Ymmärrän, Jaakko, mitä tarkoitat All-Stareilla, ja olen samaa mieltä. DC ei ole onnistunut mainostamassaan ”General Audiences” -tavoitteessa. Yksi selvä syy on siinä, että lehtien toimittajat eivät uskalla puuttua kallispalkkaisten starojen tekemiin juonen ja kuvien epäselvyyksin. Sitä paitsi toimittajilla on lukuapunaan alkuperäinen käsikirjoitus, jolloin he eivät osaa eläytyä viattoman ja muusta tietämättömän lukijan asemaan. Itse olen silti pikkupuutteista huolimatta kovin tyytyväinen All-Star Supikseen.
Noinkohan juutit meinaavat julkaista kaikki nämä O’Neilin ja Adamsin ikivihreät? Riittävätkö myyntiluvut siihen? Jos toisessa spessussa on taas neljä GL/GA:n seikkailua eli alkuperäislehden numerot 80-83, sankareita jäisi julkaisematta vielä puolitoista spessua.
Indekseistä näkee, että GL/GA:n numerot 84-87 vievät 95 sivua. Tämä tekisi yhden täyden DC-spessun. Numero 89 on sitten 25 sivua, ja sen jälkeen kolme Flash-lehden kakkostarinaa nroista 217-219 vievät yhteensä 30 sivua. GL/GA 226:sta löytyisi vielä 8-sivuinen seikkailu näitä hemmoja. Jotakin pitäisi panna toisen spessun täytteeksi, ja se kai tarkoittaisi jompaakumpaa näistä sankareista, koska antologioita ei enää haluta julkaista.
Kuuluisa huumetarina, jota en ole vieläkään koskaan lukenut, on nrot 85-86. 87:ssä on kaksi 13:n sivun pituista tarinaa. 88 oli aikoinaan jokin uusinta, koska Adams ei ehtinyt piirtää.
Egmont ei julkaise kumpaakaan All-Staria ensi vuonna, vaan odottaa, että ne saadaan ensiksi päätökseen näillä tekijöillä Amerikassa (eli numeroihin 12). Kumpikaan ei pääse nro 12:een loppukesään mennessä, jolloin Egmontilla pitäisi olla aineisto lokakuun spessuaan varten. Materiaalin olemassaolon puolesta All-Star Batmania voitaisiin sinänsä julkaista yksi uusi spessullinen (nrot 5-8) heti, jos haluttaisiin. Eli tuo DC-spesiaali 4/07 on auki. Teriksen ja Batmanin antologiaa ei taida tulla enää vuoden 2006 malliin.