Kirjoittaja Aihe: Taikapaja - mysteeripulju  (Luettu 5062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Taikapaja - mysteeripulju
« : 26.09.2007 klo 15:24:57 »
Helsingin Sarjakuvafestarien pienlehtitaivaassa törmäsin tämmöiseen firmaan kuin Taikapaja. Ainakin minulle täysin yllättäen kustantamo oli pukannut ulos NELJÄ värillistä, hyvinpainettua ja melko vakuuttavannäköistä albumia melko tuntemattomilta tekijöiltä.

Melko hämmästyttävää tässä on se, että kustantamo ei ole pitänyt itsestään minkäänlaista meteliä Kvaakissa (tai muuallakaan?). Enkä minä ainakaan ole törmännyt albumeihin toistaiseksi muualla kuin festareilla.

Albumit ovat siis:

Evan Dahm: Riisipoika
Zach Weiner: Rakastakaa toisianne!
Mikael Hed & Jaakko Sarno: August Jessor - Tyrskylä
Kimmo Lemetti: Gone with the Blastwave

Kahdesta jälkimmäisestä on jonkin verran keskusteltu Kvaakissa nettisarjakuvina. Myöskin kaksi muuta albumia on alunperin ilmestynyt netissä, ymmärsin.

Kertokaas joku tietäväinen enemmän! Onko kustantamon tarkoitus julkaista nimenomaan internetissä suosittuja sarjakuvia albumeina? Ja jos saa udella niin miten pikkufirman (?) on mahdollista painattaa neljä (suht marginaalista) värillistä albumia samalla kertaa...

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Taikapaja - mysteeripulju
« Vastaus #1 : 26.09.2007 klo 15:29:04 »
Mysteeri? Nettisivu on:
http://www.taikapaja.com/

Timo

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2 : 26.09.2007 klo 15:29:54 »
Ymmärsit oikein.
Se mitä festareilla ko. lafkan tiskillä puhuin viittasi juuri tähän mainitsemaasi nettisarjakuvien paperiversioiden julkaisu.

siinä mielessähän riski on pieni että netin puolellla on jo ehditty tarkistaa sarjakuvien elinkelpoisuutta edes vähän vrt. Kiroileva siili.
Tuntemattomuus on suhteellinen käsite.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #3 : 26.09.2007 klo 15:42:38 »
Sinäkin Petterini, Toni Ponin palvoja, kehtaat paljastaa epäilevät tuomaan kasvosi näin julkisesti!!

August Jessor on ainakin hyvää nuorisosarjakuvaa, ja kyllä Aamuraksujakin on tullut tavailtua jo ennen albbaria Uutislehti 100sta. Gone With the Blastwave on kvaakissakin kehuttua tavaraa, nihilististä huumoria parraasta päästä. Riisipoikaa en ole vielä lukenut.

Hyvä että joku uskaltaa ottaa riskejä vaikka. "No risk, no reward" sanoi Tony poni Sopranokin eilen!

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 26.09.2007 klo 15:51:57 »
Sinäkin Petterini, Toni Ponin palvoja, kehtaat paljastaa epäilevät tuomaan kasvosi näin julkisesti!!

Ymmärsit väärin. Riskinottoa kannatan ehdottomasti, johan se nyt omasta toiminnastakin lienee käynyt ilmi... Ja nostan hattua Taikapajallekin. Mää vain ihmettelin, kun en ollut kuullut näistä mitään mistään mediasta. Mutta ehkä se olen vain minä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #5 : 26.09.2007 klo 15:57:12 »
Riskinottoa kannatan ehdottomasti, johan se nyt omasta toiminnastakin lienee käynyt ilmi...

onnittelut, palkintosijanne vuoden aliarvioinnista on teidän.

Mää vain ihmettelin, kun en ollut kuullut näistä mitään mistään mediasta. Mutta ehkä se olen vain minä.

Et ole. Puhetta aihesta oli jossain vaiheessa, mutta puhettahan maailmaan mahtuu.
harva siirtyy näin kovalla panostuksella heti kättelyssä sanoista tekoihin.
ja nythän tästä on puhetta, Kvaakissakin.

Ruzaccho

• Teol. yo, medianomi
  • Jäsen
  • Et in Arcadia ego...
« Vastaus #6 : 26.09.2007 klo 16:00:02 »
Mukana olevana voin todeta, että pitäisi laatia jotain infopläjäystä myös tänne Kvaakiin, jos kohta muuallekin mediaan. Katsotaan nyt...

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 26.09.2007 klo 16:05:52 »
ja nythän tästä on puhetta, Kvaakissakin.

...mikä oli yksi syy ketjun aloitukselle.

Noi albumit tosiaan näyttävät hyvältä ja ammattimaisilta. August Jessorista joku totesi lukeneensa sitä netissä englanniksi, eikä tiennyt sen olevan suomalaista ennenkuin näki festareilla alpparin. Sen kun saisi hyvin esille kirjakauppoihin niin vois hyvin kuvitella käyvän kaupaksikin.

Mielenkiintoista.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #8 : 28.09.2007 klo 01:10:05 »
Sen kun saisi hyvin esille kirjakauppoihin niin vois hyvin kuvitella käyvän kaupaksikin.

Outoa kyllä on ainoa jota esimerkiksi Akateemisen hyllyistä ei löydä.

On aina tervehenkistä kun samalta kustantajalta löytyy niinkin keskenään erilaista sarjakuvaa kuin Gone with the Blastwave ja August Jessor.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #9 : 28.09.2007 klo 01:44:54 »
Outoa kyllä on ainoa jota esimerkiksi Akateemisen hyllyistä ei löydä.

Jaa August Jessoria? Tänään poimin sen Helsingin keskustan Akateemisesta mukaan.
Se on kyllä outo lintu (vaiko ehkä kala?): siinä on paljon ansioita, mutta jotenkin palapelin kaikki osat eivät tunnu saavan aikaan täysin toimivaa kokonaisuutta. Mahdollisesti tulevaisuudessa kaikki muuttuu paremmaksi. Tämmöisille asioille on annettava aikaa.

GWTBW on kyllä ihan valmis mestariteos. Aion antaa sen lankomiehelle joululahjaksi.

Muita Taikapajan tuotteita en ehtinyt läpijuostessani silmätä sen tarkemmin, mutta niiden vuoro tulee vielä.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 14.11.2010 klo 16:39:57 »
Taikapajan pomo Mikael Hed on siirtynyt sarjakuvista mobiilipeleihin:

http://www.city.fi/artikkeli/Mikael+Hed+-+Lintujen+herra/3584/

Suomen Kuvalehdessäkin oli juttua viime viikolla.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #11 : 14.11.2010 klo 17:50:51 »
Taikapajan pomo Mikael Hed on siirtynyt sarjakuvista mobiilipeleihin:

http://www.city.fi/artikkeli/Mikael+Hed+-+Lintujen+herra/3584/

Suomen Kuvalehdessäkin oli juttua viime viikolla.

öh, siirtynyt? Minä kun elin uskossa että on koko ajan tehnyt tietokone- ja mobiilipelejä taikapajan ollessa lukkarinrakkausprojekti.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #12 : 14.11.2010 klo 19:05:57 »
öh, siirtynyt? Minä kun elin uskossa että on koko ajan tehnyt tietokone- ja mobiilipelejä taikapajan ollessa lukkarinrakkausprojekti.

Varmaankin näin. Minä luulin kiinteistönvälittäjäksi mutta yrittäjä ehtii moneen.