.2007, klo 00:55:28 »
Lainaus käyttäjältä: Surfin Joe - 11.11.2007, klo 00:48:19
Tästä
voi itse kukin tarkistaa leimattiinko sinut kiihkomieliseksi natsiksi ja
täällä
kerroit ihan itse olevasi rasisti.
Eli eipäs syytellä perusteetta.
Kai sentään myös itse luit nuo ketjut? Itse asiassa Timo Ronkainen sanoi, että sionismi on rasismia. Näin YK:n yleiskokous (ei länsimaat, eikä Suomi) päätti 1975:
http://en.wikipedia.org/wiki/UN_General_Assembly_Resolution_3379
päätös peruttiin historian vääristelynä 1991 YK:ssa (mukana Suomi):
http://en.wikipedia.org/wiki/UN_General_Assembly_Resolution_3379
Eli jos sionismi on rasismia olen rasisti. Myönsin olevani sionisti, joten olen rasisti Timon mukaan, mutten YK:n päätöslauselman ja Suomen käsityksen mukaan.
«
Viimeksi muokattu: 11.11.2007, klo 01:09:40 kirjoittanut Kivik
»
tallennettu
"Sata taiteilijaa aikoo kiertää kymmenen päivää ympäri maata puhumassa rauhan puolesta. Jos siinä junassa säilyy rauha ja kaikki sata tulevat elävinä takaisin,ei kenenkään pitäisi enää epäillä rauhan mahdollisuutta."
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
Mustamaalaaminen
«
Vastaus #3 :
11.11.2007, klo 01:02:12 »
Lainaus käyttäjältä: Kivik - 11.11.2007, klo 00:55:28
Kai sentään myös itse luit nuo ketjut?
Tietenkin. En ymmärrä mikä sinua mättää.
tallennettu
"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
Kivik
Paha Kissa
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Mustamaalaaminen
«
Vastaus #4 :
11.11.2007, klo 01:16:43 »
Lainaus käyttäjältä: Surfin Joe - 11.11.2007, klo 01:02:12
Tietenkin. En ymmärrä mikä sinua mättää.
Luehan ajatuksella tuo ankka-ketju niin ehkä huomaat millaista tahallisen väärinymmärryksen orgiaa se on. Yksi ketju myös suljettiin hupaisasti kun olin väittänyt Afrikkaa itsensä poliittiseksi kokonaisuudeksi mieltäväksi mantereeksi (mitä se on ollut vuodesta 1963)
http://en.wikipedia.org/wiki/Organization_of_African_Unity
ja uudestaan alkaen 2001. Rami sulki ketjun tyynesti osoitettuaan mielestään tyhmyyteni. Täällä satraapit päättävät kuka saa puhua ja mistä ja ilmiselvät tosiasiatkin saa leimata paskapuheeksi. Henkilökohtaisia loukkauksia olen saanut varmaan kaikkien aikojen ennätyksen. Niihin en ole juuri viitsinyt puuttua.
tallennettu
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
Mustamaalaaminen
«
Vastaus #5 :
11.11.2007, klo 01:20:45 »
Varmasti siellä on tahallista väärinymmärrystä. Eri asia on kuka haluaa ymmärtää väärin tahallaan.
Olet saanut henkilökohtaisia loukkauksia, se on totta. Ja täällä Sekalaisissa niitä on katsottu paljon läpi sormien aikaisemmin, myös muihin kohdistuvia. Ei katsota enää. Ilmoita jatkossa sellaisista.
Ja jos
ketju
suljetaan, ei kannata alkaa vatvomaan
aihetta
muissa ketjussa.
«
Viimeksi muokattu: 11.11.2007, klo 01:27:02 kirjoittanut Surfin Joe
»
tallennettu
Matti Karjalainen
Valvoja
Poissa
Sukupuoli:
Friendly Neighborhood Librarian
Mustamaalaaminen
«
Vastaus #6 :
11.11.2007, klo 01:23:37 »
Lainaus käyttäjältä: Kivik - 11.11.2007, klo 01:16:43
Luehan ajatuksella tuo ankka-ketju niin ehkä huomaat millaista tahallisen väärinymmärryksen orgiaa se on...Henkilökohtaisia loukkauksia olen saanut varmaan kaikkien aikojen ennätyksen.
Jospa riisuisit sen marttyyrinviitan harteiltasi ja miettisit onko omassa keskustelutavassasi ollut jotakin parantamisen varaa. En sinuna viitsisi alkaa ruikuttaa ainakaan tahallisista väärinymmärryksistä, sillä voin helposti poimia useammankin viestin, jossa otat esimerkiksi minun viesteistäni vain haluamasi osasen ja käännät asiasisällön päälaellesi.
En ota kantaa tuohon Afrikka-tapaukseen, mutta kaikki mainostamasi "ilmiselvät tosiasiat" eivät todellakaan ole olleet sellaisia, vaan omia mielipiteitäsi, jotka olet halunnut kyllä tuoda esille kiistattomina faktoina.
«
Viimeksi muokattu: 11.11.2007, klo 01:26:10 kirjoittanut Matti Karjalainen
»
tallennettu
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)
Kivik
Paha Kissa
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Mustamaalaaminen
«
Vastaus #7 :
11.11.2007, klo 01:35:02 »
Lainaus käyttäjältä: Matti Karjalainen - 11.11.2007, klo 01:23:37
Jospa riisuisit sen marttyyrinviitan harteiltasi ja miettisit onko omassa keskustelutavassasi ollut jotakin parantamisen varaa. En sinuna viitsisi alkaa ruikuttaa ainakaan tahallisista väärinymmärryksistä, sillä voin helposti poimia useammankin viestin, jossa otat esimerkiksi minun viesteistäni vain haluamasi osasen ja käännät asiasisällön päälaellesi.
En ota kantaa tuohon Afrikka-tapaukseen, mutta kaikki mainostamasi "ilmiselvät tosiasiat" eivät todellakaan ole olleet sellaisia, vaan omia mielipiteitäsi, jotka olet halunnut kyllä tuoda esille kiistattomina faktoina.
Ehkä kyljelleen, sen myönnän, mutta tuskinpa päälaelleen. Myönnän, että esitän mielipiteeni siten, että siitä saa vaikutelman kuin uskoisin mielipiteeseeni. Ja niinhän minä uskon. Siitä voi tietysti syntyä vaikutelma, että pidän kantaani myös kiistattomana faktana. Yleensä käytän hieman lennokkaampaa kieltä silloin kun viljelen mielipiteitä, että ne tunnistettaisiin juuri mielipiteiksi. Olen kyllä esittänyt kiistattomia yleisesti tiedossa olevia faktojakin ja hämmästellyt miten joku vai väittää niitä omiksi kehitelmikseni. Kun olen käyttänyt lähteitä on ne säännönmukaisesti negeerattu "äärioikeiston salajulkaisuina", silloinkin kun kirjoittajana on ollut vaikkapa sosialidemokraatti tutkija.
tallennettu
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
Mustamaalaaminen
«
Vastaus #8 :
11.11.2007, klo 01:37:46 »
Lainaus käyttäjältä: Kivik - 11.11.2007, klo 01:35:02
Kun olen käyttänyt lähteitä on ne säännönmukaisesti negeerattu "äärioikeiston salajulkaisuina", silloinkin kun kirjoittajana on ollut vaikkapa sosialidemokraatti tutkija.
Antaisitko esimerkin tästä.
Mielestäni politikointiin olisi olemassa sopivampiakin foorumeja kuin Kvaak. Joku voi jopa olla jossain muualla kanssasi samaa mieltä.
tallennettu
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
Poissa
Sukupuoli:
Vs: Sekalaiset jutut -vyöhykkeen poistaminen?
«
Vastaus #9 :
11.11.2007, klo 01:43:15 »
Politiikasta puheenollen:
Aika kommarimeininkiähän tää on täällä Kvaakissa ollut. Jos pikkuisen ihannoi Amerikkaa, niin johan tulee sakinhivutusta ihan kuin jossain peruskoulussa.
Ei mulla ole mitään kommareita vastaan, niillä on kivoja biisejä.
EDIT;
Ja amerikkalaisilla myös.
Ja vielä edit:
Sallittakoon sekalaiset-vyöhyke, mutta toivottavasti täällä puhuttaisiin enemmän sarjakuvista. Ongelmana tietysti se, että suomen sarjakuvaskenessä tapahtuu niin harvakseltaan.
«
Viimeksi muokattu: 11.11.2007, klo 01:46:53 kirjoittanut Tertsi
»
tallennettu
Matti Karjalainen
Valvoja
Poissa
Sukupuoli:
Friendly Neighborhood Librarian
«
Vastaus #10 :
11.11.2007, klo 01:46:47 »
Lainaus käyttäjältä: Kivik - 11.11.2007, klo 01:35:02
Ehkä kyljelleen, sen myönnän, mutta tuskinpa päälaelleen. Myönnän, että esitän mielipiteeni siten, että siitä saa vaikutelman kuin uskoisin mielipiteeseeni. Ja niinhän minä uskon.
Käytetään nyt vaikka tätä esimerkkinä:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,5932.msg185460.html#msg185460
Ja mielipiteisiinhän on täällä oikeus itse kullakin. Minäkin uskon omiin mielipiteisiini ja seison vankasti niiden takana siinä missä Keijo, Kivik, Asko ja muut foorumin käyttäjät, mutta itse taidan jättää tulevaisuudessa nämä jankkaukset politiikasta, historiasta ja uskonnosta muille ja käyttää energiani sarjakuvista keskusteluun. Vaikka keskustelut ovat parhaimmillaan olleet hyvin kiinnostavia ja hedelmällisiä, tuntuu siltä, ettei niistä ole mitään varsinaista hyötyä, sillä yleensä jokainen juuttuu vain entistä tiukemmin omiin ampumahautoihinsa ja viestien vaihto jää junnaamaan paikalleen.
tallennettu
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
Vs: Mustamaalaaminen
«
Vastaus #11 :
11.11.2007, klo 01:48:10 »
Tertsi taisi muokata viestiään samalla kun siirsin osaa ketjusta toiseen osioon.
tallennettu
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #12 :
11.11.2007, klo 01:51:23 »
Lainaus käyttäjältä: Matti Karjalainen - 11.11.2007, klo 01:46:47
yleensä jokainen juuttuu vain entistä tiukemmin omiin ampumahautoihinsa ja viestien vaihto jää junnaamaan paikalleen.
Siinä vaiheessa yleensä lukitaankin ketju.
(En tarkoittanut siis tätä ketjua, joka oli välillä lukossa sen ajan kunnes ylläpidossa oli sovittu ojennuksesta)
«
Viimeksi muokattu: 12.11.2007, klo 19:03:49 kirjoittanut Surfin Joe
»
tallennettu
Rami Rautkorpi
Siirtäjä
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
Vs: Mustamaalaaminen
«
Vastaus #13 :
12.11.2007, klo 15:15:09 »
Yksi ketju myös suljettiin hupaisasti kun olin väittänyt Afrikkaa itsensä poliittiseksi kokonaisuudeksi mieltäväksi mantereeksi (mitä se on ollut vuodesta 1963)
http://en.wikipedia.org/wiki/Organization_of_African_Unity
ja uudestaan alkaen 2001. Rami sulki ketjun tyynesti osoitettuaan mielestään tyhmyyteni.
Ketjun sulki Surfin Joe. Minä en osallistunut päätökseen.
Kun olen käyttänyt lähteitä on ne säännönmukaisesti negeerattu "äärioikeiston salajulkaisuina", silloinkin kun kirjoittajana on ollut vaikkapa sosialidemokraatti tutkija.
Edellämainitusta ketjusta voidaan myös todeta, että tämäkään ei ole totta.
Kun käytit lähteenä "Rauhanpuolustajat"-järjestöä
, kukaan ei "negeerannut" sitä "äärioikeiston salajulkaisuna" (eikä "valheellisena yksisilmäisenä oikeistopropagandana", mikä oli kuvittelemasi parjaus tuolloin). Minä yksinkertaisesti hyväksyin lähteesi sellaisenaan ja pyrin osoittamaan, että viittaamalla siihen kumosit itse oman väitteesi.
Tämä ei sinua haitannut
, koska katsoit tarkoittaneesi itse asiassa jotain muuta. Riippumatta siitä, mikä väitteesi loppujen lopuksi oli, ilmeinen tosiasia on se, että nyt esittämäsi karikatyyri lähteitäsi vastaan käytetyistä argumenteista on joko todella huonon muistin tai tahallisen ja häpeämättömän vääristelyn, eli valehtelun, tulosta. Et ole tunnustanut olevasi huonomuistinen.
tallennettu
Älä puhuttele natsimuumiota, ellei natsimuumio ensin puhuttele sinua.
Sivuja:
[
1
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
« edellinen
seuraava »
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Kvaak.fi